Potitos caseros
Potitos caseros
No sé com dir-ho en català!
N'heu fet alguna vegada? A l'estiu marxarem 10 dies de vacances i m'agradaria endur-me'n. I clar, abans hauria de fer pràctiques.
He estat mirant per internet i entenc que el que s'ha de fer és omplir els potets amb el contingut i posar-los al bany maria durant 45 minuts. En algun lloc he llegit que les tapes han de ser noves. Cal? Jo havia pensat reutilitzar-ne- I on es compren? I com saps que la verdura està en bon estat quan l'obres? Quan temps aguanta?
A veure si alguna de vosaltres té més experiència amb això. Gràcies!
N'heu fet alguna vegada? A l'estiu marxarem 10 dies de vacances i m'agradaria endur-me'n. I clar, abans hauria de fer pràctiques.
He estat mirant per internet i entenc que el que s'ha de fer és omplir els potets amb el contingut i posar-los al bany maria durant 45 minuts. En algun lloc he llegit que les tapes han de ser noves. Cal? Jo havia pensat reutilitzar-ne- I on es compren? I com saps que la verdura està en bon estat quan l'obres? Quan temps aguanta?
A veure si alguna de vosaltres té més experiència amb això. Gràcies!
- tolinso
- :: dinosaure
- Entrades: 5961
- Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
- Ubicació: Philadelphia, EEUU
Re: Potitos caseros
hi ha algun post que en parlavem.... a veure si te'l trobo i et penjo el link ok 
- tolinso
ara no te'l trobo 
jo no n'he fet al buit, jo els congelava... però clar, pel que tu vols no et serveix. Al post en qüestió crec recordar que el que van dir era el que tu dius, omplir els pots (pero no fins a dalt), tancar-los, i crec que posar-los a bullir però capgirats... de tota manera no t'ho sé assegurar... seguiré mirant si t'ho trobo
jo no n'he fet al buit, jo els congelava... però clar, pel que tu vols no et serveix. Al post en qüestió crec recordar que el que van dir era el que tu dius, omplir els pots (pero no fins a dalt), tancar-los, i crec que posar-los a bullir però capgirats... de tota manera no t'ho sé assegurar... seguiré mirant si t'ho trobo
- Castanyeta
- :: girafa

- Entrades: 2680
- Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
- Ubicació: Barcelona
+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
. 
. 
- tolinso
Castanyeta ha escrit:Mira't aquest post, que suposo que és el que buscava la tolinso (hola!):
viewtopic.php?f=53&t=11677
hola Castanyeta
quant temps 
siiii, era aquest post! i mira, estava gairebé segura que eres tu la que explicaves coses dels potitos.. però no ho volia assegurar!
a veure si em passo pel post del Marti... que vaig passar-hi fa uns dies i està guapíssim i molt gran!!!
Ostres quina bona idea per les vacances!
I duren un any així?¿?
Ara falta saber a on puc comprar aquests pots de vidre... als xinos, als 20 durets, o a on?? Em sembla que no n'he vist mai a la venda...
I duren un any així?¿?
Ara falta saber a on puc comprar aquests pots de vidre... als xinos, als 20 durets, o a on?? Em sembla que no n'he vist mai a la venda...Re: Potitos caseros
Gràcies! Castanyeta, tu que ets l'experta, els pots els compres o els reutilitzes? I l'aigua ha de cobrir els pots, oi?
Tenia alguna altra pregunta i ara no me'n recordo...mecatxis!
Tenia alguna altra pregunta i ara no me'n recordo...mecatxis!
- Castanyeta
- :: girafa

- Entrades: 2680
- Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
- Ubicació: Barcelona
Es poden reutilitzar perfectament els pots de melmelada, olives i conserves en general. Només cal triar-los de la mida adequada i bullir-los abans de fer-los servir per esterilitzar-los.
sí, que els cobreixi i sobrepassi un dit aprox.
Nusé si duren tant com un any. Les melmelades sí, pq el sucre que porten és conservant. Els potitos ni se m'ha acudit de fer-los durar tant!
sí, que els cobreixi i sobrepassi un dit aprox.
Nusé si duren tant com un any. Les melmelades sí, pq el sucre que porten és conservant. Els potitos ni se m'ha acudit de fer-los durar tant!
+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
. 
. 
Re: Potitos caseros, urgent!
Urgeeeeeentttt!!!!
Demà marxem a Mallorca de vacances, i ahir vaig fer els potitos a casa!! Però com saber si els he fet bé?¿?¿
Vaig esterilitzar tots els pots i les tapes bullint-los en una olla. Després vaig omplir-los amb les papilles fins que quedés més o menys un dit fins arribar a la tapa. Vaig enroscar-los ben fort i els vaig posar a bullir dins l'olla durant 1 hora de manera que l'aigua o els cobria o com a molt arribava per sota la tapa. Un cop passada l'hora, els vaig agafar i els vaig posar cap per avall fins que es van refredar. I ja està.
El que m'he fixat és que ara si apreto amb el dit el centre de la tapa, no fa "clic-cloc" com feia abans de posar-los al bany maria (deu ser perquè ha fet bé el buit no?¿)
A veure què em dieu! Gràcies!!!
Demà marxem a Mallorca de vacances, i ahir vaig fer els potitos a casa!! Però com saber si els he fet bé?¿?¿
Vaig esterilitzar tots els pots i les tapes bullint-los en una olla. Després vaig omplir-los amb les papilles fins que quedés més o menys un dit fins arribar a la tapa. Vaig enroscar-los ben fort i els vaig posar a bullir dins l'olla durant 1 hora de manera que l'aigua o els cobria o com a molt arribava per sota la tapa. Un cop passada l'hora, els vaig agafar i els vaig posar cap per avall fins que es van refredar. I ja està.
El que m'he fixat és que ara si apreto amb el dit el centre de la tapa, no fa "clic-cloc" com feia abans de posar-los al bany maria (deu ser perquè ha fet bé el buit no?¿)
A veure què em dieu! Gràcies!!!

- Esquiroleta
- :: papallona

- Entrades: 128
- Membre des de: dl. jul. 21, 2008 4:56 pm
- Ubicació: Baix Llobregat
Hola Jobaal,
aquí una altra mama d'agost 2009 que ha seguit els consells que es donaven en aquest post per fer els potitos pel meu nen. Nosaltres ja hem tornat de vacances (hi hem estat 9 dies) i vaig fer els potitos tal i com expliques, amb la única diferència que jo ho vaig bullir en olla a pressió. Efectivament, si no fa el "clic-cloc" la part central de la tapa és que han fet el buit.
Els meus s'han conservat perfectament. He de dir que al principi em feia una mica de por i els vaig portar refrigerats per si de cas, però no hagués calgut. Van fer el "pop" característic com quan obres qualsevol pot de melmelada quan els vaig obrir i el Pau se'ls va menjar la mar de bé.
Espero que et serveixi la meva resposta. Que tinguis unes bones vacances!
aquí una altra mama d'agost 2009 que ha seguit els consells que es donaven en aquest post per fer els potitos pel meu nen. Nosaltres ja hem tornat de vacances (hi hem estat 9 dies) i vaig fer els potitos tal i com expliques, amb la única diferència que jo ho vaig bullir en olla a pressió. Efectivament, si no fa el "clic-cloc" la part central de la tapa és que han fet el buit.
Els meus s'han conservat perfectament. He de dir que al principi em feia una mica de por i els vaig portar refrigerats per si de cas, però no hagués calgut. Van fer el "pop" característic com quan obres qualsevol pot de melmelada quan els vaig obrir i el Pau se'ls va menjar la mar de bé.
Espero que et serveixi la meva resposta. Que tinguis unes bones vacances!
Esquiroleta l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 07, 2010 8:53 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Mil gràcies Esquiroleta!!
La veritat és que no confio gaire en els meus "dots culinaris"
doncs sembla que potser sí que me'n he sortit d'aquesta!
De totes maneres els tastaré jo abans de donar-li...
Altre cop, gràcies!!
La veritat és que no confio gaire en els meus "dots culinaris"
doncs sembla que potser sí que me'n he sortit d'aquesta!De totes maneres els tastaré jo abans de donar-li...
Altre cop, gràcies!!
- Esquiroleta
- :: papallona

- Entrades: 128
- Membre des de: dl. jul. 21, 2008 4:56 pm
- Ubicació: Baix Llobregat
De res Jobaal,
jo tampoc confio gaire en els meus. Jo també ho vaig tastar abans de donar-li. De fet, tasto tot el que li donc, totes les precaucions són poques quan es tracta dels nostres petits
.
Ara a gaudir del descans
jo tampoc confio gaire en els meus. Jo també ho vaig tastar abans de donar-li. De fet, tasto tot el que li donc, totes les precaucions són poques quan es tracta dels nostres petits
.Ara a gaudir del descans

