LACTANCIA MATERNA, DUBTES PORS I SATISFACCIONS!
Re: LACTANCIA MATERNA, DUBTES PORS I SATISFACCIONS!
Hola!
Una pregunta que potser no pertany a a aquest grup però no se a quin fil preguntar...
Tinc un nen d'un mes i vull començar a extreure'm llet i congelar-la. Quina quantitat de llet es considera una presa? Quina quantitat envaso en cada ració?
Gracies!!!
Una pregunta que potser no pertany a a aquest grup però no se a quin fil preguntar...
Tinc un nen d'un mes i vull començar a extreure'm llet i congelar-la. Quina quantitat de llet es considera una presa? Quina quantitat envaso en cada ració?
Gracies!!!
kirifosca ha escrit:Hola!
Gracies!!!
Hola, doncs depèn molt de a quina edat tinguis pensat donar-li, però igualment quan es congela llet es solen fer quantitats petites, ja que si la descongeles i no se la pren l'hauràs de llençar, això son uns 50 - 60. Si més endavant tens clar que en prendrà més en pots fer de 80 o 90. Ah, depenent del tipus de congelador que tinguis t'aguantarà més o menys temps.
Naethda ha escrit:Hola kirifosca!! L'ideal es fer bosses d'uns 50-100, si la persona que li donarà el biberó li ofereix els 100 i se'ls pren en un pimpam, li ofereix 25 o 50 mes. Però clar, també depèn del temps que tindrà el teu petit, per tenir una mica de referència el que faig es demanar a les amigues que fan biberó la quantitat que prenen els seus, per que et facis una idea als 4m prenen uns 150ml a cada presa (ml amunt ml avall XD), així k ara les bosses les faig de mínim 100 que segur que se'ls pren. De tota manera, segons la pag de la Lliga de la llet, la llet descongelada es pot guardar 24h a la nevera, així que si fas bosses una mica mes grans i la descongeles tampoc passa res, si per exemple fas una bossa de 150 i en treus 75 i no en vol mes, els 75 restants aguantaràn bé a la nevera fins la propera toma. Un altre cosa es que al biberó sobri llet, aquesta si que es millor llençarla.
La llet guardada al congelador aguanta segons la temperatura; en un tipus combi que es la nevera que gairebé tots tenim, la llet es manté durant 3-4 mesos a -18° si no recordo malament.
Doncs no sempre és bona referencia el biberó, normalment mengen molt més, el meu potser amb 1 any menjava 80-100 maxim en una toma.
- PetitPrincep79
- :: girafa

- Entrades: 2004
- Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm
La proporció de llet materna per fer bibis no és la mTeixa que amb LA... La fórmula seria kilos de la criatura*150/8.
El millor crec és fer paquets de 50,100...
El millor crec és fer paquets de 50,100...
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9
http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/
Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Jaruma Rita Sonia.. Gracies x les respostes. Jo he arribat a la conclusio q es comporta barallant.se amb el pit quan hi ha alguna cosa q el molesta.. Normalment gasos o q vol fer caca... La opcio q he trobat q em funciona mes be quan esta aixi es donar.li el pit caminant amb el nen dret.. Tambe quan esta mig adormit anem millor.. Si q es angoixant pero suposo q s acabara passant.
Una pregunta. Com es descongela la llet materna? Es deixa a la nevera fins q es descongela?
Gracies guapes!
Una pregunta. Com es descongela la llet materna? Es deixa a la nevera fins q es descongela?
Gracies guapes!
- llunalluneta
- :: gosset

- Entrades: 463
- Membre des de: dv. set. 27, 2013 11:18 am
mar2012 ha escrit:Jaruma Rita Sonia.. Gracies x les respostes. Jo he arribat a la conclusio q es comporta barallant.se amb el pit quan hi ha alguna cosa q el molesta.. Normalment gasos o q vol fer caca... La opcio q he trobat q em funciona mes be quan esta aixi es donar.li el pit caminant amb el nen dret..
Què vols dir "amb el nen dret"? No el tens estirat als teus braços de costat?
Naethda gracies x respondre. Jo havia llegit q amb microones millor q no.
Sonia.. Vull dir q quan es baralla amb pit intento q mami una mica incorporat.. Es poc comode x mi i al final m agafa mal d esquena pero elk menja millor. Canviar.lo d pitvtbvel calma i tb mamar mig adormit..La veritat es q es esgotador!.. El meu peque acaba d fer tres mesos.. Espero q es passi i puguem gaudir els dos d la lactancia.
Ptons x totes!
Sonia.. Vull dir q quan es baralla amb pit intento q mami una mica incorporat.. Es poc comode x mi i al final m agafa mal d esquena pero elk menja millor. Canviar.lo d pitvtbvel calma i tb mamar mig adormit..La veritat es q es esgotador!.. El meu peque acaba d fer tres mesos.. Espero q es passi i puguem gaudir els dos d la lactancia.
Ptons x totes!
Noies, últimament el meu nen a mitja presa es comença a posar els dits a la boca fins que es deixa anar i acaba amb la ma a la boca! Us passa a vosaltres? Jo a vegades li trec la ma i continua maman una estona. No sé si faig bé?
Bambi ha escrit:Hola, tinc una nena de dos mesos i mig i fem lme. Va neixer amb 3,260kg i al sortir de la Clinica en feia 3kg. Als 9 dies ja havia recuperat el pes de naixement, i les següents visites va anar augmentant de pes, pero molt lentamwnt. Als 2 mesos pesava 4,130kg.
Vaig anar a fer control la setmana passada i en dues setmanes no ha engreixat res i la pediatra m'ha dit de tornarla a pesar dimecres, i si no ha augmentat res, donarli suplement.
Com es que ara no engreixa res? Fem les mateixes tomes aprox, que abans, potser a la nit algun cop una toma menys... Les durades de les tomes son llargues, mama i es para, queda mig endormiscada i es torna a despertar... Les caques marronoses gtoguenques, unes dues al dia normalment (algun dia no en fa).
He provat de treurem llet amb el tirallets i nomes em trec uns 60-80 com a molt, i he provat amb dos tirallets diferents...
Que es el que no faig be?
Bona nit, penso que ho fas molt bé, si la nena esta contenta, va fent pipis i caques durant el dia, i aquestes són normals, és que va bé, pensa que cada nen creix a un ritme diferent. Pel que fa al tirallets no té res a veure el que tu treguis, ells sempre en treuen molta més! Ànims!
- llunalluneta
- :: gosset

- Entrades: 463
- Membre des de: dv. set. 27, 2013 11:18 am
Ara que comenteu això de fer caca cada dia, el meu fill de mes i mig fa dies que fa caca cada dos dies. En fa molta de cop i quan l'ha de fer té malestar. Llavors quan la treu es queda descansat.
És normal?
És normal?
sonia789 ha escrit:Ara que comenteu això de fer caca cada dia, el meu fill de mes i mig fa dies que fa caca cada dos dies. En fa molta de cop i quan l'ha de fer té malestar. Llavors quan la treu es queda descansat.
És normal?
És normal sempre i quan la caca sigui normal, color mostassa, pastosseta, jeje, si la resta del dia està bé no hi ha problema! Hi ha nens que es poden passar una setmana sense fer-ne i és tan normal com el que en fa a cada presa de pit
Una pregunta: si el nen agafa bé el pit, és normal tenir els mugrons vermells? No hi tinc clivelles, però els tinc vermells i molt sensibles. Últimament demana pit cada hora, i això suposo que també influeix. Quan s'agafa em fa mal el mugró, i després ja no. Abans no em passava, però m'he adonat que últimament obre poc la boca per agafar-se.
Teniu cap consell? He intentat obrir-li la boca i fer-li "aaah" perquè la obri, però no hi ha manera. Ah, té 3 mesos! I en fa un li vaig començar a donar xumet (creia que ja teniem la lactancia ben establerta).
Teniu cap consell? He intentat obrir-li la boca i fer-li "aaah" perquè la obri, però no hi ha manera. Ah, té 3 mesos! I en fa un li vaig començar a donar xumet (creia que ja teniem la lactancia ben establerta).
- PetitPrincep79

Jaruma, a mi em va passar també a l'incorporat el xumet. Que demani cada hora també influeix, però si ara no obre la boca tant, potser és pel xumet. A mi m'agafava el pit només pel mugró, un mal! Treu-li el pit cada vegada, i fes q obri la boca posant el migró a l'alçada del nas. A veure si et va bé 
Gràcies Petitpríncep79! He provat això de posar el mugró a l'alçada del nas, i m'ha anat molt bé! Una pregunta: vas treure-li el xumet del tot al teu fill? o li'l vas deixar? Ell fa uns dies que el rebutja, i me n'alegro, però abans l'ajudava molt a calmar-se, i em sabia greu treure-li. Ara si ja no el vol més, doncs dilema resolt.
- PetitPrincep79

L'ha acabat rebutjant ella mateixa... Amb mi mai sol agafar el xumet, la majoria de vegades l'utilitza com a micròfon... Amb l'àvia si l'usa a vegades per relaxar-se abans de dormir, però dorm sense.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 29 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |