La xocolata es molt excitant pels nens petits?

Teòricament poden menjar de tot.

currita
:: zebra
Entrades: 1822
Membre des de: dt. set. 22, 2009 7:58 pm

La xocolata es molt excitant pels nens petits?

EntradaAutor: currita » dc. feb. 29, 2012 9:43 am

A casa tenim aquest dubte, encara que gairebé confirmat. Quan el nen menja alguna cosa de xocolata es possa com una moto, vam decidir que no mengés a la tarda perquè si no a l'hora de dormir no hi havia manera que que agafés el son.
Jo no sóc gaire partidaria de donar-li, però per ocasions com al Nadal o de vegades la familia li donen un trosset.
El cas es que ja feia bastant que no li donavem i ahir nosaltres estàvem prenent un cacaolat a la tarda i ens va demanar. Li va encantar perquè mai l'havia provat i ens demanava més tota l'estona. Després a la nit no hi havia manera de que s'adormís, vam trigar més de dues hores.
Jo entenc que li agradi, buuuf, m'ho ha da dir a mi que no passo un dia sense menjar xocolata... :love: però ell ara té 21 mesos i trobo que es petit per menjar molta xocolata i us volia preguntar, si els vostres peques s'exciten tant si en prenen o si directament no els hi doneu?

He buscat informació per internet i gairebé tot el que he llegit no desconsellen que prengui, aixó si, en quantitats moderades. M'expliqueu les vostres experiències/opinions?

Gràcies per endevant!!
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: La xocolata es molt excitant pels nens petits?

EntradaAutor: noviachuky » dc. feb. 29, 2012 9:48 am

Nosaltres també ho tenim comprovat! Si a la tarda menja alguna cosa de xocolata, sobretot ou kinder que li encanten, doncs a la nit es un xou anar a dormir.
També vam establir una norma, entre setmana res de xocolata, per esmorzar ja pren nesquik aixi que a partir d'aqui res de res. El cap de setmana es una altra cosa, a la tarda li donem algun ou kinder o alguna cosa amb xoco.

Es inevitable que els hi agradi la xocolata, com a nosaltres
Imatge

Imatge
trea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 358
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:06 pm

EntradaAutor: trea » dc. feb. 29, 2012 10:11 am

Nosaltres també ho tenim comprovat que el xocolate l'excita molt. Per això tampoc no li donem a partir de les 18h de la tarde. Altres moments doncs segons el dia, si que en menja una mica, però tampoc cada dia. Quan li donem sempre és algun ouet d'aquells petits del kinder, o algun dia nocilla per berenar quan surt de l'escola o el cap de setmana, però res de bombons, ni xocolate sense llet, que pensem que es més fort.

L'any passat un dia que la vam anar a buscar a l'escola bressol, la vam trobar totalment excitada,ella i altres nens corrent amunt i avall pel pati tots esveraats, i resulta que un nen que tenen pastisseria a casa havia portat figuretes de xocolate negre d'aquestes de les mones de pasqua, i no vegueu quina tarde vam passar.
Imatge

Imatge
MARUXA
:: cèrvol
Entrades: 547
Membre des de: dt. jul. 14, 2009 10:33 am

EntradaAutor: MARUXA » dc. feb. 29, 2012 10:22 am

Hola!
Doncs sí... Jotambé ho tinc comprovat, si menja xocolata es posa com una moto... no li donem mai, excepte dies especials, com aniversaris, festes... però també procurem que més tard de les 17-18h no en prengui... Jajajaja! ni que fóssin Grémlins!! jajaja! perdó que faci conya però és que m´ha fet pensar en els Grémlins i el que passava si els hi donàven de menjar a mitja nit :r) ...
Imatge
Roger, ets la nostra alegria!!
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dc. feb. 29, 2012 10:27 am

Currita, nosaltres tampoc li donem xocolata.
La xocolata porta un excitant semblant a la cafeina (ara et busco algun article més fiable que els meus coneixements :-:) ) i a més a més com que porta sucre, acostuma a excitar als nens.

Ara que el Bernat és més gran, algun dia per esmorzar li donem llet amb colacao i molt esporàdicament cau alguna galeta amb xocolata o un trosset de xocolata (intentem que sigui sense llet, que també té menys greixos i normalment té menys sucre).

Articles:
et passo dos articles de la web de l'Ets el que menges (que a mi m'agrada molt!) sobre la xocolata.
Aquest en que es diu que la xocolata desconcentra als fills: http://www.etselquemenges.cat/fills/la- ... entra-6402
I aquest més genèric sobre la xocolata: http://www.etselquemenges.cat/alternati ... illor-8015

Ara, tampoc voldria demonitzar-la, a mi m'encanta (tot i que intento no tenir-ne massa a casa que sinó me la menjo!) i com ja he dit tampoc li prohibeixo totalment al meu fill però m'agradaria que per ell fos un aliment ocasional, per dies especials (nadal, aniversaris etc).

Per cert, la garrofa dóna un gust molt semblant al xocolata sense tenir aquest component excitant. Jo a vegades als pastissos o madalenes els hi poso una mica de farina de garrofa i la massa queda amb el color i gust com si hi hagués posat cacau en pols. També he porvat una nocilla de garrofa i avellanes boníssima (res a envejar a la Nocilla de xoco). :ok:

Maruxa, boníssim lo dels gremlins!!! :-D :-D :-D
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
TETES
Entrades: 1863
Membre des de: dt. abr. 03, 2007 2:35 pm

EntradaAutor: TETES » dc. feb. 29, 2012 1:45 pm

ostres... ho havia sentit a dir pero no sabia que fos tant fiable!!
Jo amb la meva la veritat es que no ho he notat, ella va sempre com una moto, esverada, no para quieta... i acostuma a no tenir problemes per dormir i no menja xocolata cada dia pero si força sovint, massa i tot...
Ja em fixare si el dia que en menja esta mes esverada del normal!!
Imatge

Imatge

Imatge
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

EntradaAutor: PICASSA » dc. feb. 29, 2012 1:52 pm

La veritat és que jo tampoc el noto més excitat... no en menja cada dia, però alguna vegada si que n'hi donem, i la veritat és que no l'he notat més revolucionat...
Imatge
Imatge
sarabafo
:: tigre
:: tigre
Entrades: 725
Membre des de: dt. juny 23, 2009 4:13 pm
Ubicació: Les Pobles

EntradaAutor: sarabafo » dj. març 01, 2012 10:42 am

Nosaltres també ho tenim comprovat.
A casa ens la xocolata, però no som de menjar-ne gaire, és a dir, en mengem algun diumenge si anem a dinar a casa els avis, però en general no.
La Marina es veu la llet amb cola-cao, però aquest no li afecta, en canvi si menja xocolata, encara que sigui fluixeta, a la nit per allà les 2 es desperta com si fos el matí.

ens ha passat 3 vegades i totes 3 ha coincidit que a la tarda havia menjat xocolata!!! no sé si és científic, però nosaltres amb 3 cops ja ne'm tingut prou! :-D
Imatge
Imatge
currita
Entrades: 1822
Membre des de: dt. set. 22, 2009 7:58 pm

EntradaAutor: currita » dj. març 01, 2012 3:44 pm

Moltes gràcies per les vostres respostes, com a mínim veiem que no es només cosa nostra. Imagino també, pel que diueu, que no a tots els afecta igual, com a nosaltres clar! La nit i el son no es el nostre tema estrella, però van ser tres cops que va menjar xocolata que va ser increible!!

noviachuky veig que tenim uns peques llaminers,eeeh? Per cert, acabo de veure el teu ticker que estàs :-()) MOltes felicitats :-()-)
trea que bona l'anècdota de l'escola bressol :miko: :miko: :miko: :miko: :miko:
MARUXA no t'ho creuràs, però l'estat del FB d'ahir del currito va ser exactament aixó dels Gremlins!!!!
Ponioleta moltes gràcies pels enllaços, no coneixia aquesta web i es molt interessant :ok: I aixó de la garrofa no en tenia ni idea, ho provarem :ok:
MARUXA
Entrades: 547
Membre des de: dt. jul. 14, 2009 10:33 am

EntradaAutor: MARUXA » dl. març 05, 2012 1:34 pm

Jajajajaa! què bo Currita!! és que és fàcil fer l´associació d´ideas :r) :r)
Imatge
Roger, ets la nostra alegria!!
heaven25baby
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2050
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 10:48 am
Contacta:

EntradaAutor: heaven25baby » dl. març 05, 2012 2:01 pm

Als meus la xocolata els hi encanta (la mami es xocoadicta total!!! jejeje) i el que he notat que quan prenen xocolata fan caca jejeje. Els hi donem però amb moderació 2 cops per setmana com a molt. :miko:
Imatge
Imatge

ImatgeImatge
crissie
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dg. març 18, 2012 10:30 pm

Ostres...doncs haurem d'afluixar una mica amb la Xocolata... ;-)))
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Takita
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dl. març 19, 2012 8:19 am

Ostres, doncs potser que no li doni llet amb colacao per a berenar! :-:) Per la resta, no li donem gaire xocolata, la veritat, però quan arribem a casa de l'escoleta, se'n va a la cuina i el primer que fa és agafar el pot de colacao ;-))) .
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. març 19, 2012 9:59 am

Takita, jo crec que tampoc cal ser super estrictes.
En primer lloc observar el nen, perquè igual que a no tots els adults els afecta igual el cafè, suposo que no tots els nens s'exciten tant amb la xocolata.
Després el colacao porta xocolata i moltes altres coses, pel que si es pren un got de llet amb una o dues cullerades de colacao, en realitat no està prenent tanta xocolata.

Jo al meu fill li dono llet amb colacao al matí i no he notat cap canvi respecte als dies que no en pren.
En canvi algun dia que a pres més xocolata (preses de xocolata, galetes de xocolata) sí que l'he notat més esverat.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Takita
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dl. març 19, 2012 10:44 am

Ponioleta, tens raó. A més, només li poso una cullerada i mitja de les de postres i se'l pren cap a les 18:30h.
manoli37
:: papallona
:: papallona
Entrades: 102
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 8:12 pm

EntradaAutor: manoli37 » dc. març 21, 2012 8:55 pm

Jo tambe he notat que esta molt inquiet quan menja xocolata
neus10
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 308
Membre des de: dg. nov. 21, 2010 7:50 am
Ubicació: Alt Maresme

EntradaAutor: neus10 » dc. juny 06, 2012 4:15 pm

Ostres! No havia vist aquest post fins avui i em sembla molt interessant! Un dia li vaig donar xocolata i em va bomitar.... no sé si era perquè era la primera vegada o què però el resultat és que no li he tornat a donar. Sabia això de que la xoco era una mica excitant i després d'haver-vos llegit crec que esperaré una mica més en donar-li ja que a l'hora de dormir sempre li costa.
Per cert! la farina de garrofa es pot comprar al súper o bé a botigues especialitzades? M'ha agradat molt aquesta idea ja que també tinc nebots petits i quan fem pastissos doncs la faria servir.
Salut!
Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::