El proper diumenge 15 de gener a la Plaça de l’Església, el carrer Major, el carrer Onze de Setembre i el carrer de Santa Llúcia de Vilanova del Camí tindrà lloc la XIV Fira del Camí Ral.
Des de temps immemorials a Vilanova del Camí es porta a terme una fira dedicada al patró de la localitat, sant Hilari. Degut a l’aparició de noves propostes firal, la fira de Sant Hilari va anar perdent força com a mostra comercial.
Des de l’any 1999 la fira ha retornat als seus orígens i s’ha vinculat al camí ral que comunicava, des dels seus inicis, Barcelona i Madrid. Avui en dia la fira de Sant Hilari, la fira del camí ral es una mostra excepcional de l’artesania viva de Catalunya alhora que una mostra excepcional d’antics oficis i activitats populars.
Com cada any, durant tot el diumenge es celebren activitats per a grans i petits que van des de mostres d’oficis i productes pels adults fins a un passeig a la Caravana dels ruquets pels més menuts.
DISSABTE:
A les 22h de la nit
Espectacle Diagnòstic Hamlet. Cia. Pelmanec
Lloc: Centre Polivalent de Can Papasseit
DIUMENGE:
A les 8h del matí al Restaurant Nou (C/Verge de Montserrat) començarà la Caminada de la Colla Excursionista al Turó de la Guàrdia. Un cop arribats allà, s’hi farà el canvi de senyera.
A més, hi haurà botifarrada per a tots els participants inscrits.
A les 10h, i començant des de la Plaça Extremadura, es farà la ‘Pujada als Dipòsits’ (Dipòsit de Ca l’Aromir).
A les 11h es celebrarà la Missa en honor a Sant Hilari, patró de Vilanova del Camí, a l’Església de Sant Hilari.
I durant tot el dia, de 9h a 19h, a la Plaça de l’Església, el carrer Major, el carrer Onze de Setembre i el carrer de Santa Llúcia s’hi faran les següents activitats:
Mostra de productes alimentaris i artesans dels Països Catalans.
XI Mostra d’Arts i Oficis: "Oficis menestrals d’antany": Podreu veure l’elaboració d’espelmes amb canya de riu, el bufador de vidre, elaboració de paper de barba i la fosa de metalls.
Activitats infantils: Els més petits podran gaudir de l’experiència de passejar a la Caravana dels ruquets.
El Camí Ral, un camí ple d’històries…
els Manaies romans
Un grup de soldats romans conjuntament amb una banda de percussió desfilaran pel nucli al ritme de la música.
Comerços Vilanovins: Podreu trobar productes de decoració, material informàtic, roba, alimentació, bijuteria…
Tòmbola i barbacoa de Càrites: Durant tot el matí, podreu participar a la Tòmbola tot fent una degustació. Els beneficis aniran destinats a la compra d’aliments per a Càrites Parroquial de Vilanova del Camí.
Espai de tallers i artesania de Tatanka: Podreu trobar una parada d’artesania i un espai de tallers per als infants per construir joguines amb material reciclat. A càrrec de l’Associació Tatanka.
Comissió de Mares i Pares d’Alumnes de 6è de l’Escola Marta Mata: Durant tot el dia vendran diversos articles i productes fets per ells mateixos per recollir diners pel viatge de final de curs dels alumnes de 6è.
Diables Cabrons de Vilanova i MoltaXamba
Hora: 18h
Cercavila dels Diables Cabrons de Vilanova del Camí acompanyats pel grup de percussió MoltaXamba.
Més informació i programació a Vilanova del Camí www.vilanovadelcami.cat