Ovaris poliquístics i hipotiroïdisme, info i solucions :)

Problemes durant l'embaràs.
CatOca
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dg. ago. 18, 2013 12:28 pm

Ovaris poliquístics i hipotiroïdisme, info i solucions :)

EntradaAutor: CatOca » dg. ago. 18, 2013 1:23 pm

Bones!

Després d'un temps llegint-vos, m'he decidit a escriure!! :b-)))

He estat diagnosticada fa cosa de mig any d'hipotiroïdisme i fa temps que tinc ovaris poliquístics. Crec que són dues malalties molt corrents entre les dones de la meva edat (30 anys).Al sóc petit n'heu estat parlant una mica aquí i allà i m'ha ajudat molt (actualment visc a l'estranger i em costa una mica entendre els metges!), però no he trobat un fil recent on se'n parli específicament ni cap fòrum en català on poder participar que estigui actiu. El que no sé és si aquest és el lloc adequat ja que en realitat no és res específic de l'embaràs tot i que pot afectar la concepció. Si va millor que escrigui en un altre lloc, no em fa res canviar!

De moment no tinc fills ni sóc cercadora tot i que espero ser-ho algun dia (el rellotge ja fa tic tac però... maleïda crisi!).

L'objectiu d'aquest post és aprendre entre totes... jo em vaig espantar una mica quan em van diagnosticar i espero poder ajudar a les que vinguin a estar més tranquil·les. D'altra banda també tinc molts dubtes! A veure si algú que hi hagi passat em pot ajudar.

El meu cas: Des del primer dia que vaig anar al ginecòleg que m'han dit que tinc ovaris poliquístics, però mai hi havia donat massa importància i em feia l'efecte que la gine tampoc. Em venia la regla cada 35 dies aprox. (irregular però present) i a part de la regla que sí era dolorosa, no em feia mal massa res o com a mínim no ho relacionava amb això.
Des de fa mig any però m'han diagnosticat d'hipotiroïdisme i he començat a medicar-me amb Levothirox (de 50 a 25 ug al dia en funció del mes). És molt poc, crec, i encara no estic estable però casi (TSH entre 0.06 i 8). Ara ja he acceptat que hauré de prendre la pastilleta cada dia (en realitat no es fa pas tant pesat) i la veritat em trobo molt millor (sobretot menys cansada, menys son, ja no tinc la pell seca o no tant, estic molt més animada, he perdut pes, em marejo menys...). També prenc sal iodada. Hi ha llum al final del túnel!!!!! ;-)))

I aquí venen els meus dubtes!! La pregunta és... i ara què?!?!

- Fins ara no prenia pastilla com a mètode anticonceptiu. Ho vaig fer durant un temps (unes pastilles que no recordo, pausa i després nuvaring durant un any aprox) però ho vaig deixar perquè mai m'ha agradat massa prendre medicaments (qui m'ho havia de dir!!). Ara, al canviar de país, tinc metges nous. El metge de capçalera que em diu que hauria de prendre anticonceptius per tal i com tinc els ovaris i una gine que m'ha dit que no cal i que ja veurem quan vulgui tenir nens. L'endocrina de moment no l'he tornat a veure des que em va diagnosticar. D'una banda, he anat veient per internet que alguns gines aconsellen prendre pastilles pels ovaris poliquístics, però de l'altra sé de noies que la pastilla els ha afectat els nivells de TSH i ha empitjorat l'hipotiroïdisme. Alguna sap la relació entre les dues coses? Algú es troba com jo (hipotiroïdisme no estabilitzat + ovaris poliquístics), i ha decidit si prendre o no les pastilles? I en realitat, què fan les pastilles?! Perquè curar els ovaris poliquístics crec que no... com a molt actuen a nivell de símptomes, no? Hi ha pastilles especials per els ovaris poliquístics?

- Una altra pregunta, ovaris poliquístics i SOP no és el mateix, no?

- Quina relació hi ha amb la diabetis? Sant google ho relaciona però no acabo d'entendre com va...

- Com heu portat el tema de cerca de l'embaràs? Us ha costat molt a les que ja heu aconseguit panxu? Jo no sé ni si ovulo ara mateix. Acabo de començar amb les tempes però no m'aclaro massa (tinc cicles de 70 i pico dies actualment i es fa llarg tenir repeticions que comparar!).

- Un cop aconseguida la panxu... tot bé?

Va, per ser el primer dia, ja he fotut prou rotllo!!

Si alguna té dubtes que jo pugui solucionar, aquí estic!

Moltes gràcies per endavant!!!
Morty
:: zebra
Entrades: 1207
Membre des de: dv. oct. 14, 2011 9:50 pm

Re: Ovaris poliquístics i hipotiroïdisme, info i solucions :)

EntradaAutor: Morty » dg. ago. 18, 2013 9:42 pm

Hola CatOca!

Benvinguda al SP! Doncs jo ja fa molts anys que em van diagnosticar ovaris poliquístics (des dels 15 anys i ara ja en tinc 33...), i fa cosa de 15 dies m'han trobat hipotioroidisme després de fer-me les analítiques que et demanen quan inicies la FIV.

Per mi ha estat un gerro d'aigua freda saber que tinc OP i Hipotiroidisme, ja que tenir aquestes dues coses a la vegada fa que NO ovulis, o sigui que tinguis anovulació. El que em fa més ràbia de tot, és que després de dos anys de cerca i de 4 IAs negatives el meu gine de confiança de tota la vida no m'hagués fet fer cap analítica per veure tot el tema hormonal... i la veritat és que em sento estafada.

El proper dia 27 d'agost tinc hora a la clínica on estic fent tot el procés de RA, parlarem de les analítiques i suposo que em diran què suposa tot això. El poc que sé ho he tret de la viquipèdia i google, però he vist que el més general és no ovular, alt risc d'avortament els primers mesos d'embaràs i malformacions al cervell del fetus...

Jo també feia temps que buscava algun fil del fòrum que parlés d'això i no havia trobat ningú en aquesta situació. Espero que mica en mica puguem anar trobant solucions al nostre problema.

Jo només prenc Ovusitol, que em va dir el gine que anava molt bé per poliquístics, però precisament em vaig fer una eco dimarts passat i tenia el ovaris replets de fol·lícles... o sigui que igual que no em prengués res...

Estem en contacte!
Imatge
Imatge
CatOca

EntradaAutor: CatOca » dl. ago. 19, 2013 11:02 am

Bon dia Morty

Mira, precisament vaig decidir-me a iniciar el fil per poder tranquil·litzar gent en la teva situació. A mi em va passar el mateix... mires al Google i comences a veure conseqüències de l'hipotiroïdisme que espanten! No sóc metge però pel que he anat entenent, moltes d'aquestes coses (aborts, malformació del fetus...) són per dones amb hipotiroïdisme NO TRACTAT. A diferència del ovaris poliquístics, l'hipotiroïdisme es pot tractar amb una pastilleta cada matí! I després oblida't de totes les conseqüències que has llegit pel nadó!!! A veure si alguna embarassada o algú que hagi tingut nens i que tingui hipotiroïdisme et pot explicar millor. Algun gine o endocrí per aquí?

En el meu cas, vaig notar millora des del primer mes de medicació. Et puc preguntar els teus nivells de TSH, T3 i T4 lliures? Jo estava a 8 de TSH i amb T3 i T4lliure al límit per baix, és el que s'anomena hipotiroïdisme subclínic. Em van medicar perquè tenia moooooolta son, mitja depressió i tot el que vaig escriure al primer post. També tenia llet als pits! Pots fer la prova per mirar si és el teu cas. Així tens una cosa més a dir-li al teu metge. Suposo que et derivaran a un endocrí per començar a medicar l'hipotiroïdisme. I de veritat, un mes de pastilleta al matí i d'això ja estaràs millor! I crec que un cop amb els nivells de TSH normals i estables ja hi ha un risc d'abort o de malformacions al fetus com per qualsevol altre dona! Jo encara no estic estable (fa mig any que em medico) però gairebé. Em van fent anàlisis de sang cada mes i m'ajusten la dosi de levothirox. Perquè et facis una idea dels tempos. De veritat que hi ha llum al final del túnel!

