Vídeo AC lliure de papilles pel gran Carlos González
- mundotueris
- :: formigueta

- Entrades: 90
- Membre des de: dt. gen. 11, 2011 10:27 pm
- Contacta:
Vídeo AC lliure de papilles pel gran Carlos González
Us deixo una de les millors gravacions que he vist d'en Carlos González sobre AC lliure de papilles. Com sempre genial!! us aconsello que totes les que podeu l'aneu a veure encara que només sigui una vegada a la vida en directe a alguna de les seves xerrades. Jo com a assessora de lactància he coincidit amb ell a diferents cursos, conferencies, congressos i gaudeixo molt cada vegada que l'escolto parlar, és genial!!
https://www.youtube.com/watch?v=vKioOmhIfGU&feature=player_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=vKioOmhIfGU&feature=player_embedded
Re: Vídeo AC lliure de papilles pel gran Carlos González
Gràcies per l'enllaç. Sempre és interessant el que diu aquest home.
Gràcies per l'enllaç, (tot i que personalment mai m'ha agradat el to "irònic" que utilitza) i no comparteixo 100% les opinions, reconec que és bon professional 
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h
MERCADILLO: https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
- heaven25baby
- :: girafa

- Entrades: 2050
- Membre des de: dc. abr. 30, 2008 10:48 am
- Contacta:
Doncs a mi si que m'agrada el to irònic de les seves reflexions ja que amaguen grans veritats, com aquestes per exemple:
- com és que totes les mares hem de córrer per treure'ls de la boca tot allò que tenen al seu abast i en canvi hi ha nens que el menjar no el volen ni veure...... pel trauma que segurament els hi representa. Molt millor deixar experimentar que intentar fer-los-ho empassar.
- com és que les prescripcions per la introducció de l'AC que donen en l’àrea de pediatria actualment en molts centres de salut, tot i que la OMS recomana la LM fins als 2 anys i LME fins als 6 mesos, parlen introducció de cereals als 4 mesos i de llet de formula com si fos la panacea de l'alimentació, donant pautes estrictes d'horaris i grams, que ni tant sols els diabètics que necessiten realment una dieta, les tenen ..... sembla més aviat un manual de deslletament que no pas una pauta d’introducció de l'AC.
- com és que totes les mares hem de córrer per treure'ls de la boca tot allò que tenen al seu abast i en canvi hi ha nens que el menjar no el volen ni veure...... pel trauma que segurament els hi representa. Molt millor deixar experimentar que intentar fer-los-ho empassar.
- com és que les prescripcions per la introducció de l'AC que donen en l’àrea de pediatria actualment en molts centres de salut, tot i que la OMS recomana la LM fins als 2 anys i LME fins als 6 mesos, parlen introducció de cereals als 4 mesos i de llet de formula com si fos la panacea de l'alimentació, donant pautes estrictes d'horaris i grams, que ni tant sols els diabètics que necessiten realment una dieta, les tenen ..... sembla més aviat un manual de deslletament que no pas una pauta d’introducció de l'AC.
Hola! MOlt interessant. Alguna experiència d'iniciar l'AC sense haver passat pels purés? Gràcies!
Mama del 2008, 2011 i 2015
Aquí en pots llegir unes quantes: viewtopic.php?f=16&t=17340
Gràcies Salander!
Mama del 2008, 2011 i 2015
entrerius ha escrit:- com és que totes les mares hem de córrer per treure'ls de la boca tot allò que tenen al seu abast i en canvi hi ha nens que el menjar no el volen ni veure...... pel trauma que segurament els hi representa.
En alguns nens serà així, però també et dic que sé de nens que mai els han obligat a menjar i que ho feien, això, de endur-se tot a la boca menys el menjar. Almenys amb una ho sé ben del cert, ja que és la meva filla!
El meu fill en canvi s'ho fica tot tot, menjar inclòs, tot i que aviat diu prou.
Ayrs ha escrit:En alguns nens serà així, però també et dic que sé de nens que mai els han obligat a menjar i que ho feien, això, de endur-se tot a la boca menys el menjar. Almenys amb una ho sé ben del cert, ja que és la meva filla!
El meu fill en canvi s'ho fica tot tot, menjar inclòs, tot i que aviat diu prou.
la teva nena no tenia curiositat pel menjar? vull dir que quan estàveu a taula no s'estirava per agafar-lo i s'ho portava a la boca? o és que un cop ho va fer ja no ho volia tornar a provar perquè li fa "fàstics"? Evidentment no tots els nens tenen la mateixa curiositat ni capacitat per fer les coses, com tampoc tenen el mateix ritme d'integració sensorial.
Segurament tu vas respectar el seu ritme, que és del que es tracta.
No ho dic per què sigui el teu cas, però ja que parlem del tema, voldria dir que hi ha nens que tenen trastorn d'integració sensorial, d' hipersensibilitat tàctil.... i els hi costa molt acceptar les noves textures, els sabors, olors...... n'hi ha que fins i tot no el volen ni tocar..... i per això els hi costa molt i molt poder menjar. Els hi fa fàstic, tenen arcades...... i els pares no ho entenen. Menjar pot ser un veritable drama per aquestes criatures. Per sort hi ha pocs casos que siguin severs, però evidentment no tots maduren al mateix temps.
Hola;
Gràcies mundotueris per l'enllaç. M'ha anat com anell al dit!!
Justament aquesta tarda he anat a parlar amb la infermera de la pediatra perquè fa dos dies que la meva filla vomita tota la toma de pit de la nit després que a les tardes he començat a provar de donar-li la papilla de fruita.
Em té preocupada perquè vomita quan està dormint i la pobreta es desperta plorant tota bruta de dalt a baix!! Fa una peneta....
La infermera m'ha dit que provi a fer-li compota (fruita bullida i xafada amb la forquilla).
Però... sabeu que us dic!! Que després d'haver vist el video del Carlos Gonzalez ho deixaré estar, compraré aquelles bossetes per posar el menjar sencer i evitar que s'empassin trossos grossos i la deixaré que vagi provant gustos. De moment, les papilles en stand by... que només té cinc mesets i la teta li agrada força!
Gràcies mundotueris per l'enllaç. M'ha anat com anell al dit!!
Justament aquesta tarda he anat a parlar amb la infermera de la pediatra perquè fa dos dies que la meva filla vomita tota la toma de pit de la nit després que a les tardes he començat a provar de donar-li la papilla de fruita.
Em té preocupada perquè vomita quan està dormint i la pobreta es desperta plorant tota bruta de dalt a baix!! Fa una peneta....
La infermera m'ha dit que provi a fer-li compota (fruita bullida i xafada amb la forquilla).
Però... sabeu que us dic!! Que després d'haver vist el video del Carlos Gonzalez ho deixaré estar, compraré aquelles bossetes per posar el menjar sencer i evitar que s'empassin trossos grossos i la deixaré que vagi provant gustos. De moment, les papilles en stand by... que només té cinc mesets i la teta li agrada força!
entrerius ha escrit:Ayrs ha escrit:En alguns nens serà així, però també et dic que sé de nens que mai els han obligat a menjar i que ho feien, això, de endur-se tot a la boca menys el menjar. Almenys amb una ho sé ben del cert, ja que és la meva filla!
la teva nena no tenia curiositat pel menjar? vull dir que quan estàveu a taula no s'estirava per agafar-lo i s'ho portava a la boca? o és que un cop ho va fer ja no ho volia tornar a provar perquè li fa "fàstics"? Evidentment no tots els nens tenen la mateixa curiositat ni capacitat per fer les coses, com tampoc tenen el mateix ritme d'integració sensorial.
Segurament tu vas respectar el seu ritme, que és del que es tracta.
Curiositat sí en tenia, però més aviat ho tocava, i acabava agafant el plat, girant-lo amb lo qual tot queixa a la taula, i enduent-se el plat a la boca
El seu desenvolupament ha estat normal.Jo li posava el plat davant, no feia res més. I m'imaginava que una nena que tot tot tot ho portava a la boca, per lògica algun contingut del plat que arribés a les seves mans el voldria provar... pues no, el deixava anar, les mans no anaven a la boca.
Això va ser durant un temps, és clar. Després ja va començar a menjar.
Jo me'n reia d'això per la ironia de la qüestió.
hola!!!! que be! m 'ha anat genial!!!
tinc una nena de 6 mesos, de moment LME i al vespre li he introduit farinetes ecologiques 90 de llet i tres cacitos!! i despres teta, el tema es que el pediatre m ha dit que li comenci a introduir aliments.... i em fa una mandra!!!! ara per ara em dedico as la nena aixi que tinc temps per donar pit a demanda, i li vull introduir aliments clar pero no com a obligació de tant d aixo i d allo.... aixi que potser faig aixo, LM + seure a la taula i que pilli lo que vulgui dins dels aliments permesos no? algu ho ha fet? soposo que aixi ella tambe menjara sobre la marxa no?....
tinc una nena de 6 mesos, de moment LME i al vespre li he introduit farinetes ecologiques 90 de llet i tres cacitos!! i despres teta, el tema es que el pediatre m ha dit que li comenci a introduir aliments.... i em fa una mandra!!!! ara per ara em dedico as la nena aixi que tinc temps per donar pit a demanda, i li vull introduir aliments clar pero no com a obligació de tant d aixo i d allo.... aixi que potser faig aixo, LM + seure a la taula i que pilli lo que vulgui dins dels aliments permesos no? algu ho ha fet? soposo que aixi ella tambe menjara sobre la marxa no?....
Ayrs ha escrit:Curiositat sí en tenia, però més aviat ho tocava, i acabava agafant el plat, girant-lo amb lo qual tot queixa a la taula, i enduent-se el plat a la bocaEl seu desenvolupament ha estat normal.
Jo li posava el plat davant, no feia res més. I m'imaginava que una nena que tot tot tot ho portava a la boca, per lògica algun contingut del plat que arribés a les seves mans el voldria provar... pues no, el deixava anar, les mans no anaven a la boca.
Això va ser durant un temps, és clar. Després ja va començar a menjar.
Jo me'n reia d'això per la ironia de la qüestió.
Ayrs... al meu Pau també està repetint aquest patró: és molt curiòs... tot ho mira, i a taula, li atreu més el plat, que el menjar que li poso. De fet, estem anant molt a poc a poc en la introducció dels sòlids, per aquesta raó.
Tinc clar que un dia canviarà. De moment, molta paciència i molta teta, per no dir, LME i ja té 8 mesos i mig.
- montsejoel
- :: granota

- Entrades: 240
- Membre des de: dl. març 17, 2014 12:26 pm
Pujo el post que la conferència m'ha semblat molt interessant! 
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |