Aquest dimecres vaga de mestres ¿?¿?

ja no som tant petits!!
mariayfran
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: ds. feb. 25, 2006 9:55 pm
Ubicació: Creixell (Tarragona)

Re: Aquest dimecres vaga de mestres ¿?¿?

EntradaAutor: mariayfran » dt. març 16, 2010 10:17 am

Jo ara si que crec que en Toni té raó. Es clar que tothom pot donar la seva opinió sobre com ha de ser l'educació al nostre país... i la sanitat, i les administracions, i tots aquells serveis públics, perquè com molt bé diu ell, tots en som usuaris. Les condicions dels treballadors de SEAT només els afecten a ells, però les decisions respecte a vacances, horaris escolars, etc. afecten a tothom, en primer lloc perquè el nostre sou es paga amb els impostos dels ciutadans, i en segon lloc perquè l'escola és el segon agent educatiu després de la família que tindrà més influència en la vida dels nens (i en alguns cassos diria que és el primer, ja que molts infants passen més hores de la seva infantesa al cole que amb els pares...sino, feu càlculs). És més, penso que es fan pocs sondejos entre els ciutadans per conèixer l'opinió que té la gent... segurament perquè politicament no interessa. A mi la "proposta" del Toni em sembla molt bé... perquè no es pot fer servir aquest sistema? no seria més pràctic que el conseller Maragall fes na proposta a les escoles i es sondejés a AMPAS i profes sobre quines propostes tenen per millorar el sistema educatiu??? No es podrien fer votacions sobre amb quines està d'acord la majoria dels implicats??? No és això una democràcia??? No, aqui el sistema democràtic vol dir que si jo voto al psc o al que sigui ja te llum verda per dictar les lleis que vulgui encara que a mi no em semblin bé, un vot aqui i arreu del mon vol dir "tenen el meu consentiment per fer el que els doni la gana encara que al seu programa electoral hagin promès fer el contrari.

A mi em sembla genial que la gent faci propostes, ojalá arribessin més lluny i no es quedessin en una simple entrada de fòrum. És més, la proposta d'en Toni està molt ben raonada, els temps han canviat, la societat ha canviat i el sistema educatiu continua amb una estructura de temps ancestrals. Hi ha propostes i propostes, algunes simplement tenen un rerafons d'ineteressos dels propis pares (més hores al cole, per exemple) però d'altres pensen en el que és millor pels infants, i aquestes si s'han d'escoltar. Perquè no deixem de pensar un mica en el que ens convé a nosaltres, pares, mestres i administracions, i es comença a pensar en el que es millor pels nens????? Aix, quina tonteria acabo de dir, no??? Que a vegades se'm va l'olla i em penso que estem a "Los mundos de Yupi", i això es la vida real..

AH, i per acabar amb el meu discurset purament demagogic només dir que em sembla molt més edcatiu per uns infants que passin una setmana esquiant, o passejant pel camp, o gaudint d'uns dies a un alberg amb els seus pares que tenir la ultima consola que ha sortit al mercat.
Nom: mariayfran
DPP: 14 Setembre
Edats: jo 37, ell 39
Fills: Alba, 9/11/2009
Hospital: Sant Pau i Santa Tecla (Tarragona)
Sexe i noms: a les noies de la casa ens faria il·lusió una altra nena, al papa un nen... pero vingui el que vingui l'esperem amb molta il·lusió!
>.-<:
GVG
Entrades: 506
Membre des de: dc. oct. 17, 2007 12:45 pm

EntradaAutor: GVG » dt. març 16, 2010 12:45 pm

Estic completament d'acrod amb tu Goga!

Tothom pot opinar del mestres, del que fem, no fem, del nostre horari,... i no veuen més enllà. Hi ha problemes que ja haurien d'estar resolts: personal, material, aglomeració a les aules... però no ho veuen.
Penso que no només els mestres hauriem de fer vaga, sinó que els pares també s'haurien d'involucrar.

Qui s'atreveix a dir quin ha de serl'horari d'un metge? El material que necessiten? Quants malalts pot atendre en un dia?... neu:-D
Imatge

Imatge
Toni
:: dinosaure
Entrades: 6550
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

EntradaAutor: Toni » dt. març 16, 2010 12:58 pm

Goga ha escrit:Vinga, prou hipocresia. Amb els mestres i profes es pot dir de tot i com més fort es digui més se us aplaudirà. Quina autoritat representa que hem de tenir a les aules quan la mateixa societat ja ens la treu, aquesta autoritat???

Ostres, em pots dir de tot menys parlar d'hipocresia.. si algun problema tinc es que acostumo a dir sempre el que penso, i continuu pensant que a mi no m'afecta gaire ni els mossos ni els bombers i molt menys els de la CRTV.
El que m'afecta es que demà finalment no aniré a esquiar (tinc un parell de reunions que no puc canviar de dia.. ) i portaré els nens a la oficina.. no tothom pot comptar amb els iaios.. i tampoc em ve de gust deixar-los al cole aparcats tot i que tinc aquesta possibilitat, l'escola no la tanquen, hi haurà ludoteca tot el dia..

Jo vaig fer la EGB amb 45-50 nens per clase, sense pati, sense gimnàs, sense biblioteca, sense extraescolars.. i tampoc em va malament la vida.. el president de la generalitat va estudiar FP de correspondència mercantil i va començar un parell de carreres però no va pasar del primer any.. així que no cal estudiar tant, he,he.. :content:

jo proposo que tots tots tinguem 3 mesos de vacances pagades a l'any i així la gent no li tindria tanta "enveja" als profes per la seva feina.

ah! i lo de la paperera ho he dit per aixó dels 100 putos euros..
( anar a esquiar a La Masella són uns 25€ de benzina amb un Freelander vell.. )

neu:-D neu:-D neu:-D neu:-D neu:-D neu:-D neu:-D neu:-D neu:-D neu:-D
sinera
:: gosset
Entrades: 402
Membre des de: dg. set. 13, 2009 4:14 pm

EntradaAutor: sinera » dt. març 16, 2010 2:01 pm

Jo només vull recordar que si l´educació és cosa de tots i tothom hi fot cullerada... si no ho tinc mal entès, l´EDUCACIÓ COMENÇA A CASA AMB ELS PARES!!!
I, d´altra banda, no em sembla ni lògic, ni pedagògic, pertinent, ni oportú, pretendre adaptar els horaris de l´escola als de les jornades laborals de les famílies. Però, és clar, és més fàcil fer ballar un únic col·lectiu que promoure una moguda social on es mogués a tot déu, per conciliar la vida laboral i la familiar.
Piruet
:: lleona
Entrades: 935
Membre des de: dl. set. 17, 2007 1:25 pm
Ubicació: Bigues (Vallès Oriental)

EntradaAutor: Piruet » dt. març 16, 2010 2:16 pm

Hola,

Em sap greu el tó que està agafant el post.... jo l'he començat a llegir esperant trobar explicades les reivindicacions i entendre-ho tot plegat una mica millor..... neu:-)

Goga, jo també crec que és normal que la societat opini sobre les reivindicacions dels/les mestres, perquè afecta l'educació dels qui més ens estimem (no ?). D'acord que molta gent opina perquè no vol deixar de tenir els nens 'aparcadets', però la majoria d'aquests poden portant-los igualment (les escoles no poden tancar, ha d'haver servei de ludoteca, sense avançar continguts i tal, no ?). Per tant els que els volen 'aparcar' ho poden fer.... i la resta ens preocupem de debó de l'educació dels nostres fills i creiem que tenim dret a opinar sobre quin és el calendari més raonable (per als interesos i les necessitats dels nens !), per exemple.

Per acabar diré que, tot i no veure clars els motius de la vaga (també em sembla que s'han posat massa coses 'al sac') demà no portaré els meus fills a escola. Tot i que 'només' hi fan vaga el 57% de les mestres, no els portaré perquè, donat que no és un dia 'normal', trobo que portar-los demà a escola és com aparcar-los per 'castigar' les mestres, quan en realitat 'castigues' als nens perquè aquest dia sí que estàn realment 'aparcats' ! (ho dic sense ànim d'ofendre a ningú, jo me'ls quedo a casa, perquè no em suposa cap trasbals fer-ho. Entenc perfectament la gent que els ha de portar perquè no pot fer un altre cosa ! :love: )

Ah ! I a mí sí que m'interessen molt les reivindicacions i les condicions laborals dels bombers, dels mossos, dels metges i dels periodistes de la CCRTV ! (dec ser molt estranya.... neu:-) )

Petonets, i no us enfadeu !!! :globus:
Imatge

Imatge

Imatge
juliet
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dt. març 16, 2010 2:45 pm

osti!no em connecto en unes hores i quin sidral que hi ha per aquí!!
Goga totalment d'acord amb tu
i Sinera està clar que l'escola no és qui ha d'adaptar els seus horaris sino que la vida laboral dels pares s'hauria d'adaptar a la vida escolar.
i Tonitres mesos pagats de vacances???quin mestre té tres mesos pagats de vacances????!!!!
Mira, ja no parlo per mi perquè sóc mestra "inactiva temporalment", però tinc el julieto, que és profe de secundària i batxillerat, que, apart de les mil i una adaptacions que cada any el departament fa fer (la majoria a hores de casa-familiars, perquè o dóna temps de fer-ho tot a les hores "personals" de l'escola)es passa hores i hores a casa corretgint i programant (hores familiars). Quan arriben les vacances sempre té treballs per corretgir (més hores familiars)i a l'estiu evidentment cursets (que també donen feina a casa)i ja no per parlar del tema pares que amb les tutories (que suposadament han de ser dintre l'horari escolar perquè sino no són pagades)fa un munt d'hores "extra" i total per res perquè hi ha tanta desvalorarització dels mestres que la col.laboració que rep dels progenitors dels propis alumnes és nula..... i així et podria anar dient....i ja em diràs d'on es treuen els 3 mesos de vacances pagades.
Mira, és com tot, segur que hi ha mestres que fan el mínim del mínim, com a qualsevol professió, però això no vol dir que n'hi hagi d'altres que es trenquin les banyes i total perquè?perquè tot el que rebin de la societat sigui que són uns ganduls, que tenen moltes vacances, o que no tenen dret a empipar-ser i fer vaga quan ni tan sols el govern els dona recolzament??

Aquest és un país de titelles
Imatge
Imatge
galarina
Entrades: 1900
Membre des de: dj. nov. 01, 2007 4:01 pm
Ubicació: Osona

EntradaAutor: galarina » dt. març 16, 2010 3:15 pm

Doncs jo demà m'adhereixo a la vaga, tot i que com sempre no ens faran cas, ni servirà de res. I a sobre continuarem sent la professió més malmirada del país... però en fi... alguna cosa hem de fer!
neukiss-)
Imatge
Aquest és el post d'en Marc:
viewtopic.php?f=36&t=4521

Imatge

Aquest és el post de la Bet:
viewtopic.php?t=4492
Carme74
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm

EntradaAutor: Carme74 » dt. març 16, 2010 4:01 pm

Jo també faré vaga, tot i saber que no servirà de res.
Bé, si que servirà... Per omplir les arques del departament (Comptem més de 100 euros per cadascú que fa vaga).
Imatge

Imatge
Irina80
:: pantera
Entrades: 850
Membre des de: ds. des. 29, 2007 9:05 am

EntradaAutor: Irina80 » dt. març 16, 2010 8:24 pm

Ok Toni. Anem a suposar que les vacances escolars estan repartides com tú dius. Com s'ho faran les famílies per tenir els nens atesos?? avis durant 15 dies??? demanar vacances a la feina cada 2 mesos ( :-D )?les vacances d'estiu queden parcialment cobertes ja que les empreses de lleure (esplais, colònies...) compten amb moltíssims monitors durant l'estiu, ja que els monitors solen ser universitaris amb el títul de monitor de lleure que durant l'estiu tenen vacances. Al mes de febrer hi solen haver EXÀMENS a totes les facultats, és a dir que l'any que ve dubto que les empreses de lleure tinguin prou personal per fer esplais, colònies, a la famosa "setmana blanca" del febrer... si això hagués de ser cada 2 o 3 mesos... "apaga i vámonos". Està clar que el calendari escolar és pràcticament intocable.
Tornem al que deieu per aquí... no es tracta de que els nens facin l'horari i el calendari que els convingui als empresaris-caps dels seus pares, es tracta de conciliar la vida laboral i la familiar, ha de ser un canvi global.
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
marta_mum
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2129
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 8:32 pm
Ubicació: Sant Boi

EntradaAutor: marta_mum » dt. març 16, 2010 8:59 pm

I si fem vaga tots els pares demanant 3 mesos de vagances com demana el Toni? Això sí que s :ok: eria conciliació!!!
Irina80

EntradaAutor: Irina80 » dt. març 16, 2010 9:58 pm

En sèrio... el Toni ens convida a esquiar i jo us regalaré calendaris!!! JULIOL I AGOST SÓN 2 MESOS. 1+1=2 Jo fa uns quants anys que treballo des de l'1 de setembre al 30 de juny. I normalment el mes de juliol molts fem cursets, però això ja és una altra història.
Ara bé, si voleu les mateixes vacances que tenen els vostres fills ho teniu pelut!!!!!!!! el núm. de dies lectius és el mateix a tot arreu, i si ho voleu canviar demaneu audiència amb sa magestat el conseller d'educació.
Bona nit i bona vaga
Imatge
Imatge
Toni
:: dinosaure
Entrades: 6550
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

EntradaAutor: Toni » dc. març 17, 2010 7:16 am

Irina80 ha escrit:En sèrio... el Toni ens convida a esquiar i jo us regalaré calendaris!!! JULIOL I AGOST SÓN 2 MESOS. 1+1=2

bon dia, i bona vaga..
si pogués no m'importaria invitar a tothom a esquiar neu:-D

bé.. anem a fer sumes..

JULIOL I AGOST SÓN 2 MESOS. 1+1=2
nadal: del 22 de desembre al 7 de gener.. hmmmm.. 15 dies..
setmana santa 2010: del 27 de març al 6 d'abril hmmm.. 11 dies..
i tots tots tots tots els ponts... i si toca que aquest any no hi ha pont doncs agafem 3 dies extres a repartir..

crec que si sumem si que fan 3 mesos, o no?

nosaltres els pares també volem 3 mesos !!!

:content: :content: :content: :content: :content: :content:
Piruet

EntradaAutor: Piruet » dc. març 17, 2010 8:02 am

Ets un provocador nat, Toni.

Petonets !!!

(són les 9h. en puntíssim i ja em començo a penedir d'haver-me quedat els nens a casa..... neujor:-) neujor:-) neujor:-) )
Imatge

Imatge

Imatge
Irina80

EntradaAutor: Irina80 » dc. març 17, 2010 8:22 am

Toni ha escrit:i tots tots tots tots els ponts... i si toca que aquest any no hi ha pont doncs agafem 3 dies extres a repartir..
MANDE?????

Normalment aquests 3 dies són els que "omplen" els possibles ponts. El departament d'educació indica quin dia s'inicia i quin dia s'acaba el curs. A cada municipi els centres col·loquen aquests 3 dies segons el seu calendari, ja que cada ajuntament té diferents festius (la Mercè només es celebra a Barcelona). Aquests 2/3 dies de lliure disposició dels centres existeixen perquè tothom faci els mateixos dies lectius, QUE A TOT ARREU SÓN ELS MATEIXOS, ni un més ni un menys. El tema de les vacances de nadal, setmana santa... existeix a tots els països per a separar trimestres. Els mestres (igual que els professors d'institut, d'universitat,...) entre trimestres tenim vacances. Tornem al mateix; com que els nois d'institut i els universitaris no cal que els col·loquin enlloc perquè ells s'apanyen, aquí ningú entra a opinar sobre les vacances dels profes d'universitat ni els seus horaris (que jo consideraria més privilegiats que la majoria...); per tant el que "fa rabia" no són les vacances dels mestres sinó les vacances dels nens quan els pares no en tenen, no???
El que hauríeu de fer els pares és lluitar perquè el departament inverteixi en activitats de lleure GRATUITES perquè TOTS els nens estiguin atesos durant les vacances escolars. Els mestres durant les suposades vacances ens fem un tip de programar i recopilar material, i fer paperassa que ens demanaran des de inspecció, entre d'altres coses. També hi ha qui inverteix el seu temps en anar a veure cases de colònies, activitats per les excursions... per no portar als vostres fills a qualsevol lloc. De debò, fem molta feina DINS I FORA de les aules, ens reunim amb pares, psicòlegs interns i externs del centre... ja prou de carregar sobre la nostra feina, que va molt més enllà del que fem a dins la classe.
Imatge
Imatge
Irina80

EntradaAutor: Irina80 » dc. març 17, 2010 8:35 am

Ah, i si la nostra feina realment fos un txollo, tothom es faria mestre, no?
Imatge
Imatge
sinera
Entrades: 402
Membre des de: dg. set. 13, 2009 4:14 pm

EntradaAutor: sinera » dc. març 17, 2010 9:35 am

Visto lo visto, ara entenc el per què de guarderies (no llars d´infants) 0-24h!!!!
Sí, sí, no m´invento res; existeixen!!!!
N´hi ha que poques hores de son els treuen el que es cou de portes endins de les escoles, mentre tinguin els nens col·locats...
Ja m´agradaria veure què passaria (o, si seguim així, passarà), si s´ampliessin encara més els horaris de les escoles i els dies lectius.
Hi ha nens que sortiran super preparats per "la vida moderna", perquè ja estaran acostumats a no veure la família ni en pintura i a treballar més hores que un rellotge.
juliet

EntradaAutor: juliet » dc. març 17, 2010 10:24 am

http://blogs.ccrtvi.com/bandaampla.php? ... catid=1887

En aquesta web hi ha un petit reportatge sobre com s'organitzen les vacances a França. Evidentment l'alt executiu que surt no és un exemple de la majoria de la població, però el reportatge explica molt bé les ajudes que tenen les famílies.

I França no és l'únic exemple a Europa, però aquí continuem sense aprendre res....anem enrera com els crancs....i a sobre hem d'escoltar segons quins comentaris com si la culpa de tot fos de la "bona vida que tenen els mestres"...jajajaja...

Apa! una abraçada a totes i a respirar ben fons!!!!
Imatge
Imatge
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dc. març 17, 2010 12:31 pm

A mi, com a mare, i en tot el meu dret, em preocupa molt més el que passa a les escoles d'aquest país que el que els passa al col·lectiu de mossos d'esquadra. De totes formes, si m'interessés en algun moment el conveni dels mossos, també opinaria i hi diria la meva, faltaria més!
Jo crec, espero, desitjo, en la concil·liació de la vida laboral i familiar, en passar temps de quantitat i qualitat amb la meva filla, en que l'escola de la meva filla sigui de qualitat, els mestres tinguin drets raonables, els pares també i, per suposat, els nens també. Que per a mi són els més interessats i els que s'han d'afavorir. El tema estrella de les vacances escolars em sembla genial, no voldría pas que la meva filla fes menys vacances, em semblen suficients i fins i tot massa (que jo fa poc era alumna!) els 9 mesos de classe per a la canalla. El que m'agradria és poder compaginar les seves vacances amb les meves, no aparcar-la en un esplai.
No m'agrada aquest caire susceptible que tenen sovint els mestres amb la seva feina, fa la sensació de no estar-ne contents, de no sentir-se satisfets amb el treball que fan....imagino que és arrel de comentaris de la gent, però dóna una sensació d'estar permanentment "enfadats" amb el món, no sé....
Igual d'aquí quatre dies estic igual d'enfadada, quan acabi la carrera!!! neujor:-)
Tampoc m'agrada aquesta opinió estesa dels mestres enfront dels pares, com si els únics preocupats per l'educació dels nens fossin els mestres, i els pares només volguèssim "aparcar". Suposo que conciliar és molt fàcil quan fas les mateixes vacances que el teu fill....però posem-nos al lloc de l'altre, una mica.
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Piruet

