Èlia o Elia
Èlia o Elia
Bona tarda a totes
Hem decidit posar Èlia a la nostra filla, però mirant santoral i per internet ho veig escrit sense accent.
Com creieu que és correcte en català? Hi ha mamis d'Èlies per aquí?
Gràcies
Hem decidit posar Èlia a la nostra filla, però mirant santoral i per internet ho veig escrit sense accent.
Gràcies
Re: Èlia o Elia
Holaaa! M'encanta el nom!!!!
Èlia amb accent en català!!!!
Felicitats per l'embaràs!
Èlia amb accent en català!!!!
Felicitats per l'embaràs!
Jo l'he vist amb accent. Que bo! És el mateix nom que tinc a la meva llista de possibles i me'n vaig enamorar quan el vaig llegir al llibre de la Marta Rojals!
- Anna Maria
- :: girafa

- Entrades: 2145
- Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
- Ubicació: Lleida
Bones!
Jo conec una noia que es diu Èlia, i el trobo un nom molt bonic!
Abraçades,
Anna Maria
Jo conec una noia que es diu Èlia, i el trobo un nom molt bonic!
Abraçades,
Anna Maria
- oriol.domingo
- Entrades: 1
- Membre des de: dl. gen. 09, 2017 10:45 am
Aile ha escrit:Bona tarda a totes
Gràcies
Bon dia, Aile, doncs segons les normes ortogràfiques, en català ha de dur accent, ja que és una paraula esdrúixola: È/li/a, atès que el grup consonant+i+a no fa diftong; mentre que en castellà, no, ja que és plana acabada en vocal E/lia, car sí que es fa el diftong.
Seria el mateix cas que "història" en català, vs "historia" en castellà.
Espero haver-te ajudat :)
Gina1 ha escrit:Jo l'he vist amb accent. Que bo! És el mateix nom que tinc a la meva llista de possibles i me'n vaig enamorar quan el vaig llegir al llibre de la Marta Rojals!
Aix, sí!!!! Un gran llibre!!!!!

Hola!!
Jo sóc una mare d'una Èlia de 4 anys!! Nosaltres tal i com t'han respost, l'escrivim amb accent ja que ortogràficament en català el porta.
Esperem haver-te ajudat i felicitats x l'embaràs!
Jo sóc una mare d'una Èlia de 4 anys!! Nosaltres tal i com t'han respost, l'escrivim amb accent ja que ortogràficament en català el porta.
Esperem haver-te ajudat i felicitats x l'embaràs!
Moltes gràcies a totes, tot l'embaràs que ho posava amb accent i ara que estic a la recta final m'han entrat els dubtes jeje ara ja està clar ÈLIA
Hola Aile,
per aquí ja t'ho han aclarit segons norma ortogràfica en català, per tant, Èlia.
Ara... no t'esperis que la resta de la societat ho escrigui amb accent, t'ho dic per experiència! El meu nom també porta una è però els castellanoparlants ho pronuncien amb e tancada. Potser tu tindràs més sort perquè la è és a l'inici de paraula..
Però amb això no vull desanimar-te eh, només que no desesperis si veus que la gent no "pilla" lo dels accents. Èlia és un nom molt maco!
per aquí ja t'ho han aclarit segons norma ortogràfica en català, per tant, Èlia.
Ara... no t'esperis que la resta de la societat ho escrigui amb accent, t'ho dic per experiència! El meu nom també porta una è però els castellanoparlants ho pronuncien amb e tancada. Potser tu tindràs més sort perquè la è és a l'inici de paraula..
Però amb això no vull desanimar-te eh, només que no desesperis si veus que la gent no "pilla" lo dels accents. Èlia és un nom molt maco!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 12 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |