necessito idees
necessito idees
Estic pensant fer una graella al meu fill de 3 anys per intentar q modifiqui certs comportaments i aixi reforçar-lo amb el "premi". El que passa es q no se quins "premis" posar-hi ja que tenint present que s'acosta el fres i el canvo d'hora coses com anar al parque, etc no l'hi puc posar. Tambe tinc una altra nena de 6 mesos i aixo tb em limita a l"hora de determinats "premis". Em podeu sonar idees??????
- ginko biloba
- :: rateta

- Entrades: 192
- Membre des de: ds. oct. 17, 2009 9:47 pm
Re: necessito idees
Amb el meu fill feiem alguna cosa així:
En un calendari: Primer dia de bon comportament, ell podia posar un gomet de un color determinat i un Lacasito. Quan havia aconseguit tres gomets consecutius de bon comportament junts, un cromo (en el seu cas: Tortugues ninja, animals, etc....).
Quan havia aconseguit 7 gomets consecutius de bon comportament podia triar una activitat xula ( visitar una granjeta, el zoo, anar a dinar de restaurant, passar una nit a casa del seu amic, etc...).
Que jo recordi, 7 gomets consecutius només els vam arribar a veure una vegada

En un calendari: Primer dia de bon comportament, ell podia posar un gomet de un color determinat i un Lacasito. Quan havia aconseguit tres gomets consecutius de bon comportament junts, un cromo (en el seu cas: Tortugues ninja, animals, etc....).
Quan havia aconseguit 7 gomets consecutius de bon comportament podia triar una activitat xula ( visitar una granjeta, el zoo, anar a dinar de restaurant, passar una nit a casa del seu amic, etc...).
Que jo recordi, 7 gomets consecutius només els vam arribar a veure una vegada

Jo tambe ho vaig fer l'any passat q tenia 3 per enfocar algunes tasques que estavem bloquejats i com ja son mes grans, el premi era si al final de la setmana tenia mes gomets verds que blaus o vermells, que solia ser que si, pero en realitat ja nomes posar el gomet verd era un premi en si mateix li feia molta ilusio.
El premi era un huevo kinder pero molts cops ni s'enrecordava.
El premi era un huevo kinder pero molts cops ni s'enrecordava.
Hola,
si mira la tele o capítols de dibuixos, pots deixar-li mirar un si s'ha portat bé. O triar el postre, o donar-li un ou kinder o jugar amb aigua al bidet o uns quants lacasitos o si li llegeixes contes a l'hora de dormir, llegir-n'hi dos més. Dependria del que li agradi. Sé de gent que el dissabte li compren un detallet-xorrada.
si mira la tele o capítols de dibuixos, pots deixar-li mirar un si s'ha portat bé. O triar el postre, o donar-li un ou kinder o jugar amb aigua al bidet o uns quants lacasitos o si li llegeixes contes a l'hora de dormir, llegir-n'hi dos més. Dependria del que li agradi. Sé de gent que el dissabte li compren un detallet-xorrada.
- steelman_family
- :: formigueta

- Entrades: 69
- Membre des de: dv. nov. 16, 2012 12:34 pm
Necessita premi fer una cosa ben feta?
Jo crec que necessita càstig una cosa mal feta, però premiar que fa el "que toca" no em sembla correcte.....
Jo crec que necessita càstig una cosa mal feta, però premiar que fa el "que toca" no em sembla correcte.....
Precisament es tracta de donar mes importancia al que fa be que no al que fa malament se'n diu reforç positiu. Si nomes castigues el q fa malament acaba tenint mes atencio el mal comportament i com ells busquen la nostra atencio de fet incentives que es porti malament.
- steelman_family
- :: formigueta

- Entrades: 69
- Membre des de: dv. nov. 16, 2012 12:34 pm
charito ha escrit:Precisament es tracta de donar mes importancia al que fa be que no al que fa malament se'n diu reforç positiu. Si nomes castigues el q fa malament acaba tenint mes atencio el mal comportament i com ells busquen la nostra atencio de fet incentives que es porti malament.
Ahhhhhhhhhhh. I funciona???
Jo continuo pensant el mateix.. potser vaig errat. NO se..

- ginko biloba
- :: rateta

- Entrades: 192
- Membre des de: ds. oct. 17, 2009 9:47 pm
A mi em funciona.
I quan dic que em funciona, no em refereixo només amb l'educació dels meus fills, sinó amb mi mateixa. Un petit exemple: si un dia em dóna per cuinar (que no és molt sovint....) i la meva familia felicita el meu esforç dient que li ha agradat, etc... és probable que em vingui de gust tornar a cuinar el pròxim dia. En canvi, si em comencen a criticar que falta sal, que naps en comptes de col.... segur que tardaré en tornar-me a posar a cuinar.
Igual em passa a la feina, etc...
I quan dic que em funciona, no em refereixo només amb l'educació dels meus fills, sinó amb mi mateixa. Un petit exemple: si un dia em dóna per cuinar (que no és molt sovint....) i la meva familia felicita el meu esforç dient que li ha agradat, etc... és probable que em vingui de gust tornar a cuinar el pròxim dia. En canvi, si em comencen a criticar que falta sal, que naps en comptes de col.... segur que tardaré en tornar-me a posar a cuinar.
Igual em passa a la feina, etc...
Jo crec k el reforç positiu es molt mes eficaç que el negatiu ja que amb aquest ultim lunic que saconsegueix es que el crio faci algo mal fet xq x ell el castig en sí es la manera que tu li prestis atencio
Jo sempre he trobat que hi ha una 'diferència' massa subtil entre una cosa i l'altra. Però això ja són opinions personals.
- clubpetitslectors
- :: puça

- Entrades: 8
- Membre des de: dc. oct. 22, 2014 2:27 pm
També podries provar a que tries ell el premi. Amb límits, és clar. Així estaria més motivat a fer-ho si sap que després tindrà el que vol, no?
Com t'han dit, crec que depen molt del nen, si li agrada la xoxolata, doncs xoco, si li agraden els cromos, doncs cromos, etc.
Si ho fas a més llarg termini, potser una sortida especial, tipus anar al cine o al zoo.
bé, ja explicaràs com t'ha anat. Sort!
Com t'han dit, crec que depen molt del nen, si li agrada la xoxolata, doncs xoco, si li agraden els cromos, doncs cromos, etc.
Si ho fas a més llarg termini, potser una sortida especial, tipus anar al cine o al zoo.
bé, ja explicaràs com t'ha anat. Sort!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |