Escoles de Sant Andreu a Barcelona

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
maria2010
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dc. gen. 16, 2013 4:26 pm

Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: maria2010 » dv. gen. 18, 2013 9:34 pm

Hola!

Algú té referències bones i/o dolentes de les següents escoles del districte de sant andreu? Som nous al barri i ens toca la preinscripció per p3
Gràcies

Escola Can Fabra
Escola Eulàlia Bota
Escola Ignasi Iglésias
Escola La Maquinista
Escola Mestre Enric Gibert i Camins
Escola Sant Pere Nolasc
Escola Turó Blau
Jesús Maria
Jesús, Maria i Josep
Laia
Mare de Déu de la Mercè
Mare de Déu de la Soledat
Sagrada Família
Sant Lluís
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: nacristai » ds. gen. 19, 2013 12:50 am

Sóc de sant andreu, la que segur q no et recomano es el st pere nolasc, té una fama força dolenta. Demà sintinc temps t'ecplico mes de cada una, del que sé,clar...
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

maria2010
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dc. gen. 16, 2013 4:26 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: maria2010 » ds. gen. 19, 2013 10:33 am

Hola!

Gràcies nacristai em faras un gran favor doncs anem molt perduts i estem una mica angoixats. La nena no ha anat a cap llar d'infants i necessitem prendre una decisió amb convenciment per a afrontar aqursta primera ruptura de la manera més positiva possible.
Mil gràcies
anny
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 320
Membre des de: dv. oct. 03, 2008 10:19 am
Contacta:

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: anny » ds. gen. 19, 2013 7:32 pm

Hola,
Jo vaig viure molts anys a Sant Andreu i vaig anar a l'escola Laia... no se com estarà ara, però és la pitjor experiència de la meva vida.
El nivell educatiu era molt alt, en el moment que jo estudiava, el pitjor era l'ambient, la directora una estupida i l'ambient poc acollidor, tot i ser una escola relativament petita. Per sort a 8e després de molt demanar als meus pares que em canviessin d'escola em van canviar al princep de viana i és el millor que em podria haver passat. Els professors em van saber motivar molt més que no pas els del Laia que alguns el que feien era cobrir expedient (només recordo tres amb anyorança -un de matemàtiques, el de plàstica i la profe de primer d'EBG).
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: nacristai » ds. gen. 19, 2013 8:36 pm

anny ha escrit:Hola,
Jo vaig viure molts anys a Sant Andreu i vaig anar a l'escola Laia... no se com estarà ara, però és la pitjor experiència de la meva vida.
El nivell educatiu era molt alt, en el moment que jo estudiava, el pitjor era l'ambient, la directora una estupida i l'ambient poc acollidor, tot i ser una escola relativament petita. Per sort a 8e després de molt demanar als meus pares que em canviessin d'escola em van canviar al princep de viana i és el millor que em podria haver passat. Els professors em van saber motivar molt més que no pas els del Laia que alguns el que feien era cobrir expedient (només recordo tres amb anyorança -un de matemàtiques, el de plàstica i la profe de primer d'EBG).

Anny jo també vaig estudiar a la pegaso i també en tinc molt bon record!
La meva germana petita va estar a la pegaso, després la van canviar al st pere nolasc x proximitat i van acabar canviant al sagrada familia, tot i ser una escola confessional(som agnostics) molt bona escola, un cop a la setmana anaven a fer activitats amb la gent gran de l'asil que està adscrit al centre, els professors molt atents a les necessitats dels alumnes, molt bé en linies generals. Després can fabra està a mig camí d'una escola lliure i una tradicional i treballen x projectes i fomentant l'autonomia de l'infant a través del joc. Tinc una amiga que porta els seus bessons a l'eulalia bóta, li preguntaré i ja et diré quelcom. Si esbrino quelcom més ja t'ho diré. Ah i l'ignasi iglesies és on voldria que hi anés el nostre fill. És una escola petita, tenen uns jardins on fam moltes classes, també opten per una educació menys rigida i més enfocada aprendre a través del joc.
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

maria2010
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dc. gen. 16, 2013 4:26 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: maria2010 » dl. gen. 21, 2013 2:16 pm

Gràcies per les vostres respostes. Entre vosaltres i el que he vist per les webs crec que m'estic fent una idea i ara em faltarà veure-les in situ i acabar-me de decidir.

Nacristai, tu també has de preinscriure enguany? M'estic decantant una mica més per l'Ignasi Iglesias, seran companys els nostres fills?

Salutacions i gràcies de nou
Avatar de l’usuari
petitanuria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 70
Membre des de: dt. gen. 15, 2013 3:23 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: petitanuria » dt. gen. 22, 2013 10:36 pm

Hola!

maria2010, nosaltres estem igual que tu, hem de matricular la nostra filla a l'escola pel pròxim curs i som nous al barri també.

Ens trobem, parlant amb pares d'altres nens que coneixem del barri, que tothom parla molt bé de l'escola on porta els seus nens i es fa una mica complicat decidir...

La nostra primera idea era matricular-la a una pública...peró veient les dificultats d'entrar en la primera opció, també mirarem les concertades que ens queden més a prop per si de cas.

Dubtem una mica amb el tema del treball a través de projectes, ho desconeixem i esperem aclarir quelcom amb les portes obertes, però m'agradaria si algú té experiència ens en pugués fer cinc cèntims. Perquè les escoles es venen molt bé i explicat sembla meravellós però a la pràctica...no ho sé.

Moltes gràcies anny i nacristai pels vostres comentaris. :-()-)
PANXUPACTE CERCADORES TARDOR:petitanuria :-()) ,Magar :-()) , Kith20 :-()), sergem, irem, perla24 :-()) ,
laurita6 :-()) , Laia80 :-()) , Bellamar, peixicu :-()) , stela :-()) , petita83, copina :-()) , xity :-()), melicanyella :-()), marga_2, jpg1980 :-()) , lula1 :-()) , ximhy :-()), dolceta85, mym, lalama :-()) , pruneta30


Imatge
zetayouns
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dt. gen. 20, 2009 9:59 am

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: zetayouns » dc. gen. 23, 2013 11:24 am

Hola,

em trobo en el mateix cas!!

Algú em pot donar referències sobre l'escola Sant Pere Nolasc, la tinc molt al barri però no conec ningú de confiança que em pugui donar referències. Només hi he passat per davant, i home, fa goig perqué es un espai gran (almenys ho sembla), però i dins, què em podeu dir dels professors, o de la línia? Hi he entrat a la web, però és clar, una cosa és el que diuen allà i una altra en què es tradueix.

Només sé que és pública, però sento parlar de "nous métodes" i d'escoles "tradicionals" i em faig una mica lio, perqué no sé exactament que suposen uns i altres.

Em podeu ajudar?

Gracies i sort!!
Avatar de l’usuari
--->alisaga<---
:: lleona
:: lleona
Entrades: 938
Membre des de: dt. nov. 10, 2009 4:10 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: --->alisaga<--- » dv. gen. 25, 2013 10:17 am

hola chicas,

Yo también soy de Sant Andreu, y estoy planteandome el CEIP LA MAQUINISTA. Por lo que se tiene buena fama y los padres estan contentos. Para ser pública no hay mucha inmigración. Yo he llamaod un par de veces y me han atendido genial, además muy "cariñosamente" lo que me trasmite que a peques los tratarán igual....
Es un cole relativamente nuevo y los profesores estan muy implicados.

También me gusta el TURO BLAU porque hacen jornada intensiva y es de una sola línea, pero es más dificil entrar........

De CAN FABRA se que siempre se apunta mucha gente, es de dos lineas y siempre llenan por lo que mucho se quedan fuera...

¿Sabeis decirme algo mas de estos tres coles?
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Nació con 38+4 con 3,440 y 51 cm el 21/10/10
raqueltt
Entrades: 1
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 12:48 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: raqueltt » dc. gen. 15, 2014 2:44 pm

hola!!! aquest any 2014 em toca a mi buscar escola pel meu nen i us he estat llegint. com molts de vosaltres ja farà un any que aneu a escola, em podeu donar referències de les vostres escoles? principalment m'estic plantejant can fabra i jmj, per proximitat i fama, però clar, la fama d'ara no és la d'abans i agrairia saber de primera mà com van els vostres peques al cole i si a vosaltres us agrada. gràcies per la vostra ajuda!!
maria2010
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dc. gen. 16, 2013 4:26 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: maria2010 » dc. gen. 15, 2014 3:07 pm

Hola! Jo em vaig decidir per la Maquinista i estic encantada!!! Vaig tenir sort perquè l'any passat van ofertar 75 places. Entre can fabra i jmj triaria sens dubte can fabra. De fet va ser la meva segona opció. Però sé que hi va haver gent que va quedar fora.Et recomano que vagis a totes les portes obertes. El tracte i la rebuda també t'ajudaran a decidir.
ninembo
Entrades: 1
Membre des de: dl. jul. 04, 2011 4:41 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: ninembo » dg. gen. 19, 2014 10:55 pm

