Cursos seriosos de natació al Gironès

Propostes i experiències.
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Cursos seriosos de natació al Gironès

EntradaAutor: aiguablava » dv. ago. 03, 2018 2:52 pm

Tenim un fill que ha anat varis anys a cursos de natació en una piscina municipal del Gironès i estem poc satisfets. Ara sembla que els cursos van encaminats a no ensenyar bé a nedar als nens i nenes i així fer-los encadenar un curs rere l'altre fins l'infinit, i els pares vinga pagar i fer viatges fins a la piscina.

Fa anys, feies un curs d'estiu d'un mes, entre els 6-7 anys i t'ensenyaven a nedar bé, amb estil i tècnica, i ja no calia tornar-hi. Recordo que molts que nedàvem sense estil, el milloràvem del tot, i aquells que ni tan sols sabien flotar, sortien nedant amb estil. Això sí, les classes s'aprofitaven totalment i importava més aconseguir resultats que passar-se l'estona entretenint els nens.

N'hi ha d'aquests cursos? Molts pares i mares que conec es queixen del mateix: de cursos que molts cops no et deixen ni ser-hi present, els fills només diuen que "juguen" i encara que de flotar, floten (alguns ni això), ni els ensenyen a nedar amb estil, ni neden de forma disciplinada. I al principi als nens els fa gràcia, però aviat et diuen "no aprenc a nedar bé" i això dol.

Esteu satisfets dels cursos de natació (d'estiu o de durant el curs) que fan els vostres fills per la comarca de Girona? Alguna recomanació de "bons cursos", o sigui, cursos efectius a partir de 6 anys?
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Cursos seriosos de natació al Gironès

EntradaAutor: capseta » dv. ago. 03, 2018 6:23 pm

Hola!

Ostres, jo embarassada anava a la piscina de Cassà, vaig coincidir amb classes de nens de diferents edats i trobo que el que feien no era gaire diferent del que hi feia jo quan anava a natació (a un altre lloc), i on jo anava molts dels que hi anavem competien.

I de Girona mateix heu mirat al Geieg? Sempre havia tingut fama... ara ni idea.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Cursos seriosos de natació al Gironès

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. ago. 04, 2018 10:38 pm

Ostres! Doncs no m'ho havia plantejat que al cursos de natació podia ser que "no s'ensenyés a nedar". Jo de petita vaig anar-hi un curs o dos, no recordo l'edat que tenia i no puc dir que sàpiga nedar molt bé, no tinc gens d'estil però vaja perquè jo sóc patosa, no hi vaig anar temps suficient o no sé... A nosaltres sí ens ensenyaven com ens haviem de tirar a la piscina i a nedar i jugar només jugavem una estoneta al final de la classe...

Aquest any no em apuntat a la gran (3 anys) a cap extra-escolar a l'espera de poder apuntar-la un curs de natació, si realment un cop apuntada no n'aprèn si que ha de ser una gran decepció.

A veure què diuen per aqui... Parleu d'aprendre'n cap als 6 anys? Així millor m'espero?
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: Cursos seriosos de natació al Gironès

EntradaAutor: Sumsi » dg. ago. 05, 2018 4:16 pm

Jomateixa82 ha escrit:Ostres! Doncs no m'ho havia plantejat que al cursos de natació podia ser que "no s'ensenyés a nedar". Jo de petita vaig anar-hi un curs o dos, no recordo l'edat que tenia i no puc dir que sàpiga nedar molt bé, no tinc gens d'estil però vaja perquè jo sóc patosa, no hi vaig anar temps suficient o no sé... A nosaltres sí ens ensenyaven com ens haviem de tirar a la piscina i a nedar i jugar només jugavem una estoneta al final de la classe...

Aquest any no em apuntat a la gran (3 anys) a cap extra-escolar a l'espera de poder apuntar-la un curs de natació, si realment un cop apuntada no n'aprèn si que ha de ser una gran decepció.

