VERDURETA

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
mandarina
:: girafa
Entrades: 2940
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:30 pm

VERDURETA

EntradaAutor: mandarina » dl. des. 29, 2008 6:18 pm

Hola guapes! Fa una setmana i mitja que hem començat amb la papilla de verdura amb pollastre, i sempre la fem igual. Al paper que ens van donar a l'ambulatori posava "50g de patata, mitja pastanaga, 50g de mongeta tendra i 50g de pollastre". Suposo que això es pot combinar amb altres verdures, perquè si no pobra nena aviat ens ho fotrà pel cap d'avorriment. Què hi poseu vosaltres? Bledes? Carbassó? Alguna idea?
txellchen
:: dofí
Entrades: 3903
Membre des de: dt. nov. 06, 2007 7:02 pm
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat

Re: VERDURETA

EntradaAutor: txellchen » dl. des. 29, 2008 7:58 pm

Holaaaa!!!! :--/) :--/) :--/)

Nosaltres normalment li posem patata, pastanaga, ceba i mongeta tendra (de les quantitats, ni idea, ho faig a ull). Si tinc carbassó, també li poso, i si em falta algún altre ingredient, doncs no li poso i ja està :ok: Pots fer la prova de fer-li carbassa, però no poden menjar bledes, espinacs i col fins a l'any i mig. Vaig llegir un cop per aquí que també es pot afegir poma bullideta a la verdura (encara no ho he provat, però qualsevol dia ho fem!). També hi ha dies que li faig arròs bullit amb ceba, patata i pastanaga. Ho deixo moooolta estona perque es desfagi l'arròs per triturar-ho bé.

Peeeeero, veig que t'han dit 50 grs de pollastre!!!????? A nosaltres, al principi, només 20 grs, i poc a poc anar augmentant, però no sobrepassar mai 70 grs al dia de proteïna (carn, peix o ou).

Ale, espero que et serveixi d'algo mis consejos culinarios!!!! (quin menú de Cap d'any que t'he donat, eh???) :-D :-D
Imatge

Imatge
mandarina

EntradaAutor: mandarina » dl. des. 29, 2008 8:11 pm

Moltes gràcies per les receptes verdurils Txellchen! Doncs demà anirem a comprar una micona de carbassó i carbassa, per variar una micona. I li posaré una mica de ceba, potser ho endolceix i li agrada. Lo de la poma també ho havia llegit en algun lloc, és una altra opció. És que cada dia el mateix pobreta...
lila
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » dl. des. 29, 2008 8:54 pm

Nosaltres també hem començat fa una setmana i ens van dir: 100 de patata, 50 de pastanaga, i 2 0 3 mongetes tendres i, en un parell de dies, afegir 40 grams de pollastre...

Pel que veig, cada pediatra diu una mica el que vol...

Nosaltres ho hem començat a combinar ja amb carbassó (treient les mongetes) i també volem provar amb carabassa...

A la nena, de moment, li agrada moooolt!

Ànims!
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Anna26
Entrades: 1553
Membre des de: dc. jul. 23, 2008 3:37 pm
Ubicació: Calders

EntradaAutor: Anna26 » dl. des. 29, 2008 11:17 pm

Quan vaig començar la base era la patata amb alguna altra verdura ( pastanaga, carbassó, mongeta tendra,carbassa o boniato). Aquestes últimes agraden ja que són més aviat dolces. Si la criatura és reàcia a la verdura a mi també em van dir de barrejar-li poma. Jo mai ho vaig arribar a fer.

Molta sort !!! :ok: :ok:
ImatgeImatge
ImatgeImatge
littleif
Entrades: 3219
Membre des de: dt. nov. 13, 2007 7:13 am

EntradaAutor: littleif » dt. des. 30, 2008 5:32 am

Nosaltres tenim baralles amb la papilla de verdures (bé, aquesta la que més)... I ja té pebrots la cosa, perquè és producció pròpia i jo menjo més verdura que altra cosa... Però bueno, al tema, vam començar amb la típica de patata, pastanaga i mongeta, res... Un altre dia patata, pastanaga i carbassó... Ara fem moniato, carbassa i ceba tendra i sembla que menja un parell de cullerades més! Com és molt dolceta... També li poso una fulla d'espinac petitona per exemple. O un trocet de carbassó... Bueno, vaig variant. De fet jo faig papilla, ell menja dos cullerades i jo llenço papilla... I així a diari.
Segons la nostra pediatra pots anar combinant diferents verdures, mentre hi hagi una de cada grup. Jo al començament volia ser molt estricta, però ara si un dia no hi ha un grup però se la menja, contenta estic! Millor això que no en mengi cap, no trobeu?
Imatge

Imatge
Pepeta
:: dragona
Entrades: 4109
Membre des de: dl. feb. 26, 2007 3:15 pm

EntradaAutor: Pepeta » dt. des. 30, 2008 8:34 am

Nosaltres de moment li anem donant cada cosa per separat, vam començar amb la carabassa que li va encantar, desprès amb la poma al vapor (babycook) i també li va encantar, vam provar de fer arròs bullit triturat amb un rajolí d'oli d'oliva i s'ho menjava però queda espès com una pasta de fer parets (només vam donar-li 1 dia), hem contiunat amb el plàtan que també li ha agradat (però restreny una mica, els dies que vam fer plàtan cagava menys i més espés) i ara voldria començar a donar-li pollastre, o patata i mongeta...

Les coses dolcetes li encanten, si no es mengen la papilla proveu amb carabassa o poma que estan molt bons (la poma fa una oloreta quan l'acabes de triturar, mmmm), amb la Mar han funcionant molt bé, ella mateixa agafa la cullera i se la posa a la boca.

littelif, que són els grups de verdures?

A mi em van donar al CAP un paper amb una llista dels aliments que se li poden introduir als 4 mesos, 6 mesos, 8 mesos, etc... Suposo que les combinacions es poden fer com es vulgui, mentre no se li doni abans d'hora un aliment susceptible de ser alergènic.
15.06.2008
Imatge

27.01.2012
Imatge
Carme74
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Carme74 » dt. des. 30, 2008 3:21 pm

A nosaltres ens van dir patata, pastanaga i mongeta tendra durant el primer mes, fins els 7 no vam poder començar amb la vedella, la ceba o el carbassó.
Pwer fer-ho menys avorrit, no posava les mateixes quantitats cada dia, és a dir, que a vegades hi posava molta mongeta i poca pastanaga (O gens) i altres era més pastanaga que res.
I les altres verdures quan? Porro, espinacs, bleda, tomàquet...? Us ho volia pregunar ja fa dies,
Imatge

Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dt. des. 30, 2008 4:11 pm

Jo també vaig tenir molts problemes perquè la nena s'acostumés a la verdura.
Jo li poso: patata (n'hi poso més quantitat que els altres ingredients), pastanaga (hi ha dies que li poso carabassa), mongeta tendra i carabassó. I de les mides, també ho faig a ull, un dia li poso més carabassó i uns altres més pastanaga. Així cada dia té un gust diferent. I li poso una mica de llet al puré que ho amoroseig molt. Un rajolinet d'oli i un pessic de sal. Ara s'ho fot com l'aigua.
mandarina

EntradaAutor: mandarina » dt. des. 30, 2008 11:42 pm

Merci a totes! Avui li he fet la papilla amb moniato, carbassó, pastanaga i una mongeteta, i pollastre. Avui he comprat carbassa, demà avia si la provem. El tema del pollastre li vaig preguntar a la de la parada del mercat i em prepara trossets de contracuix sense gens de greix, que diu que és el que li feia ella als seus nens. Aquesta tarda hem fet la primera papilla de fruita, hi hem posat pera, plàtan i mandarina, i un culet de llet meva que quedava per la nevera, i la tia s'ho ha fotut amb bastanta més alegria que la verdura.
El que sí que noto és que es menja millor la verdura si no té massa gana ni està massa tipa, i si no té massa son... com estigui molt cansada o amb molta gana es tanca en banda i no hi ha qui li doni, i com que tampoc la farem menjar amb un embut passem al plan B: lleteta.
I ara fem servir una cullera de silicona toveta que ens va la mar de bé!
Aixxxx... amb lo bé que vivíem amb llet a totes hores...
littleif

EntradaAutor: littleif » dc. des. 31, 2008 4:41 am

Pepeta ha escrit:littelif, que són els grups de verdures?

Mira, la patata és un tubércul i pot ser substituida pel moniato
Pastanaga per la carbassa que també té betacaroté
Bleda per espinac o mongeta
Ceba per api o porro.

Bé, això són les pautes que tinc jo, però com ja he dit, no sempre les segueixo perquè faig el que el Pol es menja. Com l'alimentació principal de moment és la llet, no em preocupo gaire, tot i que miro de fer-ho
Imatge

Imatge
lauri17
:: papallona
:: papallona
Entrades: 109
Membre des de: dg. març 09, 2008 1:03 pm

EntradaAutor: lauri17 » dg. gen. 04, 2009 9:14 pm

Hola! Nosaltres des de que vam començar fa 3 setmanes li poso patata, pastanaga i mongeta (a ull), com ja t'han dit algunes de les noies un dia poses més d'una o de l'altre, segons vegis, així varies. I 50 gr. de pollastre. Ara quan faci els 7 mesos puc introduir: carbassa, carbassó, bledes, ceba, tomàquet i "puerro". I la carn seran 5 dies de pollastre i 2 de vedella (50gr.).
ImatgeImatge
Pepeta
Entrades: 4109
Membre des de: dl. feb. 26, 2007 3:15 pm

EntradaAutor: Pepeta » dl. gen. 05, 2009 8:54 am

Patata amb carabassa i oli està boníssima (li hem fet amb pollastre i sense). També hem fet patata, pastanaga i pollastre. La que no li va agradar gaire va ser patata, mongeta i pollastre (em vaig passar de mongetes i tenia un gust massa fort), ella s'ho menjava però posava cares rares i no li vam acabar de donar (a mi tampoc em va agradar quan la vaig tastar). En general li agraden les que també m'agraden a mi.
Li hem introduït la pera (triturada crua perquè estava bastant madura) i li va encantar.
15.06.2008
Imatge

27.01.2012
Imatge
mandarina

EntradaAutor: mandarina » dl. gen. 05, 2009 8:30 pm

Ara anem jugant amb les quantitats d'una verdura i l'altra segons com caga... pobreta va tenir uns dies que havia de fer molta força per fer cacones, s'emprenyava com una mona i treia boletes com les cabres, així que hem estat fent més mongeta i carbassó que patata, i ara caga verd! La carbassa li encanta. El moniato fa la papilla dolceta, però queda amb una textura que a la Laia no li acaba d'agradar.
I la fruita no és tan drama com em pensava, ahir es va acabar el plat sencer, i son pare li va fer mig plàtan, una pera, mitja poma i dues mandarines. Té un video al mòbil de la nena perseguint la cullera amb la boca... és més llesta que la fam, si jo no hi sóc menja el doble!
littleif

EntradaAutor: littleif » dc. gen. 07, 2009 6:53 am

Mandarina, és normal que mengi més sense tú, el Pol també ho fa... És que no són tontos i saben que nosaltres tenim el pit, i pensen, "i ara per què no em dones el que a mi m'agradaaaa????" ?-) ?-)
Imatge

Imatge
itzel
Entrades: 1782
Membre des de: dj. juny 07, 2007 12:06 pm

EntradaAutor: itzel » dl. gen. 12, 2009 10:02 am

Buf nenes doncs a la Noa crec que li agraden mes les papilles de verdures que el pit! fa uns dies pensava que això de donar el pit s'acavaria perque semblava que s'esperés a que arribbés l'hora de la papilla. Ara sembla que torna a voler pit. L'únic que no hi ha manera es els cereals pel matí no li agraden gens. Així que li poso els cereals amb la papilla de fruita i verdura i ja està. No passa res oi ?
Una altra pregunta. Si volem possar tomàquet, com es fa? també es vull o es pot possar cru ?
Imatge

Imatge
littleif

EntradaAutor: littleif » dt. gen. 13, 2009 7:02 am

itzel ha escrit:Una altra pregunta. Si volem possar tomàquet, com es fa? també es vull o es pot possar cru ?

Jo no tinc ni idea perquè encara no li he introduit el tomàquet... Però suposo que al començament s'haurà de coure per treure-li l'acideça, no? Bueno, millor que contesti una mama que ja hagi començat a donar-li...
Imatge

Imatge
Blanca07
:: poltre
:: poltre
Entrades: 647
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 8:20 am
Ubicació: Aquí i allà! Estressadíssimaaaaaaa

EntradaAutor: Blanca07 » dt. gen. 13, 2009 8:45 am

Jo si us dic la veritat la meva nena té 18menos i mai li he donat tomàquet, bueno només untat al pà, però com a verdur ano li he donat mai.... No crec que estigui gaire bó barrejat amb la verdura...
itzel
Entrades: 1782
Membre des de: dj. juny 07, 2007 12:06 pm

EntradaAutor: itzel » dt. gen. 13, 2009 8:55 am

Gracies noies. Ho pregunto perque l'altre dia vaig comprar un "potito" que portava tomàquet i li va encantar i ho preguntava per poder-li fer jo de manera més natural tot i que el potito era d'una marca bio.
Imatge

Imatge
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

EntradaAutor: magrana » dt. gen. 13, 2009 1:35 pm

Hola, jo sí que he introduït el tomàquet, i li agrada força. Ho faig així:

primer escaldo el tomàquet uns segons per poder-li treure la pell fàcilment. Després l'obro i li trec també totes les llavors. La polpa que queda la coc amb la resta de verdures. A la meva filla li agrada i a més a més porta bastanta fibra, que li convé.
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::