Què és la gimnàstica hipropessiva?

La recuperació del cos després de l'embaràs i altres temes relacionats.
nbadeli
:: granota
Entrades: 240
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 10:53 am

Què és la gimnàstica hipropessiva?

EntradaAutor: nbadeli » dt. gen. 12, 2010 12:57 pm

Hola,
He sentit a parlar de la gimnàstica hipropessiva i no sé el que és ni on es fa. Em podeu ajudar?
Gràcies, que bé aquest subfòrum!
Imatge

Imatge

Imatge
Bombolla
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4444
Membre des de: dc. set. 10, 2008 9:25 am
Ubicació: Mallorca (Amb el cor a Barcelona)
Contacta:

Re: Què és la gimnàstica hipropessiva?

EntradaAutor: Bombolla » dt. gen. 12, 2010 4:36 pm

Hola nbadeli!
La gimnàstica abdominal hipopressiva és un conjunt de tècniques que va idear el Dr Marcel Caufriez. La gimnàstica abdominal hipopressiva consisteix en una serie de postures i exercicis dinàmics que disminueixen la pressió abdominal i toràcica, proporcionen estabilitat a la zona lumbar i relaxen el diafragma, tot això fa que hi hagi una normalització del tò dels músculs antigravitatoris, del terra pèlvic i de la faixa abdominal.

Si ets de Barcelona crec que hi ha bastants llocs on fan aquestes tècniques. Segurament que si busques per internet te'n sortirana cabassos. Hi ha una fisio a la Dexeus que es diu Nuria Sans que és una eminencia en el tema. El Dr Marcel Caufriez, és el "pare" de totes aquestes tècniques, però viu a Mallorca.

Espero haver-te aclarit una mica! :ok:
Bombolla l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. gen. 12, 2010 5:42 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=35&t=9125
Imatge
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=91&t=25741

Les Positives sempre estarem amb tu Brownie !
TXETA
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3580
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:54 pm

EntradaAutor: TXETA » dt. gen. 12, 2010 5:31 pm

Et recomano el centre RAP, al passeig sant joan, hi vaig anar i em va anar de conya. En el post de DIASTASI, per aqui per postpart trobaras informació. Són molt professionals i entra per algunes mutues. Mirat'ho, val la pena! :ok:
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
indai
:: zebra
Entrades: 1135
Membre des de: dv. juny 13, 2008 10:25 pm

EntradaAutor: indai » dc. gen. 13, 2010 7:49 pm

No ho he acabat d'entendre...Aleshores quin tipus d'exercici fas?
[url=http://lilypie.com][img]http://m1.lilypie.com
campi
:: poltre
:: poltre
Entrades: 617
Membre des de: dg. nov. 22, 2009 3:33 am

EntradaAutor: campi » dc. gen. 13, 2010 9:01 pm

Indai amb els abdominals tradicionals el que fas es treballar els abadominals pero tambe debilitar el sol pelvic. Fas força avall i totes les visceres tiren avall. Ferabdoninals massa aviat despres d'un part pot donar incontinencies urinaries.

Amb els hipopressius passa tot el contrari , treballes els abdoninals pero no pressiones les visceres avall . sino que al relaxar el diafragma deixes mes espai a les visceres i per tant disminueixes la pressio contra el sol pelvic.
campi l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 02, 2010 9:04 am, en total s’ha editat 1 vegada.
indai
Entrades: 1135
Membre des de: dv. juny 13, 2008 10:25 pm

EntradaAutor: indai » dc. gen. 13, 2010 11:31 pm

Quan vas al gimnàs a demanar informació, no t'expliquen pas aquestes coses...ai...estem enganyades!!
[url=http://lilypie.com][img]http://m1.lilypie.com
nbadeli

EntradaAutor: nbadeli » dj. gen. 14, 2010 9:48 am

Bombolla ha escrit:Hola nbadeli!
La gimnàstica abdominal hipopressiva és un conjunt de tècniques que va idear el Dr Marcel Caufriez. La gimnàstica abdominal hipopressiva consisteix en una serie de postures i exercicis dinàmics que disminueixen la pressió abdominal i toràcica, proporcionen estabilitat a la zona lumbar i relaxen el diafragma, tot això fa que hi hagi una normalització del tò dels músculs antigravitatoris, del terra pèlvic i de la faixa abdominal.

Si ets de Barcelona crec que hi ha bastants llocs on fan aquestes tècniques. Segurament que si busques per internet te'n sortirana cabassos. Hi ha una fisio a la Dexeus que es diu Nuria Sans que és una eminencia en el tema. El Dr Marcel Caufriez, és el "pare" de totes aquestes tècniques, però viu a Mallorca.

Espero haver-te aclarit una mica! :ok:

Gràcies, Bombolla. Vaig buscar-ho al google i no vaig trobar res. Igual ho vaig mirar malament. Ara ho torno a fer.
Imatge

Imatge

Imatge
nbadeli

EntradaAutor: nbadeli » dj. gen. 14, 2010 9:50 am

TXETA ha escrit:Et recomano el centre RAP, al passeig sant joan, hi vaig anar i em va anar de conya. En el post de DIASTASI, per aqui per postpart trobaras informació. Són molt professionals i entra per algunes mutues. Mirat'ho, val la pena! :ok:

Gràcies, ja he trobat la pàgina web d'aquest centre. ARa me la miraré i buscaré aquest post que dius.
Imatge

Imatge

Imatge
sansa
Entrades: 1336
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 4:11 pm

EntradaAutor: sansa » dj. gen. 14, 2010 11:04 am

Jo també havia sentit del centre RAP pero Bcn em cau molt lluny, algú sap d'altun per Granollers, sant celoni...?
Imatge

Imatge
nbadeli

EntradaAutor: nbadeli » dt. gen. 19, 2010 9:05 am

M'he animat i he demanat hora al centre RAP, després de rascar-me una mica la butxaca, tot s'ha de dir. Treballen amb algunes mútues, però no és el meu cas. Gràcies per la info.
Imatge

Imatge

Imatge
Heleneta
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: ds. abr. 18, 2009 7:33 pm

EntradaAutor: Heleneta » dt. gen. 19, 2010 12:35 pm

Jo també faig gimnàs hipopressiva, tot i que no al RAP. Em va moooolt bé per col·locar la panxa a lloc sense pressionar el sòl pèlvic, que no el tinc gaire fi després del part. Us la recomano a totes!

Alguna em sabria dir si també serveix per col·locar bé altres parts del cos. M'explico. M'he quedat sense cul i amb més cintura, com si la pelvis s'hagués mogut cap endavant i m'hagués deixat sense corba lumbar. Estic plana pel darrera!!! si no, quina activitat m'aniria bé?

Tenia clar que el primer era la salut i cuidar el sòl pèlvic, però ara que vaig pel bon camí m'agradaria preocupar-me una mica de la part estètica.

Gràcies i ànims a totes!
Imatge
nius
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dv. gen. 29, 2010 5:31 pm

hola!
a nosaltres ens ho ensenya la mateixa llevadora, i a les classes post-part, ho anem fent. He de confessar, però, que jo no me'n surto massa..... Ens recomana fer 3 sessions al dia amb 2 o 3 hipopressius.

Això sí, un cop passat mínim 1 mes del part, abans és contraproduent :ok:
Imatge

Imatge
nbadeli

EntradaAutor: nbadeli » dv. gen. 29, 2010 9:37 pm

I això al CAP? Quina sort! Jo abans d'un mes pràcticament no podia ni aixecar-me!
He començat a anar al RAP. Té molt bona pinta però és carot.
Imatge

Imatge

Imatge

Torna a “Postpart”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::