EntradaAutor: Piruet » dc. març 17, 2010 12:59 pm

El problema és que hi ha gent que vol que els nens s'adaptin als 'horaris adults' ("horari" en el sentit del dia a dia i en el sentit de planificació anyal), i això és del tot impossible. Què són NENS !!! I el que tampoc podem pretendre es que es treballi en horaris compatibles amb els de l'escola. Què som ADULTS !!! Ni nosaltres podem treballar de 9 a 17h. Ni ells poden anar a escola de 8 a 20h.

A més, potser m'en vaig del tema però trobo que quan es parla que els pares hauriem de treballar menys per adaptar-nos als horaris dels nens (de 9 a 17h., per exemple) i fer com els països nòrdics, no dedicar tanta estona al dinar, plegar més d'hora.... es fa demagògia perquè els que podrien fer aixo són alguns dels que treballen a una oficina però aleshores quan anéssin a recollir els nens a escola voldrien parar al forn a comprar el berenar, potser aprofitar i de camí a casa parar a comprar uns mitjons i a la fruiteria a comprar la fruita per sopar... Ah ! tota aquesta gent no pot tenir fills perquè ha de ser allà perquè aquells pares puguin comprar el berenar, els mitjons i la fruita, no ?

El que passa és que la societat ha canviat i no ho volem veure.... Abans no calia plantejar-se aquesta diferència de ritme perquè els nens quan no anaven a escola estaven a casa i allà sempre hi havia algú. Compte, que no sempre era la mare ! podia ser l'àvia, la tieta..... No calia plantejar-se res més. Però ara això no és així i cadascú ha de trobar la manera d'adaptar-s'hi. Vull dir que la solució no és ni que els nens vagin a escola les mateixes hores que jo treballo ni que jo treballi només l'horari escolar.

Cada família ha de trobar la seva manera i totes són bones mentre siguin feliços. (i mengin anissos !)

Petonets !!! (i no us enfadeu tant !!! :love: :love: :love: )
Imatge

Imatge

Imatge
juliet

EntradaAutor: juliet » dc. març 17, 2010 1:05 pm

isa ha escrit:No m'agrada aquest caire susceptible que tenen sovint els mestres amb la seva feina, fa la sensació de no estar-ne contents, de no sentir-se satisfets amb el treball que fan....imagino que és arrel de comentaris de la gent, però dóna una sensació d'estar permanentment "enfadats" amb el món, no sé....

em sembla que no ho he entès bé o potser la frase és un pèl simplista....a veure, m'explico, els mestres (parlo dels que jo conec i crec que de bastants més també)són mestres perquè els AGRADA MOLT LA SEVA FEINA i NO estan enfadats amb el món??!!però ser mestre avui dia en aquests país de polítics de fira no és fàcil, i si no hi estàs dintre o no coneixes a gent que hi estigui potser se t'ha passat per alt la naturalesa de la qüestió.

isa ha escrit:Tampoc m'agrada aquesta opinió estesa dels mestres enfront dels pares, com si els únics preocupats per l'educació dels nens fossin els mestres, i els pares només volguèssim "aparcar". Suposo que conciliar és molt fàcil quan fas les mateixes vacances que el teu fill....però posem-nos al lloc de l'altre, una mica.

Suposo que no saps per on va aquesta opinió tan estesa, doncs ve de la realitat. Hi ha molts pares, per sort no tots (clar!)que no s'involucren gaire amb l'educació dels seus fills, pensen que és l'escola la que ha de solucionar tots els problemes perquè ells ja tenen la seva feina i educar els fills és "molt cansat".
Tenir-los és fàcil però educar-los és costós si és vol fer bé.
Imatge
Imatge

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::