He sentit que l'any passat a l'Escola Can Fabra només quedaven 5 o 6 places lliures, ja que entre germans, intolerants gluten, immigrants, ajuts varis... de seguida s'omple... Aquí van per projectes. Tinc amics que porten els nens allà i estàn molt contents però entrar és tota una loteria!!
Avatar de l’usuari
JuViCa
:: granota
:: granota
Entrades: 218
Membre des de: dg. juny 05, 2011 8:43 am
Ubicació: Barcelona

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: JuViCa » dv. feb. 28, 2014 9:47 pm

a mi en toquen algunes de la zona de Sant Andreu, encara que la majoria són de La Sagrera.
Me n'han parlat molt bé de l'escola Mestre Gibert i Camins. De fet, alguns companys de la llar bressol del meu fill hi van.

Jo vaig anar a les portes obertes de JMJ i em va agradar força, no deixa de ser una concertada religiosa amb molts equipaments: gimnas, patis, etc és de tres línees així que hi ha possibilitat d'entrar-hi. l'escolaritat es fins batxillerat, encara que aquest darrer no és concertat. P-3 té entrada independent, i menjador independent. I dormen migdiada, a p4 fan relax, que ho vaig trobar força bé per aquells als quals els pares els deixen a permanència.

Laia em va decebre moltíssim, una sola línea amb uns equipament molt petits, poc espai, molt atapeits... i només veies fitxes de tot tipus: matemàtiques, anglès, lectura... em vaig preguntar si els de p3 algun cop jugaven a racons o qué... Els patis son molt i molt petits...No sé, m'esperava alguna altra cosa... i els preus realment exhorbitants. El dire i la cap d'estudis es trepitjacen en la sessió informativa i, fins i tot, es contradeien ?-)

Per últim, Turó blau només van veure els espais, no la xerrada. Una sola línea que potser li dona un toc familiar... espais petits i vellets però amb un cert encant. Patis de terra i arbres en un lloc maco. Oferten 23 places que per lo petit que és des d'ensenyament no permenten augmentar ratio. Tot i que és difícil entrar crec que això és un punt a favor vienet que totes les escoles que he visitat comenten la possibilitat de demanar a inspecció augmentar ràtios perquè els nens no es quedin sense plaça. Les ràtios de p3 són de 27.

Per cert, algú em pot dir més info de El Sagrer o Congrés Indian, encara que per zona no entren a Sant Andreu???
Imatge

Imatge
dasamo22
Entrades: 2
Membre des de: dg. juny 15, 2014 8:10 am

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: dasamo22 » dg. juny 15, 2014 8:29 am

Hola, jo a final d'any vinc a viure a Sant Andreu i l'any vinent el meu fill començarà P3. No conec gent de la zona i em vull anar informant de com està el tema de les escol·les públiques. Anirem a la zona de Torras i Bages, crec les dues escoles més properes són l'Eulàlia Bota i l'Ignasi Iglesias. Algú coneix aquestes escoles o té alguna referència? Els dubtes que tinc són:

- A nivell educatiu alguna millor que l'altra?
- Places? Està igual de complicat accedir a una que a l'altra? De quantes línies son?
- Alguna escola més de la zona a tenir em compte?

Espero que tots els que ja heu escollit aquest any hagueu tingut sort!

Salutacions i gràcies.
jolilie
Entrades: 4
Membre des de: dt. juny 17, 2014 5:06 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: jolilie » dt. juny 17, 2014 6:03 pm

Hola, aquest és el meu primer missatge i m'he connectat només per contestar-te. A veure si et puc ajudar.

Eulàlia Bota. 2 línies. Van començar amb una pedagogia activa, però m'han comentat que ja no és el mateix que quan van començar, que el projecte s'ha desvirtuat una mica. Jo no la conec de primera mà, és només el que he sentit a dir. De totes maneres, sempre té prou demanda, i conec a gent que hi ha anat i n'està força contenta.

Ignasi Iglesias. 1 línia. Pedagogia més tradicional. L'edifici és una masia molt bonica i tenen un pati espectacular, tipus bosc. Solen emplenar sempre amb primeres opcions.

Altres escoles de la zona:

Sant Pere Nolasc. 2 línies. Pedagogia tradicional. És l'escola de la "mala fama" i sempre els queden places, de manera que serà més fàcil entrar allà (vaja, hi entres segur... si no et convenç com a primera opció, és una bona aposta per posar-la com a segona opció i que no t'enviin a qui sap on). Però, d'altra banda, jo conec a gent que hi va i n'estan prou contents. La seva manera de funcionar i el nivell que agafen els nens no és pitjor que el d'algunes escoles del barri que sí tenen bona fama...

La Maquinista. 2 línies. Actualment estan en barracons. Però el projecte educatiu sembla interessant si t'agrada la pedagogia activa (més participació dels infants, treball per projectes, etc).

Can Fabra. 2 línies. És l'escola de moda i molt difícil entrar, els últims anys han quedat molts nens fora de tanta demanda que han tingut. L'any passat crec que només van entrar 3 nens amb els 30 punts pelats (gairebé van emplenar amb germans, famílies nombroses i altres punts extra). Aquest any no ha sigut tan bèstia, però també han quedat uns quants nens fora. Estan en barracons però l'any vinent els fan l'escola nova. El projecte educatiu és de l'estil de La Maquinsta, i tothom que conec que hi va n'està molt content.

Hi ha dues escoles de primària més al barri, però no sé si et tocaran per zona, i potser encara que et toquin et cauen massa lluny: El Turó Blau (1 línia) i el Mestre Gibert (2 línies). Són de pedagogia "tradicional" i tenen bona fama (sigui que el que sigui que això vol dir).

Perquè vegis la "fama" o "popularitat" de les escoles, i la facilitat per entrar-hi, mira aquestes dades de la preinscripció d'aquest any.
http://www.santandreusud.com/DADES_PREI ... 4_2015.pdf

Una altra dada a tenir en compte és saber a quins instituts estan adscrites les escoles, tot i que quedi lluny, perquè a la pública és molt difícil canviar a un institut que no estigui adscrit a la teva escola (gairebé impossible).
Eulàlia Bota, Ignasi Iglesias i Sant Pere Nolasc estan adscrits al Dr. Puigvert i al Flos i Calcat (ambdós amb una fama bastant dolenta, tot i que jo no els conec per opinar de primera mà).
Turó Blau i Mestre Gibert estan adscrits al Princep de Viana (psé) i Valldemossa (bon institut).
La Maquinista i Can Fabra encara no tenen institut assignat perquè no han arribat a sisè.
Al costat de Can Fabra han de fer un nou institut. Crec que totes les escoles del barri demanaran ser-hi adscrites, però no sé quines ho seran finalment (Can Fabra, segur). Si les adscriuen totes, hi haurà bofetades per entrar-hi, no hi cabran tots els nens del barri!

No has preguntat per les concertades. Les que hi ha al barri són totes religioses menys una (Laia). Si t'interessen t'explico el que sé.

Que tinguis sort!
Nubart
Entrades: 1
Membre des de: dv. juny 20, 2014 11:46 am

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Nubart » dv. juny 20, 2014 12:08 pm

Hola a totes,

Jo viu també en Sant Andreu, i t'escric per donar-te la meva opinió sobre els col·les del barri, ja que després de dos anys de portes obertes, reunions, xerrades amb altres mames, etc...crec que igual puc ajudar-te.

El meu fill aquest any entrarà en el CEIP EULALIA BOTA i estem contentíssims. És una escola meravellosa, on eduquen als nens sobretot com a persones, amb uns valors fantàstics i a través de la motivació i la integració. És una educació per projectes i a nosaltres ens encanta perquè jo mateixa em vaig educar en un col·legi amb aquesta línia educativa i per la meva experiència i perquè sé del que parlo, és el que vull per als meus fills. És un col·le en el qual sol ser bastant dificil entrar, crec que aquest any han quedat fora més de 10 nens, i cada any sol ser igual. Ésto et dóna una idea de la demanda que té desprès dels anys que porten funcionant.

Quant a la resta de col·les, Ignasi Iglesias també té molt bona fama, i en ser un col·le petitó (d'una sola línia) ho fa molt familiar i proper, encara que té una línia educativa més tradicional.

Ca Fabra i La Maquinista tenen una fama molt bona també al barri i segueixen la metodologia per projectes, encara que en el tema de places també ho tindràs complicat per entrar (sobretot CA FABRA).

Sant Pere Nolasc té unes instal·lacions una mica antigues però totes les mames que conec que porten allí als nens estan encantades i molt contentes amb el centre i el nivell. De Mestre Gibert i Turó Blau no tinc referències.

Quant a les concertades, només tinc referències del Sagrada Família, i la veritat que té molt bona fama, encara que m'han parlat d'un comportament bastant estricte amb els nens i una disciplina molt forta.

En fi, abans de res el meu consell és que no deixis d'anar a les portes obertes, perquè el que sí és segur és que cada mamà t'explica una cosa, i cadascuna t'explica la seva versió...millor pren contacte amb els coles i mira'ls d'a prop per tenir clara la teva decisió!!

Salutacions i espero que tinguis sort!
dasamo22
Entrades: 2
Membre des de: dg. juny 15, 2014 8:10 am

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: dasamo22 » ds. juny 28, 2014 8:43 pm

Hola, moltíssimes gràcies per les vostres respostes. Anava molt perdut i m'han estat de gran ajut. Veient les dades de la preinscripció d'aquest any sembla que està més o menys igual de complicat accedir tant a l'Eulàlia Bota com a l'Ignasi Iglesias. Can Fabra és una altre opció que contemplem però veig que també està complicat. El Sant Pere Nolasc pel que comentes jolilie, entenc que com a segona opció és factible accedir-hi, la resta de coles entenc que és inútil posar-los com a segona opció. El que no m'ha agradat és el que comentes del tema dels instituts, jo vaig estudiar al Dr. Puigvert fa bastants anys i el nivell no era dolent, però a saber com està ara. No estic molt posat amb el tema, és pot apurar als últims dies del plaç de les preinscripcions i anar a preguntar als coles quantes en tenen i amb quants punts? Et faciliten aquesta informació?

Salutacions i gràcies de nou.
jolilie
Entrades: 4
Membre des de: dt. juny 17, 2014 5:06 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: jolilie » dc. jul. 02, 2014 12:35 pm

Efectivament, posar segones i succesives opcions és només per que no sigui dit que no has donat alternatives a l'administració, perquè realment només tens opció a la primera o la segona (només en cas que posis una escola on sempre sobrin places, com la Sant Pere). Jo és el que faria, posar la primera que m'agradi de debó (o si hi ha varies que t'agradin igual, la més propera a casa o la que vegis més fàcil entrar) i la segona el Sant Pere (o La Pegaso, que està més lluny però no està malament com a escola i sempre li han quedat places fins el moment, i no importa si no t'entra a la zona, perquè compten els punts de la primera opció). Així t'assegures que si no entres a la que t'agrada al menys estas a prop de casa i/o en una escola que et resulta acceptable.
Sobre esperar al final i preguntar, sé que hi ha escoles que ho deixen fer, tot i que també et pots trobar alguna que no els agradi això. El dia de portes obertes pots aprofitar per preguntar-ho. Clar que si ho fa molta gent, quedes amb la incògnita igual...
jolilie
Entrades: 4
Membre des de: dt. juny 17, 2014 5:06 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: jolilie » dc. jul. 02, 2014 12:36 pm

Ah, igualment, no deixis de posar en tercera i succesives totes les escoles que t'agradin. No fos cas que a última hora decideixin obrir un bolet en alguna i tinguessis alternativa, si és que no has entrat a la primera.
santandreu
Entrades: 2
Membre des de: dt. des. 22, 2015 2:57 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: santandreu » dc. des. 23, 2015 10:57 am

Si alguna está interesada en guardería en la zona de Sant Andreu (Gran de Sant Andreu / Fabra i Puig ) os recomiendo paséis a ver PetitLaia (calle Neopatria, 112) ... al menos para conocerla.

Mi experiencia es muy buena.
Nueva dirección, con mucha experiencia y dedicación.
Grupos reducidos
Buenas instalaciones, sala de psico, sala TIC, 2 patios-terraza, futuro huerto urbano, etc. se ve muy trabajado.
Está ubicada en casa antigua típica de Sant Andreu, pero muy acogedora.
Otra característica que les diferencia, es que forman parte de Escola Laia (escuela de referencia en cuanto a calidad educativa laica en Sant Andreu). Así, los niños/as de P1 y P2 tiene clases regulares de música e inglés impartidas por los profesores especializados de Escola Laia (está en la misma calle, justo enfrente). Y posibilidad de seguir en Preescolar y Primaria en el Laia.

En resumen, hay que conocerla. Ah, y tienen web: www.llarpetitlaia.com

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::