NO VOL MENJAR VERDURA
NO VOL MENJAR VERDURA
El meu fill de quatre anys fins ara menjava molt bé, la verdura no l´ha entusiasmat mai, però se la menjava, ara porta unes dos setmanes que és una guerra, no hi ha manera que se la mengi i ja no sé que fer,algú em pot donar alguna idea de com li puc preparar perquè se la mengi???
Re: NO VOL MENJAR VERDURA
o i tant que si... no n'hi donguis.
una mica extremista, peró... si menja fruita o amanida... cal esbarallar-se amb el nen i fer .li passar un mal rato?
no n'hi donguis, i potser d'aqui un temps en torna a menjar.
O força'l i no en menjarà mai més....
jo ho veig així!
una mica extremista, peró... si menja fruita o amanida... cal esbarallar-se amb el nen i fer .li passar un mal rato?
no n'hi donguis, i potser d'aqui un temps en torna a menjar.
O força'l i no en menjarà mai més....
jo ho veig així!
Anele, com li fas la verdura? bollida i llestos? o fas alguna preparació especial??
Jo he descobert que els purés de verdures se'ls menja molt més bé que la verdura a trossos. A nosaltres ens va genial perquè som molt de la cullera. Per tant, he aprés a fer un fotimer de varietat de cremes de verdures. Les seves predilectes:
-Puré de carabassó: patata+carbassó+1 formatget
-Puré de carabassa: patata+ceba+pastanaga+carabassa+parmesà.
-Puré de porros: patata+porros+ceba+crema de llet.
-Puré de verdures variades: patata+ceba+pastanaga+mongeta tendra+1 formatget.
...
Del caldo que surt de bollir les verdures de l'ultima crema que et dic, pots bollir pasta i tens un caldo vegetal boníssim per sopar.
Edito: quan faig mandonguilles o estofat, en comptes de possar només patata i bolets, posso un variat de verdures: pèsols, pastanaga, mongeta tendra, ... i es converteix en plat únic i molt complert.
Jo he descobert que els purés de verdures se'ls menja molt més bé que la verdura a trossos. A nosaltres ens va genial perquè som molt de la cullera. Per tant, he aprés a fer un fotimer de varietat de cremes de verdures. Les seves predilectes:
-Puré de carabassó: patata+carbassó+1 formatget
-Puré de carabassa: patata+ceba+pastanaga+carabassa+parmesà.
-Puré de porros: patata+porros+ceba+crema de llet.
-Puré de verdures variades: patata+ceba+pastanaga+mongeta tendra+1 formatget.
...
Del caldo que surt de bollir les verdures de l'ultima crema que et dic, pots bollir pasta i tens un caldo vegetal boníssim per sopar.
Edito: quan faig mandonguilles o estofat, en comptes de possar només patata i bolets, posso un variat de verdures: pèsols, pastanaga, mongeta tendra, ... i es converteix en plat únic i molt complert.
el meu nen té tres anys i mig i també em costa molt donar-li la verdura, a més de fruita no va sobrat i ho necessita pel transit intestinal sinò té molt restrenyiment! jo la manera que he trobat (em fa rabia posar-la perquè em pensava que mai no ho faria): davant la tele amb els dibuixos!!! (només amb la verdura)però així es menja la verdura tan feliç. No he donat la batalla per perduda i ja ho aniré reconduint !!! o això espero!!!
- Santandria
- :: peixet

- Entrades: 268
- Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm
No ho sé, potser m'equivoco, però jo sóc partidària de no intentar "enganyar-los" ni forçar-los. Jo faig el menú que toca aquell dia i li poso al plat. Si no ho vol menjar, no ho menja i jo no li dono ni una mica d'importància (si veuen que et preocupa s'acaba convertint en un problema).
Jo també faig com la neuetes, li poso verdura amb el pollastre, o amb les mandonguilles, o amb la carn al forn, o amb el peix... sense camuflar eh??? que es vegi, però normalment se la menja sense problemes.
El meu, en canvi, se la menja millor a trossos ben aixafada davant seu que no pas en puré o crema. Les coses triturades fa molt que no les vol ni veure, de fet, encara no tenia gairebé dents que ja em va dir que el triturat me'l mengés jo!!!
No t'hi capfiquis!! ja sé que costa, però s'ha d'intentar. Ànims!!
Jo també faig com la neuetes, li poso verdura amb el pollastre, o amb les mandonguilles, o amb la carn al forn, o amb el peix... sense camuflar eh??? que es vegi, però normalment se la menja sense problemes.
El meu, en canvi, se la menja millor a trossos ben aixafada davant seu que no pas en puré o crema. Les coses triturades fa molt que no les vol ni veure, de fet, encara no tenia gairebé dents que ja em va dir que el triturat me'l mengés jo!!!
No t'hi capfiquis!! ja sé que costa, però s'ha d'intentar. Ànims!!
En purés abans se la menjava súper bé, però d´un dia per un altre em va dir que ja no volia més purés, llavors vaig començar a donar-li a trossets i se la menjava més o menys, ara ja no vol de cap manera.
Si li poso amb sopa, aparta la verdura i no se la menja, si se la poso amb pollastres o qualsevol altra cosa fa exactament el mateix l´aparta o la treu del plat i ja està.
També he provat de donar-li amb els dibuixos però tampoc no hi ha manera.
M´inquieta que si ara ja no la vol, cada cop em costarà més de donar-li, i amb la fruïta em passa igual, així que el nen de fruïtes i verdures no va gens sobrat.
Si li poso amb sopa, aparta la verdura i no se la menja, si se la poso amb pollastres o qualsevol altra cosa fa exactament el mateix l´aparta o la treu del plat i ja està.
També he provat de donar-li amb els dibuixos però tampoc no hi ha manera.
M´inquieta que si ara ja no la vol, cada cop em costarà més de donar-li, i amb la fruïta em passa igual, així que el nen de fruïtes i verdures no va gens sobrat.
Jo també crec que és millor no forçar-lo... que hi ha moltes maneres d'introduïr fruites i verdures, com fa la Neuetes, per exemple...
Barrejat amb arròs, o bé fent una salsa tipus samfaina per acompanyar la pasta, o fent un bon caldo i triturant la verdura abans de bullir-hi la pasta (jo he descobert que aquest mètode és fantàstic. Poso a tope de mongetes tendres, patata i pastanaga al brou, llavors trec els ossos i la carn, i trituro la verdura amb el caldo! se la menja encantada!
).
Goga, la pastanaga, tot i ser una arrel, es considera verdura. Fins i tot les patates es consideren verdura, tot i ser un tubercle. De fet, es consideren verdura tots aquells aliments procedents de plantes que tenen les fulles de color verd (la planta de la pastanaga té la fulla de color verd). Però el que importa és es propietats que té, i la importància de menjar-ne: porta betacarotens, la font principal de vitamina A, són un bon antioxidant, no porten molts sucres ni calories, i tenen un contingut mitjà en fibra... Per tant, són molt recomanables!
Barrejat amb arròs, o bé fent una salsa tipus samfaina per acompanyar la pasta, o fent un bon caldo i triturant la verdura abans de bullir-hi la pasta (jo he descobert que aquest mètode és fantàstic. Poso a tope de mongetes tendres, patata i pastanaga al brou, llavors trec els ossos i la carn, i trituro la verdura amb el caldo! se la menja encantada!
Goga, la pastanaga, tot i ser una arrel, es considera verdura. Fins i tot les patates es consideren verdura, tot i ser un tubercle. De fet, es consideren verdura tots aquells aliments procedents de plantes que tenen les fulles de color verd (la planta de la pastanaga té la fulla de color verd). Però el que importa és es propietats que té, i la importància de menjar-ne: porta betacarotens, la font principal de vitamina A, són un bon antioxidant, no porten molts sucres ni calories, i tenen un contingut mitjà en fibra... Per tant, són molt recomanables!
Les verdures hi ha infinitat de formes de preparar-les i als nens de vegades els hi sedueix més que bullida i prou.
Pots fer croquetes de verdures, hamburgueses de verdures, canelons d'espinacs amb ricotta, un wok, mongetes arrebossades, trinxat, les bledes amb cigrons i salsa casera de tomàquet, l'alberginia la pots fer tipus hummus i que vagi sucant, les cremes de verdures que t'ha dit la Neuetes, pots fer la salsa de les mandonguilles o de la pasta amb porro, pastanaga, mongeta, pebrots... tot ben triturat amb la salsa de tomàquet, un pastis de verdures, una quiche de verdures, bé hi ha moltes de formes que els nens que en un moment donat rebutgen la verdura es tornin a acostumar a menjar-la.
Si vols alguna recepta m'ho comentes que te la faré arribar.
I sobretot, paciència!!
Pots fer croquetes de verdures, hamburgueses de verdures, canelons d'espinacs amb ricotta, un wok, mongetes arrebossades, trinxat, les bledes amb cigrons i salsa casera de tomàquet, l'alberginia la pots fer tipus hummus i que vagi sucant, les cremes de verdures que t'ha dit la Neuetes, pots fer la salsa de les mandonguilles o de la pasta amb porro, pastanaga, mongeta, pebrots... tot ben triturat amb la salsa de tomàquet, un pastis de verdures, una quiche de verdures, bé hi ha moltes de formes que els nens que en un moment donat rebutgen la verdura es tornin a acostumar a menjar-la.
I sobretot, paciència!!

- heaven25baby
- :: girafa

- Entrades: 2050
- Membre des de: dc. abr. 30, 2008 10:48 am
- Contacta:
La meva nena tampoc menja verdura desde que no menja papilles i l'única manera de donar-li és en truita (espinacs per ex.), en estofat o amb les mandonguilles o triturada en salsa pel pollastre o per la carn... 
Hola!!
A mi em pasa igual, li costa molt menjar verdura i la fruita igual, a sobre pateix d'estrenyiment i a mi se m'acaben les idees!!
Ostres, si no et fa res em podries pasar alguna recepta????
A mi em pasa igual, li costa molt menjar verdura i la fruita igual, a sobre pateix d'estrenyiment i a mi se m'acaben les idees!!
littleif ha escrit:Les verdures hi ha infinitat de formes de preparar-les i als nens de vegades els hi sedueix més que bullida i prou.
I sobretot, paciència!!
Ostres, si no et fa res em podries pasar alguna recepta????
Helia ha escrit:Goga, la pastanaga, tot i ser una arrel, es considera verdura. Fins i tot les patates es consideren verdura, tot i ser un tubercle. De fet, es consideren verdura tots aquells aliments procedents de plantes que tenen les fulles de color verd (la planta de la pastanaga té la fulla de color verd). Però el que importa és es propietats que té, i la importància de menjar-ne: porta betacarotens, la font principal de vitamina A, són un bon antioxidant, no porten molts sucres ni calories, i tenen un contingut mitjà en fibra... Per tant, són molt recomanables!
ostres, ara m'has alegrat el dia... jo que creia que mon fill no menjava verdures quasi mai, i de fet es menja uns dos kilo de pastanagues crues cada setmana...
Ostres, littleif, si pots passar-me alguna recepta perfecte.
Provaré les idees que m´heu donat a veure si tenim sort, però aquest nen meu qualsevol cosa que li poso nova per menjar li costa moltíssim tastar-la, així que paciència.
Moltes Gràcies
Provaré les idees que m´heu donat a veure si tenim sort, però aquest nen meu qualsevol cosa que li poso nova per menjar li costa moltíssim tastar-la, així que paciència.
Moltes Gràcies
I tant que us puc donar receptes!!!
Mireu, aquí una de bledes, que és la verdura per exel.lència que els nens no volen menjar...
PASTIS DE BLEDES
Ingredients:
Pasta de full o brisa
Bledes
Ricotta
Ceba
Festucs o pinyons
2 ous
150 de crema de llet
Bullim la bleda molt poqueta estona i l'escorrem bé. La tallem petitona i reservem.
En una paella amb oli daurar la ceba, quan hagi agafat color incorporem els festucs picats o els pinyons sencers.
Esmicolem el ricotta i el barrejem amb les bledes i el sofregit de ceba.
Ara toca batre els ous amb la nata i afegir les bledes amb ricotta
Cobrim una font amb la masa i afegir la preparació anterior.
Una 1/2 de forn aproximadament i a gaudir!
Podeu posar també una mica de formatge cheddar rallat i el gust serà una mica diferent.
Mireu, aquí una de bledes, que és la verdura per exel.lència que els nens no volen menjar...
PASTIS DE BLEDES
Ingredients:
Pasta de full o brisa
Bledes
Ricotta
Ceba
Festucs o pinyons
2 ous
150 de crema de llet
Bullim la bleda molt poqueta estona i l'escorrem bé. La tallem petitona i reservem.
En una paella amb oli daurar la ceba, quan hagi agafat color incorporem els festucs picats o els pinyons sencers.
Esmicolem el ricotta i el barrejem amb les bledes i el sofregit de ceba.
Ara toca batre els ous amb la nata i afegir les bledes amb ricotta
Cobrim una font amb la masa i afegir la preparació anterior.
Una 1/2 de forn aproximadament i a gaudir!
Podeu posar també una mica de formatge cheddar rallat i el gust serà una mica diferent.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |