introducció del tomàquet

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
putxinellis
:: puça
Entrades: 44
Membre des de: dv. oct. 21, 2011 4:52 pm

introducció del tomàquet

EntradaAutor: putxinellis » dt. ago. 14, 2012 8:59 pm

Bones!
Estic començant a variar els menús del meu fill, que aviat farà 11 mesos i és molt menjador i tot ho vol tastar, i tinc un dubte: se li pot donar tomàquet? Pa sucat ja li he donat alguna vegada però tomàquet cru o amb salsa (per fer arròs per exemple) encara no ho he fet i no n'estic segura. He buscat pel fòrum i als missatges on he trobat exemples era gairebé tot de pa amb tomàquet i per això suposo que si que se li pot donar però si alguna m'ho pot confirmar em fareu un favor! Gràcies!!!
Lula1
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dc. maig 30, 2012 8:49 am

Re: introducció del tomàquet

EntradaAutor: Lula1 » dt. ago. 14, 2012 9:02 pm

Hola!!!! A quina edat vau començar a donar-li pa amb tomàquet????? Jo també tinc molts dubtes amb el tema del tomàquet....
giuliette
:: lleona
:: lleona
Entrades: 905
Membre des de: dl. juny 21, 2010 11:28 pm

EntradaAutor: giuliette » dt. ago. 14, 2012 9:20 pm

el meu peke ara té 13 mesos, però ja en fa uns quants, desde els 6 o 7 que menjava pa amb tomaquet, i ja natural a trossets tb deu fer dede els 10 mesos o aixi, jo crec que quan veieu que ho pot mastegar bé, ja es pot donar... de fet, a partir dels 12 ja poden menjar quasi de tot!! a veure si alguna us pot donar una dada mes clara!
Imatge

Gràfica de la Giuliette

14/11/10 TE+
12/07/11 Ja tenim l'Àlex aquí!!!

ImatgeImatgeImatgeImatge

El Post de l'Àlex: viewtopic.php?f=91&t=23467

Us convido a visitar el meu blog de reposteria:

www.lagormanderia.blogspot.com
putxinellis
Entrades: 44
Membre des de: dv. oct. 21, 2011 4:52 pm

EntradaAutor: putxinellis » dt. ago. 14, 2012 9:52 pm

Doncs si, el pa amb tomàquet després d'introduir el gluten ja li vam començar a donar, tot i que ho hem fet relavitament poques vegades perquè molts dies el menja sol. Mastega molt bé, la veritat. Per exemple, gairebé mai li dono la fruita triturada des de fa unes setmanes perquè a trossets, tot i que és més lent, se la menja perfectament!
Així provaré lo de la salsa i també algun dia cru a veure què tal!
FloR
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dt. ago. 14, 2012 10:14 pm

El David avui ha dinat mig tomàquet amb oli, a trossets.. També pà, pastanaga, un macarró, una mica d'enciam.. Ens ha sortit bon menjador!!
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
annajana
:: granota
:: granota
Entrades: 205
Membre des de: dc. gen. 25, 2012 1:57 pm

EntradaAutor: annajana » dc. ago. 15, 2012 12:43 am

quina sort els que teniu nens i nenes que són menjadors... la meva ho és poquet... t-t:-
però una de les coses que sí que li agrada és el tomàquet. amb pa vam començar cap als 8 mesos, amb salsa als 10 i natural a trossets als 9-10.
primerenca34
:: peixet
Entrades: 289
Membre des de: dg. jul. 10, 2011 9:38 pm

EntradaAutor: primerenca34 » dc. ago. 15, 2012 8:47 am

Nosaltres el vam introduir ja a la primera papilla de verdures, als 6 mesos i mig (seguint les indicacions del pediatre, clar). Això sí, bullit sense pell ni llavors. Ara en té 8 i encara no menja pa amb tomàquet ni res a trossets. Quan vau començar amb el pa amb tomàquet? I quan li doneu? Gràcies!!
Imatge
Imatge
soleilua
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dc. ago. 15, 2012 9:14 am

L'Arlet el pa amb tomàquet des d'abans dels 7 mesos. Li encanta. Li dono una llesqueta sucada i se la menja tota! I això que no té dents!!

El tomàquet sol no li he donat, però suposo que si ja li dono sucat, no li passarà res si li dono a trossets... Avui ho provaré si en vol, que en tinc un munt que em va portar ma sogra de l'hort!
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dj. ago. 16, 2012 10:42 am

La meva menja tomàquet des dels 6 i mig aproximadament. Li donem mig tomàquet i va fent. I com q va estirant no menja gaire pela, q aquesta si q no la digereix. Ah! I l'acidesa del tomàquet li fa una mica de reacció a les galtes, però li marxa al cap d'una mica.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
soleilua

EntradaAutor: soleilua » dv. ago. 17, 2012 9:50 am

Ahir li vaig donar 4 trossets de tomàquet aprofitant que jo dinava una amanida de tomàquet i va xalar! Feia dies que li donava quatre trossets del que nosaltres dinéssim per si ho volia tastar, i només potinejava i no s'ho arribava a menjar, però el tomàquet li va agradar molt! Xuclava la tia!!!
primerenca34

EntradaAutor: primerenca34 » dl. ago. 20, 2012 8:28 pm

I no us fa cosa donar-los trossets? A mi m'agradaria començar però el meu pediatre és molt reaci i cada cop que li dic em posa la por al cos!
Imatge
Imatge
FloR
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dl. ago. 20, 2012 11:29 pm

Primerenca el teu pediatre no es ningú per dir-te que donar al teu fill per menjar!! I més si a tú et fa gràcia probar.. Des del mòbil no veig l'edat del teu fill però al David li hem donat des dels 6 mesos, pa, galetes, verdura bullida.. Ara has de veure com es menja sol els plàtans!! La fruita li donem a peces, ahir va berenar pruna, al mig dia sí menja puré i algún troç del meu dinar, si ho pot tastar i també menja fruita, el que em nego a fer és la farineta de fruita típica per berenar.. De vegades també fem pa amb tomàquet i oli :-)
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
primerenca34

EntradaAutor: primerenca34 » dt. ago. 21, 2012 9:58 am

Sí, sí, tens raó que el pediatre només ha d'orientar i no decidir, però el problema és que ens espanta amb el ttema dels ennuegaments. Heu tingut algun ensurt en aquest sentit? La valèria té 8 mesos i mig!
Imatge
Imatge
Lula1
Entrades: 168
Membre des de: dc. maig 30, 2012 8:49 am

EntradaAutor: Lula1 » dt. ago. 21, 2012 11:01 am

Nosaltres li donem a trossets des dels 6 mesos, bueno, a trossets, xafadet, triturat... ho anem convinant tot en funció del que ens és més còmode a nosaltres. Normalment li preparo el seu dinar, i després moltes vegades m'agafa menjar del plat. Des d'aquesta setmana li dono pa em tomàquet i el xupa amb un gust... fa molta gràcia!

Només he tingut un ensurt i va ser amb un tros de pollastre, es va ennuegar però de seguida va treure el pollastre i una miqueta de lleteta que li havia donat abans. Quan li queda a la boca un tros massa gran ell mateix l'escup.

Quan vaig anar al pediatre per què m'expliqués la introducció de l'AC, li vaig comentar que li volia donat a trossets directament, la seva resposta inmediata va ser se t'ennuegarà, i jo li vaig dir doncs explica'm que haig de fer en cas de que se m'enuegui, m'ho va explicar i me'n vaig anar. Quan vaig anar al pediatre de la SS ja ni li vaig comentar.

Sempre que li donis menjar a trossets has d'estar al seu costat i sobretot estar tranquila. Si ell et veu nerviosa malament. A mi em costa donar-li a trossets amb els avis, per què tots estan pendents d'ell com menja i quan li queda un trosset gros a la boca comencen: ai vigila, ai pobret... I llavors si que em poso nerviosa.
soleilua

EntradaAutor: soleilua » dt. ago. 21, 2012 11:02 am

A nosaltres la nostra pediatra també ens posa la por al cos, però si vigiles, no passa res, de veritat... El meu marit també és molt cagueta, i a la mínima que la nena tus amb algo a la boca es posa súper nerviós i li treu. Al final he decidit que quan el seu pare sigui davant no li donaré trossos... Ahir menjava tomàquet altra vegada, i el seu pare no va poder sopar ell fins que a l'Arlet no li quedava ni un trosset.

Pa, galetes, això com que es defà molt bé cap problema. La fruita, alguna, com per exemple la poma, o el préssec, costa de desfer, i has d'anar més al tanto, perquè la meva no té dents, però talla amb les genives. Ara, la fruita toveta, com el plàtan, la va desfent i li encanta!

Molt millor en trossos que en farinetes. Jo, com la Flor, no sóc partidaria de les farinetes, i la verdura del migdia li faig triturada perquè no li dono jo, si no, ni això li faria! Tampoc li dono els cereals de pot... Li incorporo una cullerada de arròs, quinoa, o algun cereal a la verdura i ja està! A més el pa que va arreplegant, les galetes... Crec que ja té prou "cereal" al cos, com per a sobre donar-li la farineta de cerelas industrials... Bueno, és que no sóc gens partidaria d'aquestes farinetes...

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::