No hi ha forma amb la fruita!!! En fa un drama

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Connie
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dl. nov. 21, 2011 8:51 pm

No hi ha forma amb la fruita!!! En fa un drama

EntradaAutor: Connie » dj. gen. 10, 2013 4:19 pm

Hola el meu fill de 5 mesos pren la papilla de fruita per berenar, l'hi poso pera, poma i platan, el suc de mandarina ja el descarto totalment pel gust acid.
He probat ficant una mica de cereals i de llet i no hi ha forma tampoc, no la suporta, i es passa tota l'estona plorant, és un autentic drama i per nosaltres que no aconseguim avançar!!!

Alguna solució - recomanació??
anny
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 320
Membre des de: dv. oct. 03, 2008 10:19 am
Contacta:

Re: No hi ha forma amb la fruita!!! En fa un drama

EntradaAutor: anny » dj. gen. 10, 2013 4:53 pm

No et preocupis... no és l'únic que no li agrada la fruita... la meva al principi de les papilles li agradaven, després va passar una temporada que la fruita no la volia ni en pintura... i ara, amb 2 anys en torna a menjar... tu ves oferint-li però pensa que en 5 mesos la fruita és complementaria...el més important és la llet...
Tutty29
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dj. gen. 10, 2013 5:40 pm

El meu farà 1 any i la fruita no li agrada gaire, no el forçu a menjar.
Connie

EntradaAutor: Connie » dj. gen. 10, 2013 6:13 pm

Hola gràcies pels vostres comentaris!

la veritat és que a vegades és desesperant. Nosaltres fem lactancia artificial i la pediatra ja ens va dir que a partir dels 4 mesos que comencessim amb les papilles de fruita. I jo ja temo la verdura als 6 mesos, enfi!
Doncs faré el que em comenteu introduir per exemple una fruita sola, i barrejarla una mica amb llet i aviam que passa...

lhi domaré avui abans de dormir aviam que passa! Ja us ho explicaré!
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dj. gen. 10, 2013 7:01 pm

Tot i que facis LA, no pateixis si no es menja bé la fruita, encara és molt petit i el que realment necessita és la llet, ves provant, però sense forçar i amb molta paciència.
EMAMI
:: cèrvol
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

EntradaAutor: EMAMI » dj. gen. 10, 2013 7:26 pm

Hola! A mi em passa el mateix!!
La meva filla té sis mesos i fins ara hem fet LM.
Fa uns dies que hem començat els cereals al matí i encara...però amb la fruita li agafen unes ganes de vomitar..he provat de tot. Poma, pera i platan per separat, amb suc de taronja, sense, amb cereals, barrejades...i res...no hi ha manera.
Ha perdut una mica de pes perquè amb el pit no en té prou ja però no vol res més...i a veure quan introduim la verdura...ja tremolo...
Em podeu ajudar?
Gràcies!!
dinser
Entrades: 1574
Membre des de: ds. des. 20, 2008 7:39 pm

EntradaAutor: dinser » dj. gen. 10, 2013 7:37 pm

Connie hi ha molts nens que els hi costa menjar la fruita. Jo et recomanaria posar-hi a banda del que ja hi poses, galetes sense gluten i llet condensada o llet d'ametlles ( l'Almendrina de tota la vida).

Molta sort!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
sargantana:28
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

EntradaAutor: sargantana:28 » dj. gen. 10, 2013 7:44 pm

A la meva al principi tampoc li agrada la fruita, feia cares de fàstic però no plorava ni es resistia ni res i jo li anava donant mica en mica i arribava un moment q sempre me la vomitava tota així que al cap d'uns dies vaig decidir que li deixava de donar durant una setmana. Quan vaig tornar-hi li donava unes quantes cullerades i després un bibe fins que s'hi va anar acostumant. No és que li encanti però se la menja i jo li vaig variant, uns dies fruita barrejada, altres una fruita sola, altres en compota, i ara q ja té 8 mesos li poso tb iogurt o galeta....
La verdura li va encantar des del primer dia i no vegis els plats que es menja. Tb penso que potser amb la verdura q li agradava va aprendre a notar-se aliment més pastosos a la boca i a menjar amb cullera.