Pel que fa als ovaris poliquístics, pot ser que no hagis millorat amb l'ovusitol precisament perquè tens hipotiroïdisme? Demana a l'endocrí què en pensa. A mi els gines m'estan decepcionant una mica en aquest tema... crec que no és el seu camp. Crec que ja començo a entendre l'hipotiroïdisme (quan tingui un moment puc preparar una entrada per explicar-ho) però no entenc la relació amb els ovaris poliquístics. Es veu que sovint van lligats... i no entenc perquè. Alguna noia amb ovaris poliquístics que s'hagi "curat" després de començar a tractar-se d'hipotiroïdisme?

Una altra cosa que he anat trobant és que es poden tractar els ovaris poliquístics amb progesterona. Fent cicles de 14 dies sense progesterona i 14 dies prenent-ne. Suposo que això ho ha de receptar un metge però. Posa-ho entre cometes perquè ho he trobat al google... però mira, potser hi ha algun altre tractament que encara no has provat! I no sé tu, però moltes noies amb hipotiroïdisme tenen alguns quilets de més i a més és molt difícil perdre'ls (jo "estoy en ello"). Es veu que això no ajuda als ovaris poliquístics tampoc... i que de vegades només perdent pes tens els nivells hormonals millor!

Va, molts ànims! Ja veuràs que el que costa més és trobar un metge que et diagnostiqui com cal!
CatOca

EntradaAutor: CatOca » dl. ago. 19, 2013 11:10 am

Morty, mira hi ha un fil d'hipotiroïdisme i embaraç:

viewtopic.php?f=5&t=36672

No diuen res d'ovaris poliquístics però sí d'hipotiroïdisme!
Morty

EntradaAutor: Morty » dl. ago. 19, 2013 9:44 pm

Hola CatOca!

Doncs mirant la meva analítica he vist que tinc la TSH a 6,81, però no he vist res de la T3 ni la T4. De fet, aquesta analítica me la van demanar per veure què passava que les IA no haguessin funcionat. Pel que he llegit no és un nivell massa elevat, però si com tu, he d'estar mig any per controlar l'hormona dels nassos, a mi em vindrà un cobriment!!!! Ja fa dos anys que busquem i no hi ha manera i tot entrebanc, si suposa passar més temps en tot aquest procés a mi em farà tornar boja!

Dimarts vinent vaig a la clínica de RA per veure les analítiques i parlar amb el metge a veure cap on ens deriva, però jo que em pensava que dimarts ja podria començar amb el procés de FIV, ja veig que serà que no, i hauré d'anar de cap a l'endocrí a controlar la tiroides...

Jo tota la vida he estat cansada, em passo el dia dormint i badallant, he tingut ansietat i tots els símptomes que ara he descobert que provoca l'hipotiroidisme, i ara, des de fa uns dies menjo algues fucus, però encara no he notat res.

Pel tema de poliquístics m'havien dit que algunes noies prenent Supradin activo els hi havien desaparegut els quistes, però jo ho estic prenent des del mes de gener junt amb l'Ovusitol i no m'ha fet res de res...

A veure si dimarts vinent podem trobar alguna solució!
Imatge
Imatge
CatOca

EntradaAutor: CatOca » dl. ago. 19, 2013 10:49 pm

Ei! No et desamimis! Mig any és el meu cas. Jo no tinc una vida gens estable ara mateix i porto força estrés a sobre. Tu potser vas més ràpid!

