Fer la pipa
Fer la pipa
Hola a tothom!
La Martina està a punt de fer els 3 mesos. Ara fa un parell de setmanes que investiga les seves mans posant-se-les a la boca. Ara ha trobat fer-se la pipa i això li calma. Ho utilitza molt quan té son.
Em van dir que seria dolent perquè treure una pipa és més fàcil que treure un dit (evidentment).
Fem LME i quan he intentat posar-li pipes a la boca sempre les ha rebutjat. En alguna ocasió ens l'ha agafat però molt poca estona. M'han dit que si fes biberó potser seria més fàcil que agafés les pipes.
Com podeu veure, sempre és "m'han dit", ja que al ser mare primerenca sempre tenim molts dubtes.
Com faríeu perquè no fes la pipa?
La Martina està a punt de fer els 3 mesos. Ara fa un parell de setmanes que investiga les seves mans posant-se-les a la boca. Ara ha trobat fer-se la pipa i això li calma. Ho utilitza molt quan té son.
Em van dir que seria dolent perquè treure una pipa és més fàcil que treure un dit (evidentment).
Fem LME i quan he intentat posar-li pipes a la boca sempre les ha rebutjat. En alguna ocasió ens l'ha agafat però molt poca estona. M'han dit que si fes biberó potser seria més fàcil que agafés les pipes.
Com podeu veure, sempre és "m'han dit", ja que al ser mare primerenca sempre tenim molts dubtes.
Com faríeu perquè no fes la pipa?
Re: Fer la pipa
Hola Bacilos,
el meu peque quan tenia el temps de la teva nena també va començar a fer la pipa. De fet, no és dolent. Està començant a investigar i ha trobat algo que la relaxa. Jo no li donaría gaire importància i deixaria que fós ella mateixa qui ho deixi de fer (el meu només ho va fer uns mesos). Evidentment, no li reforçavem aquest hàbit, és a dir, no li ficaba el dit a la boca expressament però tampoc li donaba gauire importància quan ho feia i ell solet ho va deixar de fer quan es va cansar.
Respecte al xumet, jo no la forçaria. Si t'el rebutja ja t'està dient que no el vol. No la forcis perquè al final si que el voldrà i quan tingui tres anys li voldràs treure i vindran els problemes jeje.
El meu va portar xumet 4 mesos per dormir, desprès va començar a llençar-lo i no li vam posar més (i feiem lactancia artificial). Ara amb dos anyets no sabem que és això de les rabietes perque no tenen el xumet (ens sabem d'altres rabietes però, jejeje).
No sé... obviament, és només la meva opinió.
el meu peque quan tenia el temps de la teva nena també va començar a fer la pipa. De fet, no és dolent. Està començant a investigar i ha trobat algo que la relaxa. Jo no li donaría gaire importància i deixaria que fós ella mateixa qui ho deixi de fer (el meu només ho va fer uns mesos). Evidentment, no li reforçavem aquest hàbit, és a dir, no li ficaba el dit a la boca expressament però tampoc li donaba gauire importància quan ho feia i ell solet ho va deixar de fer quan es va cansar.
Respecte al xumet, jo no la forçaria. Si t'el rebutja ja t'està dient que no el vol. No la forcis perquè al final si que el voldrà i quan tingui tres anys li voldràs treure i vindran els problemes jeje.
El meu va portar xumet 4 mesos per dormir, desprès va començar a llençar-lo i no li vam posar més (i feiem lactancia artificial). Ara amb dos anyets no sabem que és això de les rabietes perque no tenen el xumet (ens sabem d'altres rabietes però, jejeje).
No sé... obviament, és només la meva opinió.
Hola Bacilos,
Mira, jo et puc parlar de l'experiència amb la nostra nena: mai va voler saber res del xumet, i durant els primers mesos buscava desesperada posar-se dits o puny sencer a la boca. Cap als sis-set mesos va trobar els dits que la calmaven, que per cert, és ben complicada la manera com ha de posar la mà i ajuntar els dos dits necessaris, però en fi. Ha sigut sempre una nena molt nerviosa i de difícil calmar. Ah, i de biberons no en va voler saber res fins als deu mesos. Ara té tres anys i segueix fent "el traguet" quan està cansada o quan té son, és la seva manera de tranquil·litzar-se. A mi em preocupa relativament si tardarà més o menys a desfer-se d'aquest costum. És normal que sigui més fàcil retirar xumet (el nen va ser de xumet i li vam treure sense problemes als tres anys i mig), que el costum de fer la pipa amb els dits perquè els dits sempre hi seran, però he sentit tants casos de nens que, ells sols, es desacostumen de fer la pipa, que penso que la nostra tard o d'hora també ho farà. Pel que fa al problema també molt recurrent que se'ls deforma el paladar i les dents, doncs com en gairebé tot hi ha opinions i versions per a tots els gustos. No ho sé, jo et puc dir que sort en vam tindre, que es trobés aquests dos dits per xupar, perquè era una nena molt i molt difícil de consolar i en certa manera, al seu moment, ho vam veure com una salvació.
Mira, jo et puc parlar de l'experiència amb la nostra nena: mai va voler saber res del xumet, i durant els primers mesos buscava desesperada posar-se dits o puny sencer a la boca. Cap als sis-set mesos va trobar els dits que la calmaven, que per cert, és ben complicada la manera com ha de posar la mà i ajuntar els dos dits necessaris, però en fi. Ha sigut sempre una nena molt nerviosa i de difícil calmar. Ah, i de biberons no en va voler saber res fins als deu mesos. Ara té tres anys i segueix fent "el traguet" quan està cansada o quan té son, és la seva manera de tranquil·litzar-se. A mi em preocupa relativament si tardarà més o menys a desfer-se d'aquest costum. És normal que sigui més fàcil retirar xumet (el nen va ser de xumet i li vam treure sense problemes als tres anys i mig), que el costum de fer la pipa amb els dits perquè els dits sempre hi seran, però he sentit tants casos de nens que, ells sols, es desacostumen de fer la pipa, que penso que la nostra tard o d'hora també ho farà. Pel que fa al problema també molt recurrent que se'ls deforma el paladar i les dents, doncs com en gairebé tot hi ha opinions i versions per a tots els gustos. No ho sé, jo et puc dir que sort en vam tindre, que es trobés aquests dos dits per xupar, perquè era una nena molt i molt difícil de consolar i en certa manera, al seu moment, ho vam veure com una salvació.
Moltes gràcies per les vostres paraules. Ajuda a conéixer altres casos. 
- carbasseta
- :: zebra

- Entrades: 1042
- Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
- Contacta:
bacilos, jo tb et puc parlar de la nostra experiencia. l'aina tb va començar a fer la pipa i la gent era mooolt pesada, amb el q al final em ratllava. un dia, parlant amb una doula vaig arribar a la conclysio q quan feia servir el dit per experimentar, doncs endavant, pero quan a mi em semblava q ho feia per calmar-se li oferia el pit i em va funcionar, o almenys m'ho va semblar. ara no fa ni pipa, ni xumet.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/

http://instintmaternal.blogspot.com.es/

Moltes gràcies per les teves paraules carbasseta!
La Martina continúa posant-se el dit a la boca però fa molt poca pipa, és a dir, se la posa més per experimentar.
Hem anat insistint amb el xumet i ara l'accepta una mica més. Estem contents!
Gràcies pel vostre recolzament!!!
La Martina continúa posant-se el dit a la boca però fa molt poca pipa, és a dir, se la posa més per experimentar.
Hem anat insistint amb el xumet i ara l'accepta una mica més. Estem contents!
Gràcies pel vostre recolzament!!!

La Clara té dos anys i mai va voler xumet. Fa pipa des de ben petita i no hi ha hagut manera de fer-la canviar d'opinió, aixi que no hi hem donat gaire importància. El pediatra ens va dir que tenia el paladar raret o algo aixi, però que no ho atribuïa a que fes pipa perquè podia ser un tema genètic (deu ser que em va mirar les dents a mi
), aixi que deixem que ella mateixa decideixi! 
), aixi que deixem que ella mateixa decideixi! 

28/09/2010: TE +!
17/01/2011: ÉS UNA NENA!!
02/06/2011: La Clara ja és aquí!!
El post de la Clara!! viewtopic.php?f=91&t=22771
leta suposo que si el nostre bebé vol fer-ho i no trobem cap altre substitut que vulgui, no hi haurà més remei que acceptar-ho, oi?
De moment, la Martina continua fent-ho, però no més del què em començaria a preocupar. Anirem controlant...
De moment, la Martina continua fent-ho, però no més del què em començaria a preocupar. Anirem controlant...
Bacilos, jo vaig anar provant amb el xumet i res, l'escupia i au, a fer pipa! És la seva manera de tranquil•litzar-se, no hi podem fer res... Té el dit bonyegut però vaja, no crec que als 15 encara se'l xupi!!
Pitjor sóc jo, que encara em mossego les ungles!!

leta ha escrit:Bacilos, jo vaig anar provant amb el xumet i res, l'escupia i au, a fer pipa! És la seva manera de tranquil•litzar-se, no hi podem fer res... Té el dit bonyegut però vaja, no crec que als 15 encara se'l xupi!!![]()
![]()
![]()
jajaja doncs vigila que et menjaràs els dits!
Ara mateix s'ha dormit amb el dit a la boca, però no fa gaire estona la pipa.
Sabia dels problemes per arreglar la boca amb ortodòncia però no sabia lo del dit bonyegut....
Porto un parell de setmanes que no em menjo les ungles i ni jo m'ho crec!!
Tampoc t'espantis!
Que al dit no li passa res, només que te com un "callo" de tan xuclar!
I pel tema ortodòncia... Jo era de xumet i en vaig haver de portar!
Tampoc t'espantis!
Que al dit no li passa res, només que te com un "callo" de tan xuclar!

leta ha escrit:Porto un parell de setmanes que no em menjo les ungles i ni jo m'ho crec!!![]()
![]()
Tampoc t'espantis!Que al dit no li passa res, només que te com un "callo" de tan xuclar!
![]()
jajaja Felicitats leta!!!!
Bé, anirem controlant...
hola noies,
al meu tot li va bé, teta, dit xumet...
A mi el tema dels xumets no m'agrada massa i només li poso quan fem viatges llargs en cotxe, que clar amb el cinturó no li puc donar teta.
A mi el pediatra em va dir que ara utilitzen el dit per ajudar a empassar la saliba, i el meu amb mitja hora és capaç de mullar-se tota la semarreta de dalt a baix!! Així que no li trec el dit.
El meu és un troç de pa que casi no plora i quan veig que fa la pipa amb molt entusiasme vol dir que té gana, li dono el pit, i casi sempre s'adorm en acabar.
Ai, quina sort que tenim amb aquest nen tant bo!!!
al meu tot li va bé, teta, dit xumet...
A mi el tema dels xumets no m'agrada massa i només li poso quan fem viatges llargs en cotxe, que clar amb el cinturó no li puc donar teta.
A mi el pediatra em va dir que ara utilitzen el dit per ajudar a empassar la saliba, i el meu amb mitja hora és capaç de mullar-se tota la semarreta de dalt a baix!! Així que no li trec el dit.
El meu és un troç de pa que casi no plora i quan veig que fa la pipa amb molt entusiasme vol dir que té gana, li dono el pit, i casi sempre s'adorm en acabar.
marta_mum ha escrit:hola noies,
al meu tot li va bé, teta, dit xumet...![]()
![]()
![]()
Tens un bon Jan Marta!
jejeje a la Martina també li hauré de posar un antibabes aviat!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |