CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: ametista » dl. març 01, 2021 8:55 am

:globus: Aquest mes celebrem el 10è aniversari del Club de Lectura del SP :globus: que va començar el mes de març del 2011, quan un grupet de mares lectores amb nadons als braços volíem trobar una mica de temps propi per llegir i no perdre l'afició que compartíem i que tant ens agradava... moltes d'aquestes mares ja no es mouen pel SP però al llarg dels anys hi ha hagut noves incorporacions al club i entre totes hem fet un grupet molt xulo que estarà encantat sí més noves mares del SP s'hi volen afegir, totes sereu benvingudes! :globus:

i durant aquest mes i el que queda de l'any celebrarem aquest 10è aniversari de dues maneres:

:globus: la primera serà amb reptes lectors relacionats amb el número 10 per la resta de llibres que ens queden per escollir:

MAIG 10 llibres de fa 10 anys
JULIOL llibres amb un 10 al títol
SETEMBRE premis literaris de fa 10 anys
NOVEMBRE TOP 10 del SP


:globus: i la segona... ja que aquest mes viatjarem a l'època victoriana per llegir l'última de les novel·les de la Jane Austen que ens quedava per llegir al club (Mansfield Park) seran una sèrie de propostes, totes opcionals i sense límit temporal, relacionades amb les 4 autores que formen part de les dues úniques llistes de lectures del club que hem completat: la Jane Austen i les germanes Brontë :love:

PROPOSTA Nº1
lectura o relectura voluntària del llibre amb el que vam començar el Club de Lectura del Socpetit ara fa just 10 anys:

Cims Borrascosos - Emily Brontë

Totes podem llegir-nos el post i comentar tant la lectura com els comentaris que en vam fer llavors, què ens ha semblat si l'hem llegit ara per primer cop o si l'hem rellegit, etc.

PROPOSTA Nº2
podem fer el mateix amb els llibres de la Jane Austen, la Charlotte Brontë o l'Anne Brontë llegits al Club de Lectura:

Jane Eyre - Charlotte Brontë

Agnes Grey - Anne Brontë

La abadia de Northanger - Jane Austen

Seny i sentiment - Jane Austen

Orgull i prejudici - Jane Austen

Emma - Jane Austen

Persuasió - Jane Austen

si les que us vau incorporar a posteriori i us els heu llegit voleu passar a xafardejar/comentar endavant! i a qui li falti algun per llegir ara pot ser un bon moment :content:


PROPOSTA Nº3
llegir i comentar algun dels altres llibres que van publicar aquestes autores:

Anne Brontë:
"La llogatera de Wildfell Hall"

Charlotte Brontë:
"The professor"
"Shirley"
"Villete"

Pel que a l'Emily Brontë, "Cims borrascosos" és la seva única novel·la (es va dedicar més a la poesia)

Jane Austen:

Narrativa curta:
Lady Susan
The Watsons (incompleta)
Sanditon (incompleta)

Obres de joventut:
Les tres germanes
Amor i amistat (Love and Freindship (sic)
The History of England
Catharine or the Bower
The Beautifull Cassandra [sic]


PROPOSTA Nº4
llibres, vídeos o pel·lícules sobre la vida i obra de les 4 escriptores:

"Las Brontë y su mundo" J. Manuel Barbeito Varela
"El gabinete de las hermanas Brontë" Deborah Lutz
[youtube]https://youtu.be/QyTeDZZBphI[/youtube]

"Jane Austen. Les cartes de Chawton" Kathryn Shuterland
"Jane Austen. una vida" Claire Tomalin
"Jane Austen en la intimidad" Lucy Worsley
"Becoming Jane Austen" Jon Spence
"Jane Austen (1775-1817) : una visió des de dues perspectives emparentades" Maria Barbal
"Jane Austen : her life, her times, her novels" Janet Todd
"Jane Austen : l'autora que escrivia novel·les plenes de sentit i sensibilitat" Maria Cecilia Cavallone ; Wuji House

pel·lícules:
"La jove Jane Austen" amb Anne Hathaway (basada en el llibre "Becoming Jane Austen" de John Spence)


PROPOSTA Nº5
llibres o pel·lícules basats en les seves obres o relacionats d'alguna manera amb elles com ara "El diari de Bridget Jones" (Helen Fielding) o "El club de lectura de Jane Austen" (Karen Joy Fawler)

n'hi ha molts, podeu trobar més idees en aquests enllaços:

germanes Bronte:
https://www.readerslane.com/top-ten-lis ... etellings/
https://www.readerslane.com/top-ten-lis ... jane-eyre/
https://www.goodreads.com/list/show/188 ... _Jane_Eyre
https://www.goodreads.com/list/show/724 ... in_Fiction
https://www.goodreads.com/list/show/80057.Bront_s_in_YA
https://www.goodreads.com/list/show/320 ... onte_Books
https://www.goodreads.com/list/show/104 ... _Jane_Eyre
https://www.goodreads.com/list/show/140 ... retellings
https://www.goodreads.com/list/show/245 ... gs_sequels

Jane Austen:
https://bookriot.com/best-pride-and-pre ... etellings/
https://www.readerslane.com/top-ten-lis ... en-novels/
https://www.goodreads.com/shelf/show/pr ... retellings
https://www.goodreads.com/list/show/405 ... FanFiction
https://www.goodreads.com/list/show/133 ... _Prejudice
https://www.goodreads.com/list/show/374 ... Retellings
https://www.goodreads.com/list/show/144 ... Prejudice_
https://www.goodreads.com/list/show/704 ... n_Inspired
https://www.goodreads.com/list/show/239 ... daptations

el problema serà trobar-ne de traduïts, potser només els trobem en anglès :-:)

pel·lícules:
"Austenland" amb Keri Russell
"Coneixent Jane Austen" (basada en el llibre "El club de lectura de Jane Austen" de Karen Joy Fawler)

:globus: :globus: :globus: :globus: :globus:

potser hauria d'haver posat 10 propostes però crec que amb 5 ja se'ns gira prou feina, com per posar-ne 10! :r)

que quedi clar que totes són opcionals i fins i tot hi ha l'opció de no fer-ne cap però comentar-ho tot :content:

qui vulgui i pugui fer-ne potser estaria bé fer-ne una ara per poder anar comentant-les més o menys totes juntes (potser durant el mes d'abril, així ara llegim tranquil·lament la lectura de març) i després, qui en vulgui fer més ja no caldrà que sigui ara, les podem anar llegint i comentant quan ens vingui de gust i ens vagi bé :ok:

una cosa important perquè amb el temps aquest post no sigui un poti poti de temes barrejats és que fem els comentaris de les propostes nº1 i nº2 al post propi de cada llibre i la resta sí que les podem fer aquí mateix però posant un títol tipus "PROPOSTA NºX" (amb el seu color de títol) i llavors explicar quin llibre hem llegit i què ens ha semblat (i si fem un comentari més extens on hi hagi detalls de la lectura, afegir un ATENCIÓ SPOILERS ben gran per si a cas, així cadascú decidirà si els vol llegir o no segons si el llibre escollit li interessa per llegir-lo també o no) i és que és probable que cadascú llegeixi coses diferents i pot acabar sent molt enriquidor!

si voleu podeu començar a fer una mica de planning personal (modificable amb el temps, està clar) per veure per on anirem cadascuna (després posaré el meu com a exemple)

i evidentment també podeu escriure ara i aquí tots els comentaris de: "que loca estàs ametista que no tinc temps de llegir tantes coses interessants!!!!" o "buf, quina mandra tot, em penso que passo" :r) o-o:)

espero que us agradi com celebrarem l'aniversari, que no us atabaleu gaire i que us apunteu a tot! :content: :globus:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: ametista » dl. març 01, 2021 10:17 am

vinga, poso la meva planificació! que no vol dir que la compleixi al 100%, com si no tingués prou llibres pendents de llegir :r) però buenuuuuuu, això és el que m'agradaria fer:

PROPOSTA Nº1
passaré pel post a rellegir-lo i comentar!

PROPOSTA Nº2
tots llegits! >.-<: >.-<: >.-<: passaré a comentar si alguna de vosaltres en llegeix algun :ok:

PROPOSTA Nº3
Em crida l'atenció "La llogatera de Wildfell Hall", de l'Anne Brontë perquè n'he sentit a parlat molt bé o potser "Lady Susan" de la Jane Austen, perquè tot i que és una novel·la curta ens alguns llocs l'inclouen en el total de novel·les de l'autora ....clar que com que és curta, potser em llegeixo les dues! :content:

PROPOSTA Nº4
....aquí no ho tinc clar... potser aquest no el faig

PROPOSTA Nº5
llegiré un llibre que es diu "Elegible, a modern retelling of Pride & Perjudice" ....tot i que no tinc gaires expectatives perquè clar, com l'original :content: de fet la meva idea és començar amb aquest el mes d'abril i amb les altres propostes ja aniré fent, si puc!

BONUS
a nivell personal m'he fet el propòsit de posar-me al dia amb el Club si tinc algun llibre atrassat (encara he de comentar Patria, estic a mitges amb la Maria Antonieta i revisant els posts ara per l'aniversari he vist que DEC ALGUN COMENTARI de fa anys!!!!!! cooooom?????? quin despiste!!! :-:) )així que vull acabar aquest any especial estant al dia de tot :()():::: :()():::: :()()::::


bé... posar-me al dia més 2/3 llibres... no sé si sóc massa optimista :-o00m

a veure com va! :r) :r) :r)

i vosaltres? què fareu??? (o què voldríeu fer)
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 17, 2021 2:28 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 01, 2021 11:05 am

Bones!
Ostres! doncs ara mateix m'he quedat muda... quina feinada que has fet Ametista organitzant tot això!
Jo de moment em comprometo a intentar llegir les lectures dels mesos i algun dels llibres de la proposta número 3. Ara mateix no em plantejo rellegir cap llibre perquè m'he enfrascat en dos reptes lectors aquest any ja i no vaig massa bé de moment perquè m'ha donat per la romàntica que no és de cap repte. ;-)))
Per cert, he entès que també hi haurà posts de cada proposta? Avui estic una mica espesa i m'he fet un embolic :-:)
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: ametista » dl. març 01, 2021 11:37 am

Anna Maria ha escrit: quina feinada que has fet Ametista organitzant tot això!

jeje ha sigut feineta però porto ja mesos pensant i escrivint a estonetes per anar-ho muntant! : lasito :

Anna Maria ha escrit:Per cert, he entès que també hi haurà posts de cada proposta? Avui estic una mica espesa i m'he fet un embolic :-:)


noooooo :content: les propostes que són de llegir/rellegir lectures del club de lectura es comentaran al post propi de cada llibre i tota la resta aquí! si tu dius que potser llegiràs alguns llibres de la proposta nº3 doncs quan sigui el moment aquí mateix en aquest mateix post posaràs:

PROPOSTA Nº3
He llegit XXXXXXXXXX i m'ha semblat XXXXXXX

ATENCIÓ SPOILERS!!!
quan la XXXXX fa XXXXXX bla bla bla

i el mateix si en un altre moment llegeixes un altre llibre de la proposta nº3 o d'una altra proposta (amb el color que li correspongui) :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: Anna Maria » dt. març 02, 2021 8:52 am

:ok:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: Raqueleta » dc. març 17, 2021 11:58 am

Guau, Ametista, quin mèrit el teu!
Però jo no prometo res perquè el més segur és que no llegeixi/rellegeixi res... Si repasseu els meus comentaries de totes les lectures de les Brönte o de Jane Austen veureu que dic que no és el meu tipus de lectura, o que potser és l'època que no m'atrapa... i ara estic sentint el mateix amb Mansfield Park. Que no dic que siguin males novel·les, però em costen, i amb la llista de pendents que tinc, que m'estan fent ullets mentre estic amb Jane Austen (com qui està menjant coliflor i té xocolata que li diu "menja'm") dubto que acabi trobant temps per aquestes altres lectures. Que ja em sap greu, eh, però no fan massa per mi...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: ametista » dc. març 17, 2021 4:08 pm

:r) xocolataaaaaaa :-D :-D

doncs no passa res Raqueleta, ja vaig posar que era totalment opcional, així que si no fas els extres cap problema! :ok:

que per cert, he vist al goodreads que les enquestes dels nous posts han fet augmentar la teva llista de pendents jijiji :love: o sigui que potser no llegiràs extres d'aquí però llegiràs extres d'allà :r) que també està bé! >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: Raqueleta » dc. març 17, 2021 9:34 pm

La llista de pendents és com el cistell de la roba bruta, mai baixa!
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: Martina20 » dt. març 23, 2021 8:29 pm

M’ha encantat això del cistell de la roba bruta que mai s’acaba. :r) . I veient aquestes llistes tan xules que fa l’Ametista, doncs la llista no para de créixer :love:
De moment tampoc prometo res perque no vull see optimista i després res.
Mireu aquest començament d’any, fatal amb el club. La del gener em va fer mandra i ara doncs em pesa llegir el de la Jane Austen. Estaria bé per acabar els seus llibres però ara no m’entra.
Al maig torno amb forces però :***:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: ametista » dt. març 23, 2021 9:11 pm

Martina no sé com el porten les altres però a mi també em pesa, també :content: i no és que no m'agradi eh? però buf, avui me'l mirava i pensava que encara em falta moooooolt per acabar-lo :-o00m :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 04, 2021 8:03 pm

ametista ha escrit:PROPOSTA Nº3
"La llogatera de Wildfell Hall" de l'Anne Brontë
"Lady Susan" de la Jane Austen

PROPOSTA Nº5
"Elegible, a modern retelling of Pride & Perjudice"


bueeeeenuuuuuuuuu com que "Mansfield Park" se m'ha fet una mica llarg, no em llegiré les propostes extres de manera immediata, ara necessito llegir coses diferents :content: més endavant m'hi poso!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: nienna » dc. abr. 14, 2021 6:53 am

Quina feinada Ametista, m'encanta com ho has organitzat tot i ens vas animant >.-<: >.-<: de debó, gràcies per mantenir viu el club de lectura! :-()-)

Jo tenia intenció de passar-me abans però ha sigut impossible. I em sento una mica igual que vosaltres, amb Mansfield Park em costa una mica avançar així que no em veig amb cor d'agafar una lectura similar a la vegada. De fet, a les vacances de setmana santa he volgut fer una pausa i m'he llegit Reina Roja perque em venia de gust una lectura més ràpida. Però ara ha torno a Mansfield Park a veure si l'acabo! :camio:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: ametista » dc. abr. 14, 2021 8:35 am

ueeee nienna, que bé que has pogut passar un momentet per aquí! >.-<: >.-<: >.-<:

ànims amb Mansfield Park, costa però bé, tot és posar-s'hi i al final s'acaba, s'acaba :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: ametista » dc. des. 22, 2021 1:54 pm

Explico una mica què he fet finalment amb totes les propostes d'aniversari :content:

PROPOSTA Nº1

vaig passar pel post de "Cims borrascosos" i carai, quants records :love: no només pel llibre sinó per com van ser els inicis del club de lectura i per llegir-nos 10 anys enrere, amb tota la canalla petiteta i buscant temps per llegir :love:


PROPOSTA Nº2

Jane Eyre - Charlotte Brontë
Agnes Grey - Anne Brontë
La abadia de Northanger - Jane Austen
Seny i sentiment - Jane Austen
Orgull i prejudici - Jane Austen
Emma - Jane Austen
Persuasió - Jane Austen

per tots aquests posts no he passat però ho faré si alguna de vosaltres algun dia en llegeix i comenta algun! Teniu algun d'aquests llibres a la vostra llista de pendents?


PROPOSTA Nº3

Finalment vaig llegir "Lady Susan" perquè és curteta (180 pàgines) i és l'última que em quedava d'un Reading Challenge de la Jane Austen a The Storygraph i la veritat és que em va sorprendre gratament! Potser perquè no sabia massa de què anava (només que la protagonista es quedava vídua i au) i això va fer que anés descobrint la trama i pensant "oh! ah!" hehehe curteta però bé, ben escrita i amb interès :ok:

i em quedarà pendent "La llogatera de Wildfell Hall", de l'Anne Brontë que li tinc moltes ganes però ja és força més llarga i aquest tipus de lectures s'han d'anar dosificant! (si llegeixes molts clàssics seguits... cansa, no? o almenys a mi em passa) A veure si al 2022 me'l llegeixo i ja passaré per aquí a comentar una mica :content:


PROPOSTA Nº4

Aquesta proposta era de llibres, vídeos o pel·lícules sobre la vida i obra de les 4 escriptores... no descarto algun dia mirar alguna pel·lícula i venir a comentar però de moment sí que aquest any he llegit una novel·la gràfica sobre la família Brontë (les tres escriptores i el germà, eren 4 en total) En realitat no és 100% biogràfica sinó que parla d'un món imaginari que van crear entre els 4, es diu "La ciudad de cristal" i l'autora és Isabel Greenberg (el vaig agafar de la biblioteca)


PROPOSTA Nº5

Vaig llegir "Elegible, a modern retelling of Pride & Perjudice" i bé, és la història de les 5 germanes Bennet però al s.XXI a USA, i escrita una mica amb estil chick-lit... té certs punts en comú amb el llibre original (la relació entre la Liz Bennet i el Darcy òbviament, l'entranyable pare de la família Bennet que de tant en tant fa comentaris irònics i divertits...) però clar, els "piques" i els prejudicis són uns altres hehe Va estar bé, entretinguda!


ametista ha escrit:BONUS
a nivell personal m'he fet el propòsit de posar-me al dia amb el Club si tinc algun llibre atrassat (encara he de comentar Patria, estic a mitges amb la Maria Antonieta i revisant els posts ara per l'aniversari he vist que DEC ALGUN COMENTARI de fa anys!!!!!! cooooom?????? quin despiste!!! :-:) ) així que vull acabar aquest any especial estant al dia de tot :()():::: :()():::: :()()::::

bé... posar-me al dia més 2/3 llibres... no sé si sóc massa optimista


doncs sí que vaig ser massa optimista xxo.0.o no acabaré l'any al dia però ja ho aniré fent, mica en mica!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: Anna Maria » dc. des. 22, 2021 8:46 pm

Boneeeeees, doncs quina currada! Jo aquest any voldria llegir l'Agnes Grey, que me l'han recomanat per activa i per passiva!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: ametista » dj. des. 23, 2021 10:40 am

>.-<: >.-<: >.-<:
i el quan te'l llegeixis el comentaràs al seu post? així sabem què t'ha semblat!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'21- DESÈ ANIVERSARI DEL CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT

EntradaAutor: Anna Maria » dj. des. 23, 2021 10:50 am

ametista ha escrit:>.-<: >.-<: >.-<:
i el quan te'l llegeixis el comentaràs al seu post? així sabem què t'ha semblat!


Sí, ho faré, a veure què tal!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::