7 mesos i mig i no s'aguanta assegut!=hipotònic?

Plors, malalties i consultes.
Ganga
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

7 mesos i mig i no s'aguanta assegut!=hipotònic?

EntradaAutor: Ganga » dc. oct. 23, 2013 1:16 pm

Bones!
Tinc la mosca darrere l'orella i no sé si amb motiu o sense,
el meu fill petit amb 7 mesos i mig no s'aguanta assegut, si jo li hi poso i li dóno alguna joguina potser aguanta 8-10 segons o menys i cau tal qual sense inmutar-se (bé si es fa mal si eh) i tant fa el cantó que cau.
Si el recolzo amb coixins acaba baixant o caient també de costat, al cotxet igual, sembla una "L" pobre i la pediatra (que hi vam anar per una altra cosa) s'en va a donar i em va dir que ja s'hauria d'aguantar sol..em va dir que era hipotònic com una mica de goma/xiclet i que ja veuriem en unes setmanes què fèiem si no s'asseia però que ho veia moolt just...i jo estic realment preocupada. La hipotomia no és una cosa de broma.
Algú la ha passat alguna cosa semblant? quan es van aguantar els vostres fills? El meu primer ja s'asseia amb 6 i mig més i menys...

Gràcies!
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
patri28
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 5:19 pm

Re: 7 mesos i mig i no s'aguanta assegut!=hipotònic?

EntradaAutor: patri28 » dc. oct. 23, 2013 2:08 pm

Hola guapi!!!!

Jo tinc una nena de 2 anys i mig i una petitona de quasi 7 mesets!!!

No t'amoninis!!!!!NO SAPS COM T'ENTENC!!!!
T'explico; La meua nena"gran" q fara al gener 3 anys, va ser moooooolt tranquil.la i dormilona i recordo que era quasi bé als 8 mesos q no s'asseia sola, motriument era tb més lenta i els pediatres em deien que era molt "laxa", la vaig portar a molts pediatres i tots em deien que tranquil.la però q anava lenta motriument... a sobre la meva neboda de la mateixa edat era tot el contrari i al comparar jo m'agobiava!!! Evidentment va trigar a caminar, als 16'5 mesos!!!!! però ara que té quasi 3 anys, ho fa tot com totes... corre, salta, puja escales (tot i que alguns cops demana la ma), però ha portat un desenvolupament normalíssim tot i que més lent que la majoria!!!! en això et vull dir que acabarà caminant corrent i saltant, tot i que li coste un poc més.... A més a més es viva com la que més :P

La petita en canvi, es molt nerviosa i ara que té 7 mesos s'aguanta sola asseguda de fa temps... cada nen es un món!!!!!

Amb tot aixòNO T'AMONINIS!!!!!!! ja ho farà!!! disfruta del peque que jo em vaig agobiar molt.... això si, posa'l cap per avall, i deixal assegut amb un coixi encara que caigui!!! Ánims!!!
jllt
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

EntradaAutor: jllt » dc. oct. 23, 2013 3:13 pm

A veure, no sóc cap experta ni ningú per posar en dubte el que t'hagi pogut dir la pediatra, però seria més de l'opinió que ha donat la Patri28, més que res perquè cada nen porta el seu ritme i als set mesos i mig jo diria que encara té un bon marge de temps per aguantar-se assegut més estona. I si va un pèl més lent en moviments no és cap drama. No sé per què sembla que als tres mesos tots hagin de fer això, als sis mesos allò, i als 12 mesos tots caminant, quan el més normal és que caminin cap als 14-16 mesos. Jo crec que no t'hi hauries de capficar gaire i pensar sobretot que cadascú té el seu ritme i evitar comparacions (encara que als que tenim més d'un fill això ens sigui sempre inevitable...). Molts ànims!
Cabana
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

EntradaAutor: Cabana » dc. oct. 23, 2013 5:07 pm

Ostres, Ganga, jo crec que el teu fill es totalment normal! El meu sempre ha estat molt mogut i observador, als 3-4 mesos ja es recorria totes les superfícies fent la croqueta! Als 8 -9 va començar a reptar, però escolta : fins els 10 mesos no va seure sol! Nosaltres mai l'hem assegut amb coixins, sempre hem pensat que se'ls ha de deixar desenvolupar al seu ritme (la filosofia Pickler) i pensa que jo també tenia dies que pensava si s'asseuria algun dia..., Doncs bé, als 10 mesos va començar a seure i a gatejar, tot de cop i pràcticament el mateix dia. I amb 14 mesos ja es va aixecar a caminar! Ara té 20 mesos i camina, corre, balla... Sense problema!

Jo crec que no se'ls ha de sobreestimular i, a no ser que realment hi hagi algun problema patològic, deixar-los madurar la motricitat al seu ritme! No et preocupis! :)
Magui76
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dc. maig 29, 2013 6:57 pm

EntradaAutor: Magui76 » dc. oct. 23, 2013 8:04 pm

Hola Ganga,

El meu nen es va començar a aguantar assegut passats els 7 mesos, no va gatejar mai, va començar a caminar amb 17 mesos i ara en té 20 i si s'asseu a terra no se sap aixecar sol. Tampoc sap emparrar-se al sofà i si està estirat, la feinada és seva per incorporar-se. Hi ha dies que estic amoïnada i d'altres que penso que estancat no ho està, que va progressant, però més a poc a poc que la resta de nens. La pediatra mai m'ha dit que hi vegi cap problema.
Espero que el meu comentari t'animi.
Ganga

EntradaAutor: Ganga » dc. oct. 23, 2013 8:44 pm

Gracies noies, avui m'he fet una plorera... Gracies.
La patufa quasi 3!
Mara17
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dc. oct. 23, 2013 10:58 pm

El meu fill també va tardar més a asseure's i, per tant, a aguantar dreta l'esquena. Jo sempre he trobat que ell anava fent, però com que amb set la nena ja s'asseia, es dessasseia, gatejava, etc., algú em feia el comentari de si l'altre anava tard. Jo mai li vaig donar cap importància i quan ho ha sabut fer, ho ha fet. :ok:

Ànims, bonica, de vegades ens fiquen la por al cos abans d'hora! :-()-) :-()-) :-()-)
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
nausicaa
:: granota
:: granota
Entrades: 203
Membre des de: dg. feb. 19, 2012 2:59 pm

EntradaAutor: nausicaa » dj. oct. 24, 2013 7:00 am

El meu té 7 mesos i mig clavats i fa el mateix que el teu. La veritat és que no m'havia semblat extrany i com que no tenim nens de la seva edat a prop no havia comparat. Jo estic tranquil•la cada setmana va aprenent coses i jo crec que s'aguanta poca estona però més que fa 15 dies. El pediatre als 7 mesos no ens va dir res.
Ganga

EntradaAutor: Ganga » dj. oct. 24, 2013 9:18 am

Bones!
SÍ, alarmar alarmen...tant que ja em van dir aquell mateix dia que si en 2-3 setmanes no s'agunatava el derivarien a un centre d'educació especial perquè els fisios el valoressin...no sé...si està tant al límit de l'edat per aguantar-se..s'haurien de posar d'acord tots els pediatres pq no pot ser que uns t'espantin i altres ho torbin normal..són extrems molt oposats.
I jo sóc la que tinc el disgust mentrestant..pensant que si és culpa meva pq a les tardes estem una estona al parc amb el germà i el tinc al cotxet si no rondina en comptes de treure'l amb quest vent que fa, que si pogues estar per ell sol potser encara l'haugués estimulat més del que ho he fet i segurament ja seuría, si haguessim fet classes de natació com vam fer amb el germà a la mateixa edat, estaría ben estimulat...i un llarg etc..que nomès penses quan les coses es posen difícils..i que amb dos no és el mateix que amb un i menys si estas sola..però té altres coses bones..en fi...Jo el veig feliç, és molt rialler, xerraire, menja força trossets,riu amb el germà molt! fa croquetes i carícies amb la mà i molts crits! penso que de moment em vaig quedant amb això i el que dia a dia ens ensenya i lo altre ja vindrà...sinó és un no viure i un disgust.
La patufa quasi 3!
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dj. oct. 24, 2013 12:57 pm

Ganga, el meu fill fins els 8 o 9 mesos no va començar a aguantar-se assegut. És més, molts pediatres tenen aquesta mania de "fer asseure" els nens, quan en realitat, si respectem el seu desenvolupament, no els hauríem d'asseure fins que ells tots sols se sàpiguen posar asseguts, i això sol passar bastant després dels 7 mesos en la majoria de nens, quan comencen a mig gatejar etc, i llavors troben la manera de posar-se asseguts.

Jo sincerament et diria que no pateixis. El teu fill és molt petit encara i ja tindrà temps per aprendre a seure.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dj. oct. 24, 2013 1:36 pm

Mira, jo recordo que precisament la Berta amb 7 mesos tampoc s'aguantava asseguda. Me'n recordo que la infermera de pediatria em va dir que no la posés encara a la trona que no tenia l'esquena preparada... Simplement vam esperar un meset més i llavors sí, cap problema...
No vull qüestionar al teu pediatra ni molt menys, però continuo pensant que cada nen té el seu ritme!!!!!
cigronet!?!
:: formigueta
Entrades: 92
Membre des de: dj. oct. 18, 2012 7:00 pm

EntradaAutor: cigronet!?! » ds. des. 07, 2013 8:16 am

hola,

a mi em va passar al reves... a la revisió dels tres mesos em vaig trobar un pediatre (que no era el nostre) i em va fotre bronca perque tenia la nena sobreestimulada!!! i que no podia ser!!!! total xq es donava la volta amb un copde cul i aixecava el cap estàn de bocaterrosa.... jo sóc partidària del moviment lliure dels nens i mai l'he forçat a fer res però la meva es un nervi i mai ha estat quieta... vaig tornar a casa ben depre pensant que potser la deixava massa estones a la manta d'activitats que li encantava perque es podia moure.... però ara penso que si es un nervi i necessita moviment doncs endavant.... i si hi ha nens mes tranquis i que fan les coses més a poc a poc no ens hem de preocupar....

qe els pediatres moltes vegades sembla que hi siguin per preocupar-nos i no per tranquilitzarnos!!!!
susmun
Entrades: 26
Membre des de: dj. nov. 07, 2013 4:37 pm

EntradaAutor: susmun » dt. des. 10, 2013 6:44 pm

Hola!
La meva peque va començar a aguantar-se asseguda sense caure cap als 7 mesos, ara en té 8 i no fa ni el més mínim intent de gatejar, de fet si no en té ganes per no fer ni es gira. és una nena de mida gran i tranquil.la. Tinc la sort de tenir la meva cunyada que és fisio i osteòpata pediàtrica, ella va dir que anés tranquil.la que la petita mica en mica ho anirà fent tot, que cada nen segueix el seu ritme i que les alarmes, que malauradament a vegades hi són, però que, o són molt evidents, o s'han de fer sonar tard. Que actualment volem que els nens ho facin tot molt ràpid i bé. I sobretot que ens movem en una societat en que et fan sentir malament quan comparen el teu nen/a amb un altre petit més avançat.
Penso que ens podem relaxar una mica, que no ens preocupem abans d'hora. Us deixo un video molt xulo que parla precisament d'això...!
http://www.youtube.com/watch?v=jZzTkdPXcsA
Ganga

EntradaAutor: Ganga » dj. des. 12, 2013 7:51 pm

Hola noies!
ja ha passat un temps des que vaig escriure..
bé doncs el meu fill ha estat derivat a un fiso infantil i el diagnostic inicial diguem-ne que és bo.. ha detectat una hipotonia no patologica lleu sobretot a la panxa (abdomen) i una mica més als braços...ara estem seguint unes pautes que fem cada dia a terra una estona i en 3 setmanes ha avançat bastant... ara te 9 mesos justos i s'aguanta perfectament assegut i de panxa a terra vol agafar objectes i s'empenta una micona arrossegant-se però no avança gaire, fa servir una mà millor que l'altre ...però bé també és molt tranquil i clar això no ajuda a que s'auto estimuli per això treballem una estoneta pautadament cada dia.
:ok:
La patufa quasi 3!
Ganga

EntradaAutor: Ganga » dj. des. 12, 2013 8:14 pm

per cert!
molt bonic el vídeo!!
La patufa quasi 3!
sasha_vikos
:: rateta
:: rateta
Entrades: 186
Membre des de: dj. ago. 29, 2013 2:11 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: sasha_vikos » dt. des. 17, 2013 2:26 pm

Gràcies pel vídeo susmun. M'ha ajudat a entendre coses que fa la meva filla i sobretot com hi ha coses que encara no pot fer si no ha aprés a fer altres primer. Suposo que allò important es que vagin aprenent i fent coses noves progressivament i no si les aprenen una mica abans o una mica després.
gemmagemma
Entrades: 69
Membre des de: dl. des. 23, 2013 4:38 pm

EntradaAutor: gemmagemma » dt. feb. 25, 2014 5:14 pm

Jo tinc una nena de 4 recent fets, i aixecar el cap panxa avall li ha costat molt ho ha fet als tres i mitg!!
T'entenc pq cada vegada que anavem al pediatra (15 pq esta baixa de pes), la posava panxa a terra i em deia que no podia ser que no aixeques el cap!! Em vaig a tabalar molt! Doncs ara amb una setmana aixeca el cap i mig cos, i fins i tot es dona la volta!!
Amb aixpo vull dir.te que no t'hi trenquis el cap, que no tots els nens fan el mateix al mateix mes, i que està be q el pediatra s'hi fixi però i que ho controli, però que penso que es te que donar un marge de temps!
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dl. març 17, 2014 6:37 am

jo tinc dos nens i cap s'aguantava assegut als 7 mesos, el petit té ara 8,50 i justet s'aguanta el que dius tu i de gatejar res de res... el gran fins als 8 no va fer res de res, gairebé no es sabia girar i a als 8,5-9 va començar a gatejar i als 11 caminava, i ha anat de psicomotricitat sempre bastant sobradet... ara, els dos eren/són bebés fortotes, que el petit cada dia m'arranca un grapat de cabells. dona-li temps pq cada nen s'interessa per una cosa i potser no está interesat en aguantar-se snetat i en canvi fa alguna altra cosa

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::