Mètode Fonètic, què en penseu?

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Sara
Entrades: 3
Membre des de: dt. juny 03, 2008 6:02 pm
Contacta:

Mètode Fonètic, què en penseu?

EntradaAutor: Sara » dt. juny 03, 2008 10:13 pm

Bones!

Sóc una estudiant d'educació infantil i m'agradaria saber què en penseu de l'ús del mètode fònetic dins les escoles per ensenyar a llegir i a escriure.

Aquest mètode es basa en aprendre el sons de les lletres i no a partir del nom de les lletres.

Què en penseu, què és millor per als infants?

En el cas que tingueu fills quin mètode utilitzen en les escoles els vostres petits?

Espero la vostra resposta!!!!
Gràcies

SARA
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. juny 03, 2008 11:35 pm

Hola Sara,

A mi em van ensenyar les lletres així: pel so, i no pel nom.... de fet pensava que sempre s'ensenyava així. No sabia que era un "mètode" amb nom i tot!!
lereika76
:: zebra
Entrades: 1434
Membre des de: dl. feb. 18, 2008 9:03 am

EntradaAutor: lereika76 » dc. juny 04, 2008 7:22 am

Així és com vam aprendre a llegir nosaltres, els que ara en tenim uns anys. Abans es començava pel so, i s'anava del concret que eren les grafies i els sons per arribar al global que era la frase no?? Aquest métode el feia servir la Maria Montessori, i en algunes escoles Montessori encara es comença la lectoescriptura tenint en compte aquest métode.

Ara a les escoles és té més en copmte el método global per arribar al concret, és a dir es parteix del nom dels nens o d'una paraula per anar cap a les grafies que el componen. No sé si m'explico. Aquest métode era defensat per l'Anna Teberoski (no sé si ho he escrit bé) i tb Decroly i és tb aquest el que dóna importància a el treballar per projectes... i és més semblant al que es fa a les escoles d'avuí dia.

La meva opinió, és que tots els métodes et porten a aprendre la lectoescriptura, ja que jo, com a molts altres de la meva época en vam aprendre amb el métode analític, tot el contrari que es fa avuí dia a les escoles. Però si ens posem a pensar en el que resulta més significatiu pels infants hauríem de pensar que és molt més significatiu partir del propi nom que té sentit pels infants i a partir d'aquí anar observant les consonants i vocals que el componen, quines tenim repetides amb els nens de la classe... que és el que es fa a les escoles. Últimament es té molt en compte l'ensenyament de la lectoescriptura segons el métode de l'Anna Teberoski.

No sé si t'he fotut un rotllo!!!
Imatge
Imatge

Imatge

Imatge
Lyly
:: conillet
:: conillet
Entrades: 356
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 10:00 am
Ubicació: Palautordera

EntradaAutor: Lyly » dc. juny 04, 2008 10:35 am

Els meus fills han après amb aquest sistema i a mi em sembla molt millor que el que es feia servir abans, d'apendre la grafia (lletres).

També fan servir el sistema d'apendre primer el seu nom i després el dels companys. Jo crec que els motiva molt! :tbiies:

De fet, la nostra escola treballa amb projectes i es una passada el que aprenen i de la manera que ho fan, partin d'un tema d'interès per a ells. :globus:

Vaja, que jo estic a favor! :ok:
Imatge

Imatge
Irina
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

EntradaAutor: Irina » dc. juny 04, 2008 12:26 pm

Jo crec que es millor. Quan treballava en una escola parvulari seguiem aquest metode i funciona molt be.
galarina
Entrades: 1900
Membre des de: dj. nov. 01, 2007 4:01 pm
Ubicació: Osona

...

EntradaAutor: galarina » dc. juny 04, 2008 1:14 pm

nosaltres tb seguim el mètode fonètic i basat en el constructivisme i ho trobo molt bé, hi estic a favor.
Imatge
Aquest és el post d'en Marc:
viewtopic.php?f=36&t=4521

Imatge

Aquest és el post de la Bet:
viewtopic.php?t=4492
mima
Entrades: 2
Membre des de: dj. juny 05, 2008 9:12 am

EntradaAutor: mima » dj. juny 05, 2008 9:18 am

Hola! Jo soc mare de tres fills i els tres han rebut una educació fonètica juntament amb principis alfabètics (no de les paraules). Per mi la millor opció és l'alfabètica, perquè amplia el vocabulari dels infants (noms de les lletres) ja que els sons de per si ja els tenen adquirits!

espero que et serveixi d'alguna cosa la meva opinió!

:-()) [u][b]MIMA[/b][/u]
mima
Entrades: 2
Membre des de: dj. juny 05, 2008 9:12 am

EntradaAutor: mima » dj. juny 05, 2008 9:18 am

Hola! Jo soc mare de tres fills i els tres han rebut una educació fonètica juntament amb principis alfabètics (no de les paraules). Per mi la millor opció és l'alfabètica, perquè amplia el vocabulari dels infants (noms de les lletres) ja que els sons de per si ja els tenen adquirits!

espero que et serveixi d'alguna cosa la meva opinió!

:-()) [u][b]MIMA[/b][/u]
Susanna
Entrades: 1647
Membre des de: dj. maig 10, 2007 2:34 pm

EntradaAutor: Susanna » dj. juny 05, 2008 10:23 am

Doncs a mi no m'agrada gens aquest sistema.
El meu fill gran està fent P3 ara, a l'escola primer van començar visualitzan els noms dels companys de classe, després comparaven les lletres amb objectes, per exemple: la D una panxa, la J un paraigües, la E una pinta... ara ja a final de curs la majoria saben el nom de les lletres.
No sé com ho faran a P4 perquè és una escola nova i aquest any només erem els 17 nens de P3 i ja està, el proper curs serem 75 nens repartits entre P3 i 3r
ImatgeImatge
NURIONETA
Entrades: 1
Membre des de: dj. juny 05, 2008 10:21 am

EntradaAutor: NURIONETA » dj. juny 05, 2008 10:28 am

:ok:

Doncs personalment, tot i que no sóc una experta en el tema, recolzo el mètode fonètic perque penso que és més clar per els menuts i així ja van practicant una bona pronunciació.

<:-<
jordi
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dc. abr. 25, 2007 7:04 pm

metode de lectoescritura

EntradaAutor: jordi » dt. juny 10, 2008 10:40 pm

Com quasitots els qe escribim vem aprendre amb el sistema per ideogrames o silabic.
El mètode que feiem servir ajuda a associar conceptes i apreniem mes ràpid a llegir que no el sistema fonètic.
Per cert, seguint amb el tema. a quina edat ve aprendre a llegir?. Els primers record que tinc, encara que llunyans en el temps son de la guarderia.
Algu em pot dir si a P4 o P5 ja es comença a llegir, o aixo ja es deixa per 1r de primaria? Crec que quan abans comenncin millor.
Susanna
Entrades: 1647
Membre des de: dj. maig 10, 2007 2:34 pm

EntradaAutor: Susanna » dc. juny 11, 2008 6:20 am

jo ja t'ho he comentat, el meu fill gran ara acaba P3 i reconeix totes les lletres i en sap el seu nom, reconeix els noms de tots els nens de la seva clase, dels profes i monitors... els noms usuals vaja. Reconeix també tots els números del 1 al 10.
A P4, com que aquest any han assolit molt bon nivell volen començar a apendre a llegir "de veritat"

En la meva època el cole es començava a parvulari A, que era l'equivalent a P4, allà recordo que només pintavem i reseguiem... quan apreniem a llegir era a parvulari B, el que equivaldria a P5. Així que si comparem al meu fill amb mi apendrà a llegir un curs i mig avans que jo
ImatgeImatge
galarina
Entrades: 1900
Membre des de: dj. nov. 01, 2007 4:01 pm
Ubicació: Osona

...

EntradaAutor: galarina » dc. juny 11, 2008 7:34 pm

A P5 hi ha nens que ja llegeixen. En tinc un que llegeix lletra de pal, lletra lligada i lletra d'imprempta! :ok:
Imatge
Aquest és el post d'en Marc:
viewtopic.php?f=36&t=4521

Imatge

Aquest és el post de la Bet:
viewtopic.php?t=4492
Bertha
:: gosset
:: gosset
Entrades: 403
Membre des de: dc. jul. 02, 2008 9:33 pm
Ubicació: Torelló

EntradaAutor: Bertha » dt. ago. 26, 2008 9:59 pm

Al cole de la Naia els hi ensenyen les lletres pel so que fan. Saben que la P es diu pe i tot això, i ho han après a través dels noms dels de la classe. Aquest any començaran a llegir i a fer servir la lletra lligada, però la Naia ja llegeix paraules de 4 i 5 lletres amb lletra de pal, i crec que ha anat bé que li ensenyessin amb aquest mètode perquè quan llegeix les paraules, com que ho fa lletra per lletra, en comptes de llegir PALA, llegiria PEAELA. Ho dic perquè he vist alguns nens a llegir així i no entenia perquè P+A no ho associaven a PA, i és perquè han après que la P és la PE, per tant per ells P+A és PEA.

Encara que estic segura que tots els nens acaben llegint igual, la única cosa que penso que potser als altres els hi costa una mica més.
ImatgeImatge

ImatgeImatge

ImatgeImatge

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::