L’objectiu és reforçar el sistema educatiu des d’una mirada preventiva i inclusiva, i permetre la detecció primerenca de les dificultats d’aprenentatge en les competències orals i lectora
Un total de 450 escoles s’han inscrit al programa d’Accions de Prevenció per a la Promoció de l’Aprenentatge (APPA). L’objectiu és promoure pràctiques educatives i identificar de manera primerenca les dificultats d’aprenentatge, per afavorir l’èxit escolar i la millora educativa de tot l’alumnat.
El proper gener, els tutors i tutores faran les proves als alumnes de 1r i 3r de primària per tal de detectar i identificar les necessitats educatives dels infants en relació amb les competències comunicativa i lectora.Les dades es recolliran en un aplicatiu que emplenarà el tutor/a a partir de les activitats realitzades pels alumnes, algunes amb suport paper i d’altres de manera oral. Les proves es duran a terme a 1r i 3r de primària, ja que aquests cursos són clau en l’adquisició del llenguatge, la lectura i l’escriptura.
Un cop aplicades les proves, els centres analitzaran els resultats amb el suport de l’equip d’assessorament i orientació psicopedagògic EAP, CREDA -Centre de recursos educatius per a l’alumnat amb discapacitat auditiva i alumnat amb trastorns greus del llenguatge i/o la comunicació-, ELIC -equips d’assessorament en llengua, interculturalitat i cohesió social-, i d’altres professionals de l’educació inclusiva, com les mestres de suport a la inclusió. A partir d’aquí, el centre dissenyarà un pla d’acció, amb mesures universals i addicionalsper tal d’ajustar la resposta educativa a les necessitats detectades.
L’APPA també fa propostes de formació per al professorat i d’accions planificades de les mesures universals i addicionals, amb exemples d’activitats d’aula.
La resta de centres educatius catalans que no s’hagin inscrit al programa també podran accedir a les orientacions, eines i materials disponibles.
Font: govern.cat





















