TDAH amb/sense HIPERACTIVITAT

Alimentació, amistats, dubtes, consells...
Iang
:: puça
Entrades: 49
Membre des de: dg. gen. 30, 2011 9:13 pm

Re: TDAH amb/sense HIPERACTIVITAT

EntradaAutor: Iang » dt. feb. 01, 2011 9:47 pm

En el meu cas el meu fill ja no era normal quan era petit, sempre ploraba, no dormia gens, quan va començar a caminar sescapaba ,es posaba en perill..era un camicaze,ens va portar anys de cul,destruia les joguines ,etc.. ..mentres a p3 llegia i contaba y era feliç , el problema es que al cambiar de cole ,es va desmotivar ,va tindre problenmes d 'adaptacio i tot va ciomençar anar malament ..la mestra de P3 deia que era un geni,la de P4 Seia que el nen tenia tanta capacitat que podia fer el burro tot lo que volia que a lhora de la feina anaba sobrat ...la de P5 (COLE NOU )deia ..."teniu problemes a casa? " i el castigaba cada dia, deia que "li teniem que posar normes" com si casa meva fos la jungla i jo pases del meu fill...els vaig dir que el meu fill necesitaba un nivell mes alt ,em van dir "el teu fill no es mes llest que els altres" .....
El nen estaba molt trist,deia "ningu mestima" "jo soc tonto" "no tic amics" ........
Quan em vam comentar que pot ser tenia TDAH..vaig anar a un picologa recomanada per lasociacio de TDAH del valles, el meu fill te un CI de 122 ,y TDAH, es important sapiguer el CI,perque pot ser un nen pot ser un nen amb altes capacitats pres per un TDAH....
El meu fill es menudet ,baixet i molt prim ...es un nen molt inocent,infantil si el comparas amb els nens de la clase , pero despres sap mes que tots plegats..... el problema de la deteccio jo crec que es que tu t`acostumes al teu nen i no veus la gran diferencia que hi han amb altres,o li treus importancia a coses que la tenen ...el meu nen te molt poca cosa de hiperactivitat, el mestre diu que va molt be ara (es mes comodo per ell a una clase de 15 nens ..) jo recomano que si el nen no es infeliç, si al cole el porten be i te amics ..espera a mes grans per la medicacio,pero acabareu donanla perque quan les ordres de clase,els deures,tot sigui mes complicat ,poden tindre probemes bastant greus i fracas escolar .
Jo no entenc per que no et donen la puntacio del CI del teu fill ...i si es un 130 que? saps que en aquet cas el problema podria ser aquet i el colegi esta hobligat a reforçarli i ajudarli ? amb 120 ja hi han experts que començan a parlar de nens amb ALTES CAPACITATS , un nen amb alte capacitas no es super dotat pero pot tindre fracas escolar just per el seu CI. curioso...
jo es que ja me le llegit tot !!! jajaja lo que fa la desesperacio........
"Tu no te comes a mis hijos,asi que yo ya no volvere a comerme a los tuyos "
potrita
:: peixet
Entrades: 283
Membre des de: dg. jul. 11, 2010 11:21 am

EntradaAutor: potrita » dt. feb. 01, 2011 11:00 pm

Iang la verdad es que el tema de la puntuacion, no me lo habia planteado, ni tan solo darle la mas minima importancia ( quizas la ignorancia de no dar los pasos correctos) Los psicologos que habia visitado con anterioridad, tambien comentaron eso, que posiblemente fuera un niño con un CI superior y que simplemente se aburria en clase.

Especial lo es y mucho!!!! si pudierais entrar por un momento en mi cabeza y revivir mis recuerdos desde el mismo momento que decidimos ir a buscarlo, lo entenderiais..... escribirlo no vale la pena.

Hay muchos factores que veo parecidos a tu hijo, en otros totalmente contrario es un dormilon y fue super tranquilo hasta el cambio de colegio el curso pasado.. nada que no haya explicado ya.

A ver si empezamos a movernos ya y vamos descubriendo mas cosas y despejando incognitas.
Iang

EntradaAutor: Iang » dj. feb. 03, 2011 10:04 pm

Potrita
Las asociaciones de niños con altas capacidades ponen un minimo de 120 de CI, un niño con este perfil ya puede dar problemas,aunque se ve que hasta que no lleguen a 130 no se les ayuda en el colegio ...
raquel33
Entrades: 2
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 11:36 pm

EntradaAutor: raquel33 » dl. feb. 14, 2011 12:22 am

hola a totes tinc una filla diagnosticada pel psiquiatra infantil desde octubre del 2010 de tdah,amb ella en les proves corresponents li surt un coheficient molt elevat,pero el tdah sense hiperactivitat molt marcat.desde el primer moment vam començar amb terapia psicopedagoga(reforçament emocional i reeducació de la conducta).jo he sigut ,i soc una persona antimedicació,pero a finals de gener ens dona la mala noticia el psiquiatra de que l´he de medicar,doncs bé per nosaltres va ser un trangol molt dur d´acceptar,pero jo he de dir en favor del metge que la meva filla sembla un altre persona,desde llavors i ho dic per bé,per molt bé, ara es una nena feliç,sense més preocupacions que les que ha de tenir una nena de 6 anys.i evidentment que em preocupen els efectes secundsaris,el creixement,la gana, el insomni...tot ,pero tambe el seu desenvolupament.en fi espero que la meva experiencia us pugui servir com a refernt.bona nit!
Iang

EntradaAutor: Iang » dl. feb. 14, 2011 6:40 pm

Hola Raquel
Exactament lo mateix que dic jo, tinc un nen feliç ,ara te amics al cole,no el castiguen mai ,etc...
Quin QI es la nena? el meu no es mol hiperactiu , te un QI de 122 i vec que surten molts TDAH amb un QI mol alt ....inclus diuen que hi han casos de nens amb altes capacitats que son AC (altes capacitats)
una abraçada
Iang

EntradaAutor: Iang » dl. feb. 14, 2011 6:49 pm

volia dir que hi han nens amb AC que son diagnosticats com a TDA per error ,,,,
Xana
:: tortuga
Entrades: 341
Membre des de: dv. feb. 12, 2010 9:04 am

EntradaAutor: Xana » dt. feb. 15, 2011 8:36 am

Us agraeixo molt que expliqueu les vostres experiències - jo ara mateix estic en plena cerca d'informació sobre el tema! Encara no sé quin pla em proposaran pel meu fill, però em fa pànic la idea de la medicació...

Potser no ho hauria de fer, però he estat buscant per internet (sobre tot pàgines de USA, on fa més anys que es medica als nens) i uffff... Ritalin i Concerta (no sé si és això el que us han receptat) son amfetamines, classificades per la FDA al mateix grup de perillositat de la cocaïna! He trobat plè de pàgines on adverteixen de risc d'adicció quan aquests nens siguin adults, o fins i tot pitjor encara, on es parlava de morts degudes a aquesta medicació, que pot provocar problèmes cardiacs seriosos a nens amb predisposició (que no es pot detectar previament). Donaven casos concrets, amb testimonis dels pares... uffff

Ostres noies no vull alarmar a ningú sense fonament. Enteneu-me, només busco informació per si volen medicar al meu fill tenir arguments, tan a favor com en contra.

Us van parlar a vosaltres d'aquests riscos? Si és així, quina validesa li van donar?

Evidentment, tampoc no em crec completament tot el que llegeixo per internet... però es clar, si algú s'ha molestat en escriure-ho, potser alguna cosa de real hi ha, no?
Imatge

Imatge
potrita

EntradaAutor: potrita » dt. feb. 15, 2011 10:21 am

Raquel gracias por unirte tambien a dar tu experiencia! :ok:

Yo tambien estoy muy en contra de automedicarlos ufff me pasa como a Xana.. leer segun que cosas te pone los pelos de punta.

Y si os soy egoista muchas veces pienso.. y porque lo tendre que medicar? por una supuesta conducta que en en el cole??

No se mañana nos reunimos con su pediatra, ya le han dado el alta de lo otro y ahora empezamos con esto uffff

Gracias por la aportacion chicas!!!!
Xana

EntradaAutor: Xana » dc. feb. 16, 2011 2:42 pm

No se mañana nos reunimos con su pediatra, ya le han dado el alta de lo otro y ahora empezamos con esto uffff

Què tal ha anat la reunió?

Nosaltres tenim cita dilluns vinent... i jo ja fa dies que no dormo! :ufs:
Imatge

Imatge
raquel33
Entrades: 2
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 11:36 pm

EntradaAutor: raquel33 » dj. feb. 17, 2011 2:52 am

Iang ha escrit:Hola Raquel
Exactament lo mateix que dic jo, tinc un nen feliç ,ara te amics al cole,no el castiguen mai ,etc...
Quin QI es la nena? el meu no es mol hiperactiu , te un QI de 122 i vec que surten molts TDAH amb un QI mol alt ....inclus diuen que hi han casos de nens amb altes capacitats que son AC (altes capacitats)
una abraçada

Iang el QL de la meva filla es de 151,pero realment el tdah sortia molt alterat en els test que li van fer.En fi no se que mes us puc dir,paciencia i a esperar...
potrita

EntradaAutor: potrita » dj. feb. 17, 2011 2:57 pm

Xana ha escrit:

Què tal ha anat la reunió?

Nosaltres tenim cita dilluns vinent... i jo ja fa dies que no dormo! :ufs:

Pues nada me tiene que preparar el informe con todos los antecedentes y pruebas medicas ( me ha pedido unos dias para hacerlo bien completo y que no me maren) y que tenemos que pedir hora en un centro como nos comento... que aun así alucina, que claro los resultados positivos son, pero que le parece muy increible porque no presenta los sintomas. Tambien me ha dicho que tranquila, que si lo tiene esto no se soluciona de hoy a mañana, que lo mejor es no agobiar al niño con visitas (vamos que no me agobie en tener una respuesta ya rapida y lo atabale a él de medicos)

Para ir ganando tiempo he llamado al San Joan de Deu y me han dicho que solo lo pueden derviar de la pediatra de la Seg. Soc.... cosa que queda descartada porque ni lo conoce.. asi que eso me llebaria a perder mas tiempo aun.

Y el del Hospital dels nenes de Barcelona, me ha dicho que cuando tenga el informe de la pediatra y primero pida hora con el Neurologo y que él ya lo derivara si lo ve necesario.

El problema mas gordo lo veo con el centro, ellos aun no saben nada y estan apretando mucha la tuerca, ayer me mandaron una nota, que posiblemente lo pongan en una clase aislada para que se ponga al dia.. claro yo aun no quiero decir nada, ya que no me quiero imaginar las medidas que tomaran por su cuenta.

Ya me contaras lo que te han dicho a ti. Tambien la tienes con la pediatra? o con el centro aquel que le quedaba la ultima sesion?
Xana

EntradaAutor: Xana » dv. feb. 18, 2011 7:50 am

Doncs al meu nen ja li van fer totes les proves i ara dilluns tenim hora amb la directora del centre perquè ens dongui els resultats.

El que em fa pànic és que el vulguin medicar, perquè tinc clar que no ho faré: el meu fill no té problèmes d'amics (no és el més popular de la classe, però té el seu grupet), no té problèmes seriosos de comportament (si que és inquiet, xerraire i té un "pronto" molt dolent... però tota la vida hi ha hagut gent així i no se la ha medicat!), i fins el curs passat treia excel·lents i notables. Aquest curs li han baixat força, però encara estem parlant de notables, bé i un parell de suficients... No crec que es pugui dir que està fracasant amb els estudis!!

Bàsicament l'hem portat a fer l'avaluació per recomanació de l'escola. Si que crec que es podria beneficiar de terapia cognitivo-conductual - que el podria ajudar a centrar-se i a controlar el caràcter. Però d'això a medicarlo....

El problema mas gordo lo veo con el centro, ellos aun no saben nada y estan apretando mucha la tuerca, ayer me mandaron una nota, que posiblemente lo pongan en una clase aislada para que se ponga al dia.. claro yo aun no quiero decir nada, ya que no me quiero imaginar las medidas que tomaran por su cuenta.

Ostres em sembla una mica fort, no? Nusé noia, cadascuna fem el que considerem millor pels nostres nens... però si l'escola del meu fill el volgués separar dels seus companys i m'estiguessin pressionant d'aquesta manera... jo crec que buscaria un altra escola pel curs vinent!! No em sembla GENS correcte aillar un nen dels seus companys :ufs:
Imatge

Imatge
potrita

EntradaAutor: potrita » dv. feb. 18, 2011 3:59 pm

La verdad es que si lees un poco para atrás, fue lo primero que pensé, en sacarlo del centro y etccc.. etc... Ahora que lo pienso fríamente, fueron ellos los que "diagnosticaron el problema" muchos otros médicos lo han visto hasta el momento que le hicimos la prueba y todos compartieron que no lo tenía.

También creo que los problemas o reacciones que se encuentra el colegio a la hora de tratar al niño, son motivo de a la fecha no tener un diagnostico firme y/o unas pautas conductuales y escolares. Además de que yo les pedí, de que no le dejaran quedarse atrás en deberes y fichas porque el simplemente no quisiera hacerlas... es decir una cosa es que intelectualmente no llegue y otra cosa es porque no me da la gana" como es el caso. De hecho llevamos un par de semanas que trae los deberes de la semana a casa para acabarlos el fin de semana y te puedo decir, que tiene acabo un 25% del trabajo.

Si que ahora hoy por hoy no hay problema ya que conocimiento es superior o justo para el nivel de clase, pero ese retraso tan excesivo en los deberes, traerá problemas posteriores.

A mí tampoco me gustaría medicarlo... en su caso problemas sociales no tiene porque se siente y demuestra ser el líder de la clase (por eso esas faltas de comportamiento).... escolarmente sí que los tenemos por la forma de puntuar el colegio... en su caso las notas son 60%conocimiento y 40% actitud... que pasa que aunque su media de conocimiento en muchas asignaturas es de notable, su actitud es de insuficiente, la media es suficiente o suspenso.
Iang

EntradaAutor: Iang » dv. feb. 18, 2011 6:36 pm

Raquel
La teva filla deuria estar en mans dalgun profesional expert en super dotacio , ja esta ? perque amb aquet QI ...tingui o no TDAH ..uf! et desitjo molta sort i sobre tot que el posis en mans de un bon profesional sense trigar massa ..
la medicacio ..uf! a totes les mares ens fa por la medicacio es clar ... jo personalment era super antimedicacio,pero tambe coneixo gent que es medica desde ben petita per altres transtorns per tindre millor calitat de vida i tot te contraindicacion, efectes secundaris..no crec que un psiquiatra et doni una medicacio que pot fer mes mal que altra cosa, el RUBIFEN es dona fa mes de 20 anys .....crec que esta mes probat que moltes altres coses, ara ...crec que si els nens no tenen cap problema, tenen amics,no tenen fracas escolarn ni res ..es evident que poden pasar "un temps mes" sense medicacio, el TDAH esta molt relacionat amb conductes destructives en adolescents,drogues,delinquencia .. jo crec que seria bó parlar amb gent que ja porta molts anys amb medicacio ,jo lo que si recomano es posarse sempre en mans de bons profesionals, costi el que costi aunque ens quedem aquest any sense vacances,pero sempre buscar un bon profesional que estigui recomanat i ens dongui molta seguretat i encara aixi si nem via SS tambe sempre que ens toqui un bon profesional .. :)
Ah!!! avui li he dit al profe del meu fill "la asociacio de TDAH valles dona una charla a sabadell ..te interesa anar ? " contestacio: Uf!!!!!! .........uf.............no se........faran alguna mes endavant? .........no crec que pugui anar ........" tot aixo sense sapigue ni dia,ni hora ni res ...... aqui tenim un exemple de profesional motivat i amb vocacio..tenen uns ...... 00 .......

En fi .... :ufs:
Iang

EntradaAutor: Iang » dv. feb. 18, 2011 6:43 pm

Potrita
Lo de aislar al niño quizas sea un ratito al dia para reforzarle algo ..no? no creo que lo ponga solo en una clase ,seria muy fuerte ....
En el cole de mi hijo tienen a muchchos a horas separados para ayudarles , al mio le tendrian que reforzar la escritura pero ya lo hago yo en casa por que veo que se les acumula la faena jejejeje y yo tengo una tarde a la semana a solas para los dos .
Xana

EntradaAutor: Xana » dl. feb. 21, 2011 3:11 pm

Bé doncs, confirmat: TDAH de tipus combinat. Per sort (per dir-ho d'alguna manera) també té capacitats molt altes, quasi bé superdotat, amb la qual cosa això l'ajuda a l'escola i és el que ha fet que fins ara les notes no s'hagin resentit massa.

Quan ha tocat el tema medicació li he dit que ara com ara ho descartava, i vist que segons tots els tests el nen és feliç, té una bona autoestima (excepte en intel·ligència: tinc un nen casi superdotat que es pensa que és tonto!!), no té problèmes de sociabilitat i a l'escola té un bon rendiment, doncs ho ha acceptat. Treballarem la part psicològica amb reeducació, tant de pares com del nen i a veure com ho portem.

Ja m'ha dit que amb el fàrmac les coses anirien molt més ràpides i que ens costaria molt menys esforç... però és que són anfetamines!!! Així que jo al meu fill no el medicaré per la meva comoditat o la del seu pare (tot i que ell no n'està tant d'acord). Si arriba el moment en que la criatura pateix o les notes se'n resenteixen, doncs ja en tornarem a parlar.

Tot plegat, amb la por que jo tenia, ha anat força bé.

Ara, les vacances aquest estiu... em temo que seran a la platja de la Barceloneta :ufs: Renoi, que són de cars els psicòlegs!!! :ufs: :ufs:
Imatge

Imatge
Iang

EntradaAutor: Iang » dl. feb. 21, 2011 7:43 pm

Xana

Dubto que cap pare mediqui el seu fill per comoditat ,els que mediquem (al meu cas estaba totalment tancada a medicar) ho fem per que em entes que es lo correcte al nostre cas , tu pot ser ara no necesites medicar,ojala mai ....potser dintre de un any acabaras fenlo ( o no)....nosaltres a casa em patit molt desde el naixement del nostre segon fill fins a sapiguer que tenia TDAH, la nostra vida era un caos , aixo repercuteix en les relacions de parella,en lestat emocional del seu germa, en les relacions amb altres persones (mestres,bresol ,etc..) el meu fill es TDAH amb una hiperactivitat moderada, el medico lo just i nomes en horari escolar,ara ell es mes feliç i nosaltres començem a ser una familia(mig normal) al colegi ja no el castiguen mai ... em millorat la nostra cualitat de vida i aixo crea un ambient molt mes bo i equlibrat per amb ell . en cas de que tingues asma,epilepsia, o altra problema el tindriem que medicar igual ..i millor no lleguir els efectes secundaris per que si no ....
El tema de les altes capacitats es mol complex també, a mes es un problema perque als coles estan preparats per reforçar un nen en una materia pero no per adaptarse i reconeixer als nens amb AC . ... el cas del meu fill es semblant perque al cole descartaban que tingues un transtorn perque aprenia molt i es que compensa el deficit amb el QI alt .
I si ..es carisim ! jo he tingut que portar als dos i has de fer guardiola ....pero son els millors diners gastats de la meva vida =)

Una abraçada
Xana

EntradaAutor: Xana » dt. feb. 22, 2011 8:47 am

Dubto que cap pare mediqui el seu fill per comoditat ,els que mediquem (al meu cas estaba totalment tancada a medicar) ho fem per que em entes que es lo correcte al nostre cas

Iang perdona, al veure el teu comentari i rellegint el que jo havia escrit veig que sonava molt malament. No m'he expressat gens bé!! El que volia dir és que la psicòloga ens va dir que amb la medicació tindriem millors resultats a més curt termini i sense tant de treball. Mentre que amb la intervenció psicològica no hi havia cap garantia i seria un camí molt més dur per tots. En alguns casos funciona (per les propies característiques del nen i la familia), en d'altres no.

La situació a casa sovint també és caótica. A més d'un fill TDAH tinc un marit TDAH (malgrat en remisió de molts dels simptomes). Imagina't!! Però estic disposada a intentar-ho. I ja veure'm.

Tota manera, com he dit més d'una vegada, estic convençuda que totes fem el que considerem millor pels nostres nens. En cap moment volia molestar ningú amb el meu comentari, i si ho he fet, prego en disculpis :-()-)

En el meu cas, com he dit, el meu marit també és TDAH. Ell va ser medicat i molt de petit. Ara ja gaire bé no té simptomes, però té una ansietat molt bèstia que ja l'ha portat un cop a quiròfan per una hèrnia estomacal i camí està de repetir. I tot just té 40! Estic convençuda que si a ell en comptes de medicar-lo tant (o a més a més, nusé) algú li hagués ensenyat tècniques d'autocontrol o relaxació ara potser seria diferent. I és el que vull probar amb el meu nen.

Però una cosa clara: en el moment en que ell pateixi o els estudis es resentin ens ho replantejem.

Potrita tu com vas?
Imatge

Imatge
potrita

EntradaAutor: potrita » dt. feb. 22, 2011 10:44 am

Xana ayer lei lo que te dijeron pero no tuve tiempo de contestar :ufs:

Y que mas os han dicho? es decir que pautas os han recomendado de cara al centro? o se encargan ellos mismos de hablar con el tutor?
Y donde vais a llebar el control en el mismo centro o os han derivado alguna asociacion o centro especializado en tdah? ( preguntona total jajajja)

Esta tarde tengo visita con la pediatra para recojer el informe... pero si os digo la verdad el niño esta mucho mas tranquilo desde que dejo las visitas con la psiquiatra e incluso en el cole me han comentado, que esta empezando a controlar situaciones que hace un mes hubieran sido castigo seguro.

Ahora que comentais lo del dinero, la verdad es que no es justo! si se supone que es una enfermedad o sindrome, tendria que estar cubierto por Seg.Soc. o mutuas no? que pasa en plena epoca de crisis con las familias que no se puedan permitir ese desembolso mensual?
Xana

EntradaAutor: Xana » dt. feb. 22, 2011 11:42 am

Doncs la "sort" que tenim és que el centre on li han fet els estudis i l'escola pertanyen a la mateixa fundació, amb la qual cosa tenen molt bona comunicació.

De fet, part de l'estudi corresponia a un test que li van fer a la tutora del nen (evidentment, previa autorització per part nostra!). Va ser força curiós veure'n el resultat, perquè la propia mestra pensava que el nen només tenia hiperactivitat. Tot i ser ella mateixa mare d'un nen amb TDAH, no havia detectat el dèficit d'atenció - suposo que pel CI del nen, que ho enmascarava.

Ara tenim cita la setmana vinent per començar la nostra "re-educació". Ja ens han dit que per començar portem un llistat dels comportaments del nen sobre els que ens agradaria més treballar. I imagino que aleshores ens donaran pautes a seguir - ja t'explicaré!

Aprofitaré aleshores per preguntar sobre la comunicació amb l'escola. La veritat és que ahir no hi vaig pensar, i aquesta nit donava voltes sobre si millor demanar que en parlin ells, o demanar cita a la profe... La cosa està en que estic convençuda que la mestra pensava que l'anavem a medicar... i ara com ara, no és el cas!

I si, lo de la cobertura és una vergonya... Jo haig de demanar cita amb la pediatra del CAP (que és un encant!!). Em va dir que en quant tingués l'informe l'hi portés. No sé si podrà fer-ne res, però per intentar-ho, que no quedi...
Imatge

Imatge

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::