Lactància materna i AC ajuda!

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Liax
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. ago. 13, 2012 10:50 pm

Lactància materna i AC ajuda!

EntradaAutor: Liax » dt. ago. 20, 2013 9:46 pm

Bones noies, mireu estic una mica amoïnada.. La meva filla té 6 mesos i mig, siempre li he donat pit, m'encanta i no he tingut mai cap problema. Ara em trobo que el pediatra m'ha dít que la nena ha de tenir marcat els 4 àpats (bibi amb cereals, verdura,fruita i bibi amb cereals). Total que jo fins ara li dono pit al mati a demanda, a la tarda fruita i a la nit fem un bibi de la meva llet amb cereals. Doncs ara segons el pediatra és millor que li doni bibi mati i nit tot i que sigui amb la meva llet extreta, perquè aixi quedarà mes tipa, perquè com al mati fa pit a demanda,quan arriba a fer la fruita no té gaire gana.
Jo estic molt desanimada perquè ja no serà el mateix, jo li vull seguir donant pit, si puc vull seguir fins més enllà dels 12 mesos.
Vosaltres noies que doneu pit, com ho feu per seguir amb el pit? Em podeu donar consells? No vull abandonar la lactància! Espero que m'ajudeu , moltes gràcies! :ok:
shyla
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Lactància materna i AC ajuda!

EntradaAutor: shyla » dt. ago. 20, 2013 10:29 pm

ufff, Liax jo et diria que el teu pediatra no en té ni idea :content:

Si vols t'explico una mica el meu cas, tinc un nen de 16 mesos i mig, encara fem pit cada cop que ell vol, en sol fer durant la nit al menys un cop, es desperta entre 7 i 8 i en torna a fer, després cap a les 9 esmorza una mica de pa amb pernil dolç, pavó, formatge... i a vegades vol tornar a fer pit, cap a les 12 fem pit i s'adorm, quan es desperta dina amb nosaltres el que hi hagi per dinar, a vegades després torna a demanar, berena palets de pa o galetes i alguna fruita i cap a les 8-9 del vespre torna a fer pit i s'adorm, en general no acostuma a sopar cap dia, però perquè ell no ho vol, així que directament pit i a dormir.

Nosaltres vam fer LME fins als 7 mesos i vam anar introduint mica en mica la verdura, fruita, carn, peix, etc. No li hem donat mai cereals d'aquests de fer papilla, directament li hem donat pa, galetes, arròs, pasta...

Ho estàs fent molt bé, ànims i fes el que et digui el cor, la majoria de pediatres per estrany que sembli no tenen ni idea de lactància materna i cadascú hi diu la seva.
Imatge Imatge
Aly84
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

EntradaAutor: Aly84 » dt. ago. 20, 2013 10:47 pm

Tranquil-la l'Alimentació complementaria I el pit son compatibles, només cal anar introduint de manera paulatina.

La meva filla té 15 mesos I mig, i encara fem molt pit. Es el seu esmorzar de Bon matí, el postre de gairebé tota els seus àpats I per la nit a demanda. I evidentment menja sòlids.

Jo vaig fer el següent. Al matí a les 6.00 abans d'anar a la llar esmorza pit Quan es lleva. A la llar a les 8.00 papilla de cereals. 12h dinar verdura I de postre pit, 16.00 berenar fruita I de postre pit. Fins als 9 mesos no+ sopava pit I per la nit pit a demanda, no vaig introducir sopar solid fins ben entrats els 10 mesos...

Per introducir els apats vaig fer el següent: a L'hora de dinar li donava primer pit I despres papilla, al cap d'uns dies li donava primer un pit, despres la papilla I despres l'altra pit... De manera progressiva... Les primeres vegades feia 4 cullerades, + endavant mig plat... Quan va fer plat casi sencer ja vaig passar a fer primer AC I de postre pit.

Espero haver-te ajudat! I ja et Dic seguim fent pit sense cap problema i molt felices les dues
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dt. ago. 20, 2013 11:28 pm

Crec que la teva pregunta té resposta fàcil: no fent cas al pediatra aquest... Que no té ni idea de lactància ni d'AC!
Imatge
pesol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: pesol » dc. ago. 21, 2013 7:23 am

La lactància ha de ser l'aliment principal del nadó fins als 12 mesos. A partir dels 6 (o 7, o 8...) mesos es comença a introduir l'AC mica en mica.
T'explico com ho faig jo amb el meu fill de gairebé 9 mesos, que és com ho vaig fer amb el meu fill gran (que té 32 mesos i encara fa pit). Jo sempre que puc i el nen vol: pit. Que s'ha fet un nyanyo--> pit; que s'ha despertat i continua tenint son--> pit; que vull adormir-lo--> pit; que vol braços i mama--> pit; que no sé què té --> pit. I a part, assentar-lo a la trona quan nosaltres dinem/sopem/esmorzem/berenem i anar-li oferint menjar del nostre, a trossos, del qual ja pugui menjar (verdura, pollastre, fruita...). Al principi no feia ni cas al menjar, amb prou feines el llepava. Mica en mica (als 7 mesos i pico) va anar aprenent que allò es menjava i estava bo i ara quan té gana pot menjar força quantitat, quan no té gana doncs no i no passa res. Si algun dia quan és hora de dinar/sopar/esmorzar/berenar ell està dormint doncs no passa res, es salta aquell àpat i ja està, total amb el pit ja va tipet.

Nosaltres hem introduit l'AC a trossos, deixant-li a la safata de la trona i que se'ls agafi ell. D'aquesta manera guanyen molta psicomotricitat fina, els fa més autònoms amb l'alimentació, podem compartir els àpats tranquilament (mentres ell menja nosaltres també), menja exactament per la gana que té... No hem embrutat minipimers ni ens em barallat intentant encertar una cullera a la seva boca. Si vols informar-te més d'aquest mètode posa BLW al google (Baby Led Weaning).

Espero haver-te ajudat!
Albercoca
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dl. març 19, 2012 3:13 pm

EntradaAutor: Albercoca » dc. ago. 21, 2013 7:25 am

Com t'han dit les companyes, no segueixis "a rajatabla" el que t'ha dit el pediatra...
Jo al meu fill mai li he fet un bibi de cereals industrials, i això que la infermera pediatrica em deia que li comprés la Blemit. Directament ha menjat arrós, semola, pa, bastonets...
bertian
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dc. ago. 21, 2013 8:29 am

De veritat, no entenc com encara van amb aquestes teories alguns pediatres!!!!! em poso dels nervis amb aquestes coses!
Liax

EntradaAutor: Liax » dc. ago. 21, 2013 11:07 pm

Gràcies guapes pels vostres consells! La veritat es que em vaig preocupar perquè a la revisió dels 6 mesos s'havia engreixat només 500gr en mes i mig i clar, entre que el pediatra et diu que el bibi amb cereals l'atipa més, em començo a preocupar i pensar si veritablement amb la meva lleteta no s' engreixa o no s'alimenta prou bé. Trobo a faltar pediatres que facilitin i ajudin a les mares que volem seguir amb la LM i més ajudes en general.
Jo seguiré fent com abans, pit al matí, intentaré que no es solapi amb la verdura perquè o sinó no menja perquè no li agrada gens, fruita i bibi de cereals i per la matinada tota teti que vulgui.
Avui li he volgut donar teti després de la fruita i no ha volgut perquè estaba ben plena, menys mal que tinc el tirallets, sinó m'explotarien. Una pregunta per les mares amb més experiència, els vostres fills volen teti després de l' AC? Com ho feu, li doneu el que us pauta el pediatra o el que volen els nens menjar i després teti? Perquè a la meva filla l' he d'obligar perquè sinó no menjaria res d'AC.
Ho sento per la parrafada! :ok:
sandrajuli

EntradaAutor: sandrajuli » dj. ago. 22, 2013 7:58 am

Liax... Al revés!
La fruia i la verdura no engreixen... La llet d teta "greixosa" i adaptada a les necessitats de la teva nena sí. Per tant: primer pit i després AC. Primer que s'atipi i després que porquegi, tasti, jugui amb el menjar. I més si dius que va justa de pes i l'has d'obligar a menjar verdura... Però si li estas fent fer dieta i ella mateixa et diu que no!
T'està duent el que necessita, que el coss és inteligent i té l'instint de sobreviure... El seu i el teu: que t'estan a punt d'explotar les tetes...
Et recomano el llibre: mi niño no me come i el se me hace bola. T'anirà molt bé llegir-los.
Imatge
aseret
Entrades: 216
Membre des de: dc. juny 06, 2012 2:56 pm

EntradaAutor: aseret » dj. ago. 22, 2013 10:55 am

Osti aquests pediatres.... Sembla que tinguin mania a la lactancia materna!!
Per culpa dels pediatres mal formats li estic donant llet en pols :( no deixis que te malinfluenciin i te facinagfar pors inutils, la teva llet es el millor que pot prendre i l'AC es aixo "complementaria" no substitutoria. Per tant els aliments complementen la lleteta, q sembla q vulguin treure llet el mes aviat posible, cada nen te el seu ritme i fins l'any la llet es el mes important.
Si pots llegirte els llibres q than recomanat estan molt be, tambe mhe llegit "el niño ya come solo" ajuden molt a esvair dubtes

(perdoneu faltes i accents q desdel mobl no es el mateix)
Imatge
Imatge
shyla

EntradaAutor: shyla » dj. ago. 22, 2013 11:42 am

Liax, precisament el que no hauries de fer mai és obligar-la a menjar res, això els hi provoca més rebuig encara. Jo no he obligat mai al meu fill a menjar res, menja a totes hores i menja de tot, tot ho vol provar, però sempre li ve bé una mica de pit. Per començar a introduir els aliments potser és millor com ja t'han dit, primer el pit i llavors oferir-li alguna altra cosa.

Per lo dels pits que dius que t'exploten, no sé si necessites emmagatzemar llet, si és així ja va bé que la treguis, però sinó és millor que no ho facis, et molestaran potser un parell de dies però després es regularà la producció a la demanda de la teva filla, sinó tu ho vas estimulant i fas que sempre produeixi més del que ella necessita.

Ànims, fes el que tu creguis que us va bé i dels pediatres i infermeres escolta només el que t'interessi!
Imatge Imatge
mdemare
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » dj. ago. 22, 2013 1:59 pm

Jo crec que si el pediatra vol que pasi de pit a 4 menjars al dia de cop i volta es que està flipat. Tu dona-li el pit i ves introduint el menjar al vostre ritme. Si el nen accepta el menjar a la primera, perfecte! Si no no et preocupis, ves fent al seu ritme.
Liax

EntradaAutor: Liax » dj. ago. 22, 2013 10:40 pm

Jo penso igual que vosaltres noies, però el problema es que el meu home pensa igual que el pediatra i clar, ell no està d'acord i siempre tenim discussions... Bluff noies, estic fins el monyo!! :-o00m ?-)
sandrajuli

EntradaAutor: sandrajuli » ds. ago. 24, 2013 9:06 am

Doncs que també llegeixi i s'informi. Que vingui a un grup de lactància...
No només ens hem d'informar les mares. I si li raones amb informació provada i científica... No et pot contradir.
Ànims!
Imatge
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » ds. ago. 24, 2013 2:43 pm

liax, proposa-li q es llegeixi els llibres q t'han recomanat, a veure si tens sort i queda convençut!
molts anims!
jeje, no se m'havia actualitzat el teu missatge, sandrajuli :p
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
jimmy325
Entrades: 1
Membre des de: dv. nov. 22, 2013 6:53 am

EntradaAutor: jimmy325 » dv. nov. 22, 2013 6:59 am

Nosaltres vam fer LME fins als 7 mesos i vam anar introduint mica en mica la verdura, fruita, carn, peix, etc. No li hem donat mai cereals d'aquests de fer papilla, directament li hem donat pa, galetes, arròs, pasta...
Nineta22
:: tortuga
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

EntradaAutor: Nineta22 » ds. nov. 30, 2013 3:58 pm

Pujo aquest post de nou per preguntar-vos alguns dubtes a les que heu contestat. Totes estaveu amb els vostres fills tots els àpats? O alguna treballava? És que jo treballaré i, tot i que em vull fer un magatzem de llet meva, no sé si la dinàmica d'introduir els aliments i fer "pit" és la mateixa... Serà complicat explicar-li a la meva mare això... Jejeje
shyla

EntradaAutor: shyla » ds. nov. 30, 2013 7:13 pm

Nineta22 ha escrit:Pujo aquest post de nou per preguntar-vos alguns dubtes a les que heu contestat. Totes estaveu amb els vostres fills tots els àpats? O alguna treballava? És que jo treballaré i, tot i que em vull fer un magatzem de llet meva, no sé si la dinàmica d'introduir els aliments i fer "pit" és la mateixa... Serà complicat explicar-li a la meva mare això... Jejeje

Que vols dir amb si la dinàmica és la mateixa?
Imatge Imatge
Nineta22
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

EntradaAutor: Nineta22 » ds. nov. 30, 2013 7:20 pm

Moltes de vosaltres parleu de fer pit-AC-pit sobretot al principi que només experimenten... Preguntava que si vosaltres no estàveu a casa per fer el pit, com ho feieu? Primer mig biberó amb llet materna, i en acabar la resta? O tot primer i després deixar que experimentin? I el que aleshores feia de cuidador del nen mentre no hi éreu vosaltres, seguia aquesta mateixa pauta? És que crec que la meva mare no ho farà...
shyla

EntradaAutor: shyla » ds. nov. 30, 2013 8:07 pm

Nineta22 ha escrit:Moltes de vosaltres parleu de fer pit-AC-pit sobretot al principi que només experimenten... Preguntava que si vosaltres no estàveu a casa per fer el pit, com ho feieu? Primer mig biberó amb llet materna, i en acabar la resta? O tot primer i després deixar que experimentin? I el que aleshores feia de cuidador del nen mentre no hi éreu vosaltres, seguia aquesta mateixa pauta? És que crec que la meva mare no ho farà...

Jo realment he intentat sempre muntar-m'ho per poder estar amb ell a tots els àpats, així és més fàcil, però penso que si és el que vosaltres voleu per la vostra filla ho heu de deixar ben clar a qui en tingui cura i crec que ho haurien de respectar no?? Costa molt molt i més si tu no estàs al davant, però penso que les coses s'han de deixar clares des del principi. Quin seria el teu horari?
Imatge Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::