Casals d'estiu

Alimentació, amistats, dubtes, consells...
TàniaBCN
:: papallona
Entrades: 111
Membre des de: dj. abr. 14, 2011 2:12 pm

Casals d'estiu

EntradaAutor: TàniaBCN » dl. març 05, 2012 9:34 pm

Aquests dies veient les preinscripcions al programa l'Estiu és teu he començat a pensar en el casal d'estiu. Fins ara l'havia portat al casal de l'escola, però l'altre dia parlant-ne em va dir que aquest any no volia anar al casal. I això que semblava que n'estava encantat! Així que estic pensant en buscar altres propostes, tot i que a mi el de l'escola m'agrada força...

Coneixeu llocs on facin casals d'estiu una mica diferents a Barcelona? Esportius, culturals, és igual. Només per anar mirant! Gràcies!
Xana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 341
Membre des de: dv. feb. 12, 2010 9:04 am

Re: Casals d'estiu

EntradaAutor: Xana » dt. març 06, 2012 7:44 am

Si vols casals esportius jo et recomano el del Laietà - els meus hi van des de fa ja bastants anys (el gran va començar l'estiu que havia de fer els 5!) i segueixen encantats.

L'horari és de 9 a 18, fan esport tot el dia (si els nens són petits donen més importància a com veuen el grup que no pas als horaris), tenen molt ben solucionat el tema de l'ombra, tenen menus adaptats a nens amb necessitats especials (el meu gran és intolerant a la lactosa) i un cop per setmana se'ls emporten d'excursió....
Imatge

Imatge
TàniaBCN

EntradaAutor: TàniaBCN » dt. març 06, 2012 8:34 am

Moltes gràcies Xana. La veritat és que aquest concretament em queda lluny, però em serveix veure les vostres experiències per valorar aquestes opcions. Jo fins ara havia descartat precisament aquests casals esportius perquè pensava que potser eren una mica massa (massa hores seguides fent esports, el tema del sol, etc.), però pel que dius esteu encantats.

A veure si van sortint més idees.
barrufa!
:: peixet
Entrades: 255
Membre des de: dj. des. 15, 2011 11:02 am

EntradaAutor: barrufa! » dt. març 06, 2012 8:39 am

Em dedico al lleure i el que et puc recomanar és que et fixis en si és realment un casal d'estiu o una escola d'estiu. La normativa és diferent. Al casal hi ha un màxim de 10 nens per monitor/a (majoritàriament han de ser titulats) i a les escoles d'estiu sovint hi ha més número de nens/es per professional.

Jo et recomanaria un casal on es facin sortides. Els nens/es ho agraeixen molt més que estar tot el dia als mateixos espais. On jo treballo en fem 2 a la setmana i estan molt i molt bé. Mira instal·lacions, sortides, si fan piscina, tipus d'activitats i formació i número de professionals. Jo et recomano un casal d'esplai!

Pots trobar varietat de casals a la pàgina web de la fundació catalana de l'esplai, per exemple, o de pere tarrés
TàniaBCN

EntradaAutor: TàniaBCN » dt. març 06, 2012 9:57 am

Barrufa! Jo també em dedico al lleure, tot i que enguany serà el primer que faré casal d'estiu. El tipus de casals que conec són com el que fan a la seva escola (d'esplai), amb una excursió a la setmana, una sortida a la piscina, jocs i diverses activitats de lleure. De fet és el model que m'agrada i en el que jo treballaré. Però pel que sigui ell no té ganes d'anar-hi, sigui perquè és a la mateixa escola o perquè el tipus d'activitats són semblants a d'altres que fa durant el curs. I per això he preguntat altres models de casals, més esportius o culturals, perquè no els conec tant i vull veure quines experiències hi ha i si s'adiu amb el que ell necessita ara.

De totes maneres moltes gràcies pels consells ;)
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. març 06, 2012 10:13 am

TàniaBCN ha escrit:Barrufa! Jo també em dedico al lleure, tot i que enguany serà el primer que faré casal d'estiu. El tipus de casals que conec són com el que fan a la seva escola (d'esplai), amb una excursió a la setmana, una sortida a la piscina, jocs i diverses activitats de lleure. De fet és el model que m'agrada i en el que jo treballaré. Però pel que sigui ell no té ganes d'anar-hi, sigui perquè és a la mateixa escola o perquè el tipus d'activitats són semblants a d'altres que fa durant el curs. I per això he preguntat altres models de casals, més esportius o culturals, perquè no els conec tant i vull veure quines experiències hi ha i si s'adiu amb el que ell necessita ara.

De totes maneres moltes gràcies pels consells ;)

Hola
jo vaig treballar un any en un casal d'estiu d'una escola, que es feia en les mateixes instal.lacions de l'escola i la veritat és que feien una mica de "pena" aquells nens que es passaven tooot l'any al cole i arribava l'estiu i el mateix. Potser pels més petits va bé perquè no hi ha masses canvis, la majoria de monitores ho èrem també del menjador i ja ens coneixien, anaven amb els companys de classe... però a partir de certa edat crec que és millor buscar un altre tipus de casal.
La meva cosina petita (de 7 anys) en va fer un al zoo l'any passat i estava encantada (tot i que crec que barats no són, però diria que són setmanals, pel que potser es pot fer una setmana de zoo i les altres al del cole o en un altre).
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Maria Rosa Ortega
Entrades: 1
Membre des de: dt. març 06, 2012 4:07 pm

EntradaAutor: Maria Rosa Ortega » dt. març 06, 2012 4:14 pm

Hola noies!
Jo porto un lio!!
perquè i per Setmana Santa?!?!?!
Vull alguna cosa per la nena que sigui divertit perquè el casal de l'escola sembla que no hi surti, que sempre estigui a l'escola i volia una cosa diferent.
Al barri he vist que hi ha un esplai que fan casal, m'he informat i tenen un programa variat, tenen cine!!!
Crec que l'acabaré apuntant allà perquè el que vull és que gaudeixi i s'ho passi bé!
A més crec que també la puc deixar el dia 19 que és festa de lliure elecció.
Si voleu que us passi l'adreça o la web m'ho dieu!
TàniaBCN

EntradaAutor: TàniaBCN » dt. març 06, 2012 10:51 pm

Ponioleta, jo crec que segons com es gestioni tampoc no és negatiu que sigui a l'espai de l'escola. De fet si l'havia portat allà no era només per comoditat, sinó perquè pensava que li aniria bé. De fet encara està a parvulari i és força tímid, per tant estar en un lloc on se sent segur com l'escola em reforçava en la decisió. Enguany volia repetir, com a mínim fins aquest estiu que acaba parvulari tenia clar l'esplai de l'escola, però sembla que ell ja no hi està tant d'acord, ja veurem...

Algú ha anat a algun dels campus olímpia que fan als poliesportius municipals? Experiències?

Maria Rosa, pel que fa setmana santa no ho sé, no m'ho he mirat, però a vegades per poquets dies a museus fan coses. Diria que un cop vaig veure alguna cosa al museu egipci... SorT!
barrufa!
Entrades: 255
Membre des de: dj. des. 15, 2011 11:02 am

EntradaAutor: barrufa! » dc. març 07, 2012 11:17 am

Segurament el que necessita és un anvi d'aires! Potser simpement té ganes de canviar d'espai i de conèixer altres nens/es. El més important, per a mi, és l'equip educatiu i és molt important si és un equip amb continuïtat o que només es contracta durant l'estiu. Jo això o tindria en compte.

Mireu també si es treballen centres d'interès... quan s'afegeixen aquest tipus de motivacions les activitats funcionen molt més i són més engrescadores.

Per setmana santa segur que trobeu algun lloc on facin casal i molts esplais el que fem són colònies de primavera. Del tot recomanables! :ok:
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dc. març 07, 2012 11:47 am

Tània, justament en el cas del teu fill, vull dir en aquestes edats, ja em sembla bé que facin casals a l'escola, perquè són petits i potser portar-los en un altre lloc són massa canvis. Ara, si el teu fill diu que no hi vol anar potser és que ja s'ha fet gran i vol altres aires per l'estiu o-o:)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::