Socpetit.cat
  • Inici
  • Agenda
  • Cultura
  • Educació
  • Salut
  • Turisme
  • Manualitats
  • Dibuixos
  • fòrum
  • Jocs
  • Contacte
  • Subscriu-te
Sense resultats
View All Result
  • Inici
  • Agenda
  • Cultura
  • Educació
  • Salut
  • Turisme
  • Manualitats
  • Dibuixos
  • fòrum
  • Jocs
  • Contacte
  • Subscriu-te
Sense resultats
View All Result
Socpetit.cat
Sense resultats
View All Result
Home Educació

Educació planteja prohibir l’ús del mòbil a l’aula a totes les etapes i restringir les pantalles a infantil

4 de febrer de 2025
a Educació, Tecnologia

Es crea la Comissió per una Digitalització Responsable per avaluar l’ús i els efectes dels dispositius digitals

El Departament d’Educació ha plantejat ampliar la prohibició del mòbil a l’aula a totes les etapes educatives i restringir l’ús de pantalles a infantil. En concret, la conselleria encarregarà a la nova Comissió per una Digitalització Responsable que avaluï aquestes dues mesures, tal i com ha explicat la consellera d’Educació, Esther Niubó. Actualment, ja no es permet l’ús del mòbil a l’aula ni a infantil ni a primària però sí a secundària amb finalitats educatives. Ara, Educació vol anar més enllà i ha demanat que s’avaluï ampliar la prohibició també a l’ESO. D’altra banda, Niubó ha encarregat a Ivàlua una auditoria per avaluar com s’estan fent servir els dispositius digitals a les aules.

Aquest curs escolar va entrar en vigor una nova normativa que restringia l’ús dels mòbils als centres escolars. En concret, es prohibia el seu ús a infantil i primària, però es permetia a secundària si es considerava que hi havia una finalitat educativa.

Niubó ha destacat que la feina que es va fer l’any passat fins arribar a aquesta normativa ser “molt important” però ha dit que ara volen anar més enllà, no només estudiant si cal ampliar la prohibició a l’ESO sinó també obrint el ventall de dispositius digitals objecte de la normativa. Així, d’una banda ha encarregat a la comissió que avaluï si s’haurien de prohibir per complet els mòbils a totes les etapes educatives. Segons la consellera, reben “queixes i comentaris” tant de famílies com de centres educatius que apunten que potser “es podria prescindir” dels mòbils per complet a les aules i sobre el fet que això “evitaria o limitaria la pressió” a l’hora de donar un mòbil als infants i adolescents.

De l’altra banda, Niubó ha dit que es vol anar més enllà dels mòbils i avaluar l’ús genèric que es fa dels dispositius digitals i les pantalles als centres escolars i, en concret, a infantil. La consellera ha explicat que aquesta necessitat sorgeix del fet que des de la pandèmia s’han adquirit molts dispositius digitals als centres escolars i s’ha ampliat el seu ús, però ha trobat a faltar una anàlisi sobre el com s’han anat aplicant aquestes noves tecnologies.

En aquest sentit, ha plantejat que hi ha matèries que es fan “de manera gamificada”, com poden ser les matemàtiques i la lectura, i ha plantejat avaluar si això és positiu o no pedagògicament parlant. Ha explicat que aquest debat sorgeix als claustres i per això ha dit que és necessari mirar quin ús se n’està fent “i corregir si cal el rumb”.

Niubó ha volgut posar en valor les oportunitats que poden oferir aquests recursos digitals però ha insistit que també poden plantejar efectes negatius. Per això, ha dit que s’ha de garantir un entorn “segur i saludable” per als alumnes, així com garantir l’equitat per a totes les famílies.

Una cinquantena d’experts per reflexionar i fer recomanacions

Niubó ha anunciat aquests plantejaments després de presidir la primera reunió de la Comissió per una Digitalització Responsable. El grup està format per unes 50 persones, professionals i representants d’organitzacions i entitats relacionades amb el desenvolupament digital i també directors de centres, docents i acadèmics. El coordinador serà el pedagog i doctor en Ciències de l’Educació Màrius Martínez.

La comissió es divideix en dos grups. Un primer format per professionals de diferents àmbits de treball que coneixen els efectes dels usos dels dispositius i entorns digitals i les seves conseqüències. Aquest s’encarregarà de fer una diagnosi de la situació i de les problemàtiques detectades, que acabarà amb un conjunt de criteris, pautes i propostes per a la comunitat educativa.

El segon grup està format per professionals dels àmbits socioeducatius que coneixen l’ús que es fa de les pantalles i dels entorns digitals en el context escolar i també sobre l’alfabetització digital. Aquest partirà de la diagnosi inicial i n’elaborarà una sobre els usos de les pantalles en el context escolar, per etapes educatives i en diferents tipologies de centre. Aquesta diagnosi abordarà tant l’ús dels dispositius amb finalitats educatives com la seva utilització informal.

Entre els membres de la comissió hi ha el doctor en biologia i professor de genètica a la Universitat de Barcelona David Bueno; l’exdirectora general d’Innovació, Recerca i Cultura Digital al Departament d’Educació Mar Camacho; la sociòloga Alba Castellví; la pedagoga i escriptora Anna Forés; la presidenta de la Societat Catalana de Pediatria, Anna Gatell; les investigadores Mariona Grané i Victòria Marín; el psicòleg clínic especialitzat en conductes suïcides Francisco Villar, la vicepresidenta del CAC, Laura Pinyol; i l’autora del llibre ‘De 0 a 3, res de pantalles’ Anna Ramis, entre d’altres. També hi ha assistit membres dels Mossos d’Esquadra, del Departament de Salut, d’Empresa i Treball i d’Igualtat i Feminismes.

En l’àmbit de les entitats hi ha membres d’Adolescència Lliure de Mòbils, Aixeca el Cap, Som Connexió, FEDAIA, aFFaC, FAPAEL, FAPAES i el Gremi d’Editors, entre d’altres.

Sobre el grup, Niubó ha defensat que servirà per recollir la “preocupació” que hi ha a la societat sobre l’ús inadequat o l’abús de pantalles i analitzar l’impacte en el procés d’aprenentatge.

Dues guies de recomanacions el curs vinent

El treball d’aquesta comissió finalitzarà el juny i el resultat seran dues guies que haurien d’estar preparades per a l’inici del curs vinent. Hi haurà una primera guia de bones pràctiques  per als centres i una altra per a les famílies.
D’altra banda, l’informe d’Ivàlua podria estar enllestit abans de  l’estiu.

María Belmez / Blanca Blay | ACN Barcelona

EnviarCompartirTuit

Llegir comentaris »

Entrada anterior

La sala de parts de l’Hospital Trueta incorpora un quiròfan per a cesàries i una àrea postquirúrgica annexa

Següent entrada

Revisions odontològiques infantils: importància i beneficis

Entrades Relacionades

El Certamen de Lectura en Veu Alta celebra la 22a edició amb rècord històric de participació
Educació

El Certamen de Lectura en Veu Alta celebra la 22a edició amb rècord històric de participació

5 de novembre de 2025
Fem un esquelet per Tots Sants
Manualitats

Fem un esquelet per Tots Sants

28 d'octubre de 2025
L’aFFaC alerta que més de 325.000 alumnes amb necessitats educatives específiques no reben el suport necessari
Educació

L’aFFaC alerta que més de 325.000 alumnes amb necessitats educatives específiques no reben el suport necessari

21 d'octubre de 2025
Un estudi conclou que passar més temps davant les pantalles provoca més problemes emocionals a la infància primerenca
Tecnologia

Un estudi conclou que passar més temps davant les pantalles provoca més problemes emocionals a la infància primerenca

21 d'octubre de 2025
Nova guia per acompanyar l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista (TEA)
Educació

Nova guia per acompanyar l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista (TEA)

20 d'octubre de 2025
El 89% dels alumnes de la concertada fa anglès abans de primer mentre que la proporció a la pública és del 50%
Educació

El 89% dels alumnes de la concertada fa anglès abans de primer mentre que la proporció a la pública és del 50%

20 d'octubre de 2025
Següent entrada
Revisions odontològiques infantils: importància i beneficis

Revisions odontològiques infantils: importància i beneficis

Fòrum :: últimes entrades ::

Entrades Recents

Toxoplasmosi durant l’embaràs: què has de saber i com prevenir-la

Toxoplasmosi durant l’embaràs: què has de saber i com prevenir-la

6 de novembre de 2025
Li podem donar quefir als més petits? Descobreix què és i com pot ajudar la seva salut

Li podem donar quefir als més petits? Descobreix què és i com pot ajudar la seva salut

6 de novembre de 2025
Recepta de creps casolanes

Recepta de creps casolanes

6 de novembre de 2025
La princesa orgullosa

La princesa orgullosa

6 de novembre de 2025
El mag de la Ciutat Maragda

El mag de la Ciutat Maragda

6 de novembre de 2025
Facebook Twitter Instagram TikTok Telegram Whatsapp
Socpetit.cat

Socpetit.cat som el portal de referència per a Pares i Mares; des de l'any 2005 t'oferim un portal pels nens amb agenda, jocs, dibuixos, fòrum pels pares. Si busques, esperes o en tens, aquí trobaràs el fòrum de pares i mares més participatiu de tota la xarxa.


Dades auditades per OJDinteractiva


Membre de l'AMIC

Hosting Km0
Hosting web Hosting Km0

Entrades més populars

Pintem la tardor

Pintem la tardor

23 de setembre de 2025
Snacks fàcils per a Halloween i Castanyada

Snacks fàcils per a Halloween i Castanyada

30 d'octubre de 2025
La Castanyera i el Gegant

La Castanyera i el Gegant

28 d'octubre de 2025
Diferents maneres de torrar les castanyes, també amb air-fryer

Diferents maneres de torrar les castanyes, també amb air-fryer

16 d'octubre de 2025
Creepy Halloween Poble Espanyol 2025

Creepy Halloween Family, l’aventura familiar més divertida per gaudir al Poble Espanyol

28 d'octubre de 2025

© 2005-25 Socpetit.CAT        Grup de comunicació: Creacions.com   Passeig Joan Fuster i Ortells, 31 08770 Sant Sadurní d'Anoia (Barcelona) 657 688 692
Avís Legal | Política de Privacitat | Cookies

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Socpetit utilitza cookies per millorar l´experiència de navegació, fer tasques estadístiques i poder donar accés al serveis per usuaris registrats, tot sense guardar dades personals. Si segueixes navegant entenem que ho acceptes. Acceptar
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Sempre activat
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
DESA I ACCEPTA

Add New Playlist

Sense resultats
View All Result
  • Inici
  • Agenda
  • Cultura
  • Educació
  • Salut
  • Turisme
  • Manualitats
  • Dibuixos
  • fòrum
  • Jocs
  • Contacte
  • Subscriu-te

© 2005-25 Socpetit.CAT        Grup de comunicació: Creacions.com   Passeig Joan Fuster i Ortells, 31 08770 Sant Sadurní d'Anoia (Barcelona) 657 688 692
Avís Legal | Política de Privacitat | Cookies

X