Pel que veig, és possible que tb tinguis hipotiroïdisme subclínic. Suposo que et miraran la T3 i la T4 lliures a la propera analitica. Pots demanar que et mirin els anticossos pel mateix fet (la majoria d'hipo són una malaltia autoimmune). A mi m'ho van fer en 2 analitiques diferents. Potser així guanyes temps.

Una altra cosa que pots fer és canviar la sal normal per sal iodada. La venen al super i ajuda a la tiroides a captar el iode que necessita.
arlet78
:: formigueta
Entrades: 86
Membre des de: dt. gen. 08, 2013 8:37 am

EntradaAutor: arlet78 » dv. ago. 23, 2013 1:46 pm

hola!!
jo amb l endometrosis no et puc ajudar però amb l hipotiroidisme subclínic sí!!
T asseguro q això ben controlat no és cap problema. Ara és molt important mantenir la TSH per sota 2, fins i tot alguns metges recomanen per sota 1. Sobretot no et fiis d algun metge, a mi un em va arribar a dir q ja estava bé i quan vai preguntar el valor estava a 4 i pico, per ell no tenia cap influencia. Llavors per assegurar vaig anar a l endocrina i em va dir q ni se'm passes pel cap quedar-mhi fins q estigués per sota2.
doncs això jo et recomenaria fer el seguiment amb l endocrina abans i durant l embaràs així ni tu ni l embrió tindreu cap problema.
Ànimsss!!!
Morty

EntradaAutor: Morty » ds. ago. 24, 2013 9:39 pm

Hola Arlet78!

Gràcies per aportar el teu cas. Et puc preguntar quant temps vas estar per regular la tiroides? És que jo pensava que ara al setembre ja em podria fer la primera FIV i veig que hauré de posposar-ho un temps fins que no tingui la tiroides a lloc... i voldria saber-ho per anar-me conscienciant...
Imatge
Imatge
arlet78
Entrades: 86
Membre des de: dt. gen. 08, 2013 8:37 am

EntradaAutor: arlet78 » dg. ago. 25, 2013 8:01 pm

hola morty!!
doncs jo vai cometre l error d anar controlant-me per la ss, em pujaven la dosi molt a poc a poc i nomes em feien control cada 3 mesos. Es va fer etern, llavors va se quan vai arribar a 4(partia de 13) i el metge va dir q ja estava bé. Llavors vaig anar a l endocri pagant em va donar la dosi correcte i en 40 dies ( temps q tarda la medicacio a fer efecte) em vai fer l analisi i estava perfecte ( a 1 i poc).
jo crec q si vas pagant en dos mesos en tens de sobres!!
Anims per la fiv, jo també he passat per dues per tenir el meu petito, però l hipotiroudisme no tenia res a veure, el problma era de l arleto. Molta força i molta sort!!
CatOca

EntradaAutor: CatOca » dc. ago. 28, 2013 9:07 am

Bon dia!

Morty, era ahir que anaves al metge? Com va anar?
Morty

EntradaAutor: Morty » dc. ago. 28, 2013 8:32 pm

Hola CatOca!

Doncs sí, ahir vaig tenir la visita i va anar molt bé. Evidentment m'han enviat a l'endocrí per controlar la tiroides, i just vaig sortir de la consulta ja em vaig fer una analítica per portar-la a l'endocrí quan em doni hora. La qüestió és que a la tarda ja tenia els resultats i ara tinc les tiroides per sota de 4!!!!! He pensat que potser és degut a què, quan vaig veure la primera analítica vaig anar a l'herboristeria a comprar comprimits d'alga fucus i penso que això ha ajudat. Ara quan vagi a l'endocrí li comentaré el que he fet i li portaré les analítiques i a veure què... suposo que es tractarà d'estabilitzar-la.
I el dia 23 de setembre torno a tenir visita per la FIV i segurament ja començaré amb la medicació a veure si estem de sort!
Imatge
Imatge
CatOca

EntradaAutor: CatOca » ds. ago. 31, 2013 3:05 pm

Boneees!

Ostres Morty! Com me n'alegro! TSH per sota de 4 està molt bé! Ja veuràs com no et costa res baixar de 2! Ja em diràs què et diu l'endocrí de les algues. Una abraçada molt gran!

ShinyDay, felicitats pel teu embaràs! Si és que ens hem de cuidar! Ara, a mi això de regular la TSH només prenent iode no crec que em funcioni... tinc anticossos contra proteïnes necessàries per sintetitzar les hormones de la tiroides. Total, que crec que necessito hormones directament, que el meu cos pobret no pot.

Noies la setmana que ve torno amb els anàlisis. A veure si ja estic estable! Una pregunta... ara estic a dia 88 de cicle ja. Crec que no he ni ovulat. L'últim cicle va ser de 77. Abans eren de 35. Això és normal? Es fa etern! Com us reguleu els cicles amb ovaris poliquístics?
Morty

EntradaAutor: Morty » dg. set. 01, 2013 11:10 am

Hola!

Shinyday! Gràcies per la teva aportació! Això de fer dieta sense gluten i quedar-se embarassada no és el primer cop que ho llegeixo, i això ens ha decidit a fer dieta sense gluten a casa des d'avui mateix! A veure si tot hi ajuda... jo també sóc de coses naturals abans que pastilles i receptes de metge.

CatOca! A mi em van receptar l'Ovusitol precisament per això, per regular els cicles, però res de res, tant aviat els tinc de 20 dies com de 45. Una temporada vaig prendre Oli d'Onagra i em va anar bé només 1 cicle i també prenia 25 gotes de Composor 15 (ho venen a les herboristeries) i també em va anar força bé. Ara com que ja hauré de començar amb les anticonceptives per fer la FIV ja no prenc res ni intento regular res, ja es farà sol.

Una abraçada!
Imatge
Imatge
CatOca

EntradaAutor: CatOca » dt. set. 03, 2013 5:38 pm

Bones!

Com ha anat la tornada q la feina? Jo vinc del metge, TSH a 8... aquesta meva tiroides és molt tossuda!!!!!!!!! A més estic a CD92 ja... i ni rastre de la warry. Avui estic xoff :(

ShinyDay, merci per les perles però de moment crec que intentaré estabilitzar-me la tiroides primer. Tant estic hipo com hiper sense modificar pràcticament res la medicació. Potser millor no variar masses coses alhora. M'ho apunto per més endavant!

Morty, quan vas a endocrina? Va ja veuràs com aquesta vegada siiiiiii que aconsegueixes panxuuu!

Una pregunta. Al tenir ovaris poliquístics, us fan mal? Jo noto molèsties quan vaig a córrer... estic paranoica?
tulina
Entrades: 81
Membre des de: dt. set. 03, 2013 1:45 pm

EntradaAutor: tulina » dj. set. 05, 2013 2:35 pm

hola a totes, jo també pateixo un problema de tiroides autoinmune i ovaris poliquisitcs...em porten a la dexeus una gine i endocrina, i de moment han aconseguit baixar la tsh per sota de 2 amb eutirox ( cosa que em van dir que era imprescindible per quedar embarassada en darrera analítica, ara espero resultats per la setmana que ve i nova visita, ) i estic al 3r cicle de omifin, i el cicle passat vaig ovular ( controlat per eco) el dia 17.... aquest mes no em fan control eco i estic fent TO amb clearblue i de moment no he vist cap positiu però jo vaig fent els deures a veure si hi ha sort.... realment a mi també em van marejar molt abans de dir-me que calia la tsh per sota de 2.... un bon embolic....
Morty

EntradaAutor: Morty » dj. set. 05, 2013 6:13 pm

Hola a totes!

Tulina, gràcies per compartir el teu cas, veig que és normal que et facin baixar per sota de 2 a l'hora de buscar un embaràs. A veure si aviat la puc tenir a aquest nivell!

CatOca! Doncs tinc hora el dia 16 amb l'endocrí, ja tinc recollides totes les analítiques a veure si podem començar aviat tot plegat, perquè suposo que entre controla la tiroides i que mentrestant començaré el protocol de la FIV doncs per allà Nadal espero ja estar bé i a veure si ja em puc posar els embrions... Ja m'agradaria ja!!!
Imatge
Imatge
CatOca

EntradaAutor: CatOca » dl. set. 16, 2013 6:52 pm

Boneees!

Morty! Què tal el metge?

Tulina, jo crec que tampoc ovulo. Ara he començat amb tempes en serio per comprobar-ho. De moment no estic buscant. La gine m'ha dit que quan ens hi posem ja en parlarem si no em quedo embarassada. Tampoc prenc pastilles. Ovaris poliquístics i hipotiroïdisme estan relacionats. Tinc l'esperança que arreglant l'hipo torni a ovular...

Per cert, veig que a totes us porta un endocrí... jo només l'he vist una vegada just al principi. Va mirar l'analítica i una eco de tiroides (la tinc plena de nòduls). Em va receptar el levothyrox del primer mes i a partir de llavors és el metge de capçalera qui m'ho intenta ajustar.Em faig analitiques cada un o dos mesos on em miren només la TSH (ni glucosa, ni hematocrit, ni res més). Algú més com jo?

Per cert, ha estat pujar-me el levothyrox i baixar-me la regla (després de 3 mesos!). :)

Va, bona setmana!
Morty

EntradaAutor: Morty » dt. set. 17, 2013 6:12 pm

Hola noies!

Doncs ahir vaig tenir la visita a l'endocrí i vaig sortir mooolt desanimada... primer molt indignada pq tenia hora a les 18.20 i vaig entrar a la consulta a les 20.30!!!!!
El metge bastant repel·lent, i em va dir que era absurd fer una FIV si no curava els poliquístics (jo no sé, però a mi sempre m'han dit que els poliquístics no es curen...).
Total que em farà un "xequeo" complert d'hormones i que les intentarà ajustar totes per aconseguir que no em calgui fer RA! I que creu que em puc embarassar de forma natural quan tingui les hormones sota control...
Demà tinc analítica i prova de glucosa, demà passat prova d'esforç i metabolisme, dilluns electrocardiograma i dimarts eco vaginal, un "completo".
A partir d'aquí em medicarà segons vegi, ja que el que va veure a les analítiques sobre la tiroides em va dir que era normal, ja que la tiroides fa molts pics durant el dia i per això no vol dir que sempre estigui malament.
M'ha dit que estarem uns 3 o 4 mesos i llavors, segons vagi la cosa, ja parlarem de FIV o no...
Cada cop es fa la cosa més llarga i jo ja estic bastant desesperada i desanimada... potser com que el metge no em va dir el que volia sentir, per això m'he ofuscat tant... però avui, anat-hi pensant, potser té raó. Primer he d'estar bé jo, i després ja farem nens... (i és que em va dir que puc tenir problemes cardiovasculars!!!!)...
Doncs res, anar esperant i un dia o altre ja arribarà...
Imatge
Imatge
Morty

EntradaAutor: Morty » dv. set. 27, 2013 3:16 pm

Ei Shinyday!

Doncs la fsh i la lh no m'ho han mirat mai. Just la setmana passada em vaig fer la analítica i suposo que quan tingui els resultats ho podrem veure.

A veure si aviat podem posar fil a l'agulla però ja ens han dit que fins passat Nadal res de res...
Imatge
Imatge
Morty

EntradaAutor: Morty » dt. oct. 01, 2013 8:45 am

Shinyday... em sento una mica estafada amb tot plegat... he perdut el temps durant més de 2 anys i ara resulta que serà un endocrí qui em treurà el problema... té nassos tot plegat. M'estic plantejant de canviar de gine!
Imatge
Imatge

Torna a “Quan les coses no van bé”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::