Més de dues mil persones i gairebé tres-centes embarcacions construïdes amb fustes, pneumàtics i tota mena de materials sobrants participen en una de les festes d’estiu més esbojarrades de les Terres de Lleida. Es tracta de la Transsegre, una cursa no competitiva que enguany arriba el 13, 14 i 15 de juliol per omplir el Segre de barques estrafolàries entre Balaguer, Camarasa, Gerb i Sant Llorenç de Montgai. El descens esbojarrat pel riu dura dos dies.
El dissabte 14 de juliol, a les 15h, les barques surten del pantà de Camarasa i inicien el descens fins a la platgeta de Sant Llorenç. A la nit, el parc de la Transsegre acull una gran festa que fa ballar els participants fins ben entrada la matinada, quan hi haurà un espectacle de llum i música. Hi actuarà el grup La Pegatina, un dels plats forts d’aquesta edició.
El diumenge 15 de juliol, el descens continua a les 11h en un recorregut de 4 km que surt de la presa del Partidor de Gerb i retorna a Balaguer, on tindrà lloc el lliurament de premis a les embarcacions més ben guarnides a les 14h. Mentrestant, tots els espectadors poden participar en el gran nombre d’activitats que hi ha programades, com ara esperar l’arribada de les barques tot gaudint d’un vermut i una bona caragolada.
Més informació i programa a Transsegre http://www.transsegre.org/





















