GELOS??

Rabietes, gelos, egoisme..

bertaserra10
:: puça
:: puça
Entrades: 25
Membre des de: dv. abr. 25, 2008 7:01 pm

GELOS??

EntradaAutor: bertaserra10 » dv. abr. 25, 2008 8:10 pm

Hola soc Berta Serra

Us escric per comentar-vos el petit problema que tinc amb les meves filles.

El problema no esta amb la petitona alba de 2 anys, sino amb la mireia de 12.

Us explico

La mireia molt de tant en tant es fa la cacona a sobre, i em diu que se li ha escapat. Jo com a mare no li dono importància i la netejo amb l'esponja. (no m'importa netejar-la ja que per això estic, per ajudar-la amb el que calgui)

Avui, estavem la Mireia i Jo netejant a l'Alba, be jo netejava i la mireia m'ajudava donant-me les cremes, tovalloletes...

Al cap d'una estona apareix la Mireia amb un bolquer de l'Alba i m'insisteix durant una bona estona que li posi.

Li he preguntat si s'havia fet caca, i efectivament anava bruta.

Després de dir-li el que li dic sempre quan passen aquestes coses: ets una marranota, ets una mica gran per fer aquestes coses, aixo es fa al vater i tu a ho saps, un altre cop intenta anar abans... li he rentat el culet i li he dit que aniriem a comprar dodotis de la seva talla que aquest li anava petit.

A la Mireia li encanta jugar amb els nens petits dels nostres amics i coneguts, també cantar, dibuixar, patinar, comprar roba i complements, relacionar-se amb nen i nenes de la seva edat...

He fet be de posar-li bolquers?

Com actuarieu vosaltres?
Avatar de l’usuari
txellchen
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3903
Membre des de: dt. nov. 06, 2007 7:02 pm
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat

EntradaAutor: txellchen » dv. abr. 25, 2008 8:21 pm

Ostres Berta... jo no et puc ajudar (ja veus que la meva experiència com a mare és ben curteta... i com a germana gran no vàrem tenir mai cap problema).

Has pensat de parlar-ho amb el teu pediatre? Segurament ell et podrà ajudar o adreçar-te a algú experimentat!!!

Ànims i molts petonassos!!!
Imatge

Imatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. abr. 25, 2008 8:32 pm

ostres....

jo potser consultaria amb un pediatre o metge, més que res pk et pugui aconsellar millor que nosaltres.
és que crec que potser no és un problema de gelos!

potser té un problema d'incontinència físic, eps, no sé, però primer jo descartaria akesta opció...

pk ho dic?
pk si la peke té dos anys...és raro que ara li surtin els gelos..i ella té 12 anys, crec que si fossin gelos ho manifestaria d'una altra manera..


però és una opinió d'algú que no és ni metge ni psicòleg...

jo miraria de descartar problema físic i llavors aniria a consultar amb un psicòleg infantil.
:ok:
Avatar de l’usuari
Gloriadsn
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1437
Membre des de: dc. març 26, 2008 10:08 am

EntradaAutor: Gloriadsn » dv. abr. 25, 2008 8:57 pm

hola reina! doncs jo no se que dir-te tampoc, pero ho comentaria al pediatre! pot ser si que sont gelos a vegades surten mes tard, a veure que et diu el/la pediatre! un petonas.

El que si que crec que fas molt ben fet es no donar-li massa importancia, perque pot ser que sigui per cridar l'atencio!
granotot
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dv. març 28, 2008 8:13 am

EntradaAutor: granotot » dv. abr. 25, 2008 9:20 pm

:plora:
granotot l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 23, 2008 10:27 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. abr. 25, 2008 9:32 pm

PODEN SER GELOS TAMBÉ, PERÒ NO ´SE, 12 ANYS I FER-SE CACA PER CRIDAR LA'TENCIÓ?

jo ho trobo extrany..estan pre-adolescents i aquestes coses solen fer molta vergonya..
eps, que no ho sé, però jo descartaria tb un problema físic...

FA MOLT que HO FA?
granotot
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dv. març 28, 2008 8:13 am

EntradaAutor: granotot » dv. abr. 25, 2008 9:37 pm

:plora:
granotot l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 23, 2008 10:27 am, en total s’ha editat 1 vegada.
estrella75
:: papallona
:: papallona
Entrades: 147
Membre des de: ds. març 22, 2008 7:22 pm

EntradaAutor: estrella75 » dv. abr. 25, 2008 9:58 pm

Hola Berta!
Jo opino igual que les companyes, que ho hauries de comentar al vostre pediatre.
Sense ser professional diria que té molta pinta de gelosia però jo hi posaria especial atenció en ser la Mireia força més gran, i com diu la natrix, ja pre-adolescent.
Sort i ja ens explicaràs.
?-)
Avatar de l’usuari
Carme74
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Carme74 » dv. abr. 25, 2008 10:30 pm

Hola Berta!
Ja veig que la teva filla gran passarà del bolquer a la compresa!
No sé si et seré bona consellera, perquè el tema em toca de lluny i no em puc imaginar haver de netejar el cul a una noia de 12 anys! Pel que dius la Mireia no té cap problema ni físic ni mental, oi? Doncs no entenc perquè no es pot netejar ella sola... A tu t'hauria agradat a la seva edat que ta mare et netegés? Si mai se t'hagués escapat la caca, segur que hauries fet el que fos per espavilar-te tu sola.
Aquí hi veig, i ho dic sense conèixe't de res, que em sembla que la teva filla busca cridar l'atenció. I que tu li dones quan ho demana, és clar, però que potser hauries de dir que ja n'hi ha prou d'aquest tema.
I això si, per quedar-te tranqui·la, consulta-ho amb el pediatre, eh?
Imatge

Imatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. abr. 25, 2008 10:40 pm

si de debó ho fa per cridar l'atenció doncs no veig que fent això es pugui solucionar el problema...buscarà un altre manera de cridar-li, potser pitjor..

i tema físic, ho heu mirat?
crec que no ha dit pas res que hagi mirat si és alguna cosa física..
millor curar-se en salut abans no?

:ok:
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. abr. 25, 2008 11:59 pm

pero es feia caca a sobre abans que naixes l'alba? saber aixo es fonamental per determinar si son gelos o be alguna cosa fisica.
bertaserra10
:: puça
:: puça
Entrades: 25
Membre des de: dv. abr. 25, 2008 7:01 pm

Gracies per les respostes noies

EntradaAutor: bertaserra10 » ds. abr. 26, 2008 10:21 am

Primer de tot gràcies per les respostes.
Que jo sàpigala Mireia no te cap enderreriment físic ni psiquic perque es comporta normal am els altes companys.
El problema aquest qe li passa es des del naixement de la petita. (diria jo) no recordo que abans el tingués.

No he comptat quantes vegades s'ho fa durant l'any. Perque ja dic es molt , molt puntual, potser unes dues o tres.

Jo diria que son Gelos.
De moment el que havia pensat era que La Mireia cambiés els bolquers de la petita ella sola sota la meva supervisió. A vere si aixi funciona.
I si torna a passar aixo dels escapes docs intentar que es renti ella.

Ja consultaré amb el pediatre a veure que diu.
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » ds. abr. 26, 2008 10:58 am

DONCS SI ABANS NO HO FEIA NO POT SER RES FISIC. EUEN SER GELOS. LA THAO LA UNICA COSA ES QUE ELLA TAMBE VOL MAMAR. ALGUNA VEGADA LI HE DEIXAT, PERO POQUETES PERO ALMENYS NO LI DIC UN NO ROTUND. I TB VOL MENJAR PAPILLES DE VEGADES, DONCS LI FAIG EL SEU SOPAR I DESPRES UNES CULLERADETES DE LES VERDURES O CEREALS DE LA JOANA, PQ CLAR NO ES QUE NOMES VULGUI PAPILLES, TB VOL EL QUE MENGEM NOSALTRES. COM QUE AIXO NO EM COSTA GENS I NO HO TROBO TAN GREU DONCS AIXI ANEM FENT.
JO EL QUE INTENTO ES QUE LA THAO SIGUI COMPLICE MEVA, QUE NO VULGUI SER PETITA COM LA JOANA, SINO FER-LI VEURE ELS AVANTATGES DE SER MES GRAN I SEMPRE QUE PUC FER COSES AMB ELLA.

COMENTA-LI AL PEDIATRE A VEURE QUE DIU
ecrin
:: puça
:: puça
Entrades: 24
Membre des de: dl. gen. 15, 2007 8:42 am

EntradaAutor: ecrin » ds. abr. 26, 2008 3:41 pm

Hola Berta,
intento posar-me en el teu lloc i entenc que et sentis desconcertada davant d'aquesta situació. La meva experiència professional em diu que la gelosia pot presentar-se en qualsevol momento de la vida, fins i tot en l'adultesa. I les maneres de manifestar-se són molt variades i depenents de condicionants previs de la criatura. Si vols que t'orienti una mica em caldrien més dades de la Mireia sobre la seva historia previa.
Et fa res que et pregunti? prefereixes fer-ho per missatges privats?
Avatar de l’usuari
silvia
:: pantera
:: pantera
Entrades: 899
Membre des de: dv. jul. 07, 2006 12:12 pm

EntradaAutor: silvia » dl. abr. 28, 2008 3:21 pm

Hola Berta, per l'experiència que tinc treballant amb nens et diria que la explicació més senzilla sol ser la bona. Pot ser s'ho ha fet a sobre perquè senzillament estava malalta, descomposta?
Tema gelos... has notat alguna altra cosa més?
Sol funcionar que en la vostra vida diària li mostris que estàs contenta amb la nena gran precisament per això perquè és gran. Que t'agrada molt que sàpiga fer això o allò altre.
Això sempre evitant fer comparacions entre germanes, és molt contraproduent.
El que no entenc és que dius que li has posat bolquer a la gran?
És així?
<img src="http://b3.lilypie.com/BUTpp2.png" alt="Lilypie Tercer Ticker" border="0">
martacm
:: puça
:: puça
Entrades: 25
Membre des de: dt. abr. 24, 2007 9:55 am

Gelos

EntradaAutor: martacm » dv. maig 02, 2008 8:29 pm

Hola Berta
Entenc que la Mireia tingui gelos de la petita. sobre tot si a l'Alba li feu mimitos qual li canvieu el bolquer. Ella eta reclamant la teva atenció.
Jo també ho vaig passar malament quan l'Arnau va neixer i tenia l'edat qe te ara la Mireia. Fins i tot ma mare també em va haver de rentar el culet més d'un cop.
Jo de tu el que faria es que fos la Mireia qui canvies el bolquer de l'Alba, sempre sota la seva supervisió. aixo em va funcionar per fomentar la seguretat i l'autoestima.

No veig el tema tan greu per portar-la al psicoleg ja que dius que es molt puntual.

No li tornis a posar bolquer perque ho esta associant a un estat de proteccció de benestar.

ja m'explicaras si la situacio es torna a repetir o no. (Si no et sap greu)
Em dic marta, tinc 15 anys, i escric enquest foro perque tinc un problema. em faig pipi al llit de forma involuntaria. porto bolqers durant la nit. algu sap com solucionar-ho, he provat de tot i res em funciona.
gracies
jordi
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dc. abr. 25, 2007 7:04 pm

problema amb filla de 12 anys

EntradaAutor: jordi » dc. maig 28, 2008 10:06 pm

Hola Berta
El tema que comentes tot apunta cap a la gelosia.
Fesli comprendre que ja te 12 anys i que ja es grandeta per ferse caca a sobre i voler que li posis bolquer. Trobo be que en el moment que et va dir que s'ho havia fet a sobre l'ajudessis a rentarla ja que aixo demostra que vas estar amb ella en el moment que tenia un problema. crec que jo si m'hi hagues trobat en la teva situació hagues fet el mateix.
Lo de posarli bolqer segurament no hagues accedit, pero be, es una manera per combatre la gelosia, donar l'afecte qe la teva filla necessita.
Segur que despres d'un o dos canvis de bolques ja no te'l demana mes.

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 16 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::