Tiroiditis postpart
Tiroiditis postpart
Hola postparteres!
Ahir per fi el meu metge li va posar un nom el que jo tenia "tiroiditis post-part", i una medicació que vaig començar al vespre i que clar, encara no noto cap efecte, però segurament molt aviat si, per fi!!!
Algú més li han diagnosticat?
Us explico el meu cas, des del part jo m'he trobat força malament (i qui no!), el primer més, saltava per tot, estava molt irritable,nerviosa, em costava dormir...però jo no li vaig fer gaire cas el meu cos, acabava de parir!, el segon més em vaig trobar molt malament, estava esgotada, molt cansada, em feien mal les articulacions, em feia mal caminar, agafar el meu nen en braços.., se'm queia el cabell (molt molt i molt, a més no agafava cap forma, estava sec - me'l vaig acabar tallant curt curt curt), tot el dia amb son, i tot els dia plorant.
Clar aquest símptomes són molt de post part, i jo li explicava a la meva ginecòloga i no em feia cas, i jo insistia, i per ella tot era normal, o potser una mica de depressió postpart, però jo creia (i tenia raó!) que era alguna cosa més, depressió no ho creia perquè era físic, no mental el meu esgotament, però ella em deia que ja passaria.
Un dia, a l'inici del tercer més, vaig petar
i d'un rampell vaig anar a veure el meu metge de capçalera (que per cert no sabia quina cara feia, ja que des de que estava empadronada on estic, no hi havia anat) i va ser la meva salvació! em va dir, que si estava cansada em podria donar un complex vitamínic, però que fariem anàlisis de sang per descarar coses, i en efecte els anàlisis de sang em va sortir una alteraciò a la tiroides tinc hora a l'endocrin el juliol, i el dilluns em fan més analítiques, de moment no m'han programat cap eco, oi que és una prova que és fa???
El meu metge de capçalera m'ha dit que l'endocrina m'ho explicarà millor, que en principi és postpart, (però clar quan dura el postpart!!! un misteri) però que poster se'm queda de per vida
Perdò pel rotllo però:
- per una banda em volia desfogar, quina mania l'hi he agafat a la gine (ja m'he canviat) que no m'escoltava
- voldria saber si hi ha més gent amb aquest diagnostic, com ho porten o ho portaven i quin pronòstic tenen o tenien
Ahir per fi el meu metge li va posar un nom el que jo tenia "tiroiditis post-part", i una medicació que vaig començar al vespre i que clar, encara no noto cap efecte, però segurament molt aviat si, per fi!!!
Algú més li han diagnosticat?
Us explico el meu cas, des del part jo m'he trobat força malament (i qui no!), el primer més, saltava per tot, estava molt irritable,nerviosa, em costava dormir...però jo no li vaig fer gaire cas el meu cos, acabava de parir!, el segon més em vaig trobar molt malament, estava esgotada, molt cansada, em feien mal les articulacions, em feia mal caminar, agafar el meu nen en braços.., se'm queia el cabell (molt molt i molt, a més no agafava cap forma, estava sec - me'l vaig acabar tallant curt curt curt), tot el dia amb son, i tot els dia plorant.
Clar aquest símptomes són molt de post part, i jo li explicava a la meva ginecòloga i no em feia cas, i jo insistia, i per ella tot era normal, o potser una mica de depressió postpart, però jo creia (i tenia raó!) que era alguna cosa més, depressió no ho creia perquè era físic, no mental el meu esgotament, però ella em deia que ja passaria.
Un dia, a l'inici del tercer més, vaig petar
El meu metge de capçalera m'ha dit que l'endocrina m'ho explicarà millor, que en principi és postpart, (però clar quan dura el postpart!!! un misteri) però que poster se'm queda de per vida
Perdò pel rotllo però:
- per una banda em volia desfogar, quina mania l'hi he agafat a la gine (ja m'he canviat) que no m'escoltava
- voldria saber si hi ha més gent amb aquest diagnostic, com ho porten o ho portaven i quin pronòstic tenen o tenien
Re: Tiroiditis postpart
Bones, no pateixis, lo millor és que t'ho hagin trobat. Suposo que tens hipotiroidisme post-part. Compta que és crònic, tot i que jo no sóc l'endocrino, però suposo que serà així. Et començaran a donar eutirox, potser de 25 una pastilla cada dia 1h abans d'esmorzar. Amb la pastilla aniràs troban-te millor cada dia. Tots els símptomes són clars. La frase que em va dir una altra malalta d'hipotiroidisme i que ho reflecteix molt bé és "no pots amb la teva vida". Doncs això. La tiroides és com si s'anés morint cada dia una mica i la pastilla et compensa la hormona que la tiroides no et fabrica, per això estàs tan cansada i segurament tampoc baixaves de pes per molta dieta que fessis. Et faran analítiques cada 2 mesos o així i t'aniran ajustant la dosi fins que et quedis amb la que necessitis. La tsh és la que t'ho mesura. El normal és que estigui a 1 més o menys. Jo vaig arribar a 16. I ara, 1 any després ja la tinc a 3. Ànims i ja veuràs com amb la pastilla milloraràs molt. És una malaltia crònica però hi ha coses molt més greus.
Petons,
Petons,
Hola Essuca, a mi no m'han diagnosticat tiroiditis, sinó hipertiroidisme, m'ho van veure al final de l'embaràs després que jo demanés analítica expressament a la meva llevadora perquè em trobava fatal, tenia moltes taquicàrdies i anava cansadissima, després de confirmar-se vaig començar a prendre eutirox 25, com t'ha dit la companya i se'm va començar a regular, el meu nen ja té 14 mesos i continuo prenent la pastilla, ho tinc regulat de moment però l'endocrina em diu que serà crònic ja. Certament els teus simptomes són els que provoca l'hipotiroidisme, ja veuràs que poc a poc, sobretot si encerteu la dosi adequada per regular-ho, t'aniràs trobant millor. La medicació la prens al vespre? Jo tothom que conec i jo inclosa també me l'he de prendre en dejú una estona abans d'esmorzar.
Per lo de la eco que demanes, a mi sí que me'n van fer una de la tiroides però la va sol·licitar l'endocrina, així que suposo que al juliol quan facis la visita ja t'ho demanaran si ho creuen necessari. Molts ànims, és una mica rotllo, però al final queda controlat amb la pastilleta.
Per lo de la eco que demanes, a mi sí que me'n van fer una de la tiroides però la va sol·licitar l'endocrina, així que suposo que al juliol quan facis la visita ja t'ho demanaran si ho creuen necessari. Molts ànims, és una mica rotllo, però al final queda controlat amb la pastilleta.
Gràcies per les vostres respostes!!!
Una mica el que em pensava, però és que jo tenia tots els simptomes hipotiroides (a més haig d'afegir una mare amb hipotiroidisme) i les anàlisis em van sortir dos hipertiroides i una hipotiroides, i el metge va trucar a l'endocrina, perquè a ell se li escapava la interpretació (paraules textuals, i que preferia trucar a l'endocrina abans de dir-me el que), l'endocrina em va fer repetir els anàlisis. Un cop repetits han sortir iguals, de moment em prenc tirodril 3 vegades el dia, m'han donat recepta fins el dia de la visita amb l'endocrina. A més el metge m'ha dit que podia ser postpart i que em marxaria.
Per això preguntava, perquè pel cas de la meva mare i d'una amiga tambè diagnosticada, em sonava estrany això de tenir unes hormones cap amunt i altres cap abaix, i això que podia ser només de postpart, em resultava raro, per això preguntava, si hi havia casos semblants, de moment em tranqulitza el saber que hi ha medicació eficaç
crònic però supercontrolat genial!
Una mica el que em pensava, però és que jo tenia tots els simptomes hipotiroides (a més haig d'afegir una mare amb hipotiroidisme) i les anàlisis em van sortir dos hipertiroides i una hipotiroides, i el metge va trucar a l'endocrina, perquè a ell se li escapava la interpretació (paraules textuals, i que preferia trucar a l'endocrina abans de dir-me el que), l'endocrina em va fer repetir els anàlisis. Un cop repetits han sortir iguals, de moment em prenc tirodril 3 vegades el dia, m'han donat recepta fins el dia de la visita amb l'endocrina. A més el metge m'ha dit que podia ser postpart i que em marxaria.
Per això preguntava, perquè pel cas de la meva mare i d'una amiga tambè diagnosticada, em sonava estrany això de tenir unes hormones cap amunt i altres cap abaix, i això que podia ser només de postpart, em resultava raro, per això preguntava, si hi havia casos semblants, de moment em tranqulitza el saber que hi ha medicació eficaç
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
A mi em van trobar anticossos de tiroides durant l'embaras, així que la meva patología amb la tiroides no és postpart, encara que els psíntomes sí que ho hagin estat. En el meu cas, d'hipertiroidisme (suava, taquicàrdies, anava accelerada,...)
Vaig prendre 3 pastilletes de tirodril cada dia durant un mes, i a la següent analítica ja estava molt millor, i físicament crec que també.
Em van rebaixar la dosi, i un parell de setmanes després, amb una analitica extra que vaig demanar, estava entrant al hipotiroidisme. Total que rebaixa de nou del tirodril.
En tres visites a l'endocrí vam baixar la medicació a zero. I ara, sis mesos després, toca analítica de seguiment. Però he après a reconèixer els síntomes i crec que els resultats sortiràn be o tirant a hipo... Ja ho veurem! Només hi ha una cosa que em destorba, i es que si m'altero, em fa molt de mal el cap... Migranya a aquestes alçades??
Per lo vist, la tiroiditis (hiper o hipo) postpart pot fer-se crònica, però si no ho és, amb un any hauria de desaparèixer...
Lo de la eco, a mi em van trobar tres nòduls de menys d'1cm de diàmetre. I el dr va voler fer tractament de xoc al principi, afegint-hi cortisona, per si es desinflamaven, pero van seguir iguals...
Ja veuràs que amb el tirodril notaras millora enseguida!
Vaig prendre 3 pastilletes de tirodril cada dia durant un mes, i a la següent analítica ja estava molt millor, i físicament crec que també.
Em van rebaixar la dosi, i un parell de setmanes després, amb una analitica extra que vaig demanar, estava entrant al hipotiroidisme. Total que rebaixa de nou del tirodril.
En tres visites a l'endocrí vam baixar la medicació a zero. I ara, sis mesos després, toca analítica de seguiment. Però he après a reconèixer els síntomes i crec que els resultats sortiràn be o tirant a hipo... Ja ho veurem! Només hi ha una cosa que em destorba, i es que si m'altero, em fa molt de mal el cap... Migranya a aquestes alçades??
Per lo vist, la tiroiditis (hiper o hipo) postpart pot fer-se crònica, però si no ho és, amb un any hauria de desaparèixer...
Lo de la eco, a mi em van trobar tres nòduls de menys d'1cm de diàmetre. I el dr va voler fer tractament de xoc al principi, afegint-hi cortisona, per si es desinflamaven, pero van seguir iguals...
Ja veuràs que amb el tirodril notaras millora enseguida!
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Gràcies Kabissa pels ànims!!!
La veritat és que el Tirodril m'està anant molt bé, porto una setmana i em sento millor
Com tu de moment són tres al dia.
El juliol tinc visita amb l'endocrina, a veure que em diu! però ara ja estic més tranquil·la.
La veritat és que el Tirodril m'està anant molt bé, porto una setmana i em sento millor
Com tu de moment són tres al dia.El juliol tinc visita amb l'endocrina, a veure que em diu! però ara ja estic més tranquil·la.

Ahir vaig anar amb l'endocrina, previ analisi de sang i estic flipant. He passat de hipertiroides a hipotiroides. L'endocrina m'ha dit que aixo era normal, el que no és tan normal és que hagi arribat a 85 quan el rang és 0-4, em va dir, paraules textuals "l'hem cagat amb la medicació", que el ser post part els nivells són més extrems, peró que donar-me tirodril, ho hem agreujat
ara un més i mig sense medicació per veure si el meu cos es recupera, i sinó el setembre a buscar la medicació pel tiroidisme.
Amb el que més flipo és que jo em trobo bé, si fos ara ni tan sols aniria el metge, jo creia que la medicació m'estava anant bé...doncs res a esperar a setembre
Amb el que més flipo és que jo em trobo bé, si fos ara ni tan sols aniria el metge, jo creia que la medicació m'estava anant bé...doncs res a esperar a setembre

- carbasseta

- Entrades: 1042
- Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
- Contacta:
hola essuca! tinc una amiga q li va passar el mateix, va fer una tiroiditis postpart i tb la van cagar amb la medicacio, pero es q imagino q en aquests casos salteu d'una banda a l'altra facilment. espero q el teu cos sapiga reequilibrar-se i no et quedi ni hipo ni hiper. anims!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/

http://instintmaternal.blogspot.com.es/

- kabbisa

Uala!! Quin canvi!! Jo pensava que el meu cos havia reaccionat ràpid!
T'hauran de fer un seguiment més intensiu :)
Es veu que hi ha patologies de tiroides que son asimptomàtiques, potser el teu hipo ho era!
T'hauran de fer un seguiment més intensiu :)
Es veu que hi ha patologies de tiroides que son asimptomàtiques, potser el teu hipo ho era!
Jo vaig parir el 25 de maig i em van fer una analítica de tiroides perquè jo la vaig demanar: no vaig fer prou llet i volia saber si era per causa d'un hipotiroïdisme, encara que mai n'havia tingut símptomes. Al cap de 4 mesos del part em van trobar hipertiroïdisme, però al cap d'un mes era hipotiroïdisme, i prou fort com per medicar-me amb Eutirox. L'endocrina m'ha dit que aquestes pujades i baixades són clarament a causa del part, és una tiroïditis postpart, i que, com dieu, l'hipo em pot marxar o quedar-me de per vida (he llegit que un cas de cada 6 es converteix en crònic, i la resta desapareixen). També m'ha dit que això no explica la hipogalàctia, i que a vegades la causa és que els conductes per on ha de sortir la llet no actuen eficaçment; el problema pot ser mecànic, doncs... Jo no ho havia sentit mai, i vosaltres? Per cert, ella considera que el postpart és un any. D'aquí a tres mesos, quan la meva filla en tindrà 10, em tornaran a fer una analítica, a veure com va.
Hola,
Jo havia llegit en diversos llocs que tant l'hipotiroidisme com l'hipertiroidisme poden causar hipogalàctia. La glándula tiroides segrega una hormona necessària per la resposta de la prolactina.
Jo havia llegit en diversos llocs que tant l'hipotiroidisme com l'hipertiroidisme poden causar hipogalàctia. La glándula tiroides segrega una hormona necessària per la resposta de la prolactina.
Buf... Doncs no ho sé, Inger_0... L'endocrina em diu que la tiroïditis postpart no provoca hipogalàctia, però és cert que jo també he llegit que les alteracions de la tiroides, en general, en poden ser la causa.
- kabbisa

Yayoma, potser et va passar com a mi, que la teva patologia amb la tiroides venia d'ABANS de l'embaras i no t'havies adonat.
Llavors no és tiroiditis postpart
Llavors no és tiroiditis postpart
Kabbisa, l'endocrina em diu que és tiroïditis postpart perquè s'ha donat en poc temps el pas d'un hipertiroïdisme a un hipotiroïdisme. També és el que et va passar a tu?
- kabbisa

Si, jo vaig passar de hiper a hipo molt rapid. I de fet, el dr on vaig anar x una segona opinió em va dir que era tiroiditis postpart, però la va descobrir la dra que em va portar la diabètis gestacional.
Es va emperrar en que jo tenia o be un glaucoma a l'ull o be un problema de tiroides. Total que per "fer-la callar" vam fer una analitica de anticossos de tiroides i voilà! Va dinar positiu.
Em va dir que embarassada res, però un cop passada la quarentena anés. Al final, com que donava pit, vam esperar o be a que sortissin els síntomes o a que deslletés (pq podia ser que tornés a ser asintomàtic com abans de l'embaras).
Van sortir els sintomes abans i vam començar amb el tirodril.
La cosa és que ella em feia prendre 6 pastilles al dia durant una setmana, i segons el e-lactancia.org, fins a 3 al dia està provat que no és incompatible amb la lactància. Per això vaig buscar un altre doctor (a pesar que aquesta va resultar que tenia mooolt bon ull, jo no estava preparada per deslletar).
Es va emperrar en que jo tenia o be un glaucoma a l'ull o be un problema de tiroides. Total que per "fer-la callar" vam fer una analitica de anticossos de tiroides i voilà! Va dinar positiu.
Em va dir que embarassada res, però un cop passada la quarentena anés. Al final, com que donava pit, vam esperar o be a que sortissin els síntomes o a que deslletés (pq podia ser que tornés a ser asintomàtic com abans de l'embaras).
Van sortir els sintomes abans i vam començar amb el tirodril.
La cosa és que ella em feia prendre 6 pastilles al dia durant una setmana, i segons el e-lactancia.org, fins a 3 al dia està provat que no és incompatible amb la lactància. Per això vaig buscar un altre doctor (a pesar que aquesta va resultar que tenia mooolt bon ull, jo no estava preparada per deslletar).
Entesos, potser sí que ja tenia hiper abans del part i no ho sabia. El cas és que mai no he tingut símptomes ni d'hiper ni d'hipo... A més, en l'última analítica em van mirar la prolactina i estava bé, corresponia a algú que dóna el pit. Segons l'endocrina, res en l'analítica explica la hipogalàctia.
Potser hauria de parar ja de buscar el perquè no he tingut prou llet, però és que desitjava molt fer LME, per proporcionar-li a la meva filla una bona protecció, i tot això m'ha provocat força frustració... També continuo entossudida en això perquè vull tenir més fills i tornar-ho a provar. D'altra banda, em sento perduda, suposo que a moltes els ha passat, perquè tinc la sensació que ningú --ni llevadores, ni pediatra, ni metgessa de capçalera, ni endocrina-- té gaire idea del tema lactància. Els grups de lactància tampoc m'han donat resposta.
Gràcies per la vostra ajuda!
Potser hauria de parar ja de buscar el perquè no he tingut prou llet, però és que desitjava molt fer LME, per proporcionar-li a la meva filla una bona protecció, i tot això m'ha provocat força frustració... També continuo entossudida en això perquè vull tenir més fills i tornar-ho a provar. D'altra banda, em sento perduda, suposo que a moltes els ha passat, perquè tinc la sensació que ningú --ni llevadores, ni pediatra, ni metgessa de capçalera, ni endocrina-- té gaire idea del tema lactància. Els grups de lactància tampoc m'han donat resposta.
Gràcies per la vostra ajuda!
Yayoma ha escrit:perquè tinc la sensació que ningú --ni llevadores, ni pediatra, ni metgessa de capçalera, ni endocrina-- té gaire idea del tema lactància. Els grups de lactància tampoc m'han donat resposta.
Ostres! Jo ho he pensat moltes vegades això. És molt frustrant i a més veus que tampoc li donen gaire importància, total pensen que si no tens prou llet es complementa amb LA i punt...
A mi el grup de lactància sí que em va ajudar molt, i sort d'elles, que sino hagués abandonat. També em van recomamar un bon pediatra especialitzat en lactància que em va anar molt bé, tot i que només hi anava de quant en quant perquè em queia lluny. Ànims! Prova algun altre grup de lactància.
- kabbisa

ostres, Yayoma, em sap greu el que et va passar.
No deixa de ser una putada, i ja se que no et servirà de res, però que el risc sigui major de (elquesigui) no vol dir que ho pateixi. Mira, del grup de mamis d'aquí, el que va provocar més dies a casa va ser la guarderia, no la quantitat de l.a. que rebíen els nens.
el problema, inger_0, és que les assessores de lactància, fartes de mares que diuen que no tenen llet quan sí que en tenen, ja no contemplen la possibilitat que quan una diu qeu no en té, que realment digui la veritat! Llavors, et sents un bitxo raro, et fan sentir malament perquè et diuen que ho intentis de nou, que si la postura, que si el frè del nen, que si ... i no pensen en que potser és certa la falta de llet.
(és com allò de l'anglès al currículum... ara ja no s'ho creuen)
No deixa de ser una putada, i ja se que no et servirà de res, però que el risc sigui major de (elquesigui) no vol dir que ho pateixi. Mira, del grup de mamis d'aquí, el que va provocar més dies a casa va ser la guarderia, no la quantitat de l.a. que rebíen els nens.
el problema, inger_0, és que les assessores de lactància, fartes de mares que diuen que no tenen llet quan sí que en tenen, ja no contemplen la possibilitat que quan una diu qeu no en té, que realment digui la veritat! Llavors, et sents un bitxo raro, et fan sentir malament perquè et diuen que ho intentis de nou, que si la postura, que si el frè del nen, que si ... i no pensen en que potser és certa la falta de llet.
(és com allò de l'anglès al currículum... ara ja no s'ho creuen)
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |