DESGANAT

Teòricament poden menjar de tot.

coliflor
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: dv. abr. 13, 2012 3:39 pm

DESGANAT

EntradaAutor: coliflor » dl. jul. 09, 2012 2:15 pm

HOLA MAMES I PAPES, S.O.S!!!!:
JA FA UN PARELL DE SETMANES QUE EL MEU FILL DE 18 MESOS MENJA MOLT POQUET. EL NOTO DESGANAT I NO SÉ SI ÉS DEGUT A LA CALOR O AL FET QUE JA NO LI AGRADI O HAGI AVORRIT EL QUE LI PREPARO.
ABANS ANAVA MENJANT BASTANT BÉ LA VERDURETA, L' ARRÒS I LA LLET, PERÒ ARA NOMÉS VIURIA DE PA AMB TOMÀQUET (EL TALL QUE LI POSO AL COSTAT JA NO SE'L MENJA), IOGURTS I ALGUNA CULLERADETA DE FRUITA.
ESTIC DESESPERADA PERQUÈ DE VEGADES NO EM VOL NI L'AIGUA I LI HAIG D'ACABAR DONANT A CULLERADES PERQUÈ AMB AQUESTA CALOR EM SEMBLA ANORMAL QUE NO EN PRENGUI GENS..
ALGUNS PAPES MÉS EN AQUESTA SITUACIÓ? ALGÚ EM POT DONAR ALGUNA IDEA DE QUÈ MÉS DONAR-LI?
GRÀCIES !!!!!!
cross_13
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dc. maig 23, 2012 8:09 am

Re: DESGANAT

EntradaAutor: cross_13 » dl. jul. 09, 2012 2:42 pm

El meu de 20 mesos esta igual... ha començat a fer tonteries i nomes menja el que vol o mirant la tv... el que passa és que també ha començat a menjar a la guarderia i no se si està copiant el que veu dels altres nens de l’escola...
Imatge
Imatge
edae
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dl. jul. 09, 2012 4:50 pm

En Pau també menja menys, jo ho atribueixo als dies que fa més calor.

Per cert, Coliflor, espero que no et sàpiga greu si et dic això, però intenta no escriure tot un text en majúscules, costa molt de llegir, i sembla que ho diguis cridant. :-()-)
Imatge
Imatge
ninoia
:: papallona
Entrades: 125
Membre des de: dg. oct. 31, 2010 10:30 am

EntradaAutor: ninoia » dl. jul. 09, 2012 9:12 pm

A la meva filla de 17 mesos també li passa! Menja molt poquet, i parlant amb altres mamis hem vist que a tots els passa igual, llavors vam deduir que potser era la calor, la Paula fins i tot em va avorrir la llet!! Però després d'una setmana sense prendre'n n'hi vaig tornar a oferir i ja la va voler!
Jo miro d'oferir-li coses més lleugeres per menjar i més sovint!
I del tema aigua... No ho sé, penso que ja ho fas bé, Tu ofereix-li sovint però si no te'n vol potser és que no li cal? La meva m'ho feia l'any passat, però com que prenia bibis no li calia més aigua. Però aquest any, tot i que jo n'hi dono, a vegades és ella qui me la demana!!
A veure si de mica en mica menja i beu una mica millor! Sort!!
coliflor

EntradaAutor: coliflor » dt. jul. 10, 2012 1:46 pm

Hola noies! gràcies per les vostres respostes, veig que l'estar desganats és bastant generalitzat..
Ara mateix tinc al meu fill al meu costat fotent-se un pa amb tomàquet(per variar) `.El que em sap greu és que no sé què més donar-li que li pugui agradar(no sóc molt imaginativa culinàriament) .
Ninoia;moltes gràcies per la teva resposta. A què et refereixes amb coses més ''lleugeretes''? alguna idea de plats que els ''passin'' bé?
Edae; tenies raó, quan vaig redactar el text no em vaig fixar que ho feia en majúscules i queda tot ell incòmode de llegir.
petons mamis!!!
edae
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dt. jul. 10, 2012 4:29 pm

No sé la Ninoia, però a al meu li agraden les cremes fredes (bé, fredes fredes no, tébies) jo em faig vichisoise i crema de carbassó per menjar fredes i a ell els hi escalfo un puntet, i li encanten. També li pots fer una truita de patata, però fer-la força estona abans, que estigui freda (no de nevera eh). No sé, què et vé de gust a tu quan tens calor?
Imatge
Imatge
ninoia

EntradaAutor: ninoia » dt. jul. 10, 2012 7:57 pm

Ostres, havia fet una resposta llarga i se m'ha esborrat tot!! :-((

El que et deia era que la Paula menja com nosaltres, i com diu la edae quan parlo de coses més lleugeretes em refereixo a cremes fredes (tèbies) per exemple de porro, carbassó, pastanaga, pèsols... vull dir que sembla que ara no vénen tant de gust menjars més elaborats tipus macarrons, o mandonguilles amb tomata o guisats de llenties... (evidentment quan en faig ho faig suau perquè la nena en pugui menjar)
de primer a part de les cremes també li faig arròs amb tomata natural, o sopeta que li encanta, però li dono tèbia.
i de segon normalment és algun tall de carn (bistec, llom, pollastre, pernil dolç...) o peix tot a la planxa. i un cop per setmana ou (truita francesa d'un ou, o una ració de truita de patata, patata i ceba, patata i carbassó) que per cert, ja que en parlem, sabeu si poden menjar més d'un ou o ració de truita a la setmana?? ?-)

Ah! el que faig és afegir un parell de formatgets tipus caserio perquè quedin les cremes més fines de gust i així també m'asseguro que mengi una mica de proteïna en el primer, perquè a vegades desde que menja la carn i el peix a trossets menja menys quantitat que quan era triturat i no sé si en fa prou!
i un parell o tres de dies al vespre la Paula tampoc perdona el pa amb tomàquet amb pernil per sopar!! :-:) :-D :-D :-D

i el que tampoc he provat i m'ha vingut ara al cap és l'amanida, en poden menjar no? jo encara no n'hi he donat a la Paula, però perquè no se m'havia acudit! però potser n'hi donaré una miqueta, a veure si la tasta! de fet l'altre dia em va arreplegar una tomata que havia rentat per xucar el pa i li va fer una queixalada!! ;-))) ;-)))

A veure si algú ens dóna alguna altra idea!! :ok:
coliflor

EntradaAutor: coliflor » dt. jul. 10, 2012 9:29 pm

Noies!! gràcies per les idees...probaré amb tema cremes fredes..a veure si hi ha més sort.
Tb intentaré ''encasquetar-li'' un ''gaspatxo'' sense ceba i all..a veure si així una mica fresquet li agrada..
Ninoia; Gràcies per explicar-te amb tant de detall!!!! Vaig preguntar-li a la pediatra quants ous podien menjar a la setmana i em va dir un màxim de dos; i com que els acostumen a agradar les truitetes, va de conya!!!
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. jul. 10, 2012 10:47 pm

Jo he notat moltíssim que amb la calor el meu fill menja menys.
Té just 2 anys i, per si us serveix d'idees, li fem: gazpatxo, tomàquet i cogombre amanit (és el que li agrada de l'amanida), amanides d'arròs, de cigrons o de fesols (amb pebrot, ceba, tomàquet... També les podeu fer amb les verdures cuites però fredes). I en general tot tebi o fred (no de nevera, a "temperatura ambient" més aviat).
Menja moltíssima fruita últimament i beu molta aigua i "llet" d'arròs.
Jo no em preocupo massa, ja menjarà més a l'hivern!!!
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
entrerius
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dc. jul. 11, 2012 8:38 am

no he llegit les respostes i potser em repetiré però mira de preparar-li coses més lleugeres i fresquetes: amanides variades ja sigui de pasta, arròs, hortalisses, de verduretes...... i pots posar ja la carn, el peix o l'ou camuflat :ok:
Per la fruita el que triomfa a casa és la síndria, el meló i préssec, i la resta en sucs de fruita, batuts, gelats casolans de fruita natural amb llet....
Carn i peix en forma d'entrepà amb enciam, tomàquet, pebrot, albergínia..... ja sé que als 18 mesos potser li costa una miqueta, però segur que li agradarà anar-ho potinejant :ok:

En general mira do donar-li coses que estiguin fredes o temperatura ambient i deixa que ella et vagi guiant... el meu no suporta el calent ara i miro d'anar-ho trampejant així.....

Sort.
NINE
Entrades: 27
Membre des de: dj. set. 29, 2011 9:40 am

EntradaAutor: NINE » dl. jul. 16, 2012 9:08 am

:camio: :camio: :camio: Quants ous doneu a la setmana??? la meva nena li encanta la truita a la francesa i pot menjar 3-4 ous!! trobeu que es massa??? quants en doneu??
ninoia

EntradaAutor: ninoia » dt. jul. 17, 2012 10:20 am

Nine, potser tres o quatre ous a la setmana son massa no?
Jo fins fa una setmana només n'hi donava un perquè no sabia si n'hi podia donar més i ara n'hi dono dos dies a la setmana però perquè la coliflor va comentar que era el màxim que podien menjar segons la pediatra... No ho sé, jo penso que 3-4 ous fins i tot per un adult són massa no? de fet amb el meu home quan fem truita només en mengem una de dos ous per persona, un cop la setmana! perquè a vegades durant la setmana ja mengem coses que també porten ou (arrebossats, pa de pessic,...) Ei és la meva opinió eh?
NINE

EntradaAutor: NINE » dj. jul. 19, 2012 9:49 am

A mi el pediatra em va dir que les necessitats de proteines en nens son mes altes que en adults perque estan en ple procés de creixement... i que fins 3 ous per setmana era recomanable!!! el que passa es que la meva nena li encanta la truiteta i li raciono, pero si fos per ella?? cada dia en menjaria!!!!!
ninoia

EntradaAutor: ninoia » dj. jul. 19, 2012 1:50 pm

NINE ha escrit:A mi el pediatra em va dir que les necessitats de proteines en nens son mes altes que en adults perque estan en ple procés de creixement... i que fins 3 ous per setmana era recomanable!!! el que passa es que la meva nena li encanta la truiteta i li raciono, pero si fos per ella?? cada dia en menjaria!!!!!

Ostres, doncs jo que primer només n'hi donava un d'ou... Anava bé pel món!!! I aixó que si fos per ella entre truites i pernil amb pa amb tomaquet ja viuria!! Jejeje
NINE

EntradaAutor: NINE » dj. jul. 19, 2012 2:40 pm

La meva neneta ja té 1 any i mig eh!!! al principi en menjava molt menys, pel tema d'al.lèrgies, però ara ja sé que li senta molt bé i q no tenim aq problema!!!

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 36 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::