Hem estat una setmana de vacances i pel petit m'he endut els "potitos" caseros fets al bany maria i us he de dir que molt bé. No he tingut cap problema, han quedat bonissims, gairebe com recient fets, i el millor de tot es que es molt pràctic. Jo he fet servir els pots de melmelada, d'aquests mes grandets i baixets (crec que son els de la marca BEBE) que tenia per casa i la mida m'ha anat perfecte, tan per la quantitat com per alhora de posar-ho en una olla al bany maria!
Aix, ja deus haver marxart! Jo els vaig fer i efectivament, si són d'aquelles tapes que fan clic, deixen de fer-ho. I si no, semblen com tirades cap endins. Jo els vaig fer i em vaig esperar algunes setmanes a fer-los servir, perquè vaig pensar que així, si s'havien fet malbé, seria molt evident. Demà hi torno, espero sortir-me'n altra vegada, que aquest cop no tindré el pare de les criatures per tancar-los ben fort.
Ja hem tornat!
Fatal, em va sortir faaataaal!!
Dels 6 potitos que vaig fer, no n'he pogut aprofitar ni un!
Devien ser els pots que eren del xino?¿ Abans de bullir-los els vaig enroscar a tope, però quan els vaig voler fer servir, es passaven de rosca! I no, no havien fet el buit...
Tanta feina per a res
Esperaré un temps per tornar-ho a provar
Fatal, em va sortir faaataaal!!
Devien ser els pots que eren del xino?¿ Abans de bullir-los els vaig enroscar a tope, però quan els vaig voler fer servir, es passaven de rosca! I no, no havien fet el buit...
Esperaré un temps per tornar-ho a provar

Hola noies!!!
He estat llegint que algunes de vosaltres veu preparar "potitos" caseros per marxar de vacances, jo li vaig preparar al meu patufet potitos caseros de fruita i els vaig bullir al bany maria per fer el buit, però a l'hora de menjar-los no eren gaire bons, no és que fossin dolents però tampoc bons, així que es va acabar menjant iogurt per berenar.
Ara volem marxar 3 dies a Menorca i em trobo amb el mateix problema, com m'he les apanyo pel àpats???? tema fruita ja el descarto pel fracàs d'aquestes vacances, el problema apareix en la verdura, alguna de vosaltres ha fet el buit en els potitos de verdura? durant aquestes vacances vaig congelar el dinar per als 8 dies i a la casa rural on vem estar m'els van deixar posar a la seva nevera/congelador, així que cada dia m'emportava el dinar i llestos, però no sé si això ho podré fer a l'hotel.
Com ho feu vosaltres???? una altra opció és els potitos que venen als súpers però un cop en vaig provar un i el vaig acabar llençant de lo dolent que era!.
Siau!!!
He estat llegint que algunes de vosaltres veu preparar "potitos" caseros per marxar de vacances, jo li vaig preparar al meu patufet potitos caseros de fruita i els vaig bullir al bany maria per fer el buit, però a l'hora de menjar-los no eren gaire bons, no és que fossin dolents però tampoc bons, així que es va acabar menjant iogurt per berenar.
Ara volem marxar 3 dies a Menorca i em trobo amb el mateix problema, com m'he les apanyo pel àpats???? tema fruita ja el descarto pel fracàs d'aquestes vacances, el problema apareix en la verdura, alguna de vosaltres ha fet el buit en els potitos de verdura? durant aquestes vacances vaig congelar el dinar per als 8 dies i a la casa rural on vem estar m'els van deixar posar a la seva nevera/congelador, així que cada dia m'emportava el dinar i llestos, però no sé si això ho podré fer a l'hotel.
Com ho feu vosaltres???? una altra opció és els potitos que venen als súpers però un cop en vaig provar un i el vaig acabar llençant de lo dolent que era!.
Siau!!!
martabv, si has llegit el post hauràs vist que la meva experiència no ha sigut gaire positiva...
Però et diré que com a última opció, pot provar els potitos de supermercat. N'hi ha uns de la Hero, que es diuen "Tarrinas del mercado" que són més bons que els normals (cuinats al vapor i amb trossets petits). No és que siguin la bomba de bons però milloren molt els que sempre trobes als prestatges.
Sort i bon viatge!
Sort i bon viatge!
Gràcies JOBAAL, no em fa gaire gràcia donar-li els del súper, provaré aquests que em dius... La última opció és emportar-me la babycook, tot potser que arribi feta a trossos després de passar pels aeroports...
A veure si algú ha fet la verdura al buit i li ha quedat bé.
A veure si algú ha fet la verdura al buit i li ha quedat bé.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |