ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
mamiguin
Entrades: 1
Membre des de: dj. feb. 11, 2016 6:15 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: mamiguin » dj. feb. 11, 2016 6:22 pm

Bona tarda
Aquest fil ja fa temps que no s'utilitza però tinc molt d'interès en conèixer l'experiència de les mares que teniau dubtes de les escoles del Guinardó i què ha passat en aquest temps
He arribat aquí perquè el cole on va la meva filla em planteja dubtes ara mateix, es tracta del Castro de la Penya; agrairia moltíssim opinions d'altres coles concertats, de primària d'aquesta zona ( omitint el que ja conec, doncs no em calen altres opinions )
Algú em pot parlar de la seva experiència a l'Escola Guinardó?
moltes gràcies, realment no és fàcil trobar opinions que ajudin a pendre les decissions adequades i tant importants
Andrea
Juna77
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dl. ago. 24, 2015 1:24 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Juna77 » ds. feb. 13, 2016 7:09 am

Hola!a mi també m'interessaria molt la vostra opinió, aquest any hem d inscriure el nostre fill a p3 i estic feta un embolic. Em pots dir quins dubtes tens al Castro Peña?si ho prefereixes envia'm privat, si us plau. Moltes gràcies!
Avatar de l’usuari
Naylacris
:: dinosaure
Entrades: 12234
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Naylacris » ds. feb. 13, 2016 7:19 am

M'he espantat la veritat jo porto a les meves filles al Castro i no tinc ni cap queixa, ni cap dubte i estic molt contenta
ImatgeImatge
Carla tomó teti durante 38 meses
ImatgeImatge
Ana tomó teti durante 22 meses
ImatgeImatgeImatge ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Juna77
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dl. ago. 24, 2015 1:24 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Juna77 » dv. feb. 19, 2016 3:44 pm

Bé, seguim igual...

Si us plau, algú ens pot donar més opinions sobre les públiques i concertades del Guinardó? Jo tinc un gran dubte: els que ja heu passat per aquest calvari, em recomaneu intentar de primera opció una pública i de segona una concertada, o directament millor que posi la concertada en primera opció per no arriscar-me a quedar-me sense plaça? Vosaltres què vau fer?

Gràcies!!!
Avatar de l’usuari
Naylacris
:: dinosaure
Entrades: 12234
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Naylacris » dv. feb. 19, 2016 5:26 pm

El meu conseller primera opció la que mes t'agradi al barrí hi han moltes escoles i es raro que no et toqui la primera opcio
ImatgeImatge
Carla tomó teti durante 38 meses
ImatgeImatge
Ana tomó teti durante 22 meses
ImatgeImatgeImatge ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
rog86
Entrades: 1
Membre des de: dt. març 22, 2016 1:26 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: rog86 » dt. març 22, 2016 1:46 pm

Pels que estaveu interessats, en l'Escola Guinardó (concertada), del C/ Dr. Valls-C/L'Oblit, els explicaré les meves experiències que vaig tenir amb ells, ara ja fa uns anys, quan estudiava l'ESO al centre del C/ Rubió i Ors, tot i que forma part de la mateixa Institució que la primària dels carrers abans esmentats.

Trobo que tenen una bona educació, però com a pedagogs són un 0 a l'esquerra, si més no quan hi estudiava jo, i no parlo de fa tants anys. Em vinc a referir que la seva dinàmica d'estudi, no sé si haurà canviat massa...

En aquesta Escola, fan dos grups: si treus bones notes, o no. És a dir, si no erets apte per l'estudi, ja tenies la distinció ficada. Erets xurma. He sentit en primera persona comentaris a altres companys, que en aquell temps compartien classe amb mi, de l'estil: "el dia de demà, et veig amb una Xibeca, en qualsevol banc de la plaça", "Que aquests comentari el faci X (un que no treia bones notes), d'acord, però tu...(referint-se al que no les treia)", "Les probabilitats que aprobis la meva assignatura, és com que et toqui la loteria, sense comprar la butlleta", etc etc etc...

Per molt que molts nens de la franja d'edat, de 12-16 anys, se les portin...això no dóna dret a certs professors a parlar amb aquesta prepotència. On és la motivació per què aquest nen s'esforci més? Tractant-lo com deixalla, aconseguiràs revertir la situació?.

Després tenien detalls d'Escola d'un altre segle. O potser jo és que sóc massa modern i obert, no ho sé. El material únicament havia de ser el que et donava l'escola, ni se't acudís portar un llapis de casa. No es podia sortir del recinte, si no t'acabaves els entrepans que t'imposaven per berenar, dolentíssims per cert (i si no tenies gana a les 17:15, què?). En fi...

L'educació com dic era brona i que t'apretin per treure bons resultats, també és importat, és clar. Però penso que en aquesta vida no ho és tot, en l'educació també és clau formar persones. I ara que fa poc ha nascut la meva filla, tinc clar en quina escola no la portaré. Em consta que hi ha públiques molt bones.

El meu últim consell. Si voleu màquines en els estudis, deixant de banda com creixin com a persones, l'escola Guinardó és una bona opció. Si penses que és important que el teu fill sigui bon estudiant, però que no ho és tot a la vida, la desaconsello del tot.

Espero amb el meu comentari, haver ajudat a molts pares i mares.

Roger.
xavierX
Entrades: 1
Membre des de: dl. abr. 04, 2016 5:15 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: xavierX » dl. abr. 04, 2016 5:34 pm

Acabo de llegir el missatge sobre la cooperativa de mestre -escola guinardo. Escric x demanar una opinio q vingui d l´experiencia.
Es un cole amb bones instal.lacions i amb un alumnat q sembla q és del barri. 2 línies.
És veritat q apreten massa??? ,,,,,,Això em preocupa, sobretot x més petits. A PART del company tinc sospites q els obliguen massa, i estic d´acord q els mes important és que siguin feliços
ALGU EM POT ACONSELLAR??,,,GRACIES
Pao22
Entrades: 1
Membre des de: dg. març 19, 2017 12:02 am

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Pao22 » dg. març 19, 2017 12:10 am

Hola!
Bueno, un año mas, y por supuesto nos sumamos mas padres con las mismas dudas!!!
Yo estoy muy cerca de las publicas Balmanya, Juncadella y Miralletes.
Los padres que ya tienen experiencia por tener a sus niños en estas escuelas pueden dar sus opiniones!!!?
La Miralletes desde hace un año que emplea un nuevo sistema educativo globalizado, la idea conceptualmente me parece muy buena pero me dio la impresion de que no esta siendo bien aplicado, alguien tiene alguna referencia?
La Balmanya me gusto mucho a nivel de instalaciones pero a nivel educativo me parecio demasiado traidicional... y la Juncadella por su parte pobre a nivel de instalaciones..
Me encantaria recibir comentarios por favor!! gracias!!!!!!
Amaterasu
Entrades: 2
Membre des de: dt. març 21, 2017 11:30 am

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Amaterasu » dc. març 22, 2017 4:01 pm

Hola! jo també estic igual, ben nerviosa per les preinscripcions que comencen demà. Fa temps que no es comenta res però m'interessaria moltíssim saber les vostres opinions de l'Escola del Mar, el cardenal Spinola... del Palcam les he llegit, no sé si ha canviat alguna cosa en aquests anys... Algú que hi porti als seus fills o hi hagi anat?
Merci!
GFV
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dc. set. 18, 2013 10:37 am

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: GFV » dl. abr. 03, 2017 9:39 am

Pàlcam ja ha superat el número de sol.licituts a les plaçes que ofereix
Mvictoria.gon
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dl. jul. 03, 2017 10:33 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Mvictoria.gon » dj. nov. 22, 2018 9:03 pm

Hola! Sé que aquest fil és antic però potser puc ajudar algú, qui sap! Jo ara tinc 34 anys i vaig anar a l'escola Guinardó del c/doctor valls de p4 a 2n de primària. Resumint, va ser fatal... Favoritismes mb determinats alumnes, professors grollers amb pares, ajuntaven classes i acabavem sent 40 nens per un sol profe. I el que és pitjor, càstigs humiliants pels nens que vaig patir en primera persona i que no vaig tenir el valor de comentar (ja que sovint els nens senten q ha estat culpa seva i q s'ho mereixen)amb ma mare fins q no vaig arribar a 2n. Càstigs com enviarte a la classe dels petits i que et diguessin uuuh molt mlament i que es riguessin de tu, càstigs com rentar-te la llengua amb sabó o no deixar-te anar al lavabo. Estem parlant d'una nena de menys de 8 anys. Quan ma mare ho va saber, previa esbroncada monumental amb la sra Montserrat i la Carme, em va canviar al Pit Roig. Aleshores l'escola ocupava un bloc de pisos al passatge Alt del turó i com el pati era molt petit, a l'hora de l'esbarjo anavem l parc. Va ser una escola q em va canviar, vaig començar a gaudir d'aprendre, vaig fer amics i vaig sentir que jo comptava pels professors. Feiem un munt d'activitats, teatre, museus, titelles i convivències.
Sembla un panflet, però així va ser... Vaig passar de ser la pitjor de l classe a 2n de primaria a ser molt bona estudiant, tant a l'escola com a l'institut i la universitat. Agraeixo moltíssim als professsors de l'Escola Pit Roig tot el que van fer per mi...
fulvia7
:: puça
:: puça
Entrades: 26
Membre des de: dv. gen. 08, 2016 12:46 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: fulvia7 » dj. gen. 10, 2019 2:26 pm

Hola,

els meus anys de secundària no van ser precissament dels millors, però no per això carregaré contra l'escola a la que vaig anar després de 25 anys. Les coses han canviat molt. i l'equip de mestres i pedagògic també.

El que tú vas viure i la situació actual no es poden comparar. El que volem són opinions actuals que ens puguin ajudar a decidir una bona opció en cas de dubte.

gràcies.-
Mvictoria.gon
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dl. jul. 03, 2017 10:33 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Mvictoria.gon » dt. gen. 21, 2020 10:36 pm

De res,
No et pensis que entro aqui amb ganes de venjança, sovint llegeixo els Forums de SocPetit pq estic buscant escola de P3 per la meva filla a Gracia el curs vinent, no per desfogar-me. De veritat espero que hagin canviat, ha passat molt temps, com ja deia al meu post i per com escrius dedueixo que tu tens informació de primera mà.
Que tu no carreguis contra la teva escola és perfectament respectable, de la mateixa manera que ho és que jo expliqui la meva experiència amb amb el professorat i els mètodes de la meva, sobretot en comparació amb altres.
Margags
Entrades: 1
Membre des de: dv. març 06, 2020 11:26 am

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Margags » dv. març 06, 2020 11:42 am

Bon dia,

Acabem de registrar-nos al fòrum, és un dels llocs on sempre acabem consultant coses per al més petit de casa :) El fòrum és molt interessant.
El tema de la inscripció a l'escola aquest any a P3 per al nostre petit és el que ens ha decidit a registrar-nos. Creiem que és un tema important i estressant!!!.

La qüestió:
Algú té coneixença, opinió i/o vivències actuals sobre l'escola ACIS Artur Martorell de Can Baró? o la dels Jesuïtes de Gràcia?
L'escola del Mar ens crida molt l'atenció, hem llegit els posts i ens agrada, però la tenim una mica lluny. Igual que la de Pit-Roig, tot i que anirem a veure-les totes ens agradaria saber quina és la vostra opinió.

Moltes gràcies!
Ainetaa
Entrades: 1
Membre des de: dl. març 16, 2020 9:09 am

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Ainetaa » dl. març 16, 2020 9:27 am

: lasito :
Bon dia!!!!

Estic buscant escola per la meva filla i encara no m’he decidit en la tria uffff És complicat.
Visc al Baix Guinardó i em queda molt apropet el Liceu Castro De la Peña. De moment ,És la que potser s’ajusta més als meus horaris, proximitat...etc. I em va agradar bastant el projecte educatiu, classe petits. Etc.
Algú, té referències o porta els seus fills aquí??

Tb em va agradar molt l’Escola del Mar i l’Estel Guinardó (aquestes són públiques, estàn molt bé i les quotes bastant més assequibles). Però, hauria de deixar a la nena nena a l’acollida de 8 a 9 i Fins les 5 cada dia i no sé, també em queden una mica més lluny....

