FOOTING DURANT LA LACTÀNCIA
FOOTING DURANT LA LACTÀNCIA
Hola a totes: tot just ahir vaig passar la revisió de la "quarentena" i el ginecolèg em va donar l'alta dient-me que m'havia recuperat perfectament de la cesàrea. Li vaig preguntar quan podia reemprendre el footing, i em va dir que des de ja, que no hi havia cap problema perque tot estava bé, i que el sol pèlvic no havia sofert gens. El dubte em sorgeix ara respecte al tema de la compatibilitat amb la lactància materna i si aquesta es pot veure afectada, perque he llegit que al fer esport, el sabor de la llet podia variar i provocar un rebuig per part del bebe. Algú ha sortit a correr tan ràpid? Quina es la seva experiència?
Gràcies
Gràcies
Re: FOOTING DURANT LA LACTÀNCIA
Hola!
Jo tinc el mateix dubte, tinc entès que varia el gust de la llet però no sé fins a quin punt és cert i fins a quin punt li pot provocar rebuig a la nena....no crec però que sigui gaire més rebuig que el que provoca el menjar picant, però clar, jo no sóc experta en el tema....
Sí que haig de dir que a la triatló de Puigcerdà de fa 4 anys vaig veure una dona que en un avituallament hi havia el seu marit amb la seva nena i ella va parar un moment de correr, es va asseure en un roc, es va aixecar la samarreta i li va donar el pit a la nena, i després va continuar amb la cursa. Em va semblar fantàstic i no vaig pas veure que a la nena no li agradés la llet

Jo tinc el mateix dubte, tinc entès que varia el gust de la llet però no sé fins a quin punt és cert i fins a quin punt li pot provocar rebuig a la nena....no crec però que sigui gaire més rebuig que el que provoca el menjar picant, però clar, jo no sóc experta en el tema....
Sí que haig de dir que a la triatló de Puigcerdà de fa 4 anys vaig veure una dona que en un avituallament hi havia el seu marit amb la seva nena i ella va parar un moment de correr, es va asseure en un roc, es va aixecar la samarreta i li va donar el pit a la nena, i després va continuar amb la cursa. Em va semblar fantàstic i no vaig pas veure que a la nena no li agradés la llet

De fet, pensava començar a correr aquest mateix cap de setmana, i he decidit deixar-ho fins a l'1 de maig perque el 29 tinc hora al Cap amb el Pediatra, i aprofitaré per preguntar-li...crec que despres d'estar tant de temps sense sortir, ara ja no ve d'una setmaneta i mitja..
Òndia, estic al.lucinant!!! Per cesàrea tardes molt més a poder fer exercici físic. Jo he tingut els dos parts per cesàrea i pel primer em van recomanar esperar de 4 a 6 mesos a fer activitat física de qualsevol tipus. Una cosa és anar a caminar però tot el que sigui saltar i brincar se't poden obrir els punts que posen per dins. No sé jo demanaria una segona opinió o tant sols trucar al telèfon de Sanitat Respon, és que ho trobo molt estrany que gairebé nomès amb la quarantena i amb cesàrea que el ginecòleg ho permeti...Al cap de 8-9 mesos del part i anava a còrrer i al parar per fer l´activitat notava que em tivaven els punts per dins...bé, això no té que passar-li a tothom, es clar que ja era per la segona cesàrea i tot ja estave més donat i castigat!!!
De fet aquesta es la meva primera cessàrea, pero me l'han fet sobre una cicatriu que ja tenia per una miomectomia, ara fa 10 anys. En aquell moment, tot i que era mes jove, també vaig començar a fer esport molt ràpid, pero pensava que ara potser pel tema del sol pèlvic trigaria més. Suposo que al no haver estat tocat, no hi ha perill. De fet, a les classes prepart em va comentar la llevadora, que si tenia un part vaginal, hauria d'esperar ben bé un any a tornar a correr al ser un esport d'impacte. Suposo que pel que dius de la cicatriu, aixo ja serà el propi cos que m'ho anirà marcant, tot i que m'ho prendre amb calma.
No sóc molt partidaria de demanar segones opinions: tinc confiança absoluta amb el meu ginecoleg que fa 15 anys que em porta.
No sóc molt partidaria de demanar segones opinions: tinc confiança absoluta amb el meu ginecoleg que fa 15 anys que em porta.
Hola Londoner,
jo sortia a fer footing quan alletava el meu fill i mai em va posar cara rara... De fet, li donava el pit just abans de sortir perquè així em molestaven menys els pits en córrer (això les primeres setmanes, que els tenia més sensibles, després ja no hi havia problema). El que sí que emva semblar és que en la següent presa potser tenia una mica menys de llet. Però probablement sigui una qüestió d'hidratació, bevent més aigua es deu poder solucionar... Conclusió, que per mi, footing (en plan amateur, eh, res de maratons...) i lactància van ser 100% compatibles. I quan va ser una mica grandet (5 o 6 mesos), corria amb ell al cotxet i es passava tota l'estona dormint (això sí, les pujades les acabava caminant!).
jo sortia a fer footing quan alletava el meu fill i mai em va posar cara rara... De fet, li donava el pit just abans de sortir perquè així em molestaven menys els pits en córrer (això les primeres setmanes, que els tenia més sensibles, després ja no hi havia problema). El que sí que emva semblar és que en la següent presa potser tenia una mica menys de llet. Però probablement sigui una qüestió d'hidratació, bevent més aigua es deu poder solucionar... Conclusió, que per mi, footing (en plan amateur, eh, res de maratons...) i lactància van ser 100% compatibles. I quan va ser una mica grandet (5 o 6 mesos), corria amb ell al cotxet i es passava tota l'estona dormint (això sí, les pujades les acabava caminant!).
La vida és com anar en bicicleta. Si no avances, caus.
Gracies Laiala, aixo de donar-li el pit abans de sortir es una bona idea, no se m'havia acudit. Havia pensat en comprar uns bons sostenidors perque no em fessin mal, pero si es possible quadrar-ho amb la darrera toma, segur que es molt millor. Ho intentaré, i a veure que tal. Més endavant també tinc pensat sortir a correr amb la nena, pero em penso que fins passada la calor de l'estiu ho deixaré estar. Jo també corro en plan amateur, pero em faria molta il.lusió fer alguna curseta amb la nena al cotxet. Una pregunteta, et vas ressentir en algun moment d'algun tema del part? Gràcies
Hola Londoner!
Jo no faig footing, però sí que feia molta bici abans de l'embaràs. Des que la nena té uns dos mesos i mig que he tornat a fer esport. Com que no puc ni vull sortir de casa, em vaig comprar una bicicleta d'spinning i així faig esport mentre la veig com juga. Ja fa dos mesos que faig bici varies vegades a la setmana (durant una hora més o menys, és a dir que faig bastant esforç) i no he notat res estrany alhora de donar-li el pit,
A vegades li dono immediatament després de baixar de la bici, a vegades al cap d'una estona (segons quan ella demana) i sempre vol el pit.
Al meu CAP no em van dir res d'alteracions al gust de la llet. Em van dir que no hi havia cap problema.
Això sí, és important que t'hidratis bÉ!
Bon footing i a gaudir del teu fill!
Onavis
http://aprenentasermare.blogspot.com/
Jo no faig footing, però sí que feia molta bici abans de l'embaràs. Des que la nena té uns dos mesos i mig que he tornat a fer esport. Com que no puc ni vull sortir de casa, em vaig comprar una bicicleta d'spinning i així faig esport mentre la veig com juga. Ja fa dos mesos que faig bici varies vegades a la setmana (durant una hora més o menys, és a dir que faig bastant esforç) i no he notat res estrany alhora de donar-li el pit,
A vegades li dono immediatament després de baixar de la bici, a vegades al cap d'una estona (segons quan ella demana) i sempre vol el pit.
Al meu CAP no em van dir res d'alteracions al gust de la llet. Em van dir que no hi havia cap problema.
Això sí, és important que t'hidratis bÉ!
Bon footing i a gaudir del teu fill!
Onavis
http://aprenentasermare.blogspot.com/
LONDONER ha escrit:Una pregunteta, et vas ressentir en algun moment d'algun tema del part? Gràcies
L'única cosa és que els primers temps (ara no recordo si era dos mesos després del part o una mica més tard) tenia algo de pèrdues d'orina quan corria en baixada (més impacte), després se'm va passar. Ara bé, suposo que si vas tenir una cesària la zona no queda tan afectada. I sí, tenir uns bons sostenidors és bàsic. Jo les primeres setmanes m'en posava dos, un damunt de l'altre, després amb un ja feia.
Per cert, jo vaig fer tan sols una cursa amb el peque, la dels bombers, a Barcelona. La veritat és que l'experiència va ser divertida, i també motivant per sortir a córrer. Ara bé, em vaig agobiar una mica de la quantitat de gent que hi havia, en córrer amb el cotxet havia d'estar molt pendent de no atropellar ningú o que ningú s'ensopegués amb el cotxet. Si pots fer una cursa menys multitudinària, millor!
En tot cas, recuperar l'esport després de tants mesos de "parón" físicament, però sobretot psicològicament, em va anar de meravella... Ara la meva segona té vint dies, d'aquí a no gaire m'hi podré tornar a posar.
Gràcies noies pel consells. M'he proposat tornar-hi l'1 de maig. Aquests últims dies m'he ressentit una mica de la ciàtica que vaig tenir durant l'embaras, i ara vull recuperar-me bé abans de tornar. Tot i que tinc una mica de remordiments per sortir a correr i deixar la nena amb el seu pare, però crec que m'anirà molt bé mentalment tenir una estona per mi. I al pare segur que també li ve bé compartir una estoneta "en exclusiva" amb la seva petita.
Onavis: suposo que es igual la bici que el footing. El tema del canvi de gust de la llet diuen que ve degut a l'esforç. No crec que afecti l'esport que practiquis. Per cert, he donat una ullada al teu blog i el trobo força interesant.
Laiala: sobre aixo de fer una cursa amb la nena, m'ho plantejare mes endavant. Jo també he corregut els bombers l'any passat i com tu dius esta massa massificada per anar-hi amb ella. Segurament, una cursa menys popular, serà un bon inici.
Onavis: suposo que es igual la bici que el footing. El tema del canvi de gust de la llet diuen que ve degut a l'esforç. No crec que afecti l'esport que practiquis. Per cert, he donat una ullada al teu blog i el trobo força interesant.
Laiala: sobre aixo de fer una cursa amb la nena, m'ho plantejare mes endavant. Jo també he corregut els bombers l'any passat i com tu dius esta massa massificada per anar-hi amb ella. Segurament, una cursa menys popular, serà un bon inici.
Hola,
Ara faig una pregunta una mica "tonta", però vosaltres aneu amb algun cotxet especial per córrer quan hi aneu amb els nens o amb un cotxet normal?
Ara faig una pregunta una mica "tonta", però vosaltres aneu amb algun cotxet especial per córrer quan hi aneu amb els nens o amb un cotxet normal?
A mi m'han deixat un cotxet de la Jané (de fa vuit o deu anys) que és de tres rodes, molt còmode de portar (el pots dur amb una sola mà) i que pot anar per camins perquè té les rodes bastant grans. M'ha anat molt bé. No sé com es diu el model perquè ja noté l'enganxina...
Jo suposo que amb un bugaboo, per exemple, encara que no estigui pensat per fer esport, pots córrer tranquil·lament. Els que no van gens bé són el tipus "paraigües" (MacLaren, vaja).
Jo suposo que amb un bugaboo, per exemple, encara que no estigui pensat per fer esport, pots córrer tranquil·lament. Els que no van gens bé són el tipus "paraigües" (MacLaren, vaja).
Hola,
Pel tema de l´sport jo fa 7 setmanes que he sigut mare, a mi em van recomenar que no fes sport d´impacte durant uns quants mesos ja que a la llarga pots tenir problems d´incontiencia urinària.
Pel tema del pit no pasa res, la llet no cambia de sabor, el que pot passar és que el nen/a noti una olor a la teva pell diferent (tot i que t´hagis dutxat abans). Jo he començat a fer bici estàtica a casa potser estic suant com si anés a còrrer i el nen no m´ha rebutjat el pit.
Pel tema de l´sport jo fa 7 setmanes que he sigut mare, a mi em van recomenar que no fes sport d´impacte durant uns quants mesos ja que a la llarga pots tenir problems d´incontiencia urinària.
Pel tema del pit no pasa res, la llet no cambia de sabor, el que pot passar és que el nen/a noti una olor a la teva pell diferent (tot i que t´hagis dutxat abans). Jo he començat a fer bici estàtica a casa potser estic suant com si anés a còrrer i el nen no m´ha rebutjat el pit.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |