Com i quan li heu dit que tindrà un germanet?

Rabietes, gelos, egoisme..

mandarina81
:: puça
Entrades: 49
Membre des de: dc. març 10, 2010 5:53 pm

Com i quan li heu dit que tindrà un germanet?

EntradaAutor: mandarina81 » dt. nov. 20, 2012 10:55 am

Hola noies!
No he trobat cap post obert, i m'ha estranyat (segurament hi deu ser i no l'he sabut veure).Tinc una filla de 2 anys i 2 mesos i estic embarassada de 13 setmanes!!! Ens fa molta il·lusió dir-li a la nostra filla, però no sé ni com ni quan fer-ho. D'una banda m'han comentat que a aquestes edats se'ls fa molt llarg un embaràs i que és millor dir-ho més endavant. Però a mi em sap greu, perquè veig que pesca coses, i no vull que sigui conscient que hi ha alguna cosa que li amaguem. Tampoc m'agradaria que ho acabés sabent per converses amb d'altra gent. Crec que si ho volem viure d'una manera natural i feliç, no li hauríem d'amagar i deixar que se n'assabentés ella soleta lligant caps. I si li explico ara, com li puc dir? Amb ajuda d'un conte, tal com raja?
M'expliqueu les vostres experiències? Moltes gràcies!
Nenufar
:: granota
Entrades: 230
Membre des de: dt. jul. 19, 2011 8:46 am

Re: Com i quan li heu dit que tindrà un germanet?

EntradaAutor: Nenufar » dt. nov. 20, 2012 12:30 pm

Nosaltres li anavem dient força aviat, però no n'era massa conscient. Es porten 25 mesos, per tant no tenia ni 18 mesos quan ja li comentavem, però pobret fins que no la va veure no va entendre què era allò tan "xulo" de tenir una germaneta.
Imatge
Imatge
karruxina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 143
Membre des de: dg. gen. 25, 2009 9:02 am
Ubicació: Vic

EntradaAutor: karruxina » dt. nov. 20, 2012 2:12 pm

Holaaa, nosaltres ara estem esperant la segona nena,estic de 30 setmanes, la gran te 3anys i 5 messos, i li vam dir quan ens van fer la primera eco, perque la gent ens va començar a fer regals x la peke, ella estava encantada de rebre regals per la seva germaneta. Potser la teva amb dos anyets, es algo petita, pero ho ha d'anar asimilant, així, q jo li aniria ensenyant el q tinguis per el germanet i li diria q hi ha dins teu. A la meva li encanta parlarli a travès del mèlic i cada matí i nit li diu Bon dia i Bona nit.
KaRRuXiNa
Maricel
Entrades: 28
Membre des de: ds. set. 08, 2012 6:11 am

EntradaAutor: Maricel » dt. nov. 20, 2012 3:21 pm

Hola guapa, jo aviat tindré el meu segon fill... Es portarà 23 mesos amb la primera i la veritat és que li vam dir de seguida... Més que res perquè ja veuràs que tothom li començarà a dir... "" que tindràs un germanet???" més val que li hagueu dit vosaltres primer... Fa unes setmanes vaig trobar un conte que es diu "La Laura i la panxa de la mare" i està molt bé perquè va explicant tot el procés des que els pares li anuncien que tindrà un germanet fins que neix... A ella li ha encantat el conte i cada nit ens demana que li expliquem... Crec que amb el conte ho ha entès molt millor...
Ja ens diràs com ho has fet finalment...
hiolambda
:: pantera
:: pantera
Entrades: 850
Membre des de: dc. oct. 29, 2008 8:05 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: hiolambda » dt. nov. 20, 2012 3:26 pm

Hola!!!

Nosaltres ho vam fer d'una manera semblant a com diu la Nenúfar. Quan ja de seguida ho vam dir als pares, i una mica més insistent en saber el sexe... li anàvem dient, saps que aviat tindràs una germaneta? Coses així. Pensàvem que no ho pillava, sobretot si li ensenyàvem alguna eco... Però fins i tot un dia va venir al ginecòleg amb mi i jo li anava explicant.

I també li anàvem dient, quan ja tenia la panxota... "Qui hi ha aquí dins? L'Ada..." i després ja s'ho sabia i contestava.
I un altre dia ens va sorprendre donant besitos a la panxa.
Ho vam fer d'una manera molt natural. Li explicavem tal i com ho vèiem nosaltres en aquell moment.
Els meus es porten dos anys justos i potser el dia que la va venir a veure a l'hospital va ser molt impactant amb ell. Allò de que l'Ada ja estigués fora de la panxa... però ho ha portat sempre amb molta naturalitat. És un nen que no parlava gaire en aquell temps però se'n adonava de tot i de seguida va adaptar el seu nou rol, el de germà. :ok:
Hiolambda
http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/

Imatge

Imatge

Gairebé 1000 dies alletant als meus petits!!!
Befana
:: gosset
:: gosset
Entrades: 427
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 3:11 pm

EntradaAutor: Befana » dt. nov. 20, 2012 3:30 pm

Hola, jo estic embarassada de 10 setmanes i després de la primera eco li varem dir. Ella només té 20 mesos, però la família (que es de moment qui ho sap) li pregunta que te la mama a la panxa, li diuen si vol un germanet... no sé preguntes que al cap i a la fi tampoc acaba de entendre. Penso que es millor que vegin que és una cosa natural i que serà quelcom molt xulo... l'espera con tu dies... si tingues 3 o 4 anys poder si que seria més conscient però de més petit.
A veure si et serveixen d'ajuda. I enhorabona!!!
Imatge

Imatge

POST DE LA UDANE: viewtopic.php?f=91&t=21014
laura_28
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3461
Membre des de: dt. oct. 14, 2008 10:58 am
Contacta:

EntradaAutor: laura_28 » dt. nov. 20, 2012 8:13 pm

Jo li vaig di al mateix dia i va veni a una eco i felis d veure el germanet a la tele. Ho sabia ell i la familga nñ i ara li fa ptons i sempre parladl germanet com 1mes d la familh
mandarina81
Entrades: 49
Membre des de: dc. març 10, 2010 5:53 pm

EntradaAutor: mandarina81 » dt. nov. 20, 2012 8:24 pm

Moltes gràcies a totes!!!! Com en moltes altres coses, a vegades som els grans que ens preocupem per coses que els nens accepten i viuen amb naturalitat. Demà mateix li diem! Quines ganes!!!
ELE
Entrades: 235
Membre des de: dj. gen. 16, 2014 12:34 pm

EntradaAutor: ELE » dg. feb. 02, 2014 7:42 pm

Nosaltres li vam dir quan havia passat el primer trimestre i tenia 2anys...no semblava q li interesses gaire el tema i no vam voler insistir. ..i vam donar instruccions a la familia x no atabalarla pq sels hi fa molt llarg d vegades...
La meva va prendre consciencia amb la panxa grosseta i llavors ja mes sovint parlavem del tema...del nom...de com seria...molt petita...i li parlava x melic...personalment a la guarde ens van ajudar molt tambe explicant als altres nens q la meva filla tindria un germanet...i q portaria una foto a la guarde x ensenyar el bebe
El tema el vam introduir poc a poc i sense forçar deixantla disfrutar del seu regnat d filla unica i poc a poc fentla particep
Va escollir un xumet x bebe i la primera muda...i li vam dir q quan sortis d la panxa li portaria un regalet...i estava encantada i de moment...O gelos i participa en la cura del nado posant la crema del culet...

Sort!
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

EntradaAutor: glorieta » dl. feb. 03, 2014 7:33 am

Els meus es porten tres anys i tot i que no li vam amagar mai, li vam dir de manera "formal" quan jo ja tenia força panxa. Abans del Jan jo vaig tenir dos abortaments, així que tampoc li vam voler dir massa d'hora. Recordo que el dia que li vam dir, li vam explicar son pare i jo que tenia un bebe a la panxa i que neixeria uns dies després que ell començes el cole dels grans i tal. I després de tot el rotllo, ens mira amb cara a conencentrat i ens diu: " papa, et pots apartar que no puc saltar!!!????" :p-) :p-) :p-) :p-)
I llavors miravem contes i en parlavem però si veía que en aquell moment no li interessava el tema ho deixava.
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::