Si algú té referències i em pot aconsellar .

Gràcies!!!!!
Barcelonina
Entrades: 4
Membre des de: dc. feb. 07, 2018 10:32 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Barcelonina » dt. març 02, 2021 11:40 am

Bon dia a tots!

Nosaltres estavem entre vàries de les escoles públiques que aquí es comenten i vam triar l'Escola Estel Guinardó.
En el nostre cas, per proximitat, les que millor ens anàvem eren l'Escola del Mar, l'Escola Parc del Guinardó, el Torrent de'n Melis i l'Escola Estel-Guinardó. Vam optar per l'Estel-Guinardó perquè el projecte pedagògic ens va enamorar. Treballen en grups on hi ha 6 nens de p3, 6 de p4 i 6 de p5, abaixant d'aquesta manera la ràtio respecte totes les altres escoles a 18 nens, en comptes de 25. Aquesta barreja fa que, a més, puguin estar molt més pels de p3 a l'hora de fer l'adaptació. A més, el fet que estiguin barrejats fa que els petits, per imitació aprenguin coses dels grans i els grans desenvolupin molt ràpid valors que ens semblaven molt importants, com l'empatia. És un projecte pedagògic, ho de barrejar grups, que fa més de 15 anys que ho fan, no és cap experiment o cap moda (com sí que ens va semblar a altres escoles) i, com s'ha demostrat que funciona, els professors de l'Estel l'han ensenyat a altres escoles públiques que ara ho comencen a fer (algunes a corre-cuita per adaptar-se a grups bombolla).

Respecte les altres 3 de la zona, l'únic que veiem de pitjor era que els patis són més petits i això ens va fer dubtar perquè els dos havíem anat a escoles amb patis grans però estem molt satisfets de la decisió, perquè veiem que per ells és "el seu patí" i els hi encanta i a més totes les classes tenen sortida a l'exterior i sol natural, molt important en temps de covid! A més, també tenen els jardins pla i armengol i el parc del guinardó al costat, on també hi van. Es una escola que si la tries saps que el 99% dels pares l’han triat pel projecte educatiu, i això es nota.

Deixo l'opinió per si pot ajudar algú a decidir-se! Nosaltres vam donar-hi moltes voltes i aquest fòrum ens va servir per conèixer altres punts de vista. Molta sort als pares que esteu ara en el procés! No us espanteu pel sorteig i poseu l'escola que us agradi, nosaltres sabíem que sempre es quedaven families fora perquè sempre és de les escoles més demandades del districte, però vam apostar i vam tenir sort. Sort i ànims a tots!
Munsa
Entrades: 3
Membre des de: dc. març 03, 2021 12:57 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Munsa » dc. març 03, 2021 1:10 pm

Moltes gràcies Barcelonina! Noslatres hem anat a veure l’escola Estel o ens ha encantat el projecte educatiu, però ens fallen una mica les instal•lacions que les vam trobar bastant atrotinades i el pati... jo vinc d’escola gran amb un pati amb molts arbres.
Però ens ajuda molt la teva opinió.
També dubtem amb escola del Mar. Teniu alguna informació o opinió?
Gràcies!
Barcelonina
Entrades: 4
Membre des de: dc. feb. 07, 2018 10:32 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Barcelonina » dj. març 04, 2021 2:14 pm

Hola Munsa!

Jo crec que a tots ens passa el mateix amb l’estel...els patís! Crec que és el dubte que hem tingut tots els pares de l’Estel en el moment de la preinscripció, a nosaltres ens va canviar la idea quan vam fer les portes obertes i vam veure que era molt assolellat, que estaven fent activitats a l’exterior... però aquest any suposo que això no us ho han pogut ensenyar. Es una decisió complicada!
L’escola del Mar la vam anar a veure i ens va agradar, tot i que vam tenir la sensació que havia estat molt innovadora en el seu dia, però que ara comparat a altres era més tradicional... ens va frenar això i que les famílies eren totes tallades pel mateix patró i nosaltres preferiem un entorn més divers, però segur que és una bona opció també. Tenim sort de viure a un barri amb tantes escoles :)
Espero haver-te ajudat, molta sort!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::