LM e introducción de cereales y fruta

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Mª José
:: zebra
Entrades: 1131
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 9:37 am

LM e introducción de cereales y fruta

EntradaAutor: Mª José » dc. jul. 15, 2009 3:39 pm

Hola mamis!!! Necesito que me ayudéis, tengo un mar de dudas!!!

En teoría, según la enfermera del CAP y la pediatra de la mutua, deberíamos empezar con los cereales (2 biberones al día: uno para desayunar y otro para cenar y a mediodía pecho, eso me han dicho) en un par de semanas, cuando Adrián ya tenga los 4 meses y al mes siguiente introducir la fruta en la merienda… Mi intención es seguir con la LME hasta los 6 meses y después ir introduciendo los cereales y la fruta sin dejar de lado el pecho… pero no sé cómo hacerlo, la verdad… Sólo de pensarlo se me encoje el corazón… siento tal tristeza!!! Siento que lo despego de mí y quiero hacerlo bien para que podamos seguir con el pecho el tiempo máximo posible.

Estoy hecha un lío!!! A ver si vosotras podéis ayudarme, vale???

Si empezamos con los cereales y la fruta a los 6 meses, ¿cómo debo hacer las tomas? ¿sería este un buen planning inicial?

Desayuno PECHO
Comida PECHO
Merienda PAPILLAS DE FRUTAS (ofrecerle el pecho si no acabara las papillas)
Cena CEREALES (ofrecerle el pecho después)

Si se despertara por la noche le daría el pecho por supuesto y los cereales se los daría con mi leche mientras pudiera.

No tengo muy claro si debo darle 2 veces al día los cereales ó si con que se los diera una vez (en el desayuno o en la cena) ya sería suficiente. ¿Me cargaré la LM si se los doy en las dos tomas?

Tampoco tengo muy claro cuando debo introducirle los purés en las comidas… ¿también a los 6 meses? ¿A los 7, a los 8? Cuando? Y sólo a mediodía o también en la cena?

Madre mía!!! Cuantas dudas caben en una sola cabeza y todavía no hemos empezado!!!

SOS!!!
ImatgeImatge

ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
cuca79
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 61
Membre des de: dc. jul. 15, 2009 5:06 pm

Re: LM e introducción de cereales y fruta

EntradaAutor: cuca79 » dc. jul. 15, 2009 5:09 pm

hola ma jose
personalment crec que si vols fer LME fins als 6 mesos ets completament lliure de fer-ho, de fet l'oms ho recomana a totes les mares!!
crec que el millor seria que poguessis parlar obertament amb la teva infermera i comunicar-li la teva decisió.
a partir del sisè mes ja aniras introduint els nous aliments d'un en un, sense pressa!! i tranquila que el nen ho voldra sense cap problema!!!
espero haver-te ajudat!!
i moltes felicitats per la LME!!!!! :-)
island
:: lleona
:: lleona
Entrades: 936
Membre des de: dg. maig 31, 2009 9:30 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

EntradaAutor: island » dc. jul. 15, 2009 5:42 pm

I tant! No només l'OMS ho recomana. També l'associació espanyola de pediatria, l'unicef, els comitès internacionals de lactància....i el màxim expert en lactància del nostre país, Carlos Gonzàlez. No sé quina mena de pediatra recomana la introducció de sòlids (encara siguin papilles amb llet materna) abans dels 6 mesos, a una mare que la vol fer fins als 6 exclusiva, que és el que s'hauria de fer per norma general. Només en casos que la mare vol deixar de donar el pit, o no pot donar-lo exclusivament fer qüestions laborals o el que sigui, es recomana avançar una mica les papilles (graduals entre els 4 i 6 mesos), perquè són millors que la llet artificial. Et recomano el llibre un "un regalo para toda la vida", del carlos gonzàlez. hi ha un capítol dedicat a la incorporació de les papilles. Més aviat la tendència serà recomenar l'allrgament de la LME més enllà dels 6 mesos, que no pas avançar les papilles, creu-me. Això dels 4 mesos està ja "antiquat", i es fa fer durant una època, en què encara es desconeixia del tot els beneficis tan grans que donava la lactància materna exlusiva. Pensa que això dels 4 mesos es va establir, sobretot, per les dones que donaven biberó amb llet artifical.
Quan més temps segueixis amb la LME, millor de cara les al·lèrgies, les intoleràncies, les defenses i la lluita contra la obesitat del teu fill. I que no et convencin de contrari, que téns tota la medicina i els estaments oficials del teu costat. Vaja, que fer LME fins als 6 mesos és el normal!!!

ànims i fes el que creguis que has de fer! Jo faré LME fins als 6 o 7 mesos. ànims!!!
Cueta
:: rateta
Entrades: 157
Membre des de: dg. març 01, 2009 9:35 pm

EntradaAutor: Cueta » dj. jul. 16, 2009 1:16 am

Si vols donar-li pit al teu fill fins als 6 mesos no cal que ni t'ho pensis!
És el que s'ha de fer diguin el que diguin certs pediatres i certes infermeres (que no en tenen ni idea, val a dir).
Pel que fa a la introducció dels cereals i la fruita. Primer de tot, és igual per quin aliment començaràs, hi ha qui comença per la fruita i hi ha qui comença pels cereals. No hi ha cap norma bíblica escrita.
El que has de tenir clar, és que primer es dóna el pit, i després l'altre aliment.
És a dir, si vols donar cereals pel matí, primer després de llevar-vos ofereixes el pit al teu fill i després li dónes cereals amb biberó o amb cullera. Amb sis mesos no t'amoïnis que no et carregaràs la lactància, el teu fill ja sap mamar, el problema surgeix quan es fa això amb nadons molt petits quan la LM encara no està prou establerta i no tenen prou força a les mandíbules per succionar (ja que el biberó és més fàcil de succionar). Però un bebè de sis mesos no té aquest problema.
Una altra cosa important és que sempre és millor oferir un aliment nou pel matí o al migdia màxim, perquè si no li senta bé o li fa al·lèrgia ho puguis detectar a temps, no convé que tingui reaccions estranyes mentre dorm.
Amb el temps, el teu fill ja sabrà que després del pit ve la teca sòlida i es dosificarà ell mateix. És més fàcil del que sembla i ho aniràs veient, tu observa'l i sabràs què has de fer.
L'Àfrica m'alegra el camí i la Bruna me l'il·lumina
http://criarconinstinto.blogspot.com/
mamavi
:: poltre
:: poltre
Entrades: 633
Membre des de: dv. feb. 29, 2008 9:03 am

EntradaAutor: mamavi » dj. jul. 16, 2009 8:05 am

Ja t'ho han anat dient..opino com elles. Dóna la LME fins als 6 mesos i ja començaràs amb la fruita o cereals als 6. Quina mania tenen els pediatres a començar les coses abans d'hora.
Pel tema si començar amb cereals o fruita: jo he fet un nen de cada :content: .
Mira com et diuen millor fer-ho al migdia o matí, per si presenta alèrgia o li fa mal al panxa al digerir, i poc a poc...no tinguis pressa que es àssarà la resta de la vida amb cereals i fruita i mai més amb el pit! :--/)
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dj. jul. 16, 2009 9:38 am

Jo vaig fer LME fins una mica més dels 6 mesos i llavors vaig introduïr els aliments nous amb bastant de retard, però no hi ha cap problema. De fet segons tinc entés durant el primer any el nen és exclusivament un lactant i la resta d'aliments es consideren complements per anar-se familiaritzan, l'autèntic aliment vé de la llet.

Sobre tot no t'estressis, els nens no són màquines cronometrades, el que sí que són i han de ser és personetes felices així que ves fent de mica en mica, no introdueixis més d'un aliment nou cada vegada i deixa passar uns dies o setmanes abans del següent, depenent del que es tracti (per exemple si introdueixes primer els cereals espera unes setmanes a introduïr la fruita, i quan ja has introduït la fruita només has de deixar passar uns dies per anar provant cada vegada fruites noves).

Jo sempre recomano el llibre "Comer para crecer" d'una dietista infantil d'uns hospital català (mai me'n recordo quin!!!) en que explica com introduïr els aliments, a quina edat aproximada, recomanacions de preparació, suggerències de menús etc. Va des dels 6 mesos fins als 12 anys :ok: :ok:
Imatge

Imatge
Nataliax
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dg. oct. 12, 2008 11:41 am

EntradaAutor: Nataliax » dj. jul. 16, 2009 4:28 pm

Jo tambè opino com les demes noies, que segueixes amb la LME, que despres ja tindra temps el teu fill de menjar papilles de fruites i cereals, i despres t'aniran intruduin la resta.
Es una vergonya que en el temps que estem i sapiguem que la oms i demès organisme defensen que lo millor per un nadò es la LME fins els 6 mesos, o mes de temps; i que encara ni hagi enfermeres i pediatras que recomanin el contrari. Aixì que reina que ningù et cambìi de idea, i fes lo que creguis mes comvenien i millor pel teu fill, aquet es el meu consell. Jo estic amb LME i ara farà el meu petitò Adrià, 6 mesos, i penso donarli fins que ell vulgui.
Un petonet per al teu fill i per a tù; i fes el que tù veguis!!
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Mª José

EntradaAutor: Mª José » dj. jul. 16, 2009 10:39 pm

Moltes gracies a totes!!! Sou uns "soletes"!!!

A la pròxima revisió dels 4 mesos li diré a la infermera que farem LME fins als 6 mesos i que a poc a poc introduïrem els cereals i després la fruita... M´havia atabalat una mica pensant en que potser també era molt important la introducció d´altres aliments aviat... bueno, suposo que això de ser mare novata és lo que té, no??? El que tinc molt clar és que després de el que ens va costar aconseguir que l´Adrián s´enganxés al pit (va ser prematur de 34 setmanes i li costava xuclar i vam començar fent bibis de la meva llet fins que provant, provant i amb molta paciencia es va agafar al pit quasi al mes de vida) el que vull es fer LM toooooooooooooooooot el que puguem perquè és el millor regal que li puc fer al meu fill i perquè jo em sento molt bé fent-ho, és una conexió especial que tenim amb ells i que cap altre la té.

Un altre cop, gracies a totes pel recolzament!

:-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-)
ImatgeImatge

ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
aierim2
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dj. juny 19, 2008 7:17 pm

EntradaAutor: aierim2 » dv. set. 11, 2009 9:08 am

L' Ona té 7 mesos i encara pren molt de pit.
Jo treballo i sóc fora de 6 a 16h. Abans de sortir li dono pit i la meva mare li dona els cereals fets amb la llet q jo trec a la feina el dia abans. A mig matí li dona una mica més de llet sola que li ha sobrat del matí amb xeringa (el bibe no el vol ni veure). Cap a la 13h li dona la verdura amb pollastre o vedella. Al principi intentava donar-li tb la fruita però anava molt agobiada pq no li donava temps. Quan jo arribo a les 16h li dono pit a demanda. El problema és: quan li dono la fruita?A vegades li poso un trosset de pera o de platan en aquella xarxa "anti-ahogo" i ho va mossegant i xuclant el suc. Si li preparo la fruita com q està tipa del pit s' enfada molt i diu que no en vol.

El cap de setmana tb faig això de donar-li primer pit i després els cereals, verdura o fruita. No us passa q després del pit no tenen més gana? Em sol passar q després em diu que m' ho mengi jo. Així que quan jo hi sóc acabem fent gairebé només pit.
Els conentaris dels pares/sogres són: no pot ser q li donis només pit!! Si li dones primer el pit no voldrà la verdura/fruita. A la seva edat ja necessita els altres aliments!! M' agobien TANT aquests comentaris!!
M'acabo sentint culpable per no donar-li "prou" AC.

Faig ben fet?

Opinions si us plau!!!
ardid
Entrades: 163
Membre des de: dc. set. 24, 2008 11:19 pm

EntradaAutor: ardid » ds. set. 12, 2009 12:51 am

Hola Aierim,
A la meva filla, que és gairebé de la mateixa edat que la teva, li passa el mateix : per ella el primer és el pit. Ara que he començat a treballar es menja el puré de verdures perquè no em veu a mi,però si jo hi sóc i li intento donar es posa a plorar com una desesperada i em busca el pit. La fruita si que li agrada però després "xupito" de pit. Així que bàsicament s'alimenta de LM però com que va bé de pes m'amoïno ho just. L'opció de no donar-li el pit perquè mengi més sòlids no m'acaba d'agradar.
Ah, i la meva tampoc no vol prendre la meva llet en biberó, així que li donem en got (primer vam assajar amb l'aigua). Fins que no ho vaig veure no m'ho podia creure que tan petita sabria veure en got . Fa una gràcia... :-D
Imatge
aierim2
Entrades: 45
Membre des de: dj. juny 19, 2008 7:17 pm

EntradaAutor: aierim2 » dg. set. 13, 2009 7:39 pm

Gràcies per la teva resposta Ardid!!!
Veig q esteu igual...a veure si alguna mare que hagi passat pel mateix fa uns mesos ens explica la seva experiència i com han anat evolucionant.
Aquest cap setmana tb hem fet practicament només pit. Avui amb la verdura, q li ha intentat donar el seu pare, s' ha posat molt nerviosa. No volia obrir la boca. Després s' ha enganxat al pit amb unes ganes...

Suposo q mica en mica anirem millorant.
Mª José

EntradaAutor: Mª José » dj. set. 17, 2009 12:46 pm

Hola!!!

Amb la fruita hem aconseguit que 1er faci pit i després es mengi quasi tota la papilla, li agrada al tiu força la fruita!!! Però els cereals... ai, els cereals ditxosos!!! :ufs: :ufs: :ufs: Els faig amb la meva llet perquè per no li agrada la llet artificial, tonto no és... no!!! :-D :-D :-D Per esmorzar s´els prend més o menys bé (amb cullera, eh??? Qué el bibi sols ho vol veure a les fotos per més que ho intento!!!) però per sopar, quin dilema!!! Com que té soneta només vol pit i clar, és un show perquè tanca la boca, puja la llengua i fot fora tots els cereals, així que bueno, menja unes cullerades de res i desprès li dono el pit, així que per sopar ho fem al revés, primer cereals i després pit perquè s´adorm a ell. A veure si amb el pas de les setmanes (tambè canviarem de cereals, ara estic fent servir Blevit Bífidus, després farem servir els Nutriben a veure que tal) espero aconseguir que s´els mengi millor.

Ja us explicaré!!!

:-()-)
ImatgeImatge

ImatgeImatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::