Futbol

Propostes i experiències.
Keta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dg. gen. 18, 2009 10:56 pm

Futbol

EntradaAutor: Keta » dt. des. 13, 2011 12:29 am

Hola,
No sé si us hi haureu trobat però el meu nano té 7 anys i no li agrada gens el futbol. Com que no li agrada, no el practica, i per tant no se li dóna bé. Com que no en sap, encara li agrada menys practicar-lo, i és un peix que es mossega la cua.
El problema és que és un esport que és socialitzador a l'escola, és el "rei" del pati, i si no hi jugues no formes part del grup de "futboleros" que acostuma a ser el més líder. A més a més, quan quedes amb alguns pares i amiguets, vagis a on vagis sempre n'hi ha algun que porta una pilota i ja es forma un grup, majoritaris, de nens que hi juga.
En fi, que cada vegada és més un limitant. He intentat motivar-lo, tenim material, intentem anar al parc, quedar amb amiguets, etc, però és que realment no s'ho passa bé.
En definitiva, dubtava si potser apuntant-lo a futbol seria una ajuda, o pel contrari, encara l'avorriria més.
Us volia preguntar si algú s'hi ha trobat o em podria aconsellar.
Moltes gràcies,
Keta
Avatar de l’usuari
Xana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 341
Membre des de: dv. feb. 12, 2010 9:04 am

Re: Futbol

EntradaAutor: Xana » dt. des. 13, 2011 8:29 am

Al meu gran li passava com al teu: com no se li donava bé el futbol no hi jugava, i com no hi jugava no en millorava.... Però es clar, tooootsssss els seus amics SI que jugaven a futbol i de sobte, al arribar cap a 1er de primària, es va trobar que als patis es quedava sol perque tots jugaven a futbol!!

En el seu cas, poc a poc va començar a animar-se, fins al punt que a 2n ens va demanar (jo crec que va ser un "rampell") que l'apuntessim a extraescolar de futbol. Ho vaig fer super-contenta, pensant que seria la solució.... i va ser un error!! Pobret ho va passar bastant malament. No coneixia gaire a molts dels nens que hi anaven (tot i que 3 o 4 eren amics seus), i arribava sovint frustrat perquè no li passaven la pilota o perquè li deien que era "malo". Val a dir que els monitors també passaven bastant. De fet, no era només el meu el que es queixava d'això.

El cas - al curs següent ja no el vaig apuntar (em va demanar que l'apuntes a basquet (no sé d'on va sortir això) i ara resulta que li encanta!) i per ell va ser com un alleujament. D'alguna manera hi va començar a jugar al pati NOMES amb els seus amics, que SI que li passaven la pilota, i ara està tan integrat als jocs de pati com el que més. De fet, avui mateix em feia correr pel matí per arribar abans, que si no "només" tenien 30`de futbol abans de començar l'escola.

Aiiii com m'he enrollat!! El que volia dir-te: si t'ho demana (i n'està convençut) doncs apunta'l a futbol. Si no t'ho demana (o ho fa amb la boca petita) jo no ho faria!! Encara és petit... si li bé de gust ja s'animarà. I si no, hi ha ple de coses a fer al pati en comptes de jugar a futbol (com el bàsquet!!)
Imatge

Imatge
TàniaBCN
:: papallona
:: papallona
Entrades: 111
Membre des de: dj. abr. 14, 2011 2:12 pm

Re: Futbol

EntradaAutor: TàniaBCN » dt. des. 13, 2011 8:47 am

Ho he parlat amb diverses mares i molts nens s'hi troben. Algunes han optat per apuntar-los a futbol i ha funcionat, però d'altres no. Jo personalment penso que si al nen no li agrada no se l'ha de forçar. És cert que la majoria de nens juguen a futbol al pati, però hauria de ser feina de les mestres de regular alguns dies on es pot jugar i d'altres en què no, i en el cas del menjador de les monitores. En molts llocs es fa.

De totes maneres també et diré que hi ha bastants nens que no hi juguen i corren pel pati fent altres coses. Potser no és el cas del curs del teu fill, però és el que he vist en diferents escoles fent de monitora de menjador.

D'altra banda et recomanaria que l'apuntessis a algun altre esport que sí que li agradi. Practicant aquest altre esport (bàsquet, hambol, hoquei,...) agafarà agilitat, confiança, millorarà la motricitat, etc. i segur que fins i tot s'acabarà animant a jugar a futbol perquè veurà que també pot.

ànims :ok:
Keta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dg. gen. 18, 2009 10:56 pm

Re: Futbol

EntradaAutor: Keta » dc. des. 14, 2011 12:09 am

moltes gràcies pels vostres comentaris!
teniu raó que no tot s'acaba amb el futbol i que potser si l'apunto a algun altre esport també li serveix de motivació per deixar-se anar i tenir més facilitats pel joc del pati.
també m'ha consolat veure que hi ha més gent que s'ha trobat com jo :)
gràcies!
keta

Torna a “Extraescolars”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::