Fer la mona de Pascua a casa

Pastissos, galetes, gelats i sorbets, pastes diverses...
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: granota2012 » dl. març 16, 2015 12:10 am

Hola noies,

Doncs que estic pensant fer la mona a casa. Quan feia pastissos o mones sempre feia la recepta del pa de pessic amb les mides de iogurt però no em quedava esponjós...sabeu algun truc perquè quedi esponjós?

Una vegada una cuinera em va dir un truc, de tirar.hi una mica de llet a una de les capes( ja que el feia farcit de melmelada).pero no m.enrecordo si aquest truc era perque quedes mes esponjos o era per quan es torrava massa al forn i no tingues gust a cremadet.

He vist aquí al fòrum que també feu el pa de pessic de taronja i que queda bonissim. Les que heu provat el típic de mides de iogurt i el de taronja, quin es millor per la mona de Pascua? I el farcit que no quedi massa dolç?

A veure que opineu, gràcies anticipades!
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: nb_30 » dl. març 16, 2015 9:28 am

granota2012 ha escrit:Hola noies,

Doncs que estic pensant fer la mona a casa. Quan feia pastissos o mones sempre feia la recepta del pa de pessic amb les mides de iogurt però no em quedava esponjós...sabeu algun truc perquè quedi esponjós?

Una vegada una cuinera em va dir un truc, de tirar.hi una mica de llet a una de les capes( ja que el feia farcit de melmelada).pero no m.enrecordo si aquest truc era perque quedes mes esponjos o era per quan es torrava massa al forn i no tingues gust a cremadet.

He vist aquí al fòrum que també feu el pa de pessic de taronja i que queda bonissim. Les que heu provat el típic de mides de iogurt i el de taronja, quin es millor per la mona de Pascua? I el farcit que no quedi massa dolç?

A veure que opineu, gràcies anticipades!


La base per la mona normalment és la "massa genovesa" . Mira't el bloc de Cuina per llaminers i hi trobaràs moltes mones! http://www.cuinaperllaminers.com/2009/0 ... i.html?m=1
I pel socpetit hi ha d'haver un post de mones a l'apartat de cuina. Si tinc temps te'l busco :ok:
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: granota2012 » dl. març 16, 2015 10:13 am

Gràcies nb_30 miraré l.enllaç. Lo de la llet que comento ho sabeu? Gracies
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: nb_30 » dl. març 16, 2015 10:25 am

granota2012 ha escrit:Gràcies nb_30 miraré l.enllaç. Lo de la llet que comento ho sabeu? Gracies


jo particularment no he posat mai llet al pa de pessic! però no sóc pastissera :content:
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: granota2012 » dl. març 16, 2015 12:25 pm

Hola

No, segons va dir la llet crec que era per treure el gust a massa torrat pero es que no estic segura. I es veu que no agafa gust de llet.
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: Rossinyola » dl. març 16, 2015 2:12 pm

Hola
Pq quedi esponjós jo el q faig es tamisar bé la farina i el llevat i muntar les clares d'ou a punt de neu i afegir-les al final de tot en dues tandes barrejant amb espàtula des de sota cap a dalt per evitar q es perdi l'aire de les clares, i de seguida cap al forn.
Imatge

Imatge

Imatge
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: granota2012 » dl. març 16, 2015 3:15 pm

Hola

Nb_30, a l.enllaç només he vist una recepta, dius que n.hi ha mes? Aquesta recepta es veu molt elaborada,no? I amb aquest farciment amb tan ou i sucre no quedarà massa dolça?

Rossinyola, per la mona quina recepta fas?

Gràcies noies.
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: nb_30 » dl. març 16, 2015 3:51 pm

A la web cuina per llaminers tens un apartat que posa "receptes" i estan totes classificades alfabeticament. A la M trobaras unes quantes mones.
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: granota2012 » dl. març 16, 2015 7:33 pm

Gràcies, ara miraré la web.
MariaCarme
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 7:18 pm

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: MariaCarme » dl. març 16, 2015 9:29 pm

Granota, si fas la recepta de iogur del pa de pessic i li poses llevat hauria de quedar be. Que el poses a la nevera? Si es poses en fred es torna mes dur i ja no es tant esponjos.
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: granota2012 » dl. març 16, 2015 9:52 pm

Hola MariaCarme,
li posava tot 1 sobret de Royal i no el posava a la nevera...
montsecm
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dj. jul. 29, 2010 11:17 am

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: montsecm » dt. març 17, 2015 7:20 am

El truc que jo utilitzo amb la coca de iogur pq quedi esponjós és posar una cullaradeta de bicarbonat, fa que es conservi més "humidet". i l'he fet moltes vegades per la mona amb la xocolata de cobertura per sobre, queda bonissima!
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: granota2012 » dt. març 17, 2015 1:57 pm

Hola montsecm

I també hi poses el llevat oi? Gràcies.

El problema es la xocolata per cobrir-lo no els agrada! I el farciment de que el feu? Gràcies.
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: Rossinyola » dt. març 17, 2015 2:26 pm

Granota, jo la mona la faig de la coca de iogurt, a vegades de taronja afegint ralladura d'una taronja, o fins i tot l'he fet de maracuyà afegint unes cullaredetes de concentrat de maracuyà (hi ha un munt de fruita concentrada q dóna molt joc per la coca de iogurt!), jo en gasto de la casa home chef, crec q es diu així. Si no us agrada la xocolata pots fer qualsevol recobriment de fruita, tipo frosting, o bé recobrir-la de xocolata blanca, la cobertura blanca nestlé va molt bé. I repeteixo q separar les clares i fer-les a punt de neu t'hauria de donar més esponjositat (posant-les al final i amb compte). Potser tb pots provar de posar-hi una mica meys d'oli.
Imatge

Imatge

Imatge
montsecm
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dj. jul. 29, 2010 11:17 am

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: montsecm » dt. març 17, 2015 3:00 pm

Sí, sí, el llevat també i tant!
Nosaltres sempre cobrim de xocolata pq el meu fill es massa fan de la xocolata, per tant ja no es contempla cap altra opció :p-) I com ja queda prou contundent ja no la farcim.
estic d'acord que batir les clares a punt de neu i afegir-les al final també ajuden a augmentar l'esponjositat
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: Anna Maria » dt. març 17, 2015 3:26 pm

Bones!
no puc donar consells sobre la massa, pero a la resi on teballo ens porten el pa de pessic i nosaltres el "rellenem", i el truc es emborratxar una mica el pa de pessic amb licor o suc rebaixat amb aigua. una mica abans es passa uns cucharons per cada capa. a nosaltres ens funciona!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: granota2012 » dt. març 17, 2015 9:42 pm

hola

Anna Maria hi poseu per ex. suc de taronja amb una mica d.aigua per cada capa? gracies

Rossinyola ara miraré això del recobriment de fruita tipus frosting que es. Pel nom, ni idea. gracies.

montsecm doncs sí, potser la culleradeta de bicarbonat m.anirà be perque quedi mes esponjos.Ja li possaré.gracies.

aniré en compte a muntar les clares pero no tinc l.aparell que porta 2 varilles per muntar clares que diuen que va molt bé i esclar, no em queda molt voluminos...
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: Rossinyola » dc. març 18, 2015 7:32 am

Guapa el frosting és molt fàcil, és el q porten els cupcakes pel damunt. Només és meitat mantega meitat sucre glass (jo hi poso una mica menys de mantega pq no quedi tan fort o bé part de la mantega li poso philadelphia). La mantega i el formatge philadelphia l'has de tenir a temperatura ambient tota una nit almenys, q tingui textura de pomada. Llavors l'has de batre moooolt, canviarà de color una mica, i afegir el philadelphia (si és q n'utilitzes), batre, i afegir la meitat del sucre glass mica en mica. Llavors pots posar-hi alguna essència com vainilla, o bé suc de llimona o taronja (lo just pq tingui gust pero q no s'aigualeixi) o pasta de fruita concentrada, q no porta tanta aigua. I et servirà tan pel recobriment com pel farcit :ok:
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: Anna Maria » dc. març 18, 2015 8:30 am

exacte!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Fer la mona de Pascua a casa

EntradaAutor: granota2012 » dc. març 18, 2015 2:30 pm

Gràcies a totes per respondre. A veure quins mona faré al final. Ja us informaré.

Torna a “Dolços i Rebosteria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::