Un espectacle emocionant amb música de Puccini
La torre dels somnis és un espectacle del Liceu que ens transporta a un món on, tot el que ens sembla impossible, es fa possible. És una combinació de música, circ i poesia que ens convida a somniar. La torre dels somnis està construïda sobre la música de Puccini que és tan emotiva i evocadora que ens transporta a una altra realitat.
És un cant a la utopia, un viatge de descoberta on els acròbates de la veu i els acròbates del circ ens demostren que no es conformen amb la realitat que tenim, que hi ha altres maneres de viure i que un altre món és possible. Això ho diu Lluís Danés, el director d’aquest espectacle.
L’espectacle narra la història d’una noia que ha naufragat. Està sola i se sent perduda i abandonada, però en el món dels somnis trobarà la Torre, un lloc d’acollida on hi habiten els impossibles. Els textos són de l’Alguer Miquel. Tota l’acció es desenvolupa a partir d’escenes de circ i dansa acrobàtica. Hi ha unes veus en off que expliquen la història d’una forma poètica i la música de Puccini hi aporta moltíssima emoció.
Les àries que escoltarem són entre d’altres: Sola, perduta, abbandonata, de l’òpera Manon Lescaut, Nessun dorma, que canta el príncep Calaf a Turandot, Si, mi chiamano Mimì una de les àries que canta Mimi, un dels personatges de l’òpera La bohème, Coro a bocca chiusa, que pertany a l’òpera Madama Butterfly, E luceven le stelle de l’òpera Tosca i també alguns passatges i àries famoses de Puccini arranjades per Sergi Cuenca, interpretades per quatre cantants i un grup instrumental format per vuit músics.
Més informació i entrades a www.liceuabarcelona.cat »

La torre dels somnis ens diu que res és impossible i que amb imaginació i coratge, tots podem lluitar pels nostres somnis. Però per poder fer-los realitat, ens cal confiar i creure que tot això és possible.
En aquesta història la Torre ens parla des d’una veu en off. Escoltarem un diàleg entre dos personatges: una veu femenina, que és la nàufraga, i una veu masculina, que és la de la Torre. Però també apareixeran altres personatges que són representats pels acròbates de la veu i els acròbates del circ. Són els impossibles que habiten a la torre i que ens ensenyen que hi ha altres maneres de viure i de mirar la realitat que ens envolta. De fet, els artistes de circ ens volen transmetre aquestes ganes de trencar amb allò preestablert i superar els nostres límits. Els artistes de circ sembla que desafiïn la lògica i les lleis de la natura. Ens mostren que amb constància, passió, confiança i treball en equip, podem arribar a fer coses que semblen impossibles. Són l’exemple que a vegades és més important intentar-ho que aconseguir-ho. I que cada caiguda és una oportunitat per tornar-nos a aixecar. A l’espectacle veurem des de la dansa acrobàtica fins a la suspensió capil·lar (una tècnica utilitzada en el circ que implica que un artista es quedi suspès a l’aire a través del cabell, permetent que l’intèrpret realitzi acrobàcies o moviments en l’aire) A l’escenari hi haurà set acròbates de circ de diferents disciplines que, amb equilibri, força, flexibilitat o coordinació, poden fer coses increïbles com enfilar-se a una corda o fer piruetes des d’un trapezi.
La música i el circ dialoguen a través de la poesia. La poesia té a veure amb les emocions que ens permeten connectar els uns amb els altres, és una manera de dir coses que no es poden explicar fàcilment. També és una manera de mirar al món que ens porta a una comprensió molt profunda de la pròpia existència. I per això fem servir paraules que sonen d’una manera molt musical.
Funcions per a famílies:
1 juny 2024 dissabte 11h
22 juny 2024 dissabte 11h
23 juny 2024 diumenge 11h
29 juny 2024 dissabte 11h
Durada aproximada 50min.
Recomanat a partir de 10 anys
Més informació i entrades a www.liceuabarcelona.cat »
