Com explicar-li la història dels reis o pare noel...
Com explicar-li la història dels reis o pare noel...
Hola noies,
la meva filla té gairebé nou anys però és molt innocent i encara creu en tota la màgia del nadal però la seva cosina uns mesos més gran s'acaba d'assabentar de la història completa (no dono detalls per si hi ha roba estesa per el Soc Petit) i com té bastanta mala idea estic gairebé segura que a la que pugui li diu i ens aixafa la guitarra.
El meu home diu que intentem que gaudeixi d'aquestes festes tot el que pugui, i quan passin potser seria millor explicar-li nosaltres que no que s'assabenti per algú altre que li digui malament i el primer que pensi sigui que els pares l'han enganyat. Jo crec que té part de raó perquè jo sé la forma en que li vull explicar perquè ella continui gaudint de l'especial d'aquestes dates, però se'm trenca el cor d'agafar un dia i explicar-li i fer-ho sabent que estic a punt de fer-li passar una mala estona....
Vosaltres li explicaríeu amb tot l'amor possible o deixaríeu que s'assabentés per algú altre?
la meva filla té gairebé nou anys però és molt innocent i encara creu en tota la màgia del nadal però la seva cosina uns mesos més gran s'acaba d'assabentar de la història completa (no dono detalls per si hi ha roba estesa per el Soc Petit) i com té bastanta mala idea estic gairebé segura que a la que pugui li diu i ens aixafa la guitarra.
El meu home diu que intentem que gaudeixi d'aquestes festes tot el que pugui, i quan passin potser seria millor explicar-li nosaltres que no que s'assabenti per algú altre que li digui malament i el primer que pensi sigui que els pares l'han enganyat. Jo crec que té part de raó perquè jo sé la forma en que li vull explicar perquè ella continui gaudint de l'especial d'aquestes dates, però se'm trenca el cor d'agafar un dia i explicar-li i fer-ho sabent que estic a punt de fer-li passar una mala estona....
Vosaltres li explicaríeu amb tot l'amor possible o deixaríeu que s'assabentés per algú altre?
Re: Com explicar-li la història dels reis o pare noel...
M'interessa molt!!
El meu gran té 10 anys, i tot i que ho sospita (els nens al cole xerren molt!), encara li queda el dubte....
Alguna vegada que m'ha preguntat, com que hi havia el petit al costat, he "contra-atacat" amb un altre pregunta: si fossim els pares, creus que ens gastariem tants diners en fer regals? La seva resposta sempre ha estat que no... i aquí ho he deixat.
Però es clar.... que són 10 anyassos... potser ja toca, no?
El meu gran té 10 anys, i tot i que ho sospita (els nens al cole xerren molt!), encara li queda el dubte....
Alguna vegada que m'ha preguntat, com que hi havia el petit al costat, he "contra-atacat" amb un altre pregunta: si fossim els pares, creus que ens gastariem tants diners en fer regals? La seva resposta sempre ha estat que no... i aquí ho he deixat.
Però es clar.... que són 10 anyassos... potser ja toca, no?

Home, jo personalment deixaria que gaudía aquests any si dieu que és tant inocent, però després li explicaria ja que a partir d'aquesta edat és molt probable q ue molts nens de la classe ja ho sapiguen i li dirán sense cap mena de sensibilitat... si s'ha d'enterar potser millor que li expliquis tu , ensucrant-li una mica, explicant-li per exemple el conte dels reismags viewtopic.php?f=25&t=19804&p=1092128&hilit=reis+mags+son+els+pares#p1092128 ( aquest post se'n va parlar i penso que aquests conte és una molt bona opció). Sempre serà millor això que no pas que li diguin " a bocajarro".
Hola guapa!!!
Doncs mira, l'altre dia vaig llegir que l'Aditi havia posat una història que la vaig trobar mooooolt maca i crec que és la que faré servir quan em toqui explicar-li a en Nil
Te l'enganxo, està en castellà
La historia dice (resumida) que cuando nació Jesús, los 3 reyes fueron a llevarles los regalos, después de darle los regalos, uno de los reyes dijo que seria bueno poder llevar regalos a todos los niños del mundo, y uno de los reyes le contesto "pero como vamos ha hacer eso? si no es posible?" entonces el otro rey dijo que alguien podía entregar los regalos a los niños en su nombre, pero que tenia que ser alguien que estuviera cerca de ellos, les conocieran y que pudieran saber si se han portado bien, mal y que regalos les gustan. Los tres reyes se pusieron a pensar quien podía hacer todo eso, y uno de los reyes de golpe dijo "los padres", los padres conocen a sus hijos, saben como se portan, que les gusta, etc..... y desde aquel día se corrió la voz entre todos los padres y desde entonces son los padres los que hacemos el trabajo que hace muchos muchos años hicieron los reyes.
Doncs mira, l'altre dia vaig llegir que l'Aditi havia posat una història que la vaig trobar mooooolt maca i crec que és la que faré servir quan em toqui explicar-li a en Nil
Te l'enganxo, està en castellà
La historia dice (resumida) que cuando nació Jesús, los 3 reyes fueron a llevarles los regalos, después de darle los regalos, uno de los reyes dijo que seria bueno poder llevar regalos a todos los niños del mundo, y uno de los reyes le contesto "pero como vamos ha hacer eso? si no es posible?" entonces el otro rey dijo que alguien podía entregar los regalos a los niños en su nombre, pero que tenia que ser alguien que estuviera cerca de ellos, les conocieran y que pudieran saber si se han portado bien, mal y que regalos les gustan. Los tres reyes se pusieron a pensar quien podía hacer todo eso, y uno de los reyes de golpe dijo "los padres", los padres conocen a sus hijos, saben como se portan, que les gusta, etc..... y desde aquel día se corrió la voz entre todos los padres y desde entonces son los padres los que hacemos el trabajo que hace muchos muchos años hicieron los reyes.
Artemis, el fil que jo he posat la tens sencera i en català 

Uiiiiii perdó! Jeje
No home...no has de demanar perdó...t'ho deia per si t'interesava en català ! 
- Lesmansdelapètal
- :: conillet

- Entrades: 365
- Membre des de: dt. oct. 04, 2011 1:09 pm
Fa dies que em plantejo això també i el pitjor no és saber què dir-li sinó saber la pena que tindrà i la que tindré jo de trencar-li un trosset de la seva innocència.
L'altre dia ja em va preguntar per primera vegada que si era veritat que el ratolí pérez portava els regals, que era estrany que un ratolí portés regals i jo no em vaig veure en cor de dir-li la veritat, i ell va continuar feliç.
L'altre dia ja em va preguntar per primera vegada que si era veritat que el ratolí pérez portava els regals, que era estrany que un ratolí portés regals i jo no em vaig veure en cor de dir-li la veritat, i ell va continuar feliç.
Quin pal, quan arriba aquset moment, jo ja hi penso
. Us entenc, la història que heu posat trobo que és una molt bona opció! Jo faria això!!
Encara recordo quan, de petita, tots els nens de la classe em volien fer creure una cosa que jo creia impossible. Sí que és veritat que quan els vaig fer la pregunta directa a casa meva em van dir que sí , però no recordo que m'haguéssin guarnit la història i crec que m'hagués agradat sentir una història com la que heu posat.
. Us entenc, la història que heu posat trobo que és una molt bona opció! Jo faria això!!Encara recordo quan, de petita, tots els nens de la classe em volien fer creure una cosa que jo creia impossible. Sí que és veritat que quan els vaig fer la pregunta directa a casa meva em van dir que sí , però no recordo que m'haguéssin guarnit la història i crec que m'hagués agradat sentir una història com la que heu posat.
A mi encara em queda lluny, però un cop una parella em va explicar què havia fet i de moment tinc clar que pot ser la solució. El dia de reis van deixar-li una carta, rotllo pergamí i ben feta, dient al nen que ara que ja havia fet x anys era el darrer any que ho podien portar ells, que hi havia molts nens (bla, bla, bla) i que a partir d'ara ho farien ells, és a dir, havien de continuar fent la carta, portant-se bé... però ho portarien els pares.
Muntcat ha escrit:A mi encara em queda lluny, però un cop una parella em va explicar què havia fet i de moment tinc clar que pot ser la solució. El dia de reis van deixar-li una carta, rotllo pergamí i ben feta, dient al nen que ara que ja havia fet x anys era el darrer any que ho podien portar ells, que hi havia molts nens (bla, bla, bla) i que a partir d'ara ho farien ells, és a dir, havien de continuar fent la carta, portant-se bé... però ho portarien els pares.
Està molt bé,!!
Sí a mi també m'ha agradat aquesta manera.
Moltes gràcies per les aportacions maques,
jo quan fa temps vaig veure la història que sortia a l'enllaç que heu penjat em va agradar molt i vaig decidir fer servir aquesta història amb adaptacions pròpies
.... el dubte que tenia era: li dem nosaltres o esperem que ho descobreixi (normalment de la mà d'algun amic)??
Jo era molt contrària a explicar-li nosaltres mateixos perquè a mi m'ho va explicar el meu pare i em va sentar fatal, però el meu home diu que a ell li va explicar un amic i el primer que va pensar va ser que els seus pares l'havien enganyat... encara tenim uns dies per pensar-ho perquè el que tenim clar és que volem que gaudeixi d'aquestes festes, això si la cosineta no ens ho espatlla
jo quan fa temps vaig veure la història que sortia a l'enllaç que heu penjat em va agradar molt i vaig decidir fer servir aquesta història amb adaptacions pròpies
.... el dubte que tenia era: li dem nosaltres o esperem que ho descobreixi (normalment de la mà d'algun amic)?? Jo era molt contrària a explicar-li nosaltres mateixos perquè a mi m'ho va explicar el meu pare i em va sentar fatal, però el meu home diu que a ell li va explicar un amic i el primer que va pensar va ser que els seus pares l'havien enganyat... encara tenim uns dies per pensar-ho perquè el que tenim clar és que volem que gaudeixi d'aquestes festes, això si la cosineta no ens ho espatlla

- Pink_flower
- :: cèrvol

- Entrades: 506
- Membre des de: dj. ago. 18, 2011 8:12 pm
Q xula aquesta historia!! Encara que jo crec que la magia mai s'ha de perdre. A casa meva mai va arribar el moment que els meus pares em van dir la historia real pero no perdre la magia..encara que ja es veia diferencia d'un any a un altre.
Ahir al meu fill li van explicar al parc.... li van explicar lo de la rateta de les dents i lo del tió.... el més "fort" és que el meu fill encara no té 5 anys.
Ell mai ha set gaire incrèdul... no mostra massa interès ni expectatives amb els reis (malgrat si demana joguines i tal, però quan els veu, ni flipa, ni s'espanta... vamos, com si veigués una persona més)... ni mostra gaire interès en donar menjar al tió, etc....
Ahir quan li van dir (va sortir el tema perquè a un nen de primer, el meu fill fa P4) va venir directament a mi a explicar-m'ho... no em va demanar si era veritat o no... simplement m'ho va explicar... com dient... "ja deia jo!"
Vaig plantejar el tema al grup de mares que tenim de la classe (via wattsup) i en comptes de donar-me idees de com afrontar-ho va acabar sortint el tema de que si el meu fill diu algo al seu (una mare en concret) li negaria rotundament al seu fill si convenia tractant de mentider al meu....perque vaig dir que jo d'entrada no soc partidaria de forçar la mentida si veig que el nen em dona raons contundents per no creure-s'ho.
Ell mai ha set gaire incrèdul... no mostra massa interès ni expectatives amb els reis (malgrat si demana joguines i tal, però quan els veu, ni flipa, ni s'espanta... vamos, com si veigués una persona més)... ni mostra gaire interès en donar menjar al tió, etc....
Ahir quan li van dir (va sortir el tema perquè a un nen de primer, el meu fill fa P4) va venir directament a mi a explicar-m'ho... no em va demanar si era veritat o no... simplement m'ho va explicar... com dient... "ja deia jo!"
Vaig plantejar el tema al grup de mares que tenim de la classe (via wattsup) i en comptes de donar-me idees de com afrontar-ho va acabar sortint el tema de que si el meu fill diu algo al seu (una mare en concret) li negaria rotundament al seu fill si convenia tractant de mentider al meu....perque vaig dir que jo d'entrada no soc partidaria de forçar la mentida si veig que el nen em dona raons contundents per no creure-s'ho.
home, potser no explica res als altres nens, vull dir que si mai a posat massa interés potser tampoc ho fa ara... t'ha preguntat algo a tu? a mi la meva veïna que era més gran m'ho va dir als 5 anys (ma germana 4) i no li vam fer ni puñetero cas, vam passar, com si ens estigués dient qualsevol altra cosa...
No m'ha tornat a treure el tema... només va venir corrent a explicarm-ho al parc, i res més... no n'ha dit res més.
Jo, coneixent-lo com el conec... sé que em treurà el tema tard o d'hora... perquè sovint em surt amb coses que algú li ha explicat fa dies...
Jo, coneixent-lo com el conec... sé que em treurà el tema tard o d'hora... perquè sovint em surt amb coses que algú li ha explicat fa dies...
si, crec uqe ho deuen fer tots els nens... el meu ho fa vaja...
jo espero que no li diguin mai això dels reis (el pare noel ja li he dit jo que era un seños disfressat...), tot i que ells ja em va preguntar q pq els patges van pintats... no li acostumo a dir mentides, però en això si... li he dit que deu ser una tradició de l'orient, que ja se sap que a cada país tenen les seves tradicions.
jo espero que no li diguin mai això dels reis (el pare noel ja li he dit jo que era un seños disfressat...), tot i que ells ja em va preguntar q pq els patges van pintats... no li acostumo a dir mentides, però en això si... li he dit que deu ser una tradició de l'orient, que ja se sap que a cada país tenen les seves tradicions.
uff aixo dels patges pintats.... jo des que tinc el nen, que anem a rues on els reis negres siguin negres de veritat!! me n'asseguro abans!!
home... mai mai??? ves-te fent a la idea que ho acabarà sabent, jejeje

ada_bcn ha escrit:jo espero que no li diguin mai això dels reis
home... mai mai??? ves-te fent a la idea que ho acabarà sabent, jejeje

jo no tinc problemes amb els patges pintats, aquí van pintats tots, els negres, els blancs i els rossos... els patges negres de veritat també els pinten...
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |