Tinc 5 anys i em faig pipí al llit

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Raqui
:: puça
Entrades: 35
Membre des de: dc. feb. 06, 2008 10:42 pm
Ubicació: Girona

Tinc 5 anys i em faig pipí al llit

EntradaAutor: Raqui » dc. abr. 02, 2008 12:27 am

zz:-) zz:-) zz:-) Tinc un nen de 5 anys i es pija igual que el primer dia que va arribar al món, el pediatra diu que és normal, que fins els 6 anys es considera normal i que mirem que no vegui molta aigua a l'hora de sopar, però sempre té molta sed. També ens ha dit que de vegades ho deixen de fer d'un dia per l'altre, sense més ni més.
Jo no se pas com ajudar-lo i havia pensat que potser alguna de vosaltres coneix alguna manera per començar a solucionar l'assumpte.
Gràcies.
o-o:) :r) ?-) o-o:) :r) ?-) o-o:) :r) ?-) o-o:) :r) ?-) o-o:) :r) ?-)
Estimem els nens i aprenem d'ells, obserbem-los i ens faran adonar que molts dels conflictes que tenim ara que som grans i que ens pensem que ho sabem tot, són absurds.
mireiafor
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dc. abr. 02, 2008 7:48 am

Només et puc animar... no m'hi he trobat mai i no conec cap truqui....

Que hi hagi sort i passi aviat!!
Imatge

Imatge
.
.

EntradaAutor: . » dc. abr. 02, 2008 9:48 am

Jo no vull desanomar-te però jo em feia pipi fins als 10 anys....o més, ara no ho recordo ben bé, el que si se ès que vaig deixar de fer-ho d'un dia per l'altre i que en el meu cas, sembla ser que es hereditari...

Amb molta paciència i carinyo sobretot, ho aconseguirà.

Petons i ànims
Churrito
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3363
Membre des de: dl. gen. 28, 2008 11:29 am

EntradaAutor: Churrito » dc. abr. 02, 2008 11:44 am

Raqui,

com molt bé t´ha dit el pediatra això és una cosa normal....
Nomès li passa per les nits, oi?? Llavors és una enuresis noctuna, molt freqüent.
Jo sóc mestre d'infantil i el meu marit té una nena q ara farà 10 anys, ho va deixar de fer amb 7....jo vaig probar mil mètodes, llegir mil llibres per ajudar-la, perq sobretot a les colònies on devia de portar uns bolquers d'aquells de GRANS....

Nosaltres no li donàvem aigua per sopar ( i just com el teu nen sempre té set) doncs li vam explicar q l'hora límit era fins les 7 del vespre per tal no fer-se pipí...i com era grandeta amb 6 anys i volia deixar de fer-se pipí li costava però ho aconseguíem...però d'amagallat quan es netejava les dents, bevia una miqueta de l'aixeta ( jo feia com si res).

En un llibre vaig llegir q aquest nanos tenen el problema q tenen la son molt i molt profunda i no són conscients q tenen l'esfinter ple fins que no mullen, q es quan es desperten.
El que vam fer nosaltres i ens va anar molt bé....era "trencar-li la son". L'últim de casa que s'anava al llit, el marit o jo, aixecava a la nena del llit i la portava a fer un pipí ( a les 12 ó la 1 de la matinada, inclús els caps de setaman més tard) i per supossat q abans d'anar al llit tb ha de "buidar".

De mica en mica, llarg i amb paciència, ella va aconseguir despertar-se a mitja nit quna sentia el seu esfínter ple.

Per tú és dur, però ho és també per ells.
Intenta no recriminar-li, malgrat sí q cada dia li animis a q ho intenti.

Molts ànims i molta sort guapa!!!
ImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatge
Imatge
Gloriadsn
:: zebra
Entrades: 1437
Membre des de: dc. març 26, 2008 10:08 am

EntradaAutor: Gloriadsn » dc. abr. 02, 2008 12:59 pm

Hola!! jo a la meva nena de 4 anys l'hi havia tret el bolquer de nit i de dia cap els dos anys, pero al cap de mig any (suposo que una mica de gelos) va tornar a fer el pipi al llit, la pediatre tambe em diu que no em preocupi que es normal i li vaig posant el bolquer i ja esta!! intento no capficar-mi massa!!!! tu tranquila
PRUNAENSUCRADA
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 511
Membre des de: dl. feb. 18, 2008 2:26 pm
Ubicació: Porqueres

EntradaAutor: PRUNAENSUCRADA » dv. abr. 04, 2008 11:39 am

Hola!!

El meu petit també hi ha èpoques en les que se li escapa el pipi al llit. Ell és més petitó, però és que quan li vaig treure el bolquer als 2 anys i mig, va anar molt bé, de seguida va parar i poquíssimes vegades teniem un "accident" com ni deia ell :-) . Ara però porta una temporada que de tant en tant durant 4 o 5 diesse li escapa el pipi. Jo crec que el que li passa és que dorm tant profundament que ni se'n adona (pq a vegades a continuat dormint a sobre del pipi :-:) ). La solució que he trobat jo és despertar-lo a la matinada pq faci un pipi, ja que normalment sempre és cap a la matinada que se li escapa. Per ara anem bé així, fins hi tot hi ha alguna nit que li ho demano 2 o 3 cops i em diu que no i aquella nit no se'l fa (potser pq al despertar.lo va agafant consciència de l'esfinter...)

Bé noia molts anims i paciència!! Ah! lo de no donar-li gaire aigua per la nit tb va bé, però costa molt, pq amb el meu sembla que tota la set del dia la concentra pel vespre pq no fa més que demanar aigua ;-) ;-) jo intento fer-li sopars lleugers pel que fa al tema de la sal.

Apali doncs que vagi bé!!!!! :ok:
Imatge
Imatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. abr. 04, 2008 4:24 pm

Hola!!!

Jo també m'havia fet pipí al llit fins als 10 anys, per tant ho recordo bastant, aixi que et donaré els meus consells des del punt de vista del que es fa pipí al llit!

No era cada nit almenys de més grandeta, era de tant en tant, però sobretot passava si dormia fora de casa :-(( :-(( :-(( :-(( els mateixos nervis de pensar que no podia fer-me pipí me'n feien fer!!!!!!

No sé si això de no donar aigua a la nit pot ajudar, o això de trencar el son... a mi em sembla que no hi ha massa a fer, i no val la pena aplicar mètodes o trukis que puguin fer sentir malament al petitó, perque ell t'asseguro que no ho fa perque vol, ni ho pot evitar de cap manera.

I facis el que facis, sobretot sobretot sobretot, no li diguis mai coses del tipus "ets petit perque els nens grans no es fan pipi al llit", primer perque no és veritat (és molt comú) i segon perque només aconseguiries pressionar-lo més: a més pressió, més nervis, més pipí,més pressió, més nervis..... cercle viciós!!!!

Quan jo era xica ma mare avisava als pares dels amics quan em quedava a dormir fora, pero sempre sense que jo me n'enterés. Aixi estaven avisats, posaven alguna funda de plàstic al matalàs i cap problema. Jo em creia realment que no se n'adonaven, i tothom content :ok: :ok: :ok: :ok

Vaig deixar de fer-ho no sé exactament quan ni perquè, però sí recordo que va ser als 10 anys, perque al meu tio també li va passar (potser sí que és hereditari!) i també ho va deixar de fer als 10 :ok: :ok: :ok:
OLIMPIA
Entrades: 1
Membre des de: ds. març 29, 2008 6:18 pm

EntradaAutor: OLIMPIA » dc. abr. 09, 2008 8:59 pm

HOLA JO TAMBE VAIG PATIR ENURESI NOCTURNA FINS ELS 6 ANYS I NO HI HA RES A FER TRET D ESPERAR QUE ES PASSI, DIUEN QUE ES UNA MALALTIA QUE S'HEREDA PER PART DE PARE, I JO L'ÚNIC QUE US PUC DIR ES QUE NO EL FEU SENTIR MALAMENT PER AIXÒ, TARD O D'HORA LI PASSARA SENSE FER RES.
SORT!!!
fresket
Membre des de: dt. abr. 22, 2008 8:36 pm

Ànims

EntradaAutor: fresket » dt. abr. 22, 2008 8:47 pm

Hola

La meva intenció no és desmoralitzar-te, però aquest és el meu secret, mai explicat a ningú. A mi al llegir algun dles comentaris i veure que gent va deixar de fer-se el pipi als 10 anys, ja ho hagués firmat. Però la veritat és que va ser més tard, no et dic l'edat. Els meus pares es van gastar molts diners amb metges, psicolegs i encara que et sembli raro també amb un vident (o una persona per l'estil)... i la veritat que res. Al final ningú em va resoldre el problema i quan ja vaig ser força més gran vaig deixar de fer-m'el. Jo, si un dia tinc un fill que li passa el mateix, al principi si que optaré per no deixar-lo beure gaire aigua a abans d'anar a dormir, més que res per motivar-lo una mica a ell, però no el "torturaria" sense deixar-lo beure només mig got d'aigua a partir de les 7 de la tarda com em va passar a mi durant un bon temps. Al final em tornava a fer-lo.

El pediatre li va dir a la meva mare que cada dia que em fés el pipi em portés a donar una indicció (suposo eren vitamines) més que res per espantar-me i potser així no fer-m'el més. Res va donar resultat, tot i que al meu cosí i a la meva germana si que els hi va anar bé. Ells de ben petits potser amb l'edat del teu fill o una mica més ja van deixar de fer-se'l.

Potser t'he espantat, però de veritat no t'hi capfiquis massa. Potser si intentar motivar el nen perque no s'el faci (cosa difícil) però tu no et tornis "boja" intentant trobar una solució. Es xungo i per mi va ser algu difícil quan era petit, però no pots fer més que resignar-te. Si no vols que mulli el matalàs intenta aixecar-te de tant en tant a la nit per fer-lo fer pipi, tot i que de vegades ja se l'hagi fet a primera hora.

En fi, que tinguis molta sort i espero es resolgui d'aquí no gaire temps.
Noa25
Entrades: 1025
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 9:54 am

EntradaAutor: Noa25 » dc. abr. 23, 2008 10:03 am

A la meva nena de 6 anys li passa tb...Avegades se li escapa el pipi a la nit i es desperta tota preocupada pobreta...
La solució que jo li he trobat ha sigut aixecarla avanç de anar a dormir jo o el meu marit i posarla a fer un pipi. Així mai es fa pipi.
MamadeEmma
:: poltre
Entrades: 610
Membre des de: dl. gen. 14, 2008 1:15 am
Ubicació: Granollers

EntradaAutor: MamadeEmma » ds. abr. 26, 2008 10:38 pm

Mis 2 hermanos y yo también nos hacíamos pis en la cama...mi madre nos llevó a un montón de médicos y ninguno nos daba solución...al final, uno de ellos le dijo a mi madre que a partir de las 7 d la tarde no nos diera agua y que cada vez que fueramos al lavabo hicieramos pipi y cortaramos durante uno segundos, después seguíamos haciendo pipi, otra vez cortábamos el pis otros segundos...y así hasta acabar...dijo que eso ayudaba a ejercitar los músculos o algo así...

Bueno, pues lo hicimos y los 3 dejamos de hacernos pipi en la cama...eso si...cada uno necesitó su tiempo...pero en poquitos meses mi madre dejó de hacer lavadoras y lavadoras de sabanas... :-D
ImatgeImatge

ImatgeImatge
martacm
Entrades: 25
Membre des de: dt. abr. 24, 2007 9:55 am

Eneuresis

EntradaAutor: martacm » dv. maig 23, 2008 6:30 pm

Hola Raqui.
Soc la Marta i tinc un germanet de 5 anys que te el matex problema.
Encara du dodotis per la nit perque ma mare acabaria boja de canviar llençols i Arnau cada nit.
De moment no tenim la solució definitiva que ens condueixi cap a l'exit
(tant de bo la tinguessim), Si s'ha fet pipi al dodotis ma mare l'endema el neteja i llestos.

Perque no provar el contrari de veure molta aigua i tindre la bufeta plena...

De dia el que pode practicar es de quan faci pipi de fer exercicis de retenciò. de fer el pis de forma discontínua...

Crec que generalment l'eneuresis es una questió de maduració i aixo es cura amb el temps. (encara que jo vaig haver de passar pel metge a que em punxessin el culete)
meri68
Entrades: 2934
Membre des de: ds. des. 01, 2007 2:35 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: meri68 » dv. maig 23, 2008 6:35 pm

Jo també vaig mullar el llit fins grandeta (8 anyets, si no recordo malament) i se'm va passar de cop. Per cert, cap trauma perque els meus pares (almenys a davant meu) no li van donar una importància cabdal. Crec recordar que si estàva un parell de dies sense fer-ho em donàven algun petit premi.
Imatge
Immami
Entrades: 1886
Membre des de: dc. gen. 30, 2008 4:20 pm
Contacta:

EntradaAutor: Immami » dv. juny 20, 2008 7:22 pm

Jo recordo que me'n feia (no sé fins quina edat, però en sóc plenament conscient, o sigui que devia ser grandeta). A mi em van portar al metge i em va funcionar.

Va escriure en lletres vermelles i molt grosses: LA IMMA ES FA PIPÍ AL LLIT i em va dir, si la pròxima vegada que vinguis encara te'n fas, li ensenyaré aquest paper a tothom.

I no me'n vaig fer més (potser alguna vegada, en recordo un parell: un cop somiava que anava en barco i una altra que anava al lavabo), recordo perfectament aquelles lletres i que el doctor em va donar un pal d'aquells que tenen els metges per obrir la boca que em va fer molta il·lusió (quina tonteria!).

Amb tot això et vull dir que no sigueu molt durs, a mi em va funcionar, però potser em va traumar una mica: la vergonya que la gent ho sabés. Recordo que m'agradava molt una sèrie de dibuixos que es deia Candy, Candy i que hi havia un nen que es feia pipi al llit i que sempre se n'amagava i jo em sentia molt avergonyida.

Amb l'edat li passarà, segur! Ànims petitó!
Imatge
Imatge
Imatge
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dt. jul. 01, 2008 9:42 pm

a casa meva també vam tenir aquest problema..... i sí que diuen que pot ser hereditari... però bueno.

El que feien els meus pares eren fer-nos aixecar del llit un parell de cops durant la nit, de manera que no hi havia temps..... No crec que amb això se solucioni el problema, però almenys el nen no se sent tan malament.... ja que a certes edats es passa malament!!!!

La solució al problema ve sola, d'un dia per l'altre

:ok:
Bertha
:: gosset
:: gosset
Entrades: 403
Membre des de: dc. jul. 02, 2008 9:33 pm
Ubicació: Torelló

EntradaAutor: Bertha » dv. jul. 04, 2008 12:18 pm

Hola! Mira, la Naia farà 5 anys a l'Octubre i no hi ha manera que deixi de pixar-se. A ella li sap molt greu fer-se pipí, i tot i que dorm amb les gasses, hi ha dies que mulla el llit i tot. Jo no li trec el beure perquè crec que si li prohibís beure aigua fins abans d'anar a dormir, encara tindria més sed (almenys a mí em passa). A més a més ella beu llet abans d'anar a dormir (sense llet no sap dormir), així que he optat per fer-li fer un pipí allà a 2/4 de 9 abans d'anar a dormir. Llavors, allà a les 12 de la nit la torno a portar al wc i així aconsegueixo fins i tot que alguns dies no fagi cap pipí a les gasses.
ImatgeImatge

ImatgeImatge

ImatgeImatge
monica72
Membre des de: ds. maig 23, 2009 3:56 am

Re: Tinc 5 anys i em faig pipí al llit

EntradaAutor: monica72 » ds. maig 23, 2009 4:12 am

La meva filla aviat farà els 9 anys i també continua fent-se pipi al llit. Pateix enuresi nocturna. El millor es no prestar-hi massa importància i donar-li molt de recolçament i amor. Ella utilitza unes calcetes-bolquer Deliplus que venen al Mercadona per nens i nenes de la seva edat i més grans. Gràcies a això pot anar a dormir a casa d'amigues o anar de colònies sense que ningú se n'adoni encara que algunes amigues ja ho saben però no s'en riuen.
Jo també vaig portar gasses fins els 10 anys. A casa sempre es va tractar com una cosa normal. Els únics mals records d'aquesta època són el munt d'injeccions que em van donar quan tenia 5 anys sense que em solucionés el problema i la vergonya que passava quan ma mare penjava les calcetes de plàstic i les gasses al terrat i totes les veines (i fills que eren els meus amics) ho veien i algun es reia de mi.
Per això sóc conscient del que significa aquest contratemps i com cal tractar un nen que el pateix. El metge assegura que en pocs anys s'haurà solucionat i que són bastants els nens que passen per això. Com si no hi ha bolquers per a nens d'aquesta edat com els Drynites i els Deliplus que usa la meva filla.
onagomez
Entrades: 6
Membre des de: dg. jul. 26, 2009 8:24 pm

EntradaAutor: onagomez » dl. jul. 27, 2009 5:32 pm

Hola monica
soc la Ona de 14 anys recent fets. Jo també em vaig fer pipi al llit fins fa molt poc, només fa 3 mesos que dormo am calcetes.
Quan era petita duia dodotis, els vem apurar fins al maxim, i després com la teva filla Deliplus o Huggies.
Ma mare anomenava els huggies calcetes, suposo per ferme sentir mes gran, pero per a mi eren dodotis o panyals.
Per anar a dormir me'ls posava jo i tot just llevarme me'ls canviava ella fins els 11 anys, despres ho vaig fer jo soleta.
Ma germana de 5 anys tambe li passa el mateix que jo.

Pel que llegeixo ho porteu super be tant tu com la teva filla, es bo que vagi de convivencies i a dormir a casa de les amigues,
jo tambe he anat de convivencies i he anat dormir a casa de les amigues i cap problema.
a casa tractavem el tema amb naturalitat. com ha de ser. Suposo que la teva filla es manega be amb els bolqers, se'ls posa ella, se'ls treu i es neteja ella soleta de bon matí.

Avui estic molt xafada. He tingut el primer escape desde que vaig superar l'eneuresis. el metge va dir que podia succeir pero jo no hi pensava. Quan li he dit a ma mare qe se ma escapat el pipi m'he posat a plorar.
M'ha vist tant xafada que m'ha revisat els pipis i tambe si m'havia fet caca (aquests dies no he anat be de ventre) i m'ha rentat tumbadeta al llit, m'ha rentat amb toallitas pel davant, m'ha alçat les cametes per rentarme el culet. (no el duia brut per sort)
Tot i les paraules de recolzament estic amoinada crec que aquesta nit vull dormir amb dodotis.

Be monica, Anims
Aidyana
Entrades: 660
Membre des de: dc. des. 10, 2008 5:42 pm
Ubicació: Baix Penedès

EntradaAutor: Aidyana » dc. ago. 12, 2009 3:27 pm

Hola mamis!

Que bé trobar aquest post!

La nosta filla ja té 4 anys i fins ara no ens hem decidit a treure-li el bolquer a la nit. El de dia va anar fantàstic! Abans de fer els 2 anys ja no en duia i va ser un procés molt ràpid i poc estressant. Però ara...
La meva filla dorm molt i té un son tan profund que no s'adona que es fa pipí. Fa 15 dies que hem començat a treure-li, de moment la despertem cad 2 horetes (i ni se n'adona!). Hi ha dies que molt bé, i n'hi ha d'altres que l'hem de canviar 2 o 3 cops. Sort que fa calor!
El que tenim clar és que no ens farem enrrera, com a últim recurs utilitzarem les calcetes-bolquers que algunes heu comentat.

Jo era pixanera i el meu marit també, així que si és hereditari... Paciència! Jo penso que és molt important no fer sentir malament el nen i anar-ho intentant.

Sort, marones!
Imatge

Imatge

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::