A quina hora van a dormir?

Els hàbits de dormir.
Falca
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dt. gen. 10, 2012 11:12 am

A quina hora van a dormir?

EntradaAutor: Falca » dv. abr. 05, 2013 5:15 pm

Hola marones, la meva nena avui ha fet 4 mesos i hem tingut visita al pediatre i ens ha mig clavat la bronca amb els horaris... us explico i a veure com ho feu vosaltres.
Al vespre fem bany alla a les 7.30-8.00, tot seguit menja i alla a les 9 sopem nosaltres, just despres de sopar la poso al pit (al menjador) i quan dorm que potser son les 11 cap al llit toes dues.
El problema ha vingut que fa dos dies que despres de sopar jo la poso al pit i comença a remugar, no vol pit ni xumet, fins que acaba plorant desconsoladament 2 hores fins que cap a les 12
cau rendida i s'adorm. Aixi que li hem comentat al pediatre per veure si fos algun "problema"fisic, tipus otitis, mala digestio, ja que aquesta rutina ens havia anat molt be i la nena a la nit quan es desperta li dono el pit estirades i continua dormint als 5 minuts fins les 9 del mati, i l'unica cosa que se li acudeix dir es que aquests horaris no li agraden i que ha d'anar a dormir a les 8.30...
Pero si la nena ja dormia fins fa dos dies a les 9.30-10 aixo si al sofa amb mi i el pit, jeje...no entenc el canvi tan brusc que ha fet...
Com ho feu vosaltres?
Perdoneu el rotllo, pero es que m'ha deixat ben descolocada la "solucio" que m'ha donat, a mes fent collit ella vol estar amb la mama...per cert no li he dit lo del collit perque segur que ens les hauriem tingut, jeje...
Imatge

Imatge
jpc
:: granota
Entrades: 244
Membre des de: ds. gen. 12, 2013 11:08 am

Re: A quina hora van a dormir?

EntradaAutor: jpc » dv. abr. 05, 2013 6:23 pm

Hola Falca,

primer de tot jo li diria al pediatre que no n'ha de fer res de l'hora en que s'en va a dormir la teva filla jeje. Ho sento, però és que em fa una ràbia que les pediatres donin consells o impossin el que em de fer amb els fills (i que no siguin qüestions mèdiques, és clar). A veure, perquè a d'anar a dormir a les 20:30 i no a les 22:00? En fi...

Respecte al tema del canvi de la nena, si el pediatre ja ha descartat motius mèdics com la otitis, etc. jo no li donaria gaire importància i esperaria a veure que fa ella els propers dies. Vull dir que els bebés canvien molt i potser abans li agradava aquesta rutina i ara te'n comença a fer un altre. El meu fill, amb 18 mesos ha passat per 5 o 6 etapes de maneres de dormir: en braços, al llit amb mi, al bressol sol, al seu llit, ara al sofa i cantant cançons, etc. Ah!! Ell sempre ha anat a dormir al voltant de les 10 de la nit, i no el facis anar abans perquè et menja!!

Doncs lo dit, a veure que va fent aquests dies, respecta el seus horaris que ella millor que ningú sap quan vol dormir i si està feliç i contenta dons ja està!!
Imatge
ISASF
:: peixet
:: peixet
Entrades: 289
Membre des de: dt. des. 07, 2010 7:52 am

EntradaAutor: ISASF » dv. abr. 05, 2013 6:36 pm

Que fort... a veure que t'ho diguin per un nen o nena que ja te 12-18 mesos i te horari de guarde.. i tal.. ho entenc! Pero un bebito de 4 mesos!!! Vamooos!!

La meva nena te 15 mesos, i m'encantaria que dormis a les 9.. perque el germa ho fa aixi (te 4 anys), i cap les 9- 9.15h començo a dir.. anem a dormiiirr...
i aixi jo tindria una mica mes de temps "lliure" a les nits (per planxar, endreçar...jejeje, mira quin temps lliure) ( o per veure la tv si vull, o llegir)....
Pero no!! fa com tu... anem a dormir, quan la mama marxa al llit... la poso amb mi, i quan ja esta adormida la poso a la seva habitacio.

I esta mes sana!! jiji...
Noies, no en feu cas als pediatres, segons com... em refereixo en aquestes coses... la vida son etapes... no pateixis, que ja caura cansada quan sigui mes grandeta.. quan tingui horaris...

Petons marona!
isa sf
mishka
:: gosset
:: gosset
Entrades: 458
Membre des de: ds. maig 14, 2011 4:55 pm

EntradaAutor: mishka » dv. abr. 05, 2013 7:34 pm

Les meves tenen 6 mesos i sempre les hem posat a dormir a les 20 h. aprox, i de moment bé.
2010:3 IA(-);juny 2011:1a FIV,avort.9 set.;febrer 2012:2a FIV+DGP(02/02/12=transfer);16/02/12:beta +
24/02:Són DOS!!; 09/12: dues princeses amb nosaltres.
05/13: a pel 3r! no ha pogut ser.
Vesnà
:: lleona
:: lleona
Entrades: 931
Membre des de: dv. març 26, 2010 10:25 am

EntradaAutor: Vesnà » dv. abr. 05, 2013 7:48 pm

Hola!!!

Jo només tinc un fill i no conec gaires més nens, però suposo que cada nen és un món... I també cada família té la seva organització. Ara bé, reconec que, a casa nostra, canviar els hàbits de son va ser la clau de l'èxit. Amb un altre nen potser no hauria funcionat, qui sap...

Ja no ho recordo (sembla mentida :content: ), però diria que va ser cap als 3 mesos, que vam començar a fixar una rutina al vespre. A quarts de vuit banyera, sopar i dormir. "Dormir" volia dir anar a l'habitació, a les fosques, encara que estigués desvetllat, i relaxar-lo: cançons, moixaines, petons... De vegades s'adormia a coll, però normalment el deixava mig endormiscat al bressol (quan anava passat de voltes això era impossible!) i al cap d'una estona s'adormia. No sé si va ser casualitat, però també va començar a allargar les tirades...

Ara té cinc mesos i em sembla que, ni que volgués, no el podríem fer aguantar. Se'n va a dormir a quarts de 9 i es lleva a les 7 o quarts de 8 (acostuma a fer una paradeta, però de seguida es torna a adormir).

D'això del pediatra, què voleu que us digui... Hi ha molta gent que s'indigna quan el seu pediatra els dóna consells i després corren a comprar llibres d'altres pediatres (Carlos González i companyia...) que no han vist ni veuran el seu fill mai a la vida.
http://www.fertilityfriend.com/home/332210
Imatge
... i tres foradets a l'ànima.
A la quarta va la vençuda!
Imatge
carbasseta
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dv. abr. 05, 2013 9:30 pm

Hola!
l'aina al principi tambe s'adormia al menjador amb mi i la portava al llit, pero va començar a "voler participar" en el sopar, es a dir, es girava, deixava de mamar, es queixava... i vam canviar la rutina. quan començava aixi anavem les dues a l'habitacio amb el llum molt baixet a relaxar-nos. jo crec que comencen a ser conscients del q els envolta i els interessa mes que el pit i el dormir, per aixo cal baixar estimuls.

respecte a horaris, cadascu que faci el que cregui raobnable mentre els petits facin les hores que els toca. i una cosa es demanar consell i una altra ben diferent es que ens renyin per fer les coses diferents del que pensen certs pediatres.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Tutty29
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dv. abr. 05, 2013 10:33 pm

Amb 4 mesos es molt petit per seguir uns horaris.
El meu nen te 15 mesos, el banyo a les 19:00, sopa a les 19;30, bibi a les 20;30 i a les 21:00 a dormir, el porto al nostre llit fins que s'adorm( jo em quedo al seu costat fins que s'adorm), fem collit. A la matinada li canvio el bolquer i dorm fins les 08;30 o 09;00.
Falca
Entrades: 363
Membre des de: dt. gen. 10, 2012 11:12 am

EntradaAutor: Falca » ds. abr. 06, 2013 9:26 am

Gracies noies, veig que hi ha de tot, i com que cada nen es un mon...
Estic contenta perque ahir mes o menys va tornar la normalitat, be, la nostra normalitat, a veure si aconseguim un parell de dies mes aixi i despres intentare posar-la a dormir al llit quan agafi el primer son entre 9 i 10, a veure si no es desperta al 5 minuts , jeje... si ho aconseguim perfecte, i si no, sera questio d'esperar algunes setmanetes mes que sigui mes grandeta pels horaris.
A les que els poseu a dormir aviat, es desperten al cap de res o allarguen algunes hores?
Imatge

Imatge
bertamummy's
Entrades: 218
Membre des de: dj. oct. 11, 2012 1:19 pm

EntradaAutor: bertamummy's » dc. abr. 10, 2013 11:57 am

Hola,
Jo també penso que amb 4 mesets és molt petita per necessitar horaris..... Però us explico la meva experiència.....
La meva filla fins els 3,5 mesos va anar sense horaris, la última toma la feia cap a les 22.30 i llavors la posavem a dormir al seu llitet.
Però haig de dir que a partir que vaig començar a treballar.... cap els 4 mesos vam centrar-nos una mica més en intentar marcar un hoarari que pogués anar-li bé.... Vam començar a fer 19,30 banyera, 20h bibi i 20.30(maxim) dormir..... I ens ha anat de conya!!! Dorm del tirón les seves 10 horetes!!!
Els primers mesets sovint teníem vespres moguts, de plorar i plorar i fins i tot no voler pit.... i jo ara .... veient com anem de bé, sempre m'ha quedat el dubte de si el que tenia era son i no ho sabíem notar!!! zz:-)
bertian
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dj. abr. 11, 2013 8:23 am

Mira, jo crec que cada nen és un món i que a partir d'aquí tothom fa el què pot i el què li va millor adaptant-se a la criatura.
Sí que crec que és bo instaurar uns hàbits, però si el teu fill com la meva filla no és de dormir, per molt que el portis a dormir a les 8:30 et dirà que dormis tu! Jo em pensava que quan la Berta comencés a caminar i es cansés més dormiria més, però res de res, és així! Ella fins a partir de les 22:00 no s'adorm, no ho intentis, és inútil!! encara que estigui cansada...
A mi la infermera de pediatria un dia em va preguntar: "i tu, ets de bon dormir?" i li vaig dir que no, que no ho set mai, ni de nena ni ara, i em va dir doncs ja ho tens... els temperaments s'hereten bastant... no ho sé, però en el meu cas coincideix!
Jo no m'hi amoïnaria, és molt petit encara i amb aquest tema es produeixen molts canvis a mesura que es van fent grans!!!
I jo també penso que els pediatres, EN GENERAL, es posen massa amb aquestes qüestions... (és la meva humil opinió, que no se m'ofengui ningú!!)
nargemsa
:: puça
:: puça
Entrades: 27
Membre des de: dg. març 24, 2013 8:49 am

EntradaAutor: nargemsa » dt. abr. 16, 2013 8:25 pm

el meu nen té 2 mesos i mig. ni he intentat fer horaris...fem collit i és impossible que s'estigui sol al llit, o acompanyat si jo no dormo tb. hem probat a veure algun capítol al llit mentre li dono teta. el nen s'adorm, però quan es desperta, si jo no estic estirada per dormir, o no hi sóc pq he marxat al menjador a veure si aguanta, es desperta i plora. fer collit és pràctic per la teta, però suposo que el nen s'acostuma a estar acompanyat i no en sap d'estar-se sol al llit...
foseta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 169
Membre des de: dc. set. 12, 2012 11:18 am

EntradaAutor: foseta » dj. abr. 18, 2013 6:19 am

Doncs la meva té 6 mesos i mig i només s'adorm quan li donc el pit. La poso al seu bressolet enganxat al notres llit i fins les 4am. Aprox que es desperta per menjar i continuar dormint amb nosaltres.
mdemare
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » dj. abr. 18, 2013 11:12 am

Es molt petita encara per aquests consells de nens grans. A la gent se li oblida que els bebés tenen un altre ritme.
Jo et diria que observis a la teva filla, cada nen té diferents necessitats. Per exemple el meu amb 6 mesos va començar a necessitar dormir a partir de les 8. I no vaig fer res, va ser ell solet. Quan va començar a gatejar el son va començar a ser més inquiet (dormir? Quina perdua de temps!) i havia de tancar les llums i posar musica relaxant.
Ara vol anar de cachondeo a l'hora de dormir. També degut al canvi d'hora em endarrerit l'hora de dormir a les 9. I quan arriba he de tancar les llums de casa i pare i germans s'han d'amagar, fem una volta per casa per veure que no hi ha ningú...
Cada etapa té lo seu i anireu trampejant amb ell.
El tema dels plors... Dons no sé si es que no vol anar a dormir o li fa mal res, això si que no et puc aconsellar.

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::