Introducció de cereals... COM?!
Introducció de cereals... COM?!
Bones noies!
Ahir el pediatra ens va dir que a partir del mes que ve, el Pau tindrà 5 mesos, ja li podem donar cereals en la toma de les 9 de la nit, però avui m'han sortit els dubtes!
Li puc donar amb la meva llet?! Fins ara està en LM exclusiva.
Alguna marca en especial?! N'hi ha un munt!
Amb quina quantitat de llet he de preparar el bibe?
Moltes gràcies per l'ajuda!!!!!!
Ahir el pediatra ens va dir que a partir del mes que ve, el Pau tindrà 5 mesos, ja li podem donar cereals en la toma de les 9 de la nit, però avui m'han sortit els dubtes!
Li puc donar amb la meva llet?! Fins ara està en LM exclusiva.
Alguna marca en especial?! N'hi ha un munt!
Amb quina quantitat de llet he de preparar el bibe?
Moltes gràcies per l'ajuda!!!!!!
Re: Introducció de cereals... COM?!
ho pots fer amb la teva llet, i els cereals que recomanen són els sense gluten per començar. Marques? jo es que soc pràctica, ves provant totes les marques que tinguin al super que tinguis mes a prop sense gluten, així no s'acostuma a una sola i evites que si un dia no hi ha una marca puguis fer servir l'altre.
Hola Meirinish,
dius que el teu petit farà cinc mesos i que esteu amb LM exclusiva. Li cal de debò, prendre cereals? Els cereals són per engreixar-los, així és que si va bé de pes i amb LM creix bé, potser no li farien falta.
Pensa que la LM s'aconsella que es faci exclusiva fins als 6 mesos, és a dir, que la complementària començaria quan el teu fill entrés al setè mes de vida. La llet materna és l'aliment principal durant el primer any de vida. És quelcom que hauries de valorar.
Espero haver-te ajudat!
dius que el teu petit farà cinc mesos i que esteu amb LM exclusiva. Li cal de debò, prendre cereals? Els cereals són per engreixar-los, així és que si va bé de pes i amb LM creix bé, potser no li farien falta.
Pensa que la LM s'aconsella que es faci exclusiva fins als 6 mesos, és a dir, que la complementària començaria quan el teu fill entrés al setè mes de vida. La llet materna és l'aliment principal durant el primer any de vida. És quelcom que hauries de valorar.
Espero haver-te ajudat!
- Cabana
- :: tortuga

- Entrades: 349
- Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
- Ubicació: Al país de la Tramuntana
Hola!
Es clar que li pots fer amb la teva llet! La quantitat als sis mesos sol ser de 210ml, però potser no se l'acaba tot! Jo li dono cereals bio, de cultiu ecològic, que no porten sucres afegits. Si t'interessa en pots trobar a qualsevol herbolari o boptiga de dietètica, i tal i com t'han dit, a aquesta edat se'ls dóna sense gluten (tot i que jo amb 6 mesos tb li oferia bastonets de pa dur que porten gluten, una galeta integral ocasionalment,...i no passa res!), i hi ha força varietat!
Es clar que li pots fer amb la teva llet! La quantitat als sis mesos sol ser de 210ml, però potser no se l'acaba tot! Jo li dono cereals bio, de cultiu ecològic, que no porten sucres afegits. Si t'interessa en pots trobar a qualsevol herbolari o boptiga de dietètica, i tal i com t'han dit, a aquesta edat se'ls dóna sense gluten (tot i que jo amb 6 mesos tb li oferia bastonets de pa dur que porten gluten, una galeta integral ocasionalment,...i no passa res!), i hi ha força varietat!
Hola!
Com l´Erisco, jo també penso que si està bé de pes pot seguir fent LM exclusiva fins els 6 mesos, i per una altrabanda, t´aconsello que li donguis amb cullera i no amb biberó, per que li vagi agafant el gust a la cullera.
En quant al tipus de cereals, penso que de vegades és qüestió de fer "prova-error", és a dir anar probant marques (de moment sense gluten) fins trobar la que li agradi. Al meu nen MAI de la vida li van agradar les farinetes de cereals... never de never!!. Finalment intentava donar-li a la nit els maleïts cereals i com que no els volia ni veure al final feia teta... ben bé fins que va començar a fer peixet a la nit, que va ser força aviat...
Molta sort!!
Com l´Erisco, jo també penso que si està bé de pes pot seguir fent LM exclusiva fins els 6 mesos, i per una altrabanda, t´aconsello que li donguis amb cullera i no amb biberó, per que li vagi agafant el gust a la cullera.
En quant al tipus de cereals, penso que de vegades és qüestió de fer "prova-error", és a dir anar probant marques (de moment sense gluten) fins trobar la que li agradi. Al meu nen MAI de la vida li van agradar les farinetes de cereals... never de never!!. Finalment intentava donar-li a la nit els maleïts cereals i com que no els volia ni veure al final feia teta... ben bé fins que va començar a fer peixet a la nit, que va ser força aviat...
Molta sort!!

Hola!
com t'han dit la resta, fins els 6 mesos, si va bé de pes, no cal doanr-li. Si finalment li dones comença amb poquet (si el primer dia la fas de 210ml hauràs de llençar més de la meitat) primer unes cullerades (millor que amb biberó) i mica en mica vas augmentant.
Les pots fer amb la teva llet, però si no t'has pogut treure o no en tens, també les pots fer amb aigua després de prendre pit.
com t'han dit la resta, fins els 6 mesos, si va bé de pes, no cal doanr-li. Si finalment li dones comença amb poquet (si el primer dia la fas de 210ml hauràs de llençar més de la meitat) primer unes cullerades (millor que amb biberó) i mica en mica vas augmentant.
Les pots fer amb la teva llet, però si no t'has pogut treure o no en tens, també les pots fer amb aigua després de prendre pit.
- Gimmy&Anna
- :: papallona

- Entrades: 109
- Membre des de: dg. oct. 23, 2011 11:59 am
Són necessaris introduir el cereals si va bé de pes? Es que nosaltres no li hem donat encara (té 9 mesos). Pren molt de pit, verdures amb carn i fruita. La nostra pediatre no ens ho ha dit mai això dels cereals...
- Cabana
- :: tortuga

- Entrades: 349
- Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
- Ubicació: Al país de la Tramuntana
Gimmy&Anna ha escrit:Són necessaris introduir el cereals si va bé de pes? Es que nosaltres no li hem donat encara (té 9 mesos). Pren molt de pit, verdures amb carn i fruita. La nostra pediatre no ens ho ha dit mai això dels cereals...
No sé si son necessaris, però jo crec que es positiu que provin quantes més coses, millor, amb 9 mesos que té li pots fer provar. Els cereals son molt beneficiosos per a la salut i part de la nostra dieta des de fa mil·lenis. A més estàn en l'edat d'agafar-s'ho tot en positiu, els agrada provar-ho tot, això canvia a partir de l'any-any i poc, quan aprenen a dir no. I potser et diu no a alguna cosa que ja havia provat o potser es nega a provar coses noves. Mira, no ho sé, jo soc molt sibarita i crec que fomentar que provin un ampli ventall d'aliments (al temps que els toqui), es positiu!
Jo li vaig introduïr cereals al petit amb 5 mesos pq anàvem justos de pes, els ha tastat tots i tots li agraden. Ara estem començant a variar a les nits, alguns dies bibi de cereals (després de fer teta), d'altres li donem pa amb paó o tasta el que sopem nosaltres (si pot tastar-ho, es clar). Ell fa teta quan vol tot el dia, però això no treu que comenci a menjar "papilles", fruita ratllada o a trossos, o a xuclar i mastegar bastonets de pa!
Hola,
La meva nena té 7 mesos i acabem de començar amb la fruita. En relació a la preparació de les farinetes tinc un dubte, li vull donar amb la meva llet, puc escalfar la llet i després afegir els cereals? Com ho feu? Diuen q si escalfes la llet perd propietats... Espero les vostres aportacions. Graciesssss
La meva nena té 7 mesos i acabem de començar amb la fruita. En relació a la preparació de les farinetes tinc un dubte, li vull donar amb la meva llet, puc escalfar la llet i després afegir els cereals? Com ho feu? Diuen q si escalfes la llet perd propietats... Espero les vostres aportacions. Graciesssss
Jo vaig començar a donar els cereals amb 6 mesos i al principi els feia amb la meva llet, només vigilar que queden les farinetes més líquides que amb la LA.
Per no apurarme tant amb el tema d'extreure'm llet, la pediatra em va donar altres alternatives a la LA. Vaig començar a donar-li amb llet d'arrós (que també es cereal sense gluten, com la papilla) i va de rebé. Ara que estic introduint la vedura i no hi ha manera de que se la mengi, faig un caldet de verdures+cereals+llet d'arrós.
Per les mesures, jo no en faria gaire. Jo faig 150ml per 3 cullerades i moltes vegades no s'ho acaba.
Beth, jo escalfo la llet una miqueteta i després poso els cereals. Encara que moltes vegades els acabo donant a temperatura ambient... i se'ls menja bé.
Per no apurarme tant amb el tema d'extreure'm llet, la pediatra em va donar altres alternatives a la LA. Vaig començar a donar-li amb llet d'arrós (que també es cereal sense gluten, com la papilla) i va de rebé. Ara que estic introduint la vedura i no hi ha manera de que se la mengi, faig un caldet de verdures+cereals+llet d'arrós.
Per les mesures, jo no en faria gaire. Jo faig 150ml per 3 cullerades i moltes vegades no s'ho acaba.
Beth, jo escalfo la llet una miqueteta i després poso els cereals. Encara que moltes vegades els acabo donant a temperatura ambient... i se'ls menja bé.
Et dic que vaig fer jo:
- cereals cap als 7 mesos
- lactància materna exclusiva
- cereals fet amb el caldo de les verudres o aigua, no suportava ni em venia bé treure'm llet. També amb suc de taronja.
- De la marca Hole, més naturals.
- mamava abans de prendre els cerals.
- ni dormia més ni s'engreixava més....
- cereals cap als 7 mesos
- lactància materna exclusiva
- cereals fet amb el caldo de les verudres o aigua, no suportava ni em venia bé treure'm llet. També amb suc de taronja.
- De la marca Hole, més naturals.
- mamava abans de prendre els cerals.
- ni dormia més ni s'engreixava més....
Nosaltres vam començar amb els cereals sense gluten als 6 mesos ( li dono la marca Blevit), n' hi ha molts tipis( bifidus, 5 cereals, 8 cereals, amb mel,..) pero a ells li encanten els de 5 cereals i a mi tambe, sempre s'escapa una cullerada cap a la meva boca, je je!!!, Jo al mati li preparo la llet al bibi, ho remeno i ho posu en un vol i despres hi afegeixo la papilla, vaig remenant fins que queda espeset i al microones ( 25 segons). Al vespre li dono els cereals amb el bibi.
Els cereals elspots fer amb aigua, lletmaterna, llet artificial o caldo (de menjars que js hagis introduït).
El meu pediatra em va dir que amb cullera, però francament, fes el que et funcioni millor.
I sort!
El meu pediatra em va dir que amb cullera, però francament, fes el que et funcioni millor.
I sort!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 20 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |