diu massa NO

Rabietes, gelos, egoisme..

nius
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

diu massa NO

EntradaAutor: nius » dl. des. 27, 2010 11:17 am

El Pol just té 16 mesos, i sap dir perfectament que NO (rotund, uns quants de seguits fent nonono amb el dit, etc.), però creiem que ho diu massa.
A veure, quan li demanem una cosa és perfectament lògic que digui que no, perquè no li vé de gust, perquè no en té ganes, pel que sigui. Però és que té un NO molt a punt, sempre.
Pensant en la nostra actitud, és veritat que durant un temps li hem estat dient potser molts nos, fins que vam reflexionar i pensar que no ens agradava aquesta actitud nostra, i vam rectificar distreient la seva atenció, fent-lo canvair d'activitat, ajudant-lo a fer el que volia fer, etc.
Una altra cosa és que els avis li fan dir el NO perquè els fa gràcia, i això tampoc ens ajuda.

No sabem si és una època, una fase passatgera, o que se li està instaurant aquesta negativa constant. A veure, que podria ser que no estigués d'acord amb el món, però ho dubto xxo.0.o

Quines experiències teniu, vosaltres?
Imatge

Imatge
Eva_
:: poltre
:: poltre
Entrades: 616
Membre des de: dj. oct. 29, 2009 9:43 pm
Ubicació: Muntanyola

Re: diu massa NO

EntradaAutor: Eva_ » dl. des. 27, 2010 11:23 am

Hola Nius!
l'Arnau es va passar almenys un mes dient que no a tot!!! quan tenia un any i mig mes o menys.
encara que fós que sí, deia no, i després s'enfadava..... al final et treu de polleguera, però només cal PACIÈNCIA......
Tranquil·la, que segur que és passatger neujor:-)
Imatge
Imatge
winnymas
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dj. feb. 18, 2010 9:29 am

EntradaAutor: winnymas » dl. des. 27, 2010 11:33 am

La Jordina no diu "no"... diu "ja està" i la majoria de vegades ho utilitza amb sentit (quan no vol més dinar, quan acaba un conte, quan ja no té son). I em passa el mateix... als avis els fa molta gràcia però jo no sé que fer per augmentar el seu vocabulari. Té 15 mesos i bàsicament diu "ja està" i algun cop si estem de sort "papa" o "mama".
Imatge
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dl. des. 27, 2010 11:35 am

Jo no hi tinc experiencia pero vaig llegir a un llibre que es una fase que passen tots els nens, s'estan autoafirmant i aixo passa per portar la contraria als pares...

A mes explicava que poden dir no fins l'esgotament, que s'ha de tenir molta paciencia...
hiolambda
:: pantera
:: pantera
Entrades: 850
Membre des de: dc. oct. 29, 2008 8:05 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: hiolambda » dl. des. 27, 2010 11:47 am

Jo també ho vaig llegir que és una de les coses que aprenen a dir perquè precissament els pares tendim a dir que NO quan veiem que van a fer alguna cosa que no ens agrada.
Jo també intento no dir-li massa però de vegades és inevitable perquè és molt instintitu depenent del que vegis que va a fer.
Crec que en uns mesets, no et donaràs compte i ja haurà passat i distingirà perfectament el sí del no.
Hiolambda
http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/

Imatge

Imatge

Gairebé 1000 dies alletant als meus petits!!!
Ixena
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dv. març 16, 2007 6:57 pm

EntradaAutor: Ixena » dl. des. 27, 2010 1:54 pm

Hola!

Nosaltres estem igual: tot és NO! però el punyetero sap quan fer-lo servir, és a dir, no l'utilitza en qualsevol context, no! Suposo que quan aprenen a dir-lo doncs s'hi recreen, com quan diuen "apa" "allà"... Espero que siguin uns dies perquè té tela!
Quan he vist el post, semblava que l'havia obert jo! neujor:-)

I suposo que és cert que com que nosaltres, conscientment o no, doncs l'usem, doncs ell també ens demostra que en sap!
Imatge
Irina
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

EntradaAutor: Irina » dl. des. 27, 2010 2:03 pm

Hola!

Jo tambe crec que es una fase, perque l'he vist amb tots els nens dels meus amics i als nens d'una escola bressol on treballava. I espero que sigui ben curta!!!

La meva te 21 mesos i esta en plena fase!!! ja fa un mes que la passem. Ho diu amb sentit, no perque si, pero clar, es que al final no vol fer res del que tu vols com per exemple que mengi, anar a la banyera, seure al cotxet, seure a la trona...coses que sempre s'han fet i mai no hi havia problema ara es no no no i no...

Nosaltres vam ser conscients d'intentar ser positius i evitar dir NO, i ens va costar pero despres t'hi acostumes (tant, que els nostres amics es van adonar que no deiem aquesta paraula), i quan feia alguna cosa que no l'havia de fer la distreiem o li demanavem que fes alguna altra cosa: obria la porta de sota la pica, doncs "tanca tanca la porta, gracieeeees, moooolt beee!), s'enfila al sofa i comenc,a a botar "seu be, vine seu aqui amb mi... molt be...) i aixi anar fent. recordo que va ser cap als 13 14 mesos que ja comenca,va a tocar-ho tot quan vam comenc,ar aixi.

Suposo que per aixo aquesta epoca del NO li ha vingut mes tard, no ho se, pel que veig els vostres son mes petits i ja mostren el su geni!!! neujor:-)

Crec que ens hem de carregar de paciencia i continuar sent positius donanr ordres i buscant alternatives al NO...

edito per dir que acabo de fixar-me mes be en les edats dels vostres i tampoc varien tant! Doncs aixo ho afirma, no? que es una fase que passen a aquesta edat...! doncs que acabi rapid si us plau!!!! neujor:-) neujor:-)
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dl. des. 27, 2010 2:19 pm

Ja pots estar tranquil.la que és una fase.
La nena va dir "NO" fins que va haver un dia que li vam preguntar una cosa i ens va contestar "SI". Faltaven pocs dies per començar la llar aquest setembre i un dia li va preguntar el seu pare: "Neus, que vols anar a la llar a fer P2?" i ella va contestar rotundament "SI!", ens vam quedar tots dos ben parats. Tenia gairebé dos anys i mig.
nius
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dl. des. 27, 2010 2:28 pm

ostres, és que el Pol sap utilitzar el si (no el sap dir, però fa que si amb el cap): està bona la sopa? mou el cap afirmativament; mirem un conte? mou el cap afirmativament.
Però el NO (i a vegades és nnnnnnnnnnnnnnnnnO), docns el té a la punta de la llengua. Fins i tot, jugant amb el seu pare, aquest li diu "patapim" (per dir algo) i el petit fa NOOO rient; patapam! noooooooo.
Espero que sigui una fase... pel que dieu pinta una mica llarga, però vaja.

Com heu dit, ens toca fer encara més l'exercisi de no dir no. A veure si treiem aquesta parauleta del nostre vocabulari aviat
Imatge

Imatge
mireiafor
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dl. des. 27, 2010 2:53 pm

Com ja t'han dit les companyes és una fase per la que passen tooooooooots els nens neujor:-) neujor:-) , aixó sí a un els agafa més fort que a altres, i també potser els dura més. Ho dic perquè la meva gran ha passat per totes aquestes fases: la del no, la del perquè, la de.... però tot molt normalet i fàcils de portar, en canvi el nen :ufs: :ufs: :ufs: :ufs: al bandarra li duren mesos i a sobre molt bèsties. Amb el no doncs això que dius tú, que sembla que portin el no enganxat a la boca, i amb la del perquè...... ufssss!!!!!!

Santa Paciència xxcool xxcool xxcool
Imatge

Imatge
Irina
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

EntradaAutor: Irina » dl. des. 27, 2010 3:03 pm

Mira, amb aixo tambe coincidim! que la Hana tambe sap dir que si amb el cap!
entrerius
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dl. des. 27, 2010 4:33 pm

El nostre fill va començar a dir abans el “sssssssshi” o el “fale” que el NO. Va ser molt divertit……i també feia el gest afirmatiu i negatiu amb el cap........ però ara ja està amb el no a la boca contínuament.

Com ho fem? tal com diu la Irinna, tanca la porta.... gràcies! Seu bé al sofà....gracies guapo!!!... ohhh que gran...... que guapo que ets...... vaja.... ensabonant-lo molt i explicant-li el que vols que faci en contes del que no vols.

Quan no vol fer cas, doncs intentem canviar de tàctica i demanar-li ajuda per fer alguna cosa: ajuda a la mama a portar això a tal lloc..... ajuda a la mama a penjar la roba..... es a dir fer-lo sentir útil i donant-li feina..... i veus que de seguida diu: “fale” i va corrents darrera teu.

I quan res d’això funciona, deixar-lo que ell mateix decideixi quan ho vol fer (sempre que sigui possible, és clar), i deixar-li de fer cas a tot el que demana mentre tant: anem a canviar el bolquè? No! I aleshores li dic: quan vulguis fer-ho ja m’ho diràs vale? I faig la meva. Tard o d’hora ve a demanar alguna cosa: jugar, atenció, ....... i li dic: primer canviem el bolquè i desprès el que tu vulguis....... i de moment no acostuma a trigar gaire a accedir-hi.
Irinna
Entrades: 2053
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 7:36 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Irinna » dt. març 01, 2011 9:09 pm

jo també penso que és una fase!

lo de positivitzar les accions està molt bé! i a vegades amb la CLaudia em funciona, quan diu no, però sé que és si... jeje li faig creure que li faig cas.. per exemple, la poso a la trona i li dic que anem a sopar. Ella em diu que no.. i m'aparta el plat.. aleshores la miro i li dic: oh! no tens gana? bueeeeno.. doncs llavors guardo el sopar dacord?" i faig com que recullo el plat.. i sempre salta ella amb un noooooo tot rient jejeje i mou les manetes com dient: porta el plat que tinc gana!! :-D

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::