Jocs de construccions

Gatejar, caminar, correr i saltar.

rossetona
:: rateta
Entrades: 160
Membre des de: dt. nov. 06, 2012 11:48 am

Jocs de construccions

EntradaAutor: rossetona » dt. nov. 27, 2012 8:50 am

Bon dia.

Acabo d'escriure que al rossetonet li encanta jugar a fer veure que té pipi i caca. El que no li agrada tant és jugar a les construccions. De tant en tant, fa torres, però, ni molt menys, és el seu joc preferit. Suposo que deu ser normal i una qüestió de gustos, però sempre he llegit que als nens els encanta fer torres i construccions. A algú li passa també? Són fases en el joc del nen? Gràcies, guapes.
Imatge

Imatge
Nenufar
:: granota
Entrades: 230
Membre des de: dt. jul. 19, 2011 8:46 am

Re: Jocs de construccions

EntradaAutor: Nenufar » dt. nov. 27, 2012 9:51 am

El meu quan tenia l'edat del teu li encantava que jo fés torres i ell les destruïa... va ser passats els dos anys i encara ara que s'entreté molt fent construccions ben xules... i sorprenents!!
Paciència... hi ha nens que potser ho fan més d'hora i altres més tard, però ja li arribarà el moment.
Imatge
Imatge
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

EntradaAutor: jllt » dt. nov. 27, 2012 10:39 am

Hola,

Suposo que no a toooooooots els nens del món mundial els agrada jugar a tooooooooooooooot: construccions, plastilina, pintures, puzzles, cotxes, trens... Hi ha una infinitat de jocs, de diversions i d'entreteniments i perquè en general es considera que els jocs de construccions són molt atractius per a la canalla, no vol dir que ho siguin per a tots ells, o no a les mateixes edats. El meu nen té tres anys i mig i quan era més petit no en feia cap mena de cas, a les construccions. Al principi em va preocupar i tot, per allò que sembla que tots els nens s'ho passen pipa fent torres i fent-les caure a terra, però vaig pensar que tampoc era greu, que no li agradés jugar a una de les moltíssimes coses que té per casa. Ell s'entrenia molt temps en posar formes diverses pel seu forat corresponent. O també, per exemple, fins ara que ha començat P3 no tenia cap mena d'interès en dibuixar ni pintar. Ara en canvi es passa el dia pintant dibuixos i dibuixant sols i quadrats. La nena té dos anys i mig i no fa cap mena de cas a les nines, i lo de passar-se llargues estones intentant col·locar la peça al seu forat no li ha agradat mai, és més nerviosa i impacient. Cada nen és un món, tenen cinquanta mil coses amb què distreure's, és normal que facin més cas d'unes i no en facin tant d'altres, i com que tenen molt temps per endavant, tenen també molt temps per jugar amb tot. Que no hi jugui ara no vol dir que d'aquí a dos mesos sigui l'únic a què vulgui jugar.
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

EntradaAutor: Menudeta » dt. nov. 27, 2012 1:51 pm

la meva té quasi dos anys i els jocs de construcció han servit per tirar les peces per tot arreu. Mai ha jugat, si jo li faig la tira i ja està, i no li dedico massa temps la veritat! li agrada més possar coses a dins, estirar llaços i fils, cremelleres,...
Alexita012
Entrades: 239
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 1:19 pm

EntradaAutor: Alexita012 » dt. nov. 27, 2012 8:15 pm

Hola noies! Jo no soc mami, però sóc senyu jiji i la veritat és que cada nen és un món i fins i tot amb una mateixa joguina cadascú juga d'una manera diferent així que no pateixis, que quan menys t'ho esperis estarà fent torres encara que potser faci servir els tetrabricks de llet enlloc de les peces de construcció seves ;)
Imatge
rossetona

EntradaAutor: rossetona » dc. nov. 28, 2012 9:01 am

Moltes gràcies per les vostres respostes, noies. La veritat és que el meu, moltes vegades, mira com faig o fem una torre i ve a destrossar-la. Si ens hi posem i l'insistim (no sempre funciona), col·labora posant´-hi peces, però no sempre està molta estona. Ell es passa temps amb els cotxes, "llegint" (mirant, més aviat) llibres, ballant amb música i escoltant els sons que fan els animals (té una joguina que el repta a esbrinar quin animal fa un determinat soroll). Mai no m'hagués imaginat que seria una mare tan patidora... uff, quin patiment... :content: :content: :content:
Imatge

Imatge
coliflor
:: puça
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: dv. abr. 13, 2012 3:39 pm

EntradaAutor: coliflor » dc. nov. 28, 2012 2:18 pm

Aaaaisss mames, si que en som de patidores, si....
Rossetona, el meu té la mateixa edat que el teu i si que fa construccions, però per exemple, aixó de mirar (dic mirar, no llegir) un llibre no ho fa, sinò que passa les pàgines ben ràpid ràpid que no tinc ni temps d'explicar-li què fa el gall i aacaba fotent-se'l a la boca..hi ha trossos de llibre per tota la casa,,,així que tema ''cultura general'' la deixo per més endavant...a part que m'és tant frustrant preguntar-li ''què fa la vaca???´´ i que em contesti ''grrrrruuaarrrrrrr''(com fa un lleó)....
rossetona

EntradaAutor: rossetona » dj. nov. 29, 2012 10:08 am

Coliflor. No t'imaginis un nen "llegint" o mirant molt detingudament, nooo... ell mira 5-10 segons cada pàgina i aleshores canvia. Abans de canviar, nomena les coses que ell identifica i que sap dir. Crec que cada un dels nostres nens té destresses per diferents coses. Al teu se li donen bé les construccions, al meu li agraden els llibres i, sobretot, els cotxes. El que em fa molta gràcia és que agafi un coixí o una capsa de cartró, s'hi posi a sobre i faci veure que condueix un cotxe. Em parteixo... Aix, que graciosos que estan a aquesta edat... i nosaltres patint! <:-) <:-) <:-) <:-)
Imatge

Imatge

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::