A veure què diuen per aqui... Parleu d'aprendre'n cap als 6 anys? Així millor m'espero?



Jomateixa la meva opinió és com abans sàpiguen nadar millor, hi ha nens que els hi costa més que altres, al Biel li costa i a P3 el vam esborrar perquè muntava uns números, però ara està més animant i els curs vinent si hi ha plaça farà com a extra-escolar, a veure com va.

Però la tranquil•litat que sàpiguen nadar i no parlo de tècnica, almenys que suri si cau de la piscina.
Imatge
Avatar de l’usuari
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

Re: Cursos seriosos de natació al Gironès

EntradaAutor: Maroa » dg. ago. 05, 2018 8:01 pm

Al la piscina de Flaçà, però només durant l'estiu. http://clubpoliesportiuflaca.blogspot.com/?m=1
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Cursos seriosos de natació al Gironès

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. ago. 05, 2018 11:39 pm

Hola!

Sumsi, per la raó que comentes és per la que preferim apuntar-la a natació aviat, perquè aprengui a surar. Que ho faci amb més o menys estil m'importa poc, però almenys que surti del curs amb certa seguretat dins l'aigua.

Aquest estiu (3 anys acabats de fer) va sortir un moment de la piscina per fer un pipí, l'aigua de la piscina li arriba més o menys a la cintura i li posem flotador i manguitos (ho vol tot), però al haver sortit a fer pipí se'ls va treure i la van entrar sense (el flotador corria per la piscina) i jo estava pendent de la germana de mesos. Doncs bé, va relliscar i va quedar boca-avall i es va veure claríssimament que sí no fos perquè estàvem allà mateix no hagués sabut sortir-ne tot i tocar de peus a terra. Van passar segons, no ser precisar quants, no va ni tossir o gairebé res, però ella es va espantar molt!!! Han passat setmanes abans no l'hem tornat a veure una mica "suelta" a la piscina, amb flotador, fins i tot ha estat molts dies volen estar-hi encara no 5 minuts... I ara sempre diu "t'enfonses?" i ve ella a salvar-te... L'ha marcat bastant el tema, i si ja teniem la idea que aprengués a nadar abans ara més encara. El que em fa por és que després d'això ella no vulgui anar a prendre'n,,, ja ens ho trobarem...
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: Cursos seriosos de natació al Gironès

EntradaAutor: ner » dt. ago. 07, 2018 9:05 am

Hola,

Jo aniria a mirar al Geieg o al centre Wellness. Altrament les meves filles són més petites i per l'edat que indiques no et puc orientar.

Com comentàveu als darrers posts, a mi em feia molta por que caigués a la piscina i que s'ofegués. Així que per nosaltres és prioritari que sapigués sortir-ne. Amb la meva filla gran, que farà 4 anys a finals setembre, vàrem començar a fer piscina quan tenia 5 mesos i no ho ha deixat de fer. De fet era la única extraescolar que ha fet tan quan anava a l'escola bressol com a P3. I cal dir que ja l'estiu passat (amb 2 anys i 10 mesos) si la tiravem a la piscina sabia agafar-se al marge i sortir-ne i aquest ja va sense braçets ni burbujita. És a dir ja flota movent mans i peus, neda sense estil però no s'enfonsa i li encanta l'aigua.

Amb la petita que ara té 6 mesos començarem a fer matronatació al setembre. Anirem al Wellness com amb la gran. Ho fa la Quima que a nosaltres ens agrada molt.

Així que jo us animaria a començar quan més aviat millor.
Imatge
Avatar de l’usuari
illeta25
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 10:36 am

Re: Cursos seriosos de natació al Gironès

EntradaAutor: illeta25 » dt. ago. 07, 2018 10:01 am

Hola Aiguablava,

Hauríem d'entendre que tots els clubs tenen interès que els nens apareguin a nedar i bé, ja que si els i agrada alguns d'aquests nens seran el futur planter del club...

Des del meu punt de vista, crec que també i té molt a veure com sigui el teu fill. Si li agrada fer aquesta activitat, si li posa interès i motivació i si és àgil per aquest tipus d'activitat, o simplement la fa per obligació dels pares .

Els altres nens del mateix curset els i heu vist evolució? Si tots estan igual, poder hauríeu de posar una queixa i intentar al curs que ve fer un canvi de monitor.

Mira, la meva filla aquest Octubre passat va començar el curset de natació amb 3 anys acabats de fer, el primer dia amb 2 maniguets, el segon amb 1 i el tercer amb cap. Aquest estiu neda, sense estil però ho fa. Pot bussejar, fins al terra de la piscina a buscar un objecta (1.50m +/-). El mateix curset que anava la meva filla hi havia molts més nens crec que eren 10/12. La meitat d'ells van començar amb 2 maniguets i han acabat exactament amb els 2 maniguets. La monitora els i va dedicar més temps aquests nens, per poder-los motivar, que deixessin de plorar... però que passava la majoria i anaven "obligats pels pares" l'aigua els i feia por, no els i agrada i no estaven gens motivats per fer aquella activitat s'ho passaven malament tota l'hora pobres. Això sí que era anar perdre temps i diners!

Amb això vull dir que la monitora que tenia ja era bona, però uns pares els i pot semblar que aquest curs han perdut el temps i diners i els altres contents perquè han assolit els objectius que tenien: perdre por a l'aigua, anar amb un maneguet o el que sigui...

De totes maneres el GEIEG té bastant de nom, pot ser un bon club per aprendre a nedar!
Imatge
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Cursos seriosos de natació al Gironès

EntradaAutor: aiguablava » dv. ago. 17, 2018 7:55 pm

Moltes gràcies.

Preguntarem pels del GEIEG, . Havia anat al Wellness fa uns anys i els trobava molt seriosos, també seria una opció que no hi havia caigut.

Crec que ja en el primer curs vam solucionar que flotés i perdés força la por, ja que com la majoria de pares, el que més ens preocupava és que caigués a alguna piscina.

El nostre fill ha evolucionat però pensem que molt poc. No és pas que volguem que sigui un gran nedador als 6 anys, però ens sobta tan poc estil i quan li hem preguntat si els donaven orientacions més tècniques, de com posar els peus al nedar, moure els braços i el cap, etc. li sona tot "a xino". Que en un primer curs l'objectiu fos flotar i perdre la por, en edat preescolar, s'entén, però en un segon curs... En el nostre fill hem vist una evolució perquè també fa piscina a casa i a la platja el fem nedar, però en general hi havia força insatisfacció entre els pares. Pensava que érem nosaltres, però l'últim dia va ser quan la gent va començar a mostrar el descontent.

Entenc perfectament que cada nen és un món i moltes criatures comencen a nedar bé quan se senten segurs, però partint que justament no era dels que més por tenien i sempre hi ha anat molt motivat, ens ha estranyat. També ens passa que en general ens sembla que tots els aprenentatges ara es fan més "lights" que abans, hi ha menys exigència i ja no sabíem si aquest mètode "no mètode" era generalitzat.

L'estiu vinent provarem al GEIEG, al Wellness, o sigui on sigui, prèviament ens informarem dels objectius proposats i el mètode que faran servir. Com algú ha dit, en un club els interessa ensenyar bé perquè poden ser el seu futur planter. Suposo que als clubs o als centres privats si miren més.
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: Cursos seriosos de natació al Gironès

EntradaAutor: ner » dl. maig 10, 2021 11:47 am

Hola,

Reprenc el post perquè just ara la meva filla té 6 anys.

Aiguablava, al final per on us vau decidir? Us va agradar?

L'estiu passat per la pandèmia nosaltres no vàrem apuntar a la nostra filla a cap curs i tampoc aquest curs escolar així que ara fa més d'un any que no fa natació quan n'havia fet de forma continuada els anys anteriors (P3 i P4). Alguna recomanació de curs de natació? Gràcies
Imatge

Torna a “Extraescolars”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::