No vol veure la fruita ni en pintura!!
- mamadiana
- :: tortuga

- Entrades: 341
- Membre des de: ds. set. 15, 2007 9:17 pm
- Ubicació: Vallès Oriental
No vol veure la fruita ni en pintura!!
Fa una setmana que hem començat a donar fruita a la nena, i no hi ha manera de que se la mengi. A part de que tanca la boca i no hi ha qui hi fiqui la cullera, ara quan m'acosto amb la papilla ja plora. Com ho heu fet vosaltres perquè acceptin la cullera? I la fruita? Es que em posa unes cares de fàstic...
-
PereMajorPe
Re: No vol veure la fruita ni en pintura!!
Hola mamadiana,
no dius quina fruita li has donat.
Prova a fer diferents combinacions. Hi ha nens a qui els agraden combinacions molt bàsiques i n'hi ha d'altres que els agrada molt el tuttifruti. De totes maneres, per començar és millor una sola fruita com poma o pera. El plàtan és dolcet i els acostuma a aagradar molt, el problema és que els restreny i per tant és millor donar-lo barrejat, per exemple, amb suc de taronja.
També quan comencis a oferir-li una peça de fruita si no li agrada tal cual pots provar de donar-li bullida o al forn (la poma o la pera, per exemple).
Una combinació que els acostuma a agradar bastant és amb galetes. Si encara no pot menjar gluten compra-les sense gluten. Matxaques una galeta i dues i ho tritures amb plàtan i suc de taronja, per exemple.
La qüestió és anar provant. Al meu fill també li va costar molt el tema de la fruita i al final el que més o menys tolerava bé era això que et dic: plàtan, galeta i suc de taronja. Però vaja, que no és gens fruitero, a la que va menjar ja les coses a trossets la fruita la té completament aparcada, no li agrada. Alguna vegada llepa un tall de meló o de síndria i para de comptar. Ja se sap, contra gustos...
De totes maneres la teva petita només té 5 mesos, vull dir que no tinguis pressa en introduir les papilles, no ve d'un mes ni de dos ni de tres. La OMS recomana lactància natural o artificial com a mínim fins els 6 mesos, o sigui que no us agobieu, si encara no accepta la cullera podeu postposar-ho per més tard, cap problema.
no dius quina fruita li has donat.
Prova a fer diferents combinacions. Hi ha nens a qui els agraden combinacions molt bàsiques i n'hi ha d'altres que els agrada molt el tuttifruti. De totes maneres, per començar és millor una sola fruita com poma o pera. El plàtan és dolcet i els acostuma a aagradar molt, el problema és que els restreny i per tant és millor donar-lo barrejat, per exemple, amb suc de taronja.
També quan comencis a oferir-li una peça de fruita si no li agrada tal cual pots provar de donar-li bullida o al forn (la poma o la pera, per exemple).
Una combinació que els acostuma a agradar bastant és amb galetes. Si encara no pot menjar gluten compra-les sense gluten. Matxaques una galeta i dues i ho tritures amb plàtan i suc de taronja, per exemple.
La qüestió és anar provant. Al meu fill també li va costar molt el tema de la fruita i al final el que més o menys tolerava bé era això que et dic: plàtan, galeta i suc de taronja. Però vaja, que no és gens fruitero, a la que va menjar ja les coses a trossets la fruita la té completament aparcada, no li agrada. Alguna vegada llepa un tall de meló o de síndria i para de comptar. Ja se sap, contra gustos...
De totes maneres la teva petita només té 5 mesos, vull dir que no tinguis pressa en introduir les papilles, no ve d'un mes ni de dos ni de tres. La OMS recomana lactància natural o artificial com a mínim fins els 6 mesos, o sigui que no us agobieu, si encara no accepta la cullera podeu postposar-ho per més tard, cap problema.
- montserratt
- :: granota

- Entrades: 207
- Membre des de: dc. maig 27, 2009 11:03 am
tranquil.la que es molt petita
pensa que cada cosa es nova i que hi ha nens que no els agrada gens experimentar
en pere major t'ha donat bones idees pero sobretot paciencia
la mariona nomes volia fruita a trocets i menjant sola, aixi que fins que no vaig descobrir que si li donava un trocet de plàtan i la noia el destroçava
la monica no va menjar fruita (sense camuflar) fins als 18 mesos)
cada nen es un mon
pensa que cada cosa es nova i que hi ha nens que no els agrada gens experimentar
en pere major t'ha donat bones idees pero sobretot paciencia
la mariona nomes volia fruita a trocets i menjant sola, aixi que fins que no vaig descobrir que si li donava un trocet de plàtan i la noia el destroçava
la monica no va menjar fruita (sense camuflar) fins als 18 mesos)
cada nen es un mon
-
PereMajorPe
montserratt ha escrit:la mariona nomes volia fruita a trocets i menjant sola
Tens raó! M'havia deixat aquesta opció, enlloc de papilles oferir-li trossets de fruita. Com que és tan petita, podries posar-li dins una xarxa d'aquelles antiofegament que venen a les botigues i que ella vagi llepant la fruita, potser així li agrada més.
Però com et deia i com t'ha dit la montserratt: no t'agobis, encara és molt petita!!!
- djiluga
- :: zebra

- Entrades: 1913
- Membre des de: dt. abr. 22, 2008 9:34 am
- Ubicació: El Maresme
- Contacta:
mamadiana ha escrit:Fa una setmana que hem començat a donar fruita a la nena, i no hi ha manera de que se la mengi. A part de que tanca la boca i no hi ha qui hi fiqui la cullera, ara quan m'acosto amb la papilla ja plora. Com ho heu fet vosaltres perquè acceptin la cullera? I la fruita? Es que em posa unes cares de fàstic...
En Bernat avui fa 9 mesos, i ara fa 10 dies que accepta la cullera amb fruita o verdura, fins els 8,5 mesos jo li he anat oferint aliments (des del mig any) però ha fet lactància materna exclusiva fins que un bon dia ha començat a menjar de la cullera tant a gust i a demanar-ne més. Suposo que cada nen té el seu moment en què està preparat-.
- mamadiana
- :: tortuga

- Entrades: 341
- Membre des de: ds. set. 15, 2007 9:17 pm
- Ubicació: Vallès Oriental
PereMajor, tens raó. Haig d'anar provant diferents fruites, però jo ja em feia il·lusions amb que seria tot molt fàcil. Ahir vaig donar-li pera i poma i sembla que li agrada més que pera i plàtan. A més, calenta li agrada més que freda... Anirem provant!! Gràcies a tots!!
Hola Mamadiana!
Jo vaig fer servir un truc d'àvia amb el meu barrufet per a introduir la papilla de fruita: fas la papilla amb dos fruites (pera i poma o plàtan i taronja) i li afegeixes un rajolí de la teva llet. Les primeres papilles han de ser molt líquides. Quan accepti bé les dues fruites, li vas afegint més fruita, sempre d'una en una i esperant uns dies fins que s'habitui, quan se la mengi bé, ja no caldrà que afegeixes més llet teva.
L'Oriol se la va menjar desde el primer dia sense problemes(ara porta 3 setmanes) i ara menja les quatre fruites sense la llet.
Petons
Jo vaig fer servir un truc d'àvia amb el meu barrufet per a introduir la papilla de fruita: fas la papilla amb dos fruites (pera i poma o plàtan i taronja) i li afegeixes un rajolí de la teva llet. Les primeres papilles han de ser molt líquides. Quan accepti bé les dues fruites, li vas afegint més fruita, sempre d'una en una i esperant uns dies fins que s'habitui, quan se la mengi bé, ja no caldrà que afegeixes més llet teva.
L'Oriol se la va menjar desde el primer dia sense problemes(ara porta 3 setmanes) i ara menja les quatre fruites sense la llet.
Petons
- pigadeta
- :: dragona

- Entrades: 4871
- Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
- Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
- Contacta:
Uixxx jo porto mig any així.... només en menja una mica a la llar i ... puff amb feines i dolors.... paciencia, ara al principi en quan s'acostumi als gustos nous potser despres la devorara....
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |