Bateig
- lila29
- :: girafa

- Entrades: 2806
- Membre des de: dl. feb. 11, 2008 11:19 pm
- Ubicació: sant fruitós de bages
- Contacta:
Bateig
Weno noies, tinc un dilema: jo no és que cregui gaire en Déu ni tot això però em fa gràcia batejar a la Keila( si és que m'accepten aquest nom)
però el meu marit diu que no vol perquè no creu en l'esglèsia.
Jo sé que ho acabarem fent perquè sempre em deixa fer, però volia saber que heu fet o fareu vosaltres i si ho sabeu quins tràmits he de seguir i amb quant temps he de fer-ho...
però el meu marit diu que no vol perquè no creu en l'esglèsia.
Jo sé que ho acabarem fent perquè sempre em deixa fer, però volia saber que heu fet o fareu vosaltres i si ho sabeu quins tràmits he de seguir i amb quant temps he de fer-ho...

yo no bautizare a Maia,yo tampoco lo estoy,mis padres decidieron no hacerlo a pesar de que ello si que lo estaban,pensaron que era yo quien debia decidir cuando quiesiera.Y mi marido a pesar de si estarlo no cree en la iglesia asi que cuando sea mas grande que haga lo que ella quiera,eso si en su primer cumpleaño tendra una super fiesta
- MamadeEmma
- :: poltre

- Entrades: 610
- Membre des de: dl. gen. 14, 2008 1:15 am
- Ubicació: Granollers
Jo no he batejat a l'Emma, penso que si ella vol ser d'alguna religió ho ha de decidir ella quan sigui gran i no imposar-li. A mes, jo no crec en Deu i molt menys al negoci de l'esglesia...aleshores...pq fer algu amb la meva nena en el que no crec?
L'Emma tampoc en te sant, vam canviar el dia del seu sant pel seu DIA ESPECIAL que es el 9 de gener...dia q va arribar a casa.
L'Emma tampoc en te sant, vam canviar el dia del seu sant pel seu DIA ESPECIAL que es el 9 de gener...dia q va arribar a casa.
- karkinyoli
- :: lleona

- Entrades: 982
- Membre des de: dv. feb. 08, 2008 3:17 pm
L'altre dia a les notícies van dir que alguns ajuntaments estan tornant a fer batejos civils. (dic tornar perquè durant la segona república ja es feia).
Ho van ensenyar i la veritat és que era molt maco. L'alcalde li donava la "benvinguda" al poble, a la petita, i feien com una mena d'acte on el mateix alcalde i algun familiar llegien la carta dels drets dels nens i coses així. Ben bé com els casaments civils, però més curt.
No sé, em sembla una alternativa bonica i que el petit tingui la seva festa de benvinguda al món!
Ho van ensenyar i la veritat és que era molt maco. L'alcalde li donava la "benvinguda" al poble, a la petita, i feien com una mena d'acte on el mateix alcalde i algun familiar llegien la carta dels drets dels nens i coses així. Ben bé com els casaments civils, però més curt.
No sé, em sembla una alternativa bonica i que el petit tingui la seva festa de benvinguda al món!

- kitiara
- :: dragona

- Entrades: 4192
- Membre des de: ds. jul. 23, 2005 9:19 am
- Ubicació: Viladecans
- Contacta:
Nosotros con mis sobrinos alrededor de los 4 meses celebramos en familia una fiesta de bienvenida. Nos fuimos a comer, los vestimos en bonito, y celebramos su llegada a nuestra familia.
http://www.flickr.com/photos/kipe/
http://www.kitpe.com
http://mestmanualidades.blogspot.com
http://www.kitpe.com
http://mestmanualidades.blogspot.com
-
VisitantVi
jo si que estic batejada i el meu home tambe (i tots els altres sacraments perque la meva mare i la seva son mooooooooolt de misa)
pero no ens vam casar per l'esglesia i tampoc hem batejat a l'Amalia... ni hem fet cap festa especial de benvinguda... el 4 de cada mes ho celebrem
La meva mare i la meva sogra van intentar convencer-nos i tota la pesca pero jo soc un xic tossuda.... a Sant Feliu estan fent un centre budista.... potser m'estimaria mes que l'Amalia fos budista
pero no ens vam casar per l'esglesia i tampoc hem batejat a l'Amalia... ni hem fet cap festa especial de benvinguda... el 4 de cada mes ho celebrem
La meva mare i la meva sogra van intentar convencer-nos i tota la pesca pero jo soc un xic tossuda.... a Sant Feliu estan fent un centre budista.... potser m'estimaria mes que l'Amalia fos budista
...
nosaltres tampoc els hem batejat, ni pensem fer-ho.

Aquest és el post d'en Marc:
viewtopic.php?f=36&t=4521

Aquest és el post de la Bet:
viewtopic.php?t=4492
nosaltres tampoc batejarem.
Sí tinc intenció de fer una festeta de benvinguda, que farà bon temps i ma mare té un jardí molt maco, pot convidar a les seves amistats, que coneguin la nena, i no em vinguin ni a l'hospital ni a casa. I per part la meva sogra el mateix, a veure si organitza algo un dia i així em trec visites de sobre...
No sé si fer el mateix amb la família del meu pare...
Sí tinc intenció de fer una festeta de benvinguda, que farà bon temps i ma mare té un jardí molt maco, pot convidar a les seves amistats, que coneguin la nena, i no em vinguin ni a l'hospital ni a casa. I per part la meva sogra el mateix, a veure si organitza algo un dia i així em trec visites de sobre...
No sé si fer el mateix amb la família del meu pare...
-
VisitantVi
- lila29
- :: girafa

- Entrades: 2806
- Membre des de: dl. feb. 11, 2008 11:19 pm
- Ubicació: sant fruitós de bages
- Contacta:
No sé que fer, és que nosaltres ens vàrem casar per lo civil, però me mare i me sogra diuen que si no "viurà en la foscor"... (és que les dues són bastant creients,crec que és en lo únic que estan d'acord)..
Però veient les vostres opinions potser optarem per fer una festeta o el bateig civil, ho preguntaré a l'ajuntament..
Però veient les vostres opinions potser optarem per fer una festeta o el bateig civil, ho preguntaré a l'ajuntament..

D.J. ha escrit:yo no bautizare a Maia,yo tampoco lo estoy,mis padres decidieron no hacerlo a pesar de que ello si que lo estaban,pensaron que era yo quien debia decidir cuando quiesiera.Y mi marido a pesar de si estarlo no cree en la iglesia asi que cuando sea mas grande que haga lo que ella quiera,eso si en su primer cumpleaño tendra una super fiesta
Ídem de ídem
Hola!
ara q esteu de si batejar o no... les q no heu batejat als vostres fills, ells tenen padrins?
Nosaltres som padrins de la filla d'uns amics. Ella no està batejada, però com moltes expliqueu els seus pares van fer una festa de "benvinguda" i allà ens van fer els seus padrins. No es res oficial ni res, xo ho vaig trobar una cosa molt bonica.
Que us sembla?
Nosaltres som creients (bastant critics amb l'esglesia, xo creients) i quan sigui q tinguem fills, suposo q els batejarem, xo si no ho fessim tinc clar q també li donaria uns padrins als meus fills.
ara q esteu de si batejar o no... les q no heu batejat als vostres fills, ells tenen padrins?
Nosaltres som padrins de la filla d'uns amics. Ella no està batejada, però com moltes expliqueu els seus pares van fer una festa de "benvinguda" i allà ens van fer els seus padrins. No es res oficial ni res, xo ho vaig trobar una cosa molt bonica.
Que us sembla?
Nosaltres som creients (bastant critics amb l'esglesia, xo creients) i quan sigui q tinguem fills, suposo q els batejarem, xo si no ho fessim tinc clar q també li donaria uns padrins als meus fills.
Jo no sóc creient i el meu marit tampoc i ens vam casar per l'església perquè a mi em feia gràcia casar-me al meu poble i l'ajuntament és tan petit que no m'hi cabien els convidats i què voleu que us digui, ho trobava trist si els convidats no podien veure l'entrada i tal.
L'Aina no tenim intenció de batejar-la per molt que xerrin les àvies (i mira que xerren) o almenys no ho hem pensat de moment. El que sí volem fer és un festa de benvinguda pel seu aniversari o abans (a l'estiu segur!), com una presentació en societat.
M'ha agradat molt Karkinyoli lo dels batejos civils, tant de bo ho fessin al meu poble.
Tant de rotllo venia per dir-te que crec que has de fer el que el que et sembli, que la gent sempre està a punt per a fer judicis morals i al final, tant si la bateges com si no, faràs ben fet.

L'Aina no tenim intenció de batejar-la per molt que xerrin les àvies (i mira que xerren) o almenys no ho hem pensat de moment. El que sí volem fer és un festa de benvinguda pel seu aniversari o abans (a l'estiu segur!), com una presentació en societat.
M'ha agradat molt Karkinyoli lo dels batejos civils, tant de bo ho fessin al meu poble.
Tant de rotllo venia per dir-te que crec que has de fer el que el que et sembli, que la gent sempre està a punt per a fer judicis morals i al final, tant si la bateges com si no, faràs ben fet.

Nosaltres estem casats per l'església i em batejat els nens ben petitons . La Laura tenia un mes i mig i en Roger dos mesos i mig.
Ho vam fer per tradició, o per folklore,... digueu-ne com vulgueu. Crec en alguna cosa, però no en els bisbes polititzats de la COPE ni en la riquesa infinita del Vaticà, ni molt menys en un nazi vestit de blanc. Però sí que crec en alguna cosa: no se si es diu Déu, Alà, Energia Universal, Intel.ligència Suprema, Destí o el que sigui....
Suposo que el coherent hagués estat que els hagués "batejat" amb aigua del riu del poble, transmetent-los energies positives (ara vaig bastant del rotllo energètic i tot això), i fent un OMMMMMMMMMMMMMMMM tots els convidats. Però m'agraden les tradicions. Per mi un casament per l'església, un bateig o una comunió no deixen de ser "festes" com el Carnaval, la mona de Pasqua o el Nadal : festes religioses reconvertides a tradició.
Per aquests motius també els vaig voler batejar molt petitons, com s'ha fet sempre. No m'agraden els batejos de nens que caminen, corren i parlen, com tampoc m'agraden els casaments civils on només es llegeixen lleis (el casament dels meus cunyats era digne d'una classe magistral de 1r. de Dret).
Ho vam fer per tradició, o per folklore,... digueu-ne com vulgueu. Crec en alguna cosa, però no en els bisbes polititzats de la COPE ni en la riquesa infinita del Vaticà, ni molt menys en un nazi vestit de blanc. Però sí que crec en alguna cosa: no se si es diu Déu, Alà, Energia Universal, Intel.ligència Suprema, Destí o el que sigui....
Suposo que el coherent hagués estat que els hagués "batejat" amb aigua del riu del poble, transmetent-los energies positives (ara vaig bastant del rotllo energètic i tot això), i fent un OMMMMMMMMMMMMMMMM tots els convidats. Però m'agraden les tradicions. Per mi un casament per l'església, un bateig o una comunió no deixen de ser "festes" com el Carnaval, la mona de Pasqua o el Nadal : festes religioses reconvertides a tradició.
Per aquests motius també els vaig voler batejar molt petitons, com s'ha fet sempre. No m'agraden els batejos de nens que caminen, corren i parlen, com tampoc m'agraden els casaments civils on només es llegeixen lleis (el casament dels meus cunyats era digne d'una classe magistral de 1r. de Dret).
-
VisitantVi
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |