La fruiteta del berenar!

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
nininini
:: puça
Entrades: 33
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 10:28 am

La fruiteta del berenar!

EntradaAutor: nininini » dt. nov. 02, 2010 5:46 pm

He introduit fa poc la fruita per berenar al meu bebito de gairebe 5 mesos i tinc dubtes pel que fa a la quantitat de fruita que li dono (mitja poma, mitja pera i un trosset de platan de moment).
Per aixo us demano:
- quina quantitat de fruita prenen els vostres bebes?
- quines combinacions de fruita feu?
- hi afegiu cereals o galetes sense gluten?
- els hi doneu un bibi petit a darrere si feu LA?

Es que el pediatre no em va explicar gaires coses...

Gracies!!!
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: La fruiteta del berenar!

EntradaAutor: Ítaca » dt. nov. 02, 2010 6:27 pm

Has d'anar jjugant una miqueta amb les quantitats...
Les fruites q em va dir el pediatre q li podia donar eren aquestes: pera, poma, plàtan, suc de taronja/mandarina, préssec, raïm (pelat i sense pinyols)
Nosaltres al principi fèiem més o menys com tu, 1/2 pera, 1/2 poma i un trosset de plàtan (per por q la restrenyís molt). Quan vegis q tot això s'ho menja bé, pots posar-li una peça sencera.
A nosaltres ens va costar una mica introduir la fruita... vem descobrir q la pera no li agradava gens i aleshores sols li posava poma i plàtan. També vaig provar de posar-li suc de taronja o mandarina, però tampoc li agradava gaire.
També vem descobrir q li agradava més cuita (en compota) q no pas natural, i així vem anar fent. Jo sí q li posava un parell de cullerades de cereals sense gluten i li posava també uns 30 ml de LA, tot ben trituradet i així s'ho menjava molt bé... :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
neuetes
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dt. nov. 02, 2010 8:25 pm

A part del que t'ha dit la itac@, potser hauràs de variar una mica la quantitat i la combinació de les fruites depenen de com veguis que faci la kk. Si va restret: suc de taronja, pera i mandarina i si va una mica fluix: poma i plàtan. I tampoc no t'assustis si comença a fer kkes de colors estranys, és normal.

Nosaltres vam tenir bastants problemes amb l'introducció de la fruita perque no li agrada i vaig anar fent provatures fins a descobrir la fórmula màgica: plàtan+pera+suc de 1/2 taronja+una galeta maria. Aixó si, les fruites que siguin ben madures que així també son més dolçes. Pel camí vam provar de tot: posant-hi més o menys poma, o pera, o plàtan o taronja, afegint cereals, afegint galeta, afegint llet, coure la fruita (que va ser un bon recurs) ...

Tinguis paciència i també trobaràs el que a ell li agradi i que s'ho mengi.

Ah! a la edat del teu nen, sempre rematava les menjades (totes) amb llet (ella prenia LA).
esquimal
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dc. oct. 27, 2010 3:34 pm
Contacta:

EntradaAutor: esquimal » dc. nov. 03, 2010 8:28 am

A mi encara no em toca però et transcric el full que el metge m'ha donat:
4-6 mesos 210 ml. de llet cada 4 hores + 1 farinetes de fruites
Per les farinetes: es preparen triturades (uns 180 gr aprox. en total) amb les següents fruites: 40 gr. de pera + 40 gr. de platen + 40 gr. de poma + 40 ml. de suc de taronja + 20 gr (4 culleradetes) de cereals sense gluten. No s'afegiran ni sucre ni galetes a les farinetes de fruites.
Espero que et vagi bé. :ok:
MARUXA
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 547
Membre des de: dt. jul. 14, 2009 10:33 am

EntradaAutor: MARUXA » dc. nov. 03, 2010 8:52 am

Hola,
Jo al principi li feia poma, pera, plàtan i taronja (a mí des del principi me la van fer posar amb polpa i tot) i bé en teoría havia de ser mitja peça de cada (sense galeta), però és clar el nen no s´ho acabava ni de conya, així que poquet a poquet i amb la calma i el que es deixi doncs allà es queda. Després de la fruiteta li donava el pit.
Amb el temps hem suprimit la poma i posem poc platan per que el meu peque va restret i la taronja ha de ser molt dolça (al final només li poso 1/4). És anar probant fins trobar el que més li agradi al petitó.
Sort!!
Imatge
Roger, ets la nostra alegria!!
petazetas
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2418
Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
Ubicació: Badalona - Barcelona

EntradaAutor: petazetas » dc. nov. 03, 2010 9:04 am

Doncs mira de moment ja ho fas bé, a mi també em va dir la mateixa quantitat que tu però afegint una mica de suc de taronja.
I ja aniràs veient si li poses més d'alló o menys etc si li agrada o no. Jo vaig començar amb poc platan per que no li agradava gaire i al final ja n'hi posava un de sencer sense problemes.

El meu pediatra em va dir que li poses llet o cereals per que m'ho acceptés millor però la meva sempre la va voler a palo seco. I la cuita també em va dir que me la mengés jo... ni tan sols la poma al forn.

I ara es menja el kiwi partit per la meitat amb una cullera tal qual, estigui madur o verd!

En canvi tinc una amiga que no li vol la fruita si no porta cereals i llet...
La Lia ja és tota una princesa!
Takita
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dc. nov. 03, 2010 3:12 pm

Nosaltres vam començar amb: mitja poma, mitja pera, mig plàtan i el suc de mitja taronja, i li agradava molt. Més endavant, quan vam introduïr el gluten vaig començar a afegir-hi un parell de galetes. Li he fet sempre amb la Babycook i li agrada molt.
L'Arnau no ha tingut mai problemes amb les caques, però com ja t'han dit, és qüestió d'anar jugant i, de mica en mica, anar introduïnt fruites noves (excepte les que ja recomanen que no, és clar).
Només li vaig donar llet després del puré els primers dies, després amb el bol que es fotia ja en tenia prou i no volia res més.
Roscris
Entrades: 21
Membre des de: dv. set. 24, 2010 8:39 pm

EntradaAutor: Roscris » dj. nov. 04, 2010 9:49 pm

Jo primer vaig començar donant al meu fill mitja poma, mig platan, el suc d'una taronja + dos culleradetes de cereals sense gluten i tot cuit a la Babycook a partir dels 4 mesos. Però després m'he anat trobant que alguns dies que hem estat fora de casa, li he hagut de donar potito i he descobert la marca Naturnes de la Nestle (la venen multifuites, només pera, poma i platan...) i se la menja força bé. Va molt bé donar-li potito en moments excepcionals, quan marxes fora i no tens on triturar i/o coure la fruita.
Aquests potitos buits els conservo i quan preparo la fruita a casa omplo el potito (no utilitzo platet) i així tinc la quantitat ideal que es menja el meu nen molt bé i que aguanta 3 horetes fins a l'hora del sopar (ho digereix ràpid).
A dia d'avui ja no faig al vapor la fruita a la Babycook (només la trituro). Li trituro la fruita i se la pren natural i les fruites que li poso són variades depenent del dia o bé del que tingui a casa (préssec, pera, raïm, meló, poma, platan, suc de taronja o mandarina...). Jo després li faig les barreges per variar al màxim (pressec + pera +platan, poma + platan, taronja+ poma + platan...). I algun dia com a extra li faig compota de poma a la Babycook i n'està per llepar-s'hi els dits (també en preparo per mi!). Gràcies al nou pediatra que vaig el meu nen menja més variat, fruita natural i sense cereals (ja els menja per sopar!) i el més important és que el meu fill s'ho menja molt bé i alhora està descobrint nou sabors. :content:
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Evi_78
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dt. ago. 26, 2008 11:44 pm

EntradaAutor: Evi_78 » dg. nov. 07, 2010 11:17 pm

S´ha de cuir la fruita o se li pot donar triturat solament? Quina diferència n´hi ha? Gràcies
Imatge
Takita

EntradaAutor: Takita » dc. nov. 10, 2010 12:01 am

Evi_78, li pots fer només triturada o al vapor (si tens la Babycook, per exemple); al vapor, els aliments no perden cap vitamina ni mineral. També li pots anar alternant.
nusi_nusi
Entrades: 6157
Membre des de: dv. ago. 14, 2009 9:21 pm
Ubicació: Vallès Oriental
Contacta:

EntradaAutor: nusi_nusi » dc. nov. 10, 2010 4:32 pm

aprofitant aquest post, m'anirà molt bé, hem començat fa 8 dies amb el tema de la papilla de fruites, i noies he arribat a quasi no posar-li plàtan pq semblava que no li agradava i avui li he posat poma, pera i plàtan (1/4) i li he posat suc de mandarina i avui ha sigut pitjor que mai....no sé pas com fer-li menjar....demà provaré amb la Babycook, li poseu veig culleradetes de cereals sense gluten? quantes?

Perdoneu la taladrada, noies!, per cert el primer dia se'n va menjar 200ml...ara cada dia ha anat variant...intento sempre posar-li el mateix però no es menja cada dia el mateix.... help?
Takita

EntradaAutor: Takita » dc. nov. 10, 2010 4:58 pm

nusi, nosaltres vam començar amb mitja poma, mitja pera, mig plàtan i el suc de mitja taronja. La mandarina no li agrada gaire. Alguns dies li afegia unes galetes sense gluten i li encantava. És qüestió d'anar provant a veure quina combinació li agrada i sobretot, paciència, encara porteu poquets dies.
nusi_nusi
Entrades: 6157
Membre des de: dv. ago. 14, 2009 9:21 pm
Ubicació: Vallès Oriental
Contacta:

EntradaAutor: nusi_nusi » dc. nov. 10, 2010 5:05 pm

Takita, ja li posava mitja de cada cosa....però al final vaig posar-li poma, pera, una peça de cada, però donant-li la meitat del producte, que surt uns 200ml i això només s'ho va menjar un sol cop....el primer!
I ara n'hi separo 100ml i cada dia intento que li trobi el mateix gust igual q el primer dia i nanai...sisi tens raó fa 8 dies i no ens podem desesperar, però es q avui quasi no n'ha provat, igual és pq anava molt retip....seguirem intentant-ho!

gràcies! ara q igual demà provo la Babycook... per provar...

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 40 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::