El barri del Pi es prepara per celebrar la seva Festa Major, que enguany tindrà lloc del dissabte 15 al diumenge 23 de març. Com a prèvia, el divendres 14 de març a les 18.15 h s’inaugurarà l’exposició “El nostre Lladregot. 30 anys del gegantet Perot lo Lladre” a la Casa dels Entremesos. També es podrà visitar l’exposició d’obres participants al concurs de cartells de les festes.
Les festes començaran el dissabte 15 al so de les campanes del Pi. A continuació hi haurà el Pregó de les Festes, que anirà a càrrec de la sr. Miquel Àngel Gelabert, veí i comerciant del barri. El pregó comptarà amb interpretació en llengua de signes catalana.
Aquest matí també tindrà lloc la tradicional Remembrança del miracle de les monedes de Sant Josep Oriol, l’Anunci del Baladrer, la Tronada d’inici de les Festes, la Cercavila anunciadora i el Ball dels quatre Gegants originals del Pi, figures dels segles XVIII i XIX que només surten al carrer aquest dia.
A la tarda hi haurà la Diada Castellera amb els Castellers de Barcelona i els Castellers de Badalona, i al vespre el Retaule de Sant Josep Oriol, que enguany presenta diverses novetats, com ara la recuperació de part del text original.
L’endemà diumenge 16, arriba el moment de “Bestieses. Els convidats del Lleó i la Mulassa de Barcelona”. En aquesta edició, el Lleó convidarà l’Àliga de Torredembarra, que balla acompanyada per la Fanfara de Torredembarra i surt en comptades ocasions de la seva ciutat. La Mulassa, per la seva part, rebrà l’Òliba de Navàs, una bèstia singular estrenada en els darrers anys.
Consulteu aquí el programa de les Festes de Sant Josep Oriol al Barri del Pi »
