Les sol·licituds es poden presentar telemàticament des del 4 fins al 15 de maig a través de l’Oficina Virtual de Tràmits
El període de preinscripció per al nou alumnat a la xarxa d’escoles bressol municipals (EBM) de Barcelona, així com a les llars d’infants públiques, comença el dilluns 4 de maig. L’oferta de places d’escola bressol és de 4.831 que estan vacants. La capacitat total de la xarxa d’EBM creixerà fins a les 8.993 places, per a infants d’entre 4 mesos fins als 3 anys. El període de preinscripció arrenca dilluns 4 a les 106 escoles bressol de la xarxa municipal i també de manera simultània i amb el mateix calendari per a les 5 llars d’infants de titularitat de la Generalitat a Barcelona. La preinscripció es farà de manera telemàtica, a través de l’Oficina Virtual de Tràmits de l’Ajuntament.
El pròxim curs hi haurà novetats pel que fa a la capacitat total de la xarxa d’escoles bressol municipals, ja que s’incorporarà una nova escola, l’EBM Tramuntana que s’està construint a les antigues casernes de Sant Andreu, al passatge de Marta Mata, 8. Aquesta nova escola – amb 7 grups classe- amplia l’oferta en 104 noves places.
A més a més, el curs vinent, l’EBM La Mar, situada al barri de la Barceloneta, incrementarà les seves places, ja que s’hi estan fent obres d’ampliació. Aquesta escola, situada al carrer d’Andrea Dòria, 40, passarà a tenir 100 places (aquest curs en té 63).
El pròxim curs es mantindrà el servei amb diversificació horària o horari reduït a EBM Germanetes (situada al carrer Comte de Borrell, 159, al barri de la Nova Esquerra de l’Eixample del districte de l’Eixample).
En casos puntuals, les famílies que no puguin fer la presentació de la sol·licitud de preinscripció de manera telemàtica, es podran adreçar a l’escola triada en primera opció, per telèfon o per correu, per a poder obtenir cita i fer la preinscripció de manera presencial des del dilluns dia 4 i fins al dia 15 de maig.
De les places per a nou alumnat, se n’han reservat 538 per atendre necessitats educatives especials, tant per a infants afectats per una discapacitat física, intel·lectual o sensorial, o per l’espectre autista, trastorns greus de conducta o mentals, o malalties degeneratives greus i minoritàries, com per a infants amb necessitats derivades de situacions de risc social greu.
Redacció | ACN Barcelona





















