Com ensenyeu que s'aixequin sols a fer pipi a la nit?

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
jimaguari
:: granota
Entrades: 225
Membre des de: dc. des. 29, 2010 7:43 am
Ubicació: Lleida - Tarragona

Com ensenyeu que s'aixequin sols a fer pipi a la nit?

EntradaAutor: jimaguari » dc. oct. 08, 2014 11:15 am

Hola,
doncs bé, tinc una nena de 3 anys i mig i ja fa més d'un any que no porta bolquers de nit. De dia va a fer pipi i s'eixuga tota soleta. Per la nit normalment fa un pipi o dos, ens crida i l'acompanyem a fer pipi al labavo i després l'acompanyem altra vegada al llit.
M'estic plantejant que potser seria el moment de començar a ensenyar-li que es pot aixecar sola. Però em sorgeixen diversos dubtes, a veure si em podeu ajudar i explicar-me les vostres experiències.
-És bona edat per començar? O potser massa petita?
-Dormen a les fosques (no tenim cap llum pilot) i si s'ha d'aixecar sola penso que no hi veurà (i caurà o ensopegarà). Tampoc no voldria que obris el llum de l'habitació (dorm amb el seu germà). He estat mirant per internet el tema de posar-los una llumeta tènue (llum pilot) a l'habitació però he vist alguns estudis que ho desaconsellen totalment, que es important que dormin totalment a les fosques i que sinó hi ha més probabilitats que desenvolupin miopia de grans. Tot plegat m'he quedat una mica confusa.

Bé, espero les vostres respostes! :-D

Per cert, m'he deixat de dir-vos que al matí tampoc s'aixeca sola, és a dir, es desperta, ens crida i espera a que hi anem per baixar del llit. Li hem dit bastantes vegades que pot baixar ella soleta i vindre cap a la nostra habitació però no fa cas...
Imatge
Imatge
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Com ensenyeu que s'aixequin sols a fer pipi a la nit?

EntradaAutor: charito » dj. oct. 09, 2014 7:38 am

Ostres doncs ni m'ho plantejo francament.... estan mig dormits, a fosques q fa por..... no ho veig...
jimaguari

EntradaAutor: jimaguari » dj. oct. 09, 2014 8:30 am

Vaja que creus que és massa aviat...
No sé, és que conec altres casos que els seus fills de 3 anys ja s'aixequen solets per la nit i havia pensat que potser nosaltres anavem "amb retard". ?-)
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dj. oct. 09, 2014 9:41 am

no crec que hi hagi "retard" o no amb aquest tipus de coses.

La veritat és que t'anava a contestar que podries posar una llum d'aquestes "pilot" que fos senzilla d'encendre i apagar perque ella mateixa l'encengués al despertar-se i anar al wc i l'apagués al tornar (*), en comptes d'encendre la llum de l'habitació, però si la teva no acaba d'aixecar-se soleta ni al matí per venir-vos a despertar, per exemple, dons intentar que vagi soleta al lavabo de nit és complicat, no? :D
(* tipus això http://ca.ikea.com/es/es/catalog/products/90150976/)

El meu es desperta i s'aixeca solet al matí i fins i tot a l'anar a dormir, de vegades va de llit en llit. Però a la nit no. A la nit em crida perque el porti al lavabo. A més, d'anada no vol anar ni a peu... a la tornada de vegades torna solet (mentre jo aprofito també per fer pipi), altres vegades, s'estira al lavabo esperant que jo acabi.
Tenia intenció de començar a portar-lo de la ma i no a braços ara a la tardor, però hem fet un pas enrera i molts dies no es desperta fins que es nota tot xop.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
jellwill2
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: ds. jul. 05, 2014 11:34 am

EntradaAutor: jellwill2 » dj. oct. 09, 2014 10:05 am

Hola,

el meu té quatre anys i encara em crida si té pipí a la nit o al matí. Està fosc (té llum de companyia, de led petitona), però el passadís és fosc i llarg i està mig adormit. Jo no m'ho he proposat per què el trobo petit i ho entenc. Sé que n'hi ha que ho fan sols, però viuen en pisos més petits o són més valents. No el vull forçar, ja ho farà sol. Afortunadament no acostuma a despertar-se per pipí, s'aguanta fins al matí, i al matí llavors ja es desperta, així que també ens toca despertar-nos a nosaltres. No hi ha pressa, no? No paren de fer passos...
jimaguari

EntradaAutor: jimaguari » dj. oct. 09, 2014 10:13 am

Gràcies per les respostes!
No m'entengueu malament, no vull pas forçar-la a fer res. Només faltaria! A més, després de les nits intempestives que em passat, ara això és glòria! >.-<: >.-<:
Simplement em plantejava si començar a proposar-li i llavors va sorgir el dubte de la foscor i el llum de companyia. Crec que de moment començarem per proposar-li que s'aixequi pel matí soleta (que llavors ja s'hi veu una mica) i vingui al nostre llit. Passet a passet...
Imatge
Imatge
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dj. oct. 09, 2014 9:03 pm

El quim te desde sempre el llum de l'ikea i el bany al costat i no va sol ni de conya.... jo quan era petita tenia molta por del passadis potser per aixo l'entenc.
artemis
:: dinosaure
Entrades: 7400
Membre des de: dl. set. 17, 2007 1:45 pm
Ubicació: El Maresme

EntradaAutor: artemis » dj. oct. 09, 2014 9:34 pm

El meu fill té quatre anys i mig i tampoc s'aixeca, ni a la nit ni al matí!!! ES fa un fart de cridar-nos com un boig fins que hi anem. A la nit normalment hi va son pare i el porta a coll fins al lavabo (perquè va descalç i fa fred) i després el torna a l'habitació.

I al matí crida i crida fins que hi anem a aixecar persiana. Al matí si que li dic que s'aixequi i vingui al nostre llit però no vol. I de nit, la veritat és que no m'ho he plantejat.. Suposo que arribarà el moment que se senti segur i hi vagi sol,no?? no en tinc ni idea!!
:ok: :ok:
Imatge
Imatge
Els somnis es compleixen i nosaltres ja tenim als nostres entre els braços...
jimaguari

EntradaAutor: jimaguari » dv. oct. 10, 2014 8:39 am

Em sona molt això de "cridar-nos com un boig". :-D :-D :-D Jo crec que senten els crits per tot el veïnat!! :content:
artemis
:: dinosaure
Entrades: 7400
Membre des de: dl. set. 17, 2007 1:45 pm
Ubicació: El Maresme

EntradaAutor: artemis » ds. oct. 11, 2014 5:03 pm

jimaguari ha escrit:Em sona molt això de "cridar-nos com un boig". :-D :-D :-D Jo crec que senten els crits per tot el veïnat!! :content:

Sii!!! jajaja Jo també ho penso!!! :content: :content: :content:
Imatge
Imatge
Els somnis es compleixen i nosaltres ja tenim als nostres entre els braços...

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::