Permís de paternitat
Permís de paternitat
Que plasta soc amb els posts que he obert un altre jajajaja
Algú sap com funciona lo del permís de paternitat? He estat mirant a varies pàgines i algunes fica que són 15 dies, a unes altres que són 5 dies desprès del part que aprofiten els pares i desprès d'aquests 5 dies, 4 setmanes més per el permís.
Com a cada pàgina fica una cosa diferent vaig una mica perduda... Suposo que algun papi ha aprofitat aquest permís, si em poguès guiar una miqueta o posar una pàgina que ho aclari una miqueta més millor
Imagino que no seré la única que vagi tan perduda en aquest tema jajajaja
Gràciessssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Algú sap com funciona lo del permís de paternitat? He estat mirant a varies pàgines i algunes fica que són 15 dies, a unes altres que són 5 dies desprès del part que aprofiten els pares i desprès d'aquests 5 dies, 4 setmanes més per el permís.
Com a cada pàgina fica una cosa diferent vaig una mica perduda... Suposo que algun papi ha aprofitat aquest permís, si em poguès guiar una miqueta o posar una pàgina que ho aclari una miqueta més millor
Gràciessssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

...
Quan va nèixer la Bet el permís de paternitat eren 13 dies + els 2 que ja tenien anteriorment els papis. O sigui 15 dies en total.

Aquest és el post d'en Marc:
viewtopic.php?f=36&t=4521

Aquest és el post de la Bet:
viewtopic.php?t=4492
Hola, jo vaig ser representant dels treballadors quan vam negociar el nostre conveni, i com que som personal laboral fixe (treballadors públics però no funcionaris) ens vam acollir al que deia la Llei d'Igualtat i conciliació laboral o com es digui....
El cas és que per a nosaltres el tema és: 15 dies (naturals, que nosaltres vam convertir en laborables, jeje) quan neix la criatura i després, quan la mare acaba el permís de maternitat, un mes de permís de paternitat. No ho tinc clar, però això crec que és si no es comparteix la baixa de maternitat, clar. Si es comparteix, caldria mirar-ho. Un company i amic meu s'hi ha acollit i tot aquest juliol no ha treballat.
En tot cas, no sé si això és una cosa que marca la llei per a tothom o només pels treballadors públics...
El cas és que per a nosaltres el tema és: 15 dies (naturals, que nosaltres vam convertir en laborables, jeje) quan neix la criatura i després, quan la mare acaba el permís de maternitat, un mes de permís de paternitat. No ho tinc clar, però això crec que és si no es comparteix la baixa de maternitat, clar. Si es comparteix, caldria mirar-ho. Un company i amic meu s'hi ha acollit i tot aquest juliol no ha treballat.
En tot cas, no sé si això és una cosa que marca la llei per a tothom o només pels treballadors públics...
los dos primeros días que nace el bebé los ha de coger, normalmente son los dos primeros días laborables, no naturales. Los siguientes 13 días son naturales, se han de coger esos 13 seguidos pero en cualquier momento dentro de las 16 semanas de baja maternal de la mamá.
la empresa debe hacerle al papá el certificado de empresa para esos 13 días y presentarlo en el inss.
la empresa debe hacerle al papá el certificado de empresa para esos 13 días y presentarlo en el inss.
- Entre Línies --- TV3.
- Entrades: 1
- Membre des de: dt. nov. 11, 2008 5:23 pm
Benvolguts,
Des del programa Entre Línies de TV3 estem preparant un reportatge sobre homes que agafin el permís de paternitat. Per aquest motiu, després de llegir la vostra conversa, estaria interessada en posar-me en contacte amb pares que hagin agafat o hagin decidit agafar aquest permís.
Moltes gràcies,
Núria Jar --- producció Entre Línies.
Tlf. 93 218 55 67
produccio.el@sticaki.cat
Des del programa Entre Línies de TV3 estem preparant un reportatge sobre homes que agafin el permís de paternitat. Per aquest motiu, després de llegir la vostra conversa, estaria interessada en posar-me en contacte amb pares que hagin agafat o hagin decidit agafar aquest permís.
Moltes gràcies,
Núria Jar --- producció Entre Línies.
Tlf. 93 218 55 67
produccio.el@sticaki.cat
Hola! jo la veritat es que no tinc ni idea de com funciona aixo del permis de paternitat, pero el que si que m'ha comentat el meu home, que a l'empresa a on treballa, un noi que va tenir un fill va fer els 15 dies i la sorpresa va ser que al donar-li la nomina del mes va trobar que li havien posat com si aquests 15 dies hagues estat ell de baixa, amb la consecuent reducció de sou que comporta, es clar. A mi em va extranyar moltissim la veritat, i molt poc ètic, quin sentit te que tinguis 15 dies de permis si te'ls posen com de baixa? per aixo, la idea que te ell es de fer 15 dies si, pero descomptar-se'ls de vacances, pero clar quina me no...? perd dies de vacances...nose, tot plegat em sembla molt extrany...
Les que ja heu passat per aixo, em podeu dir si realment es aixi com va? realment et posen 15 dies de baixa? jo entenc que lo logic es que cobris el 100% que per algo es permis de paternitat!
GRacies
Les que ja heu passat per aixo, em podeu dir si realment es aixi com va? realment et posen 15 dies de baixa? jo entenc que lo logic es que cobris el 100% que per algo es permis de paternitat!
GRacies
Jo tinc un altre dubte... no se si alguna em pot ajudar. El meu marit ara mateix esta al atur, per tant lo dels 15 dies res de res. Pero s'esta preparant per mosso. Els examens son la mateixa setmana k em toca a mi parir... que passa si em poso de part el mateix dia o el dia abans??? Te dret a demanar un aplaçament??? es un dilema pk clar esta estudiant moltissim i ho porta molt bé. És el k sempre ha volgut fer i clar k coincideixi el examen amb el naixament de la seva filla ufff,, no pot estar a tot arreu...
D
laucob l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. nov. 29, 2025 12:02 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gracies Pilar! pero a veure si ho acabo d'entendre be. ELs 2 dies de permis per conveni l'empresa ho paga igualment, pero els 13 següents ha d'anar a la SS amb algun paper perque ells s'en fan carreg?
Aixo que li va passar a aquest noi deu ser per aixo, perque no va presentar res, no ho debia saber.
Ells estan en el conveni de siderometal.lurgia, nose si sera diferent...
Si no ho acabem de veure clar, ho acabare preguntant a algun gestor que es important tenir clares aquestes coses!!
Aixo que li va passar a aquest noi deu ser per aixo, perque no va presentar res, no ho debia saber.
Ells estan en el conveni de siderometal.lurgia, nose si sera diferent...
Si no ho acabem de veure clar, ho acabare preguntant a algun gestor que es important tenir clares aquestes coses!!
permís de paternitat i baixa laboral
una qüestió, d'aqui un mes i mig hem de ser pares, el papa està de baixa laboral i no sabem si és compatible amb el permís de patenrnitat? SI agafa el permís q pasa amb la baixa? algu sap alguna cosa????
gràcies
gràcies
Re: Permís de paternitat
Algú sap què passa si el part cau quan el pare té vacances? S'acumulen al permís o es perden? Ho hem mirat al seu conveni però no hi hem trobat res.
Gràcies!
Gràcies!
- tristantao
- :: gosset

- Entrades: 438
- Membre des de: dt. juny 14, 2011 9:47 am
Re: Permís de paternitat
Doncs, en principi, els 13 dies per paternitat que paga la SS els pot agafar quan vulgui. Per tant, si està de vacances, pot agafar-los quan aquestes acabin. Un altre cosa són els 2 dies q li donen per l'ingrés de la mare, aquests normalment s'han d' agafar quan neixi el bebè.
Que vagi bé!!
Que vagi bé!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 12 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |