Culet molt irritat

Plors, malalties i consultes.
Maroa
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

Culet molt irritat

EntradaAutor: Maroa » dg. març 04, 2012 9:24 pm

A veure si em podeu ajudar. El meu fill té un mes i mig i fa moltes caques, molt petites, molt líquides i molt sovint. Pel que tinc entès, això és normal. El problema és que això li irrita moltíssim el culet, el té amb ferida i tot pobret! Jo el vaig untant de cremeta però em sembla que no n'hi ha prou. Algú té algun remei? Potser aloe vera o rosa mosqueta? No m'acabo d'atrevir però al final potser ho provaré... Gràcies!
Africa
:: gosset
Entrades: 402
Membre des de: dv. jul. 04, 2008 9:47 am
Ubicació: Barcelona

Re: Culet molt irritat

EntradaAutor: Africa » dg. març 04, 2012 9:30 pm

Hi ha una crema específica per al culet molt irritat que es diu PASTA AL AGUA, perquè és això molt, molt espesa que l'habitual...hi ha de diverses marques però jo vaig fer servir la dels laboratoris LETI i em va anar genial...

D'altra banda, quan el tenen així també és recomanable que no facis servir tovalloletes sinó que li rentis el culet amb una esponja i sabó i li assequis bé amb una tovallola.

Espero haver-te ajudat!
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dg. març 04, 2012 9:33 pm

Jo feia servir mustela pero em vaig canviar a la Eryplast que es com diuen per aqui una pasta a l'aigua i la que em van recomanar a la guarde i va moooooolt millor! Laboratoris Lutsine.
la_rodri
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

EntradaAutor: la_rodri » dg. març 04, 2012 9:41 pm

Al grup de lactància em van recomanar tirar-li una mica de la propia llet materna (si funciona amb les clivelles també ho fa amb l'irritació amb ferida del culet). Li poses, deixes assecar i després li poses oli natural (ametlles, rosa mosqueta...). Jo he deixat de possar-li cremes, que al cap i a la fi totes surten del petroli, i li poso únicamnet en cada canvi de bolquer oli d'ametlles dolces. >.-<:
jambina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dt. maig 10, 2011 12:32 pm

EntradaAutor: jambina » dg. març 04, 2012 10:07 pm

La meva teoria és que cal assecar molt bé la pell abans de posar la crema del cul, perquè la crema del cul fa una barrera impermeable i si entre la pell i la crema hi ha humitat malament anirem! Jo l'eixugo molt bé fent tocs sense fregar amb mocadors de mocar d'aquells de roba (són de cotó i suaus), sobretot l'eixugo les ingles i entre les galtes del cul. A mi em va molt bé, ah, i jo vaig servir la crema del cul de welleda que és natural.
soclamarga
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: soclamarga » dg. març 04, 2012 10:41 pm

Hola! Ja hi ha algun post obert i en els que he participat sempre he dit el mateix des que ho conec, tot i que no sé fins a quin punt es pot posar sent el bebè tan petit (jo ho preguntaria però si et diuen que no hi ha cap problema li posaria demà mateix!). El que li ha anat millor al meu nen ha sigut la EOSINA al 2%. És un preparat que fan a la farmàcia. És un líquid molt vermell i que taca molt, però asseca molt la pell i la cura mooolt ràpid. Jo li tiro unes gotes per sobre d'un cotonet d'aquell de les orelles i li escampo per on ho té irritat o amb ferida. Això 2 cops al dia. No els pica ni els fa mal, i va de conya! La resta de canvis de bolquer hi pots posar la crema que t'han comentat.

Jo la pasta al aigua l'he fet servir des de sempre (jo la de la marca Weleda) però quan té el culet irritat "normal" (vull dir vermell i prou). Però quan hi va tenir ferides com el que comentes la Eosina al 2% que em van recomenar 2 pediatres per separat, va anar de conya!! (en el seu cas va ser degut a una època de caques més desfetes perquè tenia una mica de descomposició, llavors la caca era més àcida i per això se li empitjorava tant!).

Que li millori aviat, sigui amb el remei que sigui, que ho passen molt malament així!
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dl. març 05, 2012 7:56 am

La meva peque sempre se li fan unes irriacions terribles i que acaben amb sang!!! una catastrofe i em va venir moolt de sorpesa pq el gran quasi mlai havia tin gut el culet ni vermell!!
Vaig probar totes les cremes en tinc un calaix plè!! de toites marques, tot tipus... i encara em semblava que empitjorava, una cosa es el culet irritat i l'altre es quan hi ha ferida!!
Jo el que faig es que li poso betadine o eosina un parell de dies fins que les llagues estan ben seques i ja no supuren... la pell s'asseca molt pero esque sino amb l'humitat de la crema...a vegades hi poso la gassa ben empapada dins del bolquer i quan ja ho te sec tinc una crema feta a base d'oli doliva i noseque (jajajjaa) enfi et poso unlink del wiki, es diu LINIMENT aqui a França es compra ba qualsevol farmacia i no val pas gaire car... i crec que fins i tot es pot fer casola... pero un rajet d'oli d'oliva alk culet quan la ferida ja estuigui curadeta i ben escalpadet tb li hidratara el culet ben hidratat i tb fa una pelicula protectora

Els links:

http://ca.wikipedia.org/wiki/Liniment
http://fr.wikipedia.org/wiki/Liniment_o ... o-calcaire (es aquest pero no trobo res en catala q en parlki!! pero algun farmaceutic hauria de saber que es!!)
http://fr.wikipedia.org/wiki/Liniment_o ... o-calcaire (aqui hi ha la recepta per fer-ho a casa!)
eau de chaux es "agua de cal"

Be ja sé que potser sembla una mica inutil tots aquests links.. pero jo tinc la nena d'un any i en aquest any ha fet taaaaantes irritaciosn i tants plors!!! ella i jo!! que trobar una solucio era una lluita i estava realment desesperada! tenia sanng que sortia!! no ho havia vist mai!! Aixo si estaria be que el deixessis a estonetes quan li posis el betadine culs enlaire!! Que li respiri la pell tb ajudara a curar les feridetes!

L'ultima cosa; hi ha el bepanthene o bephantol 5% que te una textura similar al Liniment aquestq ue et dic, i va bé, pero es massa pastos i si li fa maklet el culet al aplicar-lo no es tant relliscos com caldria!!

MOlta sort i espero que trobis el remei miracle ben aviat!!

Perdoneu els accents!! titn un punyetero teclat francés i a part de les lletres q ja venen acentuades es una lluita els altres accents!!!

aix ||*|| ||*||
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dl. març 05, 2012 8:38 am

Se'm oblidava!! potser ja ho fas! No utilitzar tovalloletes! jo utilitzo quadradets de coto (tipus els discos de desmaquillar pero mes gros i fi) i aigua! i quan el culet es brut cul a la banyera!
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
alfonsoicecilia
:: granota
Entrades: 223
Membre des de: dc. maig 25, 2011 6:47 pm

EntradaAutor: alfonsoicecilia » dl. març 05, 2012 8:40 am

La de tota la vida, la anticongestiva cusi. Amb aquesta no hem passat mai d'alguna vermellor. És el pot més cutre, més feo i més senzill, res de màrqueting, però és mano de santo.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge

Els meus blogs:
http://www.cecilialopezmartinez.com
http://www.ceciemperatriz.blogspot.com - pastissets, cupcakes i altres postres en miniatura
MARUXA
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 547
Membre des de: dt. jul. 14, 2009 10:33 am

EntradaAutor: MARUXA » dl. març 05, 2012 9:20 am

Hola!!
Nosaltres li posàvem, quan tenia el culet amb ferideta i tot, mercromina (ens ho va recomanar la farmacèutica) per guarir i assecar la ferideta, amb una "gasa" estèril. Un parell de cops al dia, la resta de canvis de bolquer hi posàvem una mica de la pomada "Anticongestiva Cusí". És important no utilitzar tovalloletes, aigua temperada amb una miquetona de sabó a cada canvi i eixugar molt molt bé tot el culet i engonals amb una tovallola suau i sense "fregar", vull dir, pressionant suament, fetn tocs, abans de posar pomada.
Espero que milloreu aviat!!
:-()-) :-()-)
Imatge
Roger, ets la nostra alegria!!
ISASF
Entrades: 289
Membre des de: dt. des. 07, 2010 7:52 am

EntradaAutor: ISASF » dl. març 05, 2012 11:43 am

HOLA!

La meva nena també te un mes i mig.. i ja hem hagut de còrrer per aquest tema, mai m'havia passat amb el gran.
Però es que com tu dius les caques son continues.
Li vam possar totes les cremes possibles al culet, de aquestes que et recomanen les companyes.

Sobretot no el netegis amb tovalloletes... una esponjeta i aigua tibia al culet cada vegada.. l'asseques bé amb una gasa o tovalloleta suau.. i si pots deixar-li una estoneta sense bolquer millor que millor.

Ho vam solucionar amb el preparat que fan a la farmacia que es diu EOSINA AL 2%, pero sobretot amb la pasta CUSI, DESCONGESTIVA CUSI (4.5 €). éS UNA PASSADA!! Veig que alguna marona t'ho comentava mes amunt.

Fa com una especia de massa, i es mes assecant que les altres pomades........
I molts bolquers, cada vegada que sentis un "pedito"... mira'l i canvi de bolquer si està brut.
Ja veuras que en un dia o aixi ja està millor.....

Petons i anims

Isa
tardibelle
:: formigueta
Entrades: 58
Membre des de: dv. set. 09, 2011 7:36 pm

EntradaAutor: tardibelle » dl. març 05, 2012 12:56 pm

Hola Maroa,
Pel culet molt irritada mi el que millor em va funcionar va ser primer que tot netejar-li el cul amb esponja i aigua tíbia i un cop el tens net i ben eixut agafes una gasa i fiques mercromina i li poses la mercromina per la zona irritada deixes que eixugui una mica i aplica la crema del culet que facis anar habitualment o bé pots posar-hi oli d'oliva.
carbasseta
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dl. març 05, 2012 7:57 pm

nosaltres fem servir les tovalloletes nomes a la nit. durant el dia aigua en una gasa, nisabó. i a vegades oli en comptes d'aigua. m'ho va recomenar l'infermera!!
quan te el cul molt irritat, la de la leti ens va molt be, pero mai ha arribat a tenir ferides series, nomes una mica la pell saltada. aixo si, l'infermera tb em va dir que la crema, nomes q quedes brillant, res de capes. tot i que amb la pasta a l'aigua no et quesa mes remei... anims i sort!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
soclamarga
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm

EntradaAutor: soclamarga » dl. març 05, 2012 8:57 pm

Ei! ahir us comentava allò de l'eosina al 2% que anava tant bé... doncs avui he anat a la farmàcia i m'han dit que des de fa quai 2 anys cal recepta perquè t'ho puguin vendre, perquè es veu que pot ser una mica tòxic. M'ha comentat també que per menors d'un any ho ha de decidir el metge si convé o no aplicar-ho (per allò dels pros i els contres).

Buscaré informació a veure si trobo algo més explicatiu, però hauré d'anar amb més cautela i no aplicar-ho tan aviat els cops que se li comença a encetar el cul...
alfonsoicecilia
Entrades: 223
Membre des de: dc. maig 25, 2011 6:47 pm

EntradaAutor: alfonsoicecilia » dt. març 06, 2012 2:50 pm

un truquillo perquè no s'irriti el culet al netejar-lo és fer servir alguna cosa molt suau i per mi el més suau són les tovalloletes passades per sota l'aixeta d'aigua calenta per treure-li el sabó irritant. De veritat les tovalloletes del mercadona passades per l'aigua em van molt millor que l'esponja, que per poc que apretis sempre rasca més. En aquests tres mesos i mig de la petita no s'ha irritat mai des de que ho faig així. I l'Anticongestiva Cusí per sí surt alguna vermellor.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge

Els meus blogs:
http://www.cecilialopezmartinez.com
http://www.ceciemperatriz.blogspot.com - pastissets, cupcakes i altres postres en miniatura
ISASF
Entrades: 289
Membre des de: dt. des. 07, 2010 7:52 am

EntradaAutor: ISASF » dt. març 06, 2012 3:26 pm

Si, això que s'ha comentat de la EOSINA AL 2% , es veritat.
Depen del pediatra, no t'ho receptarà i et recomanarà la mercromina. Hi han pediatres que no estan a favor.

Per cert, com va aquest culet?? Millora?
Laia80
:: tigre
:: tigre
Entrades: 755
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 6:20 pm

EntradaAutor: Laia80 » dt. març 06, 2012 4:00 pm

Holaa!!!
Renta-li el culet amb esponja natural amb aigua calenta i posa-li pasta al agua, amb un dia solucionat!!! jejje
Petoneets!!!
Imatge

Imatge

PANXUPACTE CERCADORES TARDOR:petitanuria :-()) ,Magar :-()) , Kith20 :-()), sergem, irem :-()) , perla24 :-()) ,
laurita6 :-()) , Laia80 :-()) , Bellamar, peixicu :-()) , stela :-()) , petita83, copina :-()) , xity :-()), melicanyella :-()), marga_2, jpg1980 :-()) , lula1 :-()) , ximhy :-()), dolceta85, mym, lalama :-()) , pruneta30
montsebd
Entrades: 63
Membre des de: dl. feb. 01, 2010 10:02 am

EntradaAutor: montsebd » dt. març 06, 2012 8:42 pm

Hola, a nosaltres també ens va passar durant uns dies, i a la farmàcia també ens van dir que amb mercromina milloraria, i n'hi posavam un parell de cops al dia tapadet amb una gasa.
Als 2 ó 3 dies vam començar amb la pasta a l'aigua Eryplast i se'ns van acabar les irritacions, això que haviem provat força marques de cremetes abans d'aquesta.
Imatge
miriam&sergio
Entrades: 1383
Membre des de: dg. ago. 02, 2009 12:24 pm

EntradaAutor: miriam&sergio » dt. març 06, 2012 10:03 pm

Jo tambe he fet servir un parell de vegades EOSINA i de moment no m'han demanat mai la recepta!
Imatge
Maroa
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

EntradaAutor: Maroa » dj. març 08, 2012 8:44 pm

Noies, moltes gràcies per les vostres respostes.
Ara hem passat a l'altre extrem. Ara no fa cap caca des de fa tres dies. Així doncs, assecant el culet i amb una mica de crema i rosa mosqueta se li ha curat sol, ja que s'ha acabat el "motiu" de la irritació. Com que sempre hi ha d'haver un problema o altre... ara estic preocupada perquè no fa caca ?-) Bé, ja he llegit el post de la cacona i sembla que és normal... Paciència i com que "no hay mal que por bien no venga", almenys això m'ha ajudat a curar la irritació del culet! >.-<:

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::