Molta paciència!
Inda
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

EntradaAutor: Inda » dj. gen. 10, 2013 8:17 pm

CONNIE, jo també et recomano fruita d'una en una i paciència. Com bé tan dit la finalitat és tastar. L'aliment bàsic és la llet i anar fent, tot i que els pediatres ens poden posar d'alló més nervioses am
idees de fa 30 anys...que no és que nosaltres sabe més...és que ho diu la OMS i la Associaió Espanyola de Pediatria...

Jo vaig començar amb el plàtan i fàstics. Doncs res, una cullerada i punt. I anava alternant amb altres fruites cada dia (al principi potser una o dues cullerades). Ara debora literalment el plàtan, ja sigui aixafat o rossegant. Mica en mica!!

EMAMI, no sé si et podré ajudar, però que perdi pes no és perque no mengi fruita. Si el pit li ha anat bé fins ara, hauria de continuar igual! Al cap i a la fi la fruita és aigua amb vitamines, el que porta pes és la llet...Això sí, perquè el pit li continui anant bé no s'hauria de substituir cap presa de pit per AC, a no ser que estiguem a la feina, és clar ;-) El meu petit amb 8 mesos encara va tastant! Ara comença a fer un menjar sencer sense pit perquè estic fora de casa. Poc a poc i ànims!!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
pucpuc
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

EntradaAutor: pucpuc » dj. gen. 10, 2013 8:49 pm

Totalment d.acord amb la goga
No canviïs cap toma de pit per donar la fruita.
Al meu fill li pasava igual, fins que va poder menjar.la a trossos ara li encanta això si de postres per berenar no la volgut mai.
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

EntradaAutor: Maroa » dj. gen. 10, 2013 9:30 pm

Quan sigui més gran i tu en mengis, ell també ho voldrà tastar i ja veureu com poc a poc li van agradant les diferents fruites. No hi ha cap pressa!!! Tenen tota la vida per endavant.
Hadda
:: granota
:: granota
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 30, 2012 10:23 am

EntradaAutor: Hadda » dv. gen. 11, 2013 6:41 am

Connie, no desesperis, es més normal del q et pensaves que no li agradi la fruita. Jo el meu cas es al revès, quan vam començar amb la fruita als 5 mesos li va encantar i a dia d'avui encara debora els bols de fruita (ara li anem varian les fruites i li posem suc de taronja i una galeta), però el drama el va fer als 6 mesos amb la verdura i a punt de fer-ne deu li segueix fent un fàstic increible totes les verdures i cuinades a tots els estils!!!
El pediatra té apuntat al historial com cas raro que li agrada la fruita però no verdura... Es veu que sempre es al revès. Així que es normal que no li agradi.
sols dir-te que no desesperis, no cal, i son molt petits per entendre que s ho han de menjar si o si... Aniràs trobant alternatives per l'hora del berenar o aniràs descobrint ingtedients que aniran millorant la situació. La nostra ajuda va ser l'introducció del iogurt, però avanç no soportava veure com plorava, així que apartavem el plat i passavem al biberó (hem fet LA). Ànims i donali temps, segurament ens trobarem amb molts aliments que no els hi agradaran, però a mi tambè em sortiria una gran llista de menjars q em fan fàstic :-z
tacai
:: tigre
:: tigre
Entrades: 744
Membre des de: dg. jul. 31, 2011 11:50 pm

EntradaAutor: tacai » dv. gen. 11, 2013 9:15 am

fes-li en compota (al vapor), si tens la babycook al número 2, ja veuràs... a la majoria els agrada més així, queda més dolceta, i no li posis taronja, jo no li dono des del 6 o 7è mes, i no passa res!
laurita6
Entrades: 640
Membre des de: dl. nov. 30, 2009 11:09 am

EntradaAutor: laurita6 » dv. gen. 11, 2013 9:32 am

blanca cuantvem començar amb la fruita, la crua no la volia i l'hi feia compota i així si que se la menjava, ho pots probar, ara si que l'hi agrada la fruita crua de fet se la menja sola a troset i encara l'hi agrada la compota.
Imatge
Imatge
Connie

EntradaAutor: Connie » dv. gen. 11, 2013 2:02 pm

hola noies!
gràcies a totes pels vostres comentaris!

Ahir a la nit finalment lhi vaig donar una poma amb una mica d'aigua i va resultat ideal!!! Tot triturat amb la babycook i sho va pendre tot!!!! aleluiaaaaaaaaaa vem cridar el meu marit i jo ajjajajaja realment estavem molt desesperats!!!
Els proxims dies farem el mateix amb la pera i el platan aviam si resulta!!!
Que punyetero no?? aviam si se les menjarà soles i amb les altres no... en fi paciència! :-o00m

bé almeny em avançat una mica que ja és algo!
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dv. gen. 11, 2013 3:54 pm

Hola Connie

ara tot just comença a provar nous sabors. Sembla que quan ens donen "el permís" per donar-los fruita ells n'haurien d'estar encantats, però la veritat és que a molts els hi costa acceptar nous gustos i sobretot, noves textures.

No deixes d'oferir-l'en, mai forçant-la, i ja veuràs que tot i que sembli que una fruita (verdura o el que sigui) no l'agradi a la llarga l'anirà acceptant (sempre hi ha excepcions, es clar..)
La primera setmana potser farà ganyotes, la segona una cullerada o llepadeta i així poc a poc anirà acceptant cullerades i finalment se l'empassarà tota.
No tinguis pressa... dóna-li temps :ok: i sobretot no miris quantitats.... la que ella vulgui.... la resta lleteta.

Emami, totalment d'acord amb el que t'han dit la Goga i la pucpuc.... el meu va fer teta fins passats 2,5 anys i menjava de tot i de valent :ok: però la lleteta sempre abans o desprès dels àpats. A mesura que es van fent grans ja deixen tomes perquè ja mengen de tot, però ara tant petitets la lleteta és el principal aliment :love:
EMAMI

EntradaAutor: EMAMI » dv. gen. 11, 2013 8:42 pm

Hola noies!! Jo també us dono les gràcies!!
A la meva filla realment no li agrada la fruita!!!
Cada dia li dono mitja peça de fruita. Tot i que se que no se la menja...però així ho va probant...
Li dono pit igualment però fa un mes que no guanya pes...al contrari...i a la.guarderia no els hi menja...
Paciència...
shyla
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » ds. gen. 12, 2013 8:26 am

EMAMI a la guarderia els hi portes llet de la teva perquè en prengui i no en vol o li donen fruita i és això el que no es menja, perquè si és això últim podria ser per això que no s'engreixi, si està deixant de fer tomes...
Imatge Imatge
EMAMI

EntradaAutor: EMAMI » ds. gen. 12, 2013 10:22 am

A la guarderia li donen papilla de cereals amb llet de continuacio ja que amb el sacaleches no hi ha manera de que em tregui llet...i en menja poca...
Gimmy&Anna
:: papallona
:: papallona
Entrades: 109
Membre des de: dg. oct. 23, 2011 11:59 am

EntradaAutor: Gimmy&Anna » ds. gen. 12, 2013 1:08 pm

Totalment d'acord amb la Maroa. Tenen tota una vida per endavant! Alguns pediatres i la societat en general ens fan correr massa i ens posen pressió per anticipar les coses. El mateix nen/a quan està preparat, ja dona senyal i mostres d'interès pel menjar sòlid, i això normalment no passa abans dels 6-7 mesos, ja que encara no tenen l'habilitat manual per agafar trossets de menjar. Ja veuràs com poc a poc la fruita li anirà agradant sobretot quan se la pugui menjar per ell solet a trossets, o amb